E92 M3

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilves kirjutas:Minu väide on see, et 335-st teeb sama raha eest kiirema auto kui M3 - nii sirgel kui rajal. Samas nagu Raivo ütles ostetakse M-i muude ajendite najal kui tuunitavus.
See kehtib ainult juhul, kui Sa ostad omale uue auto ja hakkad teda kohe ümber ehitama. Enamik ostjaid siiski seda ei tee vist. Teiseks müüakse suurem osa M-mudeleid USA-s kus need radade asemel lihtsalt tänavatel ja highway-del sõidavad.
Kolmandaks on nad ikkagi kaks täiesti erinavat autot. Tead, see turbo vs. vabalthingav jutt. Ja insenertehnilise ilu poolest annab M iga kell silmad ette 335-le. Kasvõi ainult oma kiirekäigulise mootori poolest. Sest, ja see on minu kindel veendumus: puhuriga oskab iga loll mootorist jõudu võtta, isegi Ingolstadti ja Stuttgarti mehed ;)
Aga et sama vabalthingavast saada, on vaja osata mootoreid ehitada.
Ja kiirekäigulise mootori oluline eelis nii diisli kui turbo ees on tema laiem tööpiirkond. Seega saab ülekande valida lühema ja maha jõuab ikka sama palju Nm-d aga mootor teeb selle kergema vaevaga. Samuti veab kiirekäiguline mootor pikemalt.
BMW suutis isegi kaua marketroidide survele vastu panna ja turbomootorit mitte toota, aga aeg teeb oma töö. Seega on see 335i pigem marketingikirsade tallumise tulemus, M-seeria on BMW omas ehedas elemendis.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

priitv8 kirjutas:Sest, ja see on minu kindel veendumus: puhuriga oskab iga loll mootorist jõudu võtta, isegi Ingolstadti ja Stuttgarti mehed ;)
Aga et sama vabalthingavast saada, on vaja osata mootoreid ehitada.
Huvitav, kas seepärast oni enamus Ingolstadtist tulnud S- versioonid turbodega, et baieri inseneride mõte liigub kõrgemal tasemel :D

Turbokatega on see teema, et liikuma hakkavad nad tõesti alles siis, kui föön tööle hakkab, tavaliikluses on nad suht kasutud, samas M3-l peaks see vääne piisavalt hea olema ka näiteks linnaliikluses...
Viimati muutis AARE540, 05.01.2007 21:01 26, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

priitv8 kirjutas:BMW suutis isegi kaua marketroidide survele vastu panna ja turbomootorit mitte toota, aga aeg teeb oma töö. Seega on see 335i pigem marketingikirsade tallumise tulemus, M-seeria on BMW omas ehedas elemendis.
Ma muidugi imetlen nende võimet vabalthingavatest mootoritest selliseid jõu- ja ilunumbreid välja imeda, aga ilmselt on mulle nafta ja suur pöördemoment diisli kasutamisega pähe löönud, et ma ei oska enam kriiskavast bensukast lugu pidada :P Samas tegi ka Honda S2000-le 120hp/l mootori, nii et kiirekäigulisi võimsaid vabalthingavaid oskavad ka teised teha.

Ma natuke ajan ikka oma jonni, et bmw on läinud veidi liiale oma kiirekäiguliste madala momendiga mootoritega. Endalgi õnnestus ühte M6-te foori all esimesed meetrikümned üllatuda enne kui Singeri masin raketivilinaga mööda pani :) Kindlasti on ka teisi tootjaid, kes suudavad mootori 9000 pöördeni käima panna, aga pole seda puhtalt praktilistel põhjustel teinud. Suht hea tasakaal tundus olevat pöörete/momendi osas S50/S54/S62 mootoritel aga S85 on IMHO liiga peeneks aetud, et mõistlikku paindlikkust säilitada. Olen nõus, et võidusõidukarakteristikuga mootor sobib hästi Nordschlifel paugutamiseks, aga kui 335 disla M5-st nagu s#¤%¤&"#¤ kassist mööda paneb kuna M ei jõua piisavalt kiirelt 4 käiku alla lapata, hakkavad 100K EUR maksvate autode kliendid lõpuks virisema.

Elame-näeme, mina ennustan, et järgmised M-d tehakse rohkem back-to-basics ja miks ka mitte lisatakse turbod. Elu käib spiraali mööda.
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Ilves kirjutas:335 disla M5-st nagu s#¤%¤&"#¤ kassist mööda paneb kuna M ei jõua piisavalt kiirelt 4 käiku alla lapata
Ilves kirjutas:ilmselt on mulle nafta ja suur pöördemoment diisli kasutamisega pähe löönud
Nõus. :lol:

Kui sul õnnestus 520 nm M6'e üllatada oma 400 nm siis selle M'i juht pigem lasi sul veidi mõnuleda enne kui koha kätte näitas. Ära ülemeelikuks mine. Kes keda üllatas on saunajutt.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

päris huvitav oleks lugeda seda teemat, kui mõni BMW Motospordi insenär siin sõna võtaks (lollide lootus) aga mina poleks üldsegi nii kindel selles, et võttes aluseks uue 335 e ja hakates seda ümberehitama (mitte ainult puhuri lisamisega), vaid ka kõige muus osas(veermik, kere, käiguvahetus jne) et eelarve piirduks M3 ostuhinnaga. Lisaks ei suudetaks ka sellist tänavakõlblikku üleehitatud monstrumi kasumlikult müüa ja tehtaks seda taas puhtalt maine pärast!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Lisaks veel seda, et 2007 aastal tuleb manuaal käigukastiga m5 välja ning alla läheb sama käigukast, mis oli all e39 m5-l. Samas ei pea see kast hästi isegi m5 all vastu rääkimata 100-st lisa hobujõust.
Aga , mis BMW selleks tegi, et see vastu peaks? :lol:
Nad ei ehitanud seda tugevamaks vaid manuaal m5-l ei saa veojõukontrolli välja lülitada. Tänu sellele peab küll käigukast paremini vastu, aga m5 veojõukontrolliga , mida ei saa välja lülitada :lol: :lol:
Parem ostan siis SMG.
Kui m3-ga sama rada pidi minnakse, siis tuleb hakata vanasid BMW-id paremini hoidma , sest pealekasv on väga halb IMO.
Ja nagu ma enne ütlesin, siis 335i saab 100% NM-st kätte juba 1300rpm peal, erinevalt m3-st. Sellejaoks ongi autol 2 turbot , et lag kaoks ja sellega on väga hästi hakkama saadud, kes ei usu, siis tehke proovisõitu. Tallinnas on UM-is selline olemas ja Tartus peaks tauf autos üks olema.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Juss kirjutas:
Ilves kirjutas:ilmselt on mulle nafta ja suur pöördemoment diisli kasutamisega pähe löönud
Nõus. :lol:

Kui sul õnnestus 520 nm M6'e üllatada oma 400 nm siis selle M'i juht pigem lasi sul veidi mõnuleda enne kui koha kätte näitas. Ära ülemeelikuks mine. Kes keda üllatas on saunajutt.
Oota-oota, pole see nii võimatu midagi :) M5/6 520nm saabub 6100-l pöördel, minu 410nm saabub 1500l pöördel. Kui sujuvalt paigalt minnes käikudega võrrelda, siis on mul ~20km/h saavutamisel ammu maksimummoment käes, samal ajal kui M uneleb kuskil 200nm/150hp piirimail ja ootab, et mootor end üles keriks. Selge see, et launch-controliga buustides ei jõuaks ma veel siduri ühendamisenigi ;)
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Pilt

Selle m6 düno peal on näha kuidas 1000-3000rpm ei ole sellel autol üldse mingit võimsust, siis 3000-5000 rpm on ainult 300hp-d ja alles 5000rpm hakkab auto liikuma. Umbes samamoodi on ka pöördemomendiga, aga ikkagi kui m6-ga sõitja oleks enne starti pöörded üleval hoidnud, siis oleksid sa väga haledalt ikka "lutti" saanud :lol:
Näiteks mina ka ei hakka foori tagant startides kunagi tõmblema, sest esiteks pole mõtet rehve kulutada ja teiseks tean, et nagunii lähen mõõda.
Palju mõnusam on nii, et sõidad kellelegi kõrvale rahulikult ära peale starti ning siis kui teine täiega punnitab vajutad gaasi põhja korra ja kadunud oledki :lol: e39 m5, 500nm @ 3800 rpm, 450 @ 2000rpm :cool:
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

e36forever kirjutas:Umbes samamoodi on ka pöördemomendiga, aga ikkagi kui m6-ga sõitja oleks enne starti pöörded üleval hoidnud, siis oleksid sa väga haledalt ikka "lutti" saanud :lol:
Ja saingi :) Ega ma päris nõrgamõistuslik veel pole arvamaks, et ma M6-te loputasin...:P

Kuigi uuematel M-i vendadel on sellised fooristardid päris tüütud - ilma LC-d kasutamata kiirelt kohalt ära ei saagi, SMG ei luba ju pöördeid üles kruvida. Ja LC-d kasutades oled nagu poolearuline rullnokk mootor huilgamas 4000rpm peal. Tõenäoliselt iga suurema mootoriga automaatkastiga masin laseks ilma LC-ta M-i esimestel meetrikümnetel kotti, kui lihtsalt gaasile astuda.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

[quote="e36forever"]Pilt

Selle m6 düno peal on näha kuidas 1000-3000rpm ei ole sellel autol üldse mingit võimsust, siis 3000-5000 rpm on ainult 300hp-d ja alles 5000rpm hakkab auto liikuma. [quote]

Mina näen selle graafiku pealt et gaas on põhja vajutatud 3000rpm pealt ja et koheselt on ratastel 400nm väänet mis püsib kuni 5000rpm ja siis tõuseb 450nm peale ja 8000rpm langeb tagasi 400nm peale.
Seda graafiku algust ei ole üldse mõtet vaadata.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

just, ega muidu ei hakkaks see graafik 2k rpm juurest :D
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Ilves kirjutas:Tõenäoliselt iga suurema mootoriga automaatkastiga masin laseks ilma LC-ta M-i esimestel meetrikümnetel kotti, kui lihtsalt gaasile astuda.
So sinu jutust võiks järeldada et uue M5'ga ei saakski kummi põletada sest LC seda ei lase ja kui LC väljas siis esimesel 20m on tegu jalgrattaga.

Ka E60 M5'l on automatic mode SMG'l.

http://www.youtube.com/watch?v=Cff_7PH5 ... ed&search=
Siin väike võrdlu M5 E39 vs M5 E60. Isegi 400hp mode'is on uuem kiirem. Nii paigalt kui ka sõidu pealt.

Ja nagu Silwer ütles pole erilist mõtet dyno algust vaadata. Ka MB SLR'il hakkab elu dyno graafiku järgi alates 3000rpm see aga ei tähenda et iga suure mootoriga automaatkastiga auto tast esimesl 20 meetril kiirem on.

Lõppude lõpuks on huvitav lugeda siit, et eelmise aasta parima performance engine'i auhinna saanud mootor jääb alla nii diislitele kui ka muudele suurema mootoritega loomadele ning üldse on suht mõttetu kuna puudub minek ja veel sada häda.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Juss kirjutas: Siin väike võrdlu M5 E39 vs M5 E60. Isegi 400hp mode'is on uuem kiirem. Nii paigalt kui ka sõidu pealt.
Samas on seal videol väga hästi näha kuidas ainult käiguvahetusel m5 natuke maha jääb ning siis jälle koguma hakkab. e60-l on lihtsalt pikemad käigud. Hea sõitjaga pole mingit võimalust, et 400hp e60 saab e39-st kiirem olla.
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

:lol:
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Tõmbame nüüd veidi rahupiipu. Ma ei väidagi, et E39 M5 on kehv auto. Lihtsalt uus on oluliselt parem.

Oleks endalegi vahepeal E39 M5 ostnud, kuid ei suutnud ennast veenda mis eelis on olla kõige suurema hulga hobujõududega tropp Pirita tee umikus.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Juss kirjutas::lol:
Ok :lol: Tundub juba endale ka naljakas see teema.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Juss kirjutas: Oleks endalegi vahepeal E39 M5 ostnud, kuid ei suutnud ennast veenda mis eelis on olla kõige suurema hulga hobujõududega tropp Pirita tee umikus.
Kui Tallinnas elaksin, siis tõesti sõidaks iga kell ennem x5-ga(kindlasti diisel automaat :cool: ), sest selline kuumaastik+ummikutes toppamine pole m5-ga eriti tore. Lisaks veel raske sidur...

edit: Seda ka , et uus ei ole parem(lihtsalt kiirem). :lol: :lol: ok peace :)
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

ega siin palju mõelda pole miks e60 kiirem on :D
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Juss kirjutas:Lõppude lõpuks on huvitav lugeda siit, et eelmise aasta parima performance engine'i auhinna saanud mootor jääb alla nii diislitele kui ka muudele suurema mootoritega loomadele ning üldse on suht mõttetu kuna puudub minek ja veel sada häda.
Ega auhind ei pane veel autot paremini kiirendama. Keegi ei väida, et lugupeetud ja auhinnatud mootor otseselt kehva oleks, tegelik põhjus on see (kui keegi pole veel aru saanud ;)), et mulle isiklikult ei meeldi uue M5, M6 ja saabuva M3 kontseptsioon kui selline - rasvased ja mõttetuid lisasid täis "sport" autod, mille raskusest tingitud sõiduomaduste puudujääke kompenseeritakse SMG kasti ja pöördes mootoriga. Kuhu edasi? Varem või hiljem (pigem varem) pannakse M-dele turbod külge sest ilmselt ei hakata järjest paksenevate autode liigutamise ja vaba hingamise säilitamise nimel pöördeid 12000 peale ajama.
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

aga mis arvate bmw m1 tehti ka võidusõidu jaoks autol siis u1000hp olenevalt andmetest osades 1000 osades 850....joone taga mega hull vastane ju... ;) tänavaversiooni kiirendus 5.6 sek... :roll:
Viimati muutis --overdose--, 05.01.2007 19:40 57, muudetud 1 kord kokku.
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Ilves kirjutas: M5, M6 ja saabuva M3 kontseptsioon kui selline - rasvased ja mõttetuid lisasid täis "sport" autod, mille raskusest tingitud sõiduomaduste puudujääke kompenseeritakse SMG kasti ja pöördes mootoriga.
M'e on siiani tehtud ja tehakse ka edaspidi nii, et kõigepealt mootor ja siis pannakse auto ümber, mitte ei vaadata mida peaks mootoriga tegema, et välja kukkunud auto liikuma saada.
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

Juss kirjutas:M'e on siiani tehtud ja tehakse ka edaspidi nii, et kõigepealt mootor ja siis pannakse auto ümber, mitte ei vaadata mida peaks mootoriga tegema, et välja kukkunud auto liikuma saada.


täitsa nõus :roll:
Imre993
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 13.01.2003 18:59 31

Postitus Postitas Imre993 »

Oli ju mõni aeg tagasi BMW poolt mingi concept, mis oli ehitatud võimalikult kerge. See hobeste tagaajamine on ammu mõttetuks muutunud. Ise näeks hoopis pareme meelega kerget ja mitte ulmevõimsat masina. Ja M võiks jääda ikka NA, nagu keegi ees ütles, et iga loll oskab ülelaadida.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Juss kirjutas:
Ilves kirjutas: M5, M6 ja saabuva M3 kontseptsioon kui selline - rasvased ja mõttetuid lisasid täis "sport" autod, mille raskusest tingitud sõiduomaduste puudujääke kompenseeritakse SMG kasti ja pöördes mootoriga.
M'e on siiani tehtud ja tehakse ka edaspidi nii, et kõigepealt mootor ja siis pannakse auto ümber, mitte ei vaadata mida peaks mootoriga tegema, et välja kukkunud auto liikuma saada.
Täna on hea päev vaidlemiseks, sest ma pole üldse nõus ;) Tänased M-id ehitatakse täiesti seeriatoodanguna erinevalt E34 ja vanematest käsitööna moditud keredest. M-i insenerid istuvad suud lahti kereprojekteerijate kõrval ja lähtuvad neile etteantud ülesandest, mitte ei ütle, et siin mehed on üks ülikõva V10 (millest nad isegi ei pruugi teada, enne kere tegemist), pange ta autosse mahtuma. Ehk esmajärjekorras tuleb kere - siis tehnika. Järgneb ports poliitilisi parameetreid:
  • 1. Uus M3 peab kiirendama paremini kui vana M3, aga mitte niihästi kui M5 või M6 (rikkuritest pensionärid vihastavad ja ostavad hoopis MB AMG).
    2. Uus M3 peab Nordschleifel tegema parema aja kui vana M3. Kasvõi murdosa sekundi.
    3. Uus M peaks sisaldama miskit ägedat tehnilist vigurit, mida oleks hea müügiargumendina kasutada (nt E46 M differ). Kas ta ka tegelikult parem on pole tähtis (aktiivne küljepolster ribisid muljumas).
    4. Uus M peab olema võimsam kui vana. Olgugi, et pöördemoment ronib 2000 pööret üles.
    5. Uus M peab olema suurem kui vana (ameeriklased lähevad paksemaks ja Golfikotid suuremaks).
    6. Uus M võiks olla kergem kui vana, aga ei tule välja sest enne tehti ära punktid 3. ja 5.
    7. Uus M peab olema kallim kui vana (vt punktid 3 kuni 6). Kliendile ütleme, et on rohkem rasket (ja mõttetut) tasuta lisavarustust (vt p3.)
MOTT

:lol:
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

buy a horse :D
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

Kellel siis õigus Ilves vs Juss :lol:
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Juss kirjutas:buy a horse :D
Peakski oma vanale garaaszhirisule rakendust leidma, ratsutada oskan, hobuse pargin ära ja kanalist on hea tüüpi tuunida :P
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

ryan kirjutas:Kellel siis õigus Ilves vs Juss :lol:
Mõlemal on õigus, lihtsalt erinevad seisukohad. Siin ei saagi ühest vastust olla.
Mina annan hääle Jussile, et ta oskab uuendustega kaasa minna ja Ilvesele, sest ta teab milline "õige"(oleneb kelle jaoks) auto peab olema :lol:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilves kirjutas:Täna on hea päev vaidlemiseks, sest ma pole üldse nõus ;) Tänased M-id ehitatakse täiesti seeriatoodanguna erinevalt E34 ja vanematest käsitööna moditud keredest. M-i insenerid istuvad suud lahti kereprojekteerijate kõrval ja lähtuvad neile etteantud ülesandest, mitte ei ütle, et siin mehed on üks ülikõva V10 (millest nad isegi ei pruugi teada, enne kere tegemist), pange ta autosse mahtuma. Ehk esmajärjekorras tuleb kere - siis tehnika. Järgneb ports poliitilisi parameetreid:
  • 1. Uus M3 peab kiirendama paremini kui vana M3, aga mitte niihästi kui M5 või M6 (rikkuritest pensionärid vihastavad ja ostavad hoopis MB AMG).
    2. Uus M3 peab Nordschleifel tegema parema aja kui vana M3. Kasvõi murdosa sekundi.
    3. Uus M peaks sisaldama miskit ägedat tehnilist vigurit, mida oleks hea müügiargumendina kasutada (nt E46 M differ). Kas ta ka tegelikult parem on pole tähtis (aktiivne küljepolster ribisid muljumas).
    4. Uus M peab olema võimsam kui vana. Olgugi, et pöördemoment ronib 2000 pööret üles.
    5. Uus M peab olema suurem kui vana (ameeriklased lähevad paksemaks ja Golfikotid suuremaks).
    6. Uus M võiks olla kergem kui vana, aga ei tule välja sest enne tehti ära punktid 3. ja 5.
    7. Uus M peab olema kallim kui vana (vt punktid 3 kuni 6). Kliendile ütleme, et on rohkem rasket (ja mõttetut) tasuta lisavarustust (vt p3.)
Selle listi osas on Sul paraku õigus, sest BMW tahab autosid müüa ja ajal, kus ta toodab juba üle 1MIO masina aastas, ongi tegemist suurtootmisega. Nagu ajakiri CAR kirjutas, "on igal mu naabril ja tema koeral 3er".
Küll aga on endiselt käsitöö iga S-seeria mootor. Ja mul on jäänud mulje, et kerede ja mootorite projekteerimise vahel ei ole 1:1 seost. Kuidas muidu sai nt. diislimeestel olla valmis mootor (M67), mida ei olnud võimalik ühtegi keresse paigutada (küll käigukasti puudumisel)?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

priitv8 kirjutas:Küll aga on endiselt käsitöö iga S-seeria mootor. Ja mul on jäänud mulje, et kerede ja mootorite projekteerimise vahel ei ole 1:1 seost. Kuidas muidu sai nt. diislimeestel olla valmis mootor (M67), mida ei olnud võimalik ühtegi keresse paigutada (küll käigukasti puudumisel)?
Selle väite põhjuseks M GmBH bossiga loetud intervjuu kus ta teatas, et nüüdsest kaasatakse M insenerid uue auto väljatöötamisse palju varem kui enne. Ühest küljest võib see ju hea olla, aga ma ei usu, et M-i mehed ruulivad üle tavapärasest tootedisainist. Ehk kui ikkagi on parem/odavam midagi masstoodangu tarbeks teha, siis peab M mõruda pilli alla neelama ja oma lahendusi kohitsema. Varasemalt käsiseerias oli ilmselt vabadus natuke suurem, aga samas ka müüginumbrid oluliselt väiksemad.
Vasta