Stock E30 325i 400 m on siiski 15,5, mitte 15.1
Korrektne oleks minu poolt vist öelda "kõrge peaülekanne koos tõstetud piirajaga"
Ja ära unusta pöördeid. Kiirenduse vahe tulebi sellest, et sa teed samapalju käiguvahetusi, sest kõrgemat peaülekannet kompenseerib kõrgemal asuv pööretepiiraja. Samal ajal kannab kõrgem peaülekanne koos suurema mootori momendiga ratastele oluliselt rohkem jõudu. Ja jõuvahe pole mitte momendikasv vaid moment+ülekande kasv.
Seega ei ole näide 325 üleakannete vahetamisest lihtsalt võrreldav sinu autoga. Kui sa oleks tõstnud maksimumpööreid 500 võrra, siis oleks kõrgema ülekande panek kohe vahe sisse andnud. Praegusel juhul nullib kiirenduse vahe siiski ülearune käiguvahetus.
Ei maksa unustada, et 4,27 ülekanne suurendab ratastele kantavat jõudu
3,73-ga võrreldes ca 14,5%
3.64-ga võrreldes juba üle 17%
2,8 mootori normaalne tehaseülekanne sellise massiga kere juures on kuskil 3,25. Seega olemasolev peaülekanne annab ratastele sellise suurusega mootori tavaliselt tänavaülekandest juba 31% rohkem jõudu. See on kiirenduse juures olulisem % kui mootori momendikasv, sest nimetatud kasv oli väikses pööretevahes, kuid silla ülekande kasv on kõikidel pööretel ühesugune, ka seal kus mootori üldse jõudu pole.
Tegelikult on paremaks kiirenduseks vaja vaid nii vähe, et tõsta peaülekannet ja pöördeid.
Ma olen proovinud oma 520-iga - auto kiirendab teise käigu lõpuni (ca 90 kmh) julgelt alla 8 sek. Kui saaks mootorile 300 pööret juurde (nende pööretega moment veel väga märkimisväärselt ei lange), siis tuleb kiirendus 0-100 kuskil 8,5 kanti. Mitte 11,2 nagu seerias. Võime me väita, et kiirendus ei sõltu puhtalt piirajast. 8,5 on 528 kiirendus juba.
Nagu näha, saaks parandada auto kiirendust 0-100 väheamalt 2 sek. See on võimalik, kuna juhtumisi on autol kõrge peaülekanne, ülevalt hästi rabav mootor ja sobivad ülekanded....
See 14,7 sek kiirendav M3 on varustatud tänavasõidu peaülekandega. Kui sellele autole panna suhtelisetl samapalju kõrgem ülekanne kui sul ning tõsta mootori pöördevahemikku samapalju, siis tänu
1. kohaltvõtuks sobivamale 1. käigu ülekandele
2. kiirenduseks sobivamatele tihedatele käikudele
3. auto väiksemale kaalule vähemalt 100 kg
....
...
on M3 kiirendus samadel tingimustel juba 13.5 sek, mitte 14,1 ega 14,7.