BMW elektriautodest

Erinevad BMW mudelid

Moderaatorid: Kert, Ander, Henri.

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 23.10.2015 10:17 26

Lisaks kinnitusele, et i3-st suurem elektriauto on tulemas, andis BMW peadirektor ka teise hea uudise:
http://www.bmwblog.com/2015/10/22/bmw-i ... w-battery/

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 23.10.2015 18:12 57

“The range of the i3 will be increased in 2016. A further technological improvement is to be expected in three or four years: Then you’ll be able to go twice as far on a single charge without any further increase in the weight of the battery.”


Esiteks, tuleks tähele panna, et sõiduulatus suureneb määramata kogusega (normiks on 20%).
Ja siis uus suurenemine toimub aastad pärast seda, mis varsti tuleb.
Kuid, "twice as far" on arusaadavalt üle paisutatud.
Võibolla ajatakse sassi, et 20%+20% ei ole 200% tänasest.
Võibolla suurendatakse aku mahtu NING suurendatakse ka küttepaagi mahtu.
Mingit +100% tõuget 3-4 aastaga ei tule, võite magada rahulikult :)
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 31.10.2015 22:33 18

BMW i autode müük kogub võimsalt hoogu. Septembris müüdi üle 3300 i3-e. Seda on pea 2 korda rohkem kui aasta tagasi.
http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e ... _2015.html

Ka ülejäänud grupp on teinud tubli tulemuse.

RaikoK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1175
Liitunud: 14.05.2011 18:18 58
Peamine sõiduk: BMW E93 325i

Postitus 01.11.2015 00:16 55

Oleks eestis jätkuvalt elektriautode toetus oleks isegi i3st linnaautona huvitatud, ilma soodustuseta on hind 38k eur ikkagi natukene jabur, võib öelda,et olen kade nende peale kes toetuse said :D

darklight
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1361
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55
Peamine sõiduk: liinibuss MAZ (reisijana)

Postitus 01.11.2015 00:28 29

no samas see elektriauto toetus oli parajalt jabur ka, kellegi isiklikke autosid kinni maksta maksumaksja rahaga, vahet siis pole kas euroopa või kohaliku või millisega iganes, see on ikka väga vale :D

RaikoK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1175
Liitunud: 14.05.2011 18:18 58
Peamine sõiduk: BMW E93 325i

Postitus 01.11.2015 00:50 03

Liiga hea,et tõsi olla :D

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 01.11.2015 01:09 16

Kõik EASid, priad, kredexid jms on täis jama ning turu moonutamine. Aga kuna see EU on poliitikute poolt nii tööle pandud, siis tuleb võtta, mis saab.

Samas kuuldavasti on pisut kasutatud i3 juba meie turule jõudnud. Tänavatel vurab ringi üks uus valge, teine on UMis müügis. Ühele disainerile peaks varsti hõbedane pill tulema.

Päris lootusetu polegi.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 01.11.2015 02:21 05

Arvetades, et auto ostetakse minimaalselt 100 000 km-ks, arvestades,
et selle ajaga jõuab säästa mõned tuhandid kütuse arvelt, millise BMW
tuleb osta, et saada täpselt samasuguse mugavuse? Arvestame, et i3
ei ole ei maastikuauto, ega ka mingi suur touring kuhu mahub tonn sisse.

Minu arvestuste kohaselt jääb isegi kasumisse.
Arvestame, et kõik diislid ei kuulu võrdlusesse.
Kõik mitte automaadid ei kuulu võrdlusesse.
Kõik lahjemad kui i3 (kiirendus) ei kuulu võrdlusesse.

Täiesti plank 320i, mis täie pedaaliga on i3-ga sarnase kiirendusega, maksab 35 500€.
Arvestades, et too tarbib 7l/100km ja läbitakse 100 000km, on see 7t kütust.
Oletame, et kütuse hind aastate jooksul grammigi ei tõuse, on see 7000€ kütsi.
Ehk ainuüksi võrreldes 320iA-d i3-ga on i3 võitja.

Võttes kõige kõige lahjema BMW, ehk 1. seeria, täpsemalt 120iA, maksab see 32 200€.
Isegi siin on i3 peal. Ei tuleks ära unustada, et täiesti plank 120iA ei sisalda endas
ei valuvelgi ega mingit navi, rääkimata võimalusest auto enne sõitu soojaks/külmaks kütta.
Kui minna praegu poodi autot ostma, siis ilma igasuguse toetuseta liisingusse võttes on
i3 odavam (eeldusel, et aastas sõidetakse minimaalselt 20 000km) kui ükskõik mis
sarnane muu BMW.
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 01.11.2015 22:59 18

Arnisega 100% nõus. Tegemist on ka ostuhinnalt ühe odavaima bemariga. Lisaks vaid seda, et 320 ON aeglasem kui i3. Kuna mu kooperatiivis on sihuke 320 olemas, siis oskan võrrelda.

I3 ainus häda on 4 kohta. Ka kindlustus on paar sajast kõrgem kui rullnokal.

CTR
Huviline
 
Postitusi: 13
Liitunud: 03.11.2014 00:05 51

Postitus 01.11.2015 23:33 53

3. ja isegi 1. seeria on ikka auto mõõtu ja välimusega sõidukid.. palju sa tavasõidu juures seda +-1 v 2 (kiirendus)sekundit taga ajad.. aga muidugi, i3 puhul ongi tegu n-ö elustiili- ja elektriautoga, millega säästad ju loodust

Tauri_J
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3198
Liitunud: 30.10.2011 09:45 55
Asukoht: Tartu
Peamine sõiduk: E91 LCI

Postitus 02.11.2015 00:02 02

Võivad nad sama palju maksta küll, aga i3 välimus ei kutsu just ostma.
BMW E46 320D (müüdud) ----- > BMW E91 LCI

AARE530
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 8864
Liitunud: 31.01.2004 22:43 11
Asukoht: Pärnu- S
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero Turbo

Postitus 02.11.2015 00:02 37

Aga kui võrrelda i3 ja 320, siis üks eelis on 320-l ilmselgelt- ruum, aga sellele vihjas ka Muhv. Seega pere põhiautona ei kujutaks mina näiteks i3 sugust/suurust junni väga ette.
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 02.11.2015 00:54 06

Tegelikult ei ole rullis rohkem ruumi kui i3-s. Taga on lihtsalt 1 koht rohkem. Ees tundub i3 isegi avaram, kuna lagi kõrgem ja keskkonsooli sisuliselt polegi.

Urbaansema elustiiliga keskmise pere jaoks on seal autot enam kui piisavalt. Minusugustel paljulapselistel ja maa-linnakodu vahel tõmblejatel on mõistlik ikka suuremat masinat pidada.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 02.11.2015 01:52 54

Oleme nüüd ausad, kolmekas oma 480 liitrise pagassiga ei ole eriline tegija.
i3-l on küll 260l, kuid saab ka istmed alla klappida, saab 1100 liirit, mida sedaan
otseselt pakkuda ei saagi (pealegi pagasiluuk on pisike).

Keegi ei osta endale ei kolmeka sedaani ega i3-e kauba vedamiseks.
Hakkab jälle peale: "junn junn". Istuge kord sisse ja siis hinnake.
Kõik, mis väliselt tundub väike olema, tundub jõle junn olema. i3 mitte ostmise
ainuke kaalutletav argument on mitte traditsiooniline välimus, mis on pigem ikkagi
kahekõrvavaheline probleem, mitte põhjus maksta tuhandeid juurde.
Plank 320iA ei ole rohkem BMW kui i3.

Teie "kriitikast" olenemata vaadatakse i3-e rohkem kui kolmeka emm-paketti ;)
Ja "eluruumi" on i3-s märgtavalt rohkem kui kolmekas.
Ma võin öelda, et F10 keskmine iste on katastroof: nii pearuum kui iste on jube.
Põhimõtteliselt võrdsustaks ma F10 tagumist keskmist istet i3-e keskmise istmega,
tunne on täpselt samasugune. Seetõttu F10 on ikka veel 4½ kohaline. Ma ütleks, et
isegi E39 keskmine iste on parem.

Lisaks kõigele sellele otsa hoiab i3 oma turuväärtust TUNDUVALT tugevamini.
320iA maksab 5 aasta pärast maksimum 30% oma algväärtusest, mis on jube.
Ei ole probleeme ei roostega, ei käigukastiga ega veninud ketiga+kulunud hammakatega.
Akut alles 80% ja see suht kõigile huvilistele ei ole argumendiks, mis takistaks ostmist.
KSP - kõrgsurvepump

Paap
Huviline
 
Postitusi: 202
Liitunud: 20.12.2006 12:47 46
Asukoht: Tln
Peamine sõiduk: e30

Postitus 02.11.2015 10:06 02

Lisaks veel ühe osapoole?
BMW 330e Plug-In Hybrid
R4 twin turbo
7,6kWh akut ja el. sõiduulatus ~40km.
Kokku 252 hp
0-100: 6,1
Hind: ~50 ?!

AARE530
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 8864
Liitunud: 31.01.2004 22:43 11
Asukoht: Pärnu- S
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero Turbo

Postitus 02.11.2015 17:29 33

Arnis, ää nüüd nii isiklikult ka võta- sellises suuruses autod, olgu siis tegu BMW i3, VW Lupo, Toyota Aygo või mis iganes, on vähemalt minu jaoks tegu "junniga" ning ma ei pidanud sellega silma seda, et auto halb oleks- välimuse poolest on nad siiski väikesed. Kusjuures see kehtib ka eelpoolmainitud 320 kohta, kuid see ei tähenda seda, et minu arvamus ainuõige on. Ning iseenesest ei kahtle ma ka selles, et seal sees kuni 4-le inimesele piisavalt ruumi poleks. Ja autot ostes ma siiski ei hinda ka seda, kui palju mingi auto pilku püüaks, kuigi ei saa salata, et i3 on siuke üsna pulli välimusega putukas ning kindlasti mitte selles mõttes, et eemaletõukav :D
Kuid arvan ka seda, et i3 müügitööd ei ole ka mõtet siin teemas teha- kes tahab, ostab sellise ikka vastavalt oma tahtmisele/vajadusele ning võimalustele. Kuid nagu Muhv ütles, et maal elavale suuremale perekonnale selline auto ikkagi ainukeseks autoks ei sobi, samas linnakorteris elavale ja linnas töötavale üksikule või kahest inimesest koosnevale leibkonnale (on ikka huvitav sõna välja mõeldud :D)- miks mitte.
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 06.11.2015 21:43 42

Sel nädalal jõudis viimaks üks kauaoodatud X5 Eestisse - X5 e-drive. Pool aastat liiga hilja minu jaoks, sest maabusin enne jaani 3,0d rooli, aga sellest hoolimata ei lasknud ma kutset proovisõidule käest.

Mis seal ikka - mõnus. See vaikus liikuma hakkamisel, ei mingit draamat! Ei mingit värinat, ei mootori käivitumisest tingitud võpatust. Mürinast rääkimata. 2L bensuka lisandumine kiirendamisel või aku tühjenemisel jääb märkamata. Isegi müratase liikudes ei muutu. Rehvimüra on tugevaim. Manöövrid on taas elektri pealt.

Elektrimootor on piisav selliseks rahulikuks liikumiseks. Nii kui särtsakamalt vajutad, tuleb bens järgi. Elektriga saab läbida ca 30km.

Kiirendus umbes täpselt sama, mis 3,0d. Kohaltvõtt on sujuvam kuna pole käigu lülitumisest tulenevat jõnksatust. Pagasiruumi põhi tundus olevat paar sentimeetrit kõrgemal kui tavamudelil.

Demoauto ainus häda oli lisavarustusena tellitud M pakett. No ei sobi. E-autol on endal väga nägus disainipakett, mis sisaldab erivelgesid ja tagasihoidlikumaid summutiotsi - see oleks parem valik.

Võrreldes i3-ga. Natuke ühist (menüüd i-drives) aga muidu täiesti erinev loom. Rehvimüra, mis tuli 20" rehvidest on tuntavam, kohaltvõtt on uimasem ja elektrikulu 100/km silma järgi 70% suurem.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 07.11.2015 00:05 58

Kas kliimakompressor on elektriajamiga või rihmaga?
KSP - kõrgsurvepump

Raivo
Huviline
 
Postitusi: 3565
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Asukoht: Tallinn

Postitus 07.11.2015 00:12 19

Muhv kirjutas: See vaikus liikuma hakkamisel, ei mingit draamat! Ei mingit värinat, ei mootori käivitumisest tingitud võpatust. Mürinast rääkimata.

.


Minu meelest see on väga äge. Mul on kodus üks tagasihoidlik Jaapani hübriid ja justnimelt toimetab samamoodi.
Võrreldes puhta fossiilipõleti start-stop süsteemiga on see ikka märgatavalt teistsugune lähenemine ja olukord. St kogu auto toimib elektri pealt (sh roolivõim), liikuma hakkamine jne.
Üldiselt kogu see hübriidi ja elektrivärk motiveerib selliselt sõitma et "rohelisi puid" tekiks pardakompuutrile võimalikult palju :D Ehk siis tekib teatud kretinism iga kord kui sõitu alustada.

PS! Ülaltoodud hübriid suudab 2km elektrijõul sõita :)
Super(b)

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 11.03.2016 11:15 05

2020 lõppeb mu F15 liising - seega tänane uudis on igati positiivne :D

http://www.themotorlife.com/bmw-i5-suv- ... -2020.html

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 11.03.2016 13:31 18

No loodame vähemalt 2020 peale. Natuke konservatiivse ajaplaaniga, aga siiski.
Tore, et täiselektrit pakuvad, halb, et mitte ühtegi sõna laadimisvõrgustiku kohta.
Põhimõtteliselt see, et pakutakse genekat pardale, ütlebki piiratud laadimisvõimalustest
aastal 2020.

Nüüd jääb siis mõtisklemiseks, kas range-extender hakkab olema praegune B38, ülimõnusa
heliorkestriga VÕI arendatakse välja B28 (2cyl). i3-e genekast ei jätkuks Xi5-le (SUV väidetavalt),
kuid üheliitrine võiks asja isegi ära ajada. B38 täissuuruses oleks overkill.
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 11.03.2016 21:32 33

Laadimisvõrgustikud arenevad ju igal pool, mis mühiseb. BMW on välja töötanud suisa ridamisi erinevaid laadijaid - tänavalaternatest kuni auto varjualusteni välja.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 12.03.2016 03:37 01

Pistikupesa ei ole laadija, ega kuulu laadimisvõrgustiku alla.
Teisisõnu Level 2 kiirus, üldjuhul pole nad isegi 22kW.
Nendega pole mitte midagi peale hakata kodust kaugemal (kui on soov kusagile sõita).
Kas sa siis ei mäleta ELMO külmiku ees istumist 3kW-se särtsu taga külma ilmaga? :roll:
Ega see niisama pole, et Tesla üsna kiiresti suurendas 90kW-se väljundvõimsusega seadmed
135kW-ste seadmete vastu. 90kW üle väga uhkust tunda ei saa. 50kW CCS-ist rääkimata.
50kW on tegelikult nii vähe, et kõlbabki ainult 20-40kWh akudele. 600+km läbimise
puhul tahaks kindlasti REx-i kui just 100kW võimsust kusagilt ei saa.
Isegi kui CCS kataks EU-d samahästi nagu Eestis ChaDeMo, oleks võimsusest ikka vähe.
Seetõttu see REx BMW-le tundubki olema kindla peale minek.

Auto varjualuste all mõtled neid solar roof putkasid? Jälle ainult silmailu. Paneelid olgu ideaalselt
paigutatud, kuid nad ei pea olema auto kohal siis kui viimane laeb. Katuse ehitamise peale
kuluv raha tuleks kulutada pigem veel paari paneeli peale.
Aga jah, 50kW-seid CCSe isegi leidub EU-s, siin Baltikumis on null nendega.
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 12.03.2016 10:33 08

Jüris ABB ees ikka üks CCS on - vabakasutuses :D
Pikka maad sõites (üle 180km) on kiiremat laadiat (ca50kW) vaja tõesti.

Akud arenevad kiiresti. Isegi i3-le on sügisel facelifti käigus kolmandiku võrra suurem sõiduulatus tulemas. Uus mudelipõlvkond peaks ka kuskil19-20 saabuma. See vurab tõenäoselt üle 300km. Minu kodulaadia otsas laeks sihuke aparaat tõenäoselt 6-7 tundi. Ööst piisab täielikult. Seega - ilmselt oleks mul aasta jooksul 1 sõit, mis sunniks teepeal natuke lisaks laadima - vähem kui tunnike CCSi otsas.

Ma olen jätkuvalt sama meelt, et Eesti sugustes pisiriikides (ja ka mujal) piisab 32A kodulaadijatest või "lambipostidest" täiesti. Maanteevõrk võib jätkuvalt 50kW olla. Ülejäänu on täiendava komfordi küsimus vähestele. Mul ei oleks mingit kasu kui Tallinnas, Pärnus ja Tartus oleks Tesla superlaadijad. Tabasalu- Virtsu-Viljandi-Võru liinil poleks neist mingit abi.

Seda, et ma pole oma arutlustes üksi, näitab ka paar päeva vana uudis.
http://www.roadandtrack.com/new-cars/fu ... -standard/

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 13.03.2016 03:43 33

Jah, 50kW on piisav enamikule, kuid mitte kõigile. Siin Eestisiseselt mõeldes jah, tundub
et kaugele ei saagi sõita. Aga väljamaal sõidetakse kaugemale ja mis põhiline, kiiremini.
30-40kWh elektrit, mida on võimalik saada 50kW laadijalt, saabki ühe tunniga otsa.
Need, kes ostavad veidi parema auto kui Opel Meriva või VW Golf või Nissan Juke või
Dacia Duster aastal 2019 tahaksid autoga sõita ikka kaugele ja kiiresti.
Ja Ford Transit ja muud sellised veidi pikema läbisõiduga masinad tahavad ka olla moodsad.

Seetõttu, sajakilomeetriste vahedega preemium-laadijad on tõesti, puuduv lüli pea kõigi
autotootjate visioonist. Ja ega neid Eestisse üle 4 tüki mitte kuidagi ära ei pressi.
See pole nende point ka.

Mul sisetunne ütleb, et CCS jätkab raudse sammuga edasi, kuid Tesla, kes saab varsti
preemiumvõrguga ühele poole siin EU-s, jätkab lahtiste uste päevadega kõigile, kes on
huvilised. Ja tore on veel see teadmine: kujutame ette, et AUDI ühel päeval aastal 2018
avastab, et A8 huvilised tahavadki midagi paremat kui CCS. Ja AUDI lööb käpa Teslaga,
et näe, me maksame veidi teile, teeme diili. Tesla ütleb jah ja juhendab, et olemasolev
CCS pesa tuleb a) viia vasakpoolse tagatule juurde ja b) CCS pesa ülemise osa ühendusskeem
on vaja täiustada (kontaktorid peavad toetama otseühendust akuga) c) akujahutus piisavaks
d) protokoll on vaja tarkvarasse sisse kirjutada ja voilaa, Supercharger töötab CCS autoga.
Point on selles, et tulevad sellised, kes tahavad teha seda, mida CCS standard ei võimalda.
Ja needsamad ei taha endale Teslat, kuna on truud mõnele teisele brändile. Need brändid
aga tahavad oma kliente hoida. Kui klient ei taha genekat, tahab ligipääsu preemium
laadimisvõrgustikule, siis seda ei ole ju raske teha, eriti kui Tesla vastu ei ole.

Tesla ise vist muud tegema ei peagi, kui CCS-Mennekes passiivne adapter, mis viib
CCS DC klemmid lihtsalt Type2 vastavatele klemmidele, mida Supercharger kasutab ja voilaa,
Model III saab kasutada EU-s väga väga levinud CCS-i. Model III omanikud arvatavasti ei olegi
räigelt huvitatud preemium võrgustiku kasutamisest, see ei hakka olema alghinna sees.
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 13.03.2016 10:52 21

Tesla üritab iseennast juukseidpidi soost välja tõsta nagu üks parun muinasjutus. Ega see paha ei ole. Teised autotootjad peavad ennast automeesteks ja lasevad võrgufirmadel tanklate rajamisega tegeleda. Usun, et sel hetkel kui kiire laadimine muutub tõsiseltvõetavaks äriks on ka stat-eur- jamuidu oil oma jaamasid laadijatega varustamas. Ei usu, et nad kohvimüümise peale jääda kavatsevad. Miks just nemad - preemium asukohad üle ilma on nende käes. Tesla on näinud tohutut vaeva, et ennast ka enam-vähem normaalsetele kohtadele sokutada. See on ka nende peamine väärtus hetkel. See juhtme ülivõimsus - oleme seda juba arutanud siin - pole midagi erilist. Ka CCS saab olla enam kui 50kW. 170kW kui olla täpne.
http://insideevs.com/what-are-the-power ... standards/

Euroopas saavad tegijaks ilmselt erinevad võrgufirmad, kel on täiesti suva, millisest pistikust nende särts voolab.

Värske ülevaate CCSi seisust leiab siit: http://ccs-map.eu

Üle skandinaavia saab i3 kenasti Euroopasse. Iga 80km tagant tuleb teha 15min puhkepaus laadimiseks. See on laadimiskiirust arvestades optimaalseim.
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/art ... with-a-BMW

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 14.03.2016 19:05 13

Pigem ikka 80kW. See 850V lahendus on üsna teoreetiline praegu.
Pistik võibolla oma dielektriliste omadustega saab 800V-ga hakkama,
kuid kogu kupatus, alates laadija konverteritest kuni auto
mootoriteni on veidi teistsuguse sisuga. Jah võib siseneval AC-l eraldada
siinuse pooled erinevas suunas dioodide abil ja suunata 12,5kW-stesse
konverteritesse, hiljem saades -400V ja 400V DC väljundi, kuid milleks?
Pigem lisatakse akupakki kontaktoreid, mis ühendavad akupaki pooled lahti
ja mootoreid hakatakse toitma kahest paralleelselt ühendatut akupakist.
Misjaoks aga nii teha, kui saaks võtta kaks 400V püstolit? Aku laadimise
tippkiirus ei tulene pistkust ega laadijast ega pingest, vaid akupaki suurusest
ja keemia võimekusega elektrit sisse imeda ja akupaki jahutusvõimsusest.

Näiteks kui Tesla hakkab aastal 2020 tootma 2gen Model S-i, mis võimaldab
laadimist kuni 240kW-ga, siis võib kasutusele võtta Superchargerite pistkuid
mõlemalt poolt ja toppida need mõlema tagatule serva sisse, ilma et oleks
tarvis teha märgatavaid taristu muudatusi.
Täpselt sedasama saaks teha ka tuleviku BMW-ga, mis Statoilis ennast laeb
CCS stepsli/stepslite taga.



Milline "Stat-Euro-oil" saaks teenida oma 800V laadijaga? Ses mõttes
et maksab see rohkem kui 400V lahendus ja klientuur on samasuur
nagu praegu elektriautode laadijatele vs tankuritele. Ning klientuuri
osakaal ei tõuse isegi aastal 2040 kui osa Daciatest sõidavat elektriga.
See jällegi tuleneb sellest, et normaalsete autode akud hakkavad olema
kuni 60kWh-sed. Need akud ei tunne mitte mingisugust eelist 800V-st.
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 02.05.2016 09:21 58

UMis garantiilõpu ülevaatust tegemas käiies tehti pakkumine facelifti uuetüübi akule. Kui praegu on 22kWh, siis uus oleks 34kWh. Auto tegeliku sõiduulatuse tõstaks see rahulikult üle 200km. Vahetus läheks maksma ca7000€. Kahjuks tuleks vana aku tagasi anda - see on hetkel minu jaoks deal braker.

Facelift mudelid pidid saama ka 3 faasilise laadimise. Seda paraku retrofittida ei saa ja ega meil seda kuskil kasutada ka nagunii poleks.

Igatahes tundub, et 200+ km jääbki selle mudeli laeks. 2019 peaks BMW tsüklit arvestades juba täiesti uus mudel välja tulema. Arvata on, et selle akusid enam sobitada ei anna.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7565
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 15.07.2016 18:22 49

No 3-faasilist leiab ikka igalt poolt kui vähekenegi linnast välja vaadata. Ehk siis kui
natukene rohkem sõita kui linna ühest otsast teise, siis on esiteks 3-faasilist ikka on
ja teiseks on seda rohkem tarvis ka kui ainult linnaautole (rohkem kWh vaja ööga tankida).

Küll aga vahepeal tuli uudis, et eesootav kolmekas koodnimega G20 tuleb multiplatvormiline:
sellest tehakse bensukas, dislakas, pistikhübriid, vesinikupomm ja akutrell.
Vesinikautost väga rääkima ei hakka, põrumise püss.
Täishübriid on aga küll huvitav. Väidetavalt 20kW+ regenereerimist.
Märg unistus oleks 3-silindriline B3x mootor+6kATM+100-150kW elektrilist+20...30kWh aku+CCS.


Elektriauto pidi tulema 90kWh-ne. See on ikka palju tahetud, eriti väiksema kere puhul ja küsitava
pagasiruumiga. Noh, paagi, kardaan ja käigukasti asemele paneb samapalju nagu eGolfi. Võib varuratta
ja motoruumi veel toppida, aga noh, 90kWh :?
Küll vähemalt plaan on neil see elektriline müüki lasta maailmalõpuaastal 2020. Selleks ajaks
on raudpauk akukeemia tihedamaks tehtud. Iga aastaga umbes 5-7%, korda 4 ja ongi loogikat leida.

Et sellest tuleb siis järjekordne "Tesla killer" lubadus, nagu on seda teinud juba nii mõnigi teine tootja.
Minul on hea meel. Kui BMW jõuab 80+kWh akupakkidesse veel sellel dekaadil, siis VÕIBOLLA neile
koidab ka mingisugune reaalne laadimisvõrgustik CCS baasil üles ehitada "või-ma-ei-tea-mis-nad-mõtlevad".
KSP - kõrgsurvepump

Muhv
Kasutaja avatar
Klubiliige EKBK
 
Postitusi: 2144
Liitunud: 18.11.2002 23:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01, F15

Postitus 19.07.2016 20:34 29

Samsung on taas 20% tihedamat akut näidanud (võrreldes selle i3 faceliftiga). Seega tundub, et aku areng on veel kiirem kui 5-7% aastas.

Mis puutub CCS võrgu arenemisesse, siis tuleb ju neid laadijaid pidevalt sadade kaupa juurde. Eesti on lihtsalt oma liidrirolli kaotanud. BMW-l pole siin eraldi midagi rabeleda.

http://ccs-map.eu/stats/

EelmineJärgmine

Mine BMW sõidukid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: newbie