1. leht 2-st

BMW 530xi vs Audi A6 2.4q ja palju muid TESTE

Postitatud: 08.05.2006 20:16 00
Postitas Raivo
Leidsin netis sobrades säärase testi

Saksakeele oskajad ehk pajatavad täpsemalt ;)

SIIN on veel teste ja erinevaid võrdluseid BMW'dega.

EDIT: tõlkimiseks www.babelfish.altavista.com abiks

Postitatud: 08.05.2006 20:29 10
Postitas Raas
Ka SIIN on mõned võrdlused ja muud infot.

Postitatud: 08.05.2006 21:19 37
Postitas Relk
No põhiline joon on ikka see sama, et xDrive töötab sama hästi ja sama turvaliselt ning kindlalt kui Quattro ainult et kiiremini kuna info tuleb üle stabiilsuskontrolli kiiremini, kui audi süsteemi puhul ning auto reageerib kiiremini.
Kui aga stabiilsuskontroll välja lülitada siis pakub ta oskustega juhile väga palju sõidumõnu mida Quattro puhul ei saa.

Samuti on vahe veoskeemi ülesehituse põhimõttes. Quattro on esiveoline kus kasutatakse vajadusel ka tagasilda. BMW'l vastupidi.

Postitatud: 13.05.2006 11:51 22
Postitas AlarM
Juss kirjutas:No põhiline joon on ikka see sama, et xDrive töötab sama hästi ja sama turvaliselt ning kindlalt kui Quattro ainult et kiiremini kuna info tuleb üle stabiilsuskontrolli kiiremini, kui audi süsteemi puhul ning auto reageerib kiiremini.
Kui aga stabiilsuskontroll välja lülitada siis pakub ta oskustega juhile väga palju sõidumõnu mida Quattro puhul ei saa.

Samuti on vahe veoskeemi ülesehituse põhimõttes. Quattro on esiveoline kus kasutatakse vajadusel ka tagasilda. BMW'l vastupidi.
Quattro on ALATI neliveoline - keskdiffriks on torsen nimelt (tegelikult parim asi mida neliveos on võimalik kasutada).

Postitatud: 13.05.2006 13:47 55
Postitas rixa
Juss kirjutas: Kui aga stabiilsuskontroll välja lülitada siis pakub ta oskustega juhile väga palju sõidumõnu mida Quattro puhul ei saa.

Samuti on vahe veoskeemi ülesehituse põhimõttes. Quattro on esiveoline kus kasutatakse vajadusel ka tagasilda. BMW'l vastupidi.
Nagu Alar juba kirjutas, ei ole see vimane väide õige. Samuti saab ka Quattroga väga mõnusalt külg ees sõita.

Postitatud: 13.05.2006 16:51 24
Postitas Karol
Tegelikult ma ei saa aru mis reageerimise ajast saab juttu olla kui audil on pidevalt nelik ühendatud. Pole nende linnamaasturitega küll kursis kuid need sõiduautod on kaunis kehvakesed bemaril mis on nelikveolised.Lihtsalt läbivus on Audil tunduvalt parem. Kunagi jooksis isegi audi reklaam kus ta sõitis suusahüppe torni ülesse ja ma ei usu,et sinna bemar oleks järgi läinud. Miks ma seda räägin, sest nägin ise kuidas Quattro sõtis väikesel munakal mööda laskumis nõlva ülesse mäeotsa ja jõudis sinna kohale. Ja seda tavaliste rehvidega mis olid poolkulunud.

Postitatud: 13.05.2006 16:54 58
Postitas rixa
Audi reklaam oli tehtud piikidega - iga korraliku mootoriga neliveoline BMW oleks sealt ka üles sõitnud. Mäkkesõidus saavad nii Audi kui BMW näiteks Subaru käest lutti.

Postitatud: 13.05.2006 17:02 58
Postitas Karol
need talvised mäkketõusu võitlused tõestasid midagi muud kuid seda ei saa ka muidugi päris üldistada kuna mehed olid ka roolis erinevad. Omalpoolt võiks välja panna paar veini sellele bemarile kes suudab väikesele munamäele mööda laskumis nõlva ülesse sõita. Aga audid on selleks suutelised, seda ma tean. Subarule võiks ka panna kui on tavaauto.

Postitatud: 13.05.2006 18:35 46
Postitas Jaanus_P
kollerimees kirjutas:Kunagi jooksis isegi audi reklaam kus ta sõitis suusahüppe torni ülesse ja ma ei usu,et sinna bemar oleks järgi läinud.
ja sellest samast reklaamist kusagil oli juttu, et kuidas seda tehti. auto oli kinnitatud vintsi külge ja vints tõmbas masina üles. audi ise olevat suutnud ainult poole peale liikuda. samas mul vahet pole kumb neist kõrgemale mäkke ronib! BMW on ikkagi korraliku inimese mugav igapäevaliikur mitte mingite metsavendade masin.

Postitatud: 13.05.2006 18:51 48
Postitas Karol
vints oli ohutuseks vaid seal ja sellega lasti auto pärast alla.Sellest on palju juttu olnud.

Postitatud: 13.05.2006 18:55 00
Postitas aise
kollerimees kirjutas:vints oli ohutuseks vaid seal ja sellega lasti auto pärast alla.Sellest on palju juttu olnud.
sellest oli ka video kuidas seda tehti, vints oli jah ohutuseks.
see video ka kindlasti kuskil netis olemas, google selleks.
samas mingid x kummid olid vist all ka, mitte tavalised talvekad

Postitatud: 13.05.2006 22:18 00
Postitas Relk
Tegelikult on nii, et ma võtsin artiklit kokku. Kiiremini all pidasin silmas seda, et rajal püsivad nad sama hästi ning sama turvaliselt kuid BMW on lihtsalt kiirem (enne ei väljendanud mõtet selgelt ja lause oli vähe puus. sry).

Ning esi ja tagaveolise puhul on tegu siis kontseptsioonilise ülesehitusega mitte, et üks oleks esi ja teine tagaveoline. Vähemalt nii on artiklis kirjas. Mina ei tea quattrost halligi.

Ja nüüd kõik raaaaahu. ;)

Postitatud: 19.01.2008 19:30 57
Postitas matt
Juss kirjutas:No põhiline joon on ikka see sama, et xDrive töötab sama hästi ja sama turvaliselt ning kindlalt kui Quattro ainult et kiiremini kuna info tuleb üle stabiilsuskontrolli kiiremini, kui audi süsteemi puhul ning auto reageerib kiiremini.
Kui aga stabiilsuskontroll välja lülitada siis pakub ta oskustega juhile väga palju sõidumõnu mida Quattro puhul ei saa.

Samuti on vahe veoskeemi ülesehituse põhimõttes. Quattro on esiveoline kus kasutatakse vajadusel ka tagasilda. BMW'l vastupidi.
Veidi vana teema üleskaevamine, aga et oleks välistatud, et keegi sellest valesti aru saab, siis suts vanem quattro (V gen.) on tavaolekus 60% vejõust taha ja 40% ette. (mida siis muudetakse vastavalt antud torseni piiridele). Viimasel generatsioonil vist veel lisasi. Mis oluline, et asi põhineb ikka torsen difril, mis on just kiirem, kui misiganes muu "mõtlev" nelivedu. Kus torsen reageerib koheselt, seal arvuti võib jäädagi mõtlema (juhuseid olnud).

Ahaa, kui lisada oma arvamus, siis keegi kirjutas huvitavalt:
---------------------------------------------------------------------
" X5- Abistavat elektroonikat on autos palju, näiteks ABS mõõdab pidevalt
kaudseid andmeid omavahel võrreldes piduriklotside / ketaste temperatuuri. Kui te millegi pärast olete näiteks kiirteel mitu korda ülisuurelt kiiruselt pidurdanud praktiliselt nulli, redutseerib ABS mootori võimsust, ega lase teil suurt kiirust uuesti koguda. Igatahes mitte enne, kui pidurid on piisavalt jahtunud.
X5-l puuduvad blokeeruvad diferentsiaalid, varustuses on küll “elektrooniline diferentsiaalilukk” (ADB-X), kuid see toimib teisel põhimõttel. Kui üks ratas hakkab pöörlema teisest kiiremini, siis seda pidurdatakse, kuni pöörlemiskiirus ühtlustub. 62% veojõust kantakse üle tagaratastele, X5 peab käituma kui tagaveoline, ega tohi klienti üllatada. DSC lubab harva külge ette keerata, siis on see kergesti kontrollitav ja kestab vaid hetke. Sabaliputamiseks saab DSC välja lülitada, kuid ADB-X jääb ka siis teie üle valvama...

X3 - Tehnika poolelt on X3 suurimaks (ja margi fännidele intrigeerivaimaks) uudiseks uudse lahendusega nelikveoskeem xDrive. Kui seni on BMW nelikveolistel mudelitel veojõudu esi- ja tagatelje vahel jagatud alati kindla protsendi ulatuses tagatelje kasuks, siis elektrooniliselt juhitav xDrive lubab firma enda pressiteate järgi 100% saadaolevast momendist kanda vajadusel kas ühele teljele või siis koguni vaid ühele rattale. Tegelikkuses osutub süsteemi tööpõhimõte aga oluliselt proosalisemaks – X3-l jagatakse veojõud mõlema telje vahel võrdselt – nii ette kui ka taha 50%. Kuna aga sellise jaotuse puhul tekib nn suletud jõuring ja esiteljele tahetakse vägisi vinti peale keerata, siis on esirataste vahel sidur, mida vastavalt vajadusele kas lahutatakse või “libistatakse”.
Kui nüüd teatud olukorras tagarattad “tühja löövad”, hakatakse sidurit
ees kokku laskma – kuna tagaratastel hetkel mingit pidamist pole, lähebki
sel hetkel 100% veojõust esiteljele. Kui aga sealgi üks ratastest pidamist
ei leia ja tagarattad endiselt tühjalt ringi vehivad, siis ongi 100% veojõust
kantud ühele esirattale,mis peab auto üksinda mäest üles vedama (või
siis vähemasti seni üksi hakkama saama, kuni teised rattad haakumist leiavad). Suurtel kiirustel (üle 180 km/h), on sidur ees lahutatud ja auto puhtalt tagaveoline.

Muidu enda arvamaus on, et ühed on sellel alal legendaarsed autofirmad, kellel on traditsioonid ning kes teevad oma müüki toetudes end tõestanud (vastupidavus, madal hoolduskulu jm) 4WD süsteemile (Audi, Subaru jne).
Teistele autotootjatele (a'la VW, BMW jne) on neliveo lisamine lihtsalt üks müüginipp ja teiste 4wd tootjate turusegmendist osa saamine. Mingi revolutsiooni saavutamine pole oluline. "
---------------------------------------------

Postitatud: 19.01.2008 21:20 17
Postitas Relk
Mis puutub kiirusesse siis:
"Grundsätzlich hecklastig ausgelegt, verteilt xDrive die Antriebskraft ebenfalls je nach Anforderung an die Achse mit dem meisten Grip. Anders als beim Quattro-System erfolgt dies anhand der Daten des elektronischen Stabilitätsprogramms - und damit schneller."

Tõlge:
"Põhimõtteliselt tagaveoliselt ülesehitatud, jagab xDrive veojõudu vastavalt vajadusele rohkem pidamist omavale teljele. Erinevalt Quattro süsteemist toimub see tulenevalt elektroonilisest stabiilsusprogrammist saadavatest andmetest - ning seega kiiremini."


Rullikud tagumiste ratase all (peaks siis olema ilma asc'ta):
http://videos.sport365.fr/video/iLyROoaftzhR.html
http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=quattro
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1100601753

Postitatud: 20.01.2008 13:48 38
Postitas ksenoon
Suutsin mingi video üles kaevata
Kas jutt käib sellest videost?

http://www.metacafe.com/watch/63012/audi_goes_up/

Postitatud: 20.01.2008 13:57 41
Postitas Tiho
matt kirjutas:


Ahaa, kui lisada oma arvamus, siis keegi kirjutas huvitavalt:
---------------------------------------------------------------------

Muidu enda arvamaus on, et ühed on sellel alal legendaarsed autofirmad, kellel on traditsioonid ning kes teevad oma müüki toetudes end tõestanud (vastupidavus, madal hoolduskulu jm) 4WD süsteemile (Audi, Subaru jne).
Teistele autotootjatele (a'la VW, BMW jne) on neliveo lisamine lihtsalt üks müüginipp ja teiste 4wd tootjate turusegmendist osa saamine. Mingi revolutsiooni saavutamine pole oluline. "
---------------------------------------------
Muide, kui traditsioonidest rääkida siis Audi sai oma nelikveo süsteemi just volks wagenilt.

Postitatud: 20.01.2008 14:50 22
Postitas Kristo_V
audi oli esimene kes hakkas üldse nelivedu kasutama ja audi ka selle välja töötas

Postitatud: 20.01.2008 15:29 48
Postitas Eastsider
Kristo_V kirjutas:audi oli esimene kes hakkas üldse nelivedu kasutama ja audi ka selle välja töötas
Wikipedia väidab, et sul pole õigus.
http://en.wikipedia.org/wiki/4wd
The first ever four-wheel drive car (as well as hill-climb racer) with combustion engine, the Spyker 60 H.P., was presented in 1903 by Dutch brothers Jacobus and Hendrik-Jan Spijker of Amsterdam. The two seater sports car, which was also the first ever car equipped with a six-cylinder engine and featured, as another novelty, brakes for all four wheels, is nowadays exhibit of the Louwman Collection (the former Nationaal Automobiel Museum) at Raamsdonksveer in The Netherlands.

Postitatud: 20.01.2008 15:38 11
Postitas ksenoon
Jah , sest quattro tuli alles 1980 aastatel.

Postitatud: 20.01.2008 16:00 50
Postitas Kristo_V
The Audi Quattro is a famous and historically significant road and rally car produced by the German maker Audi. Notably, it was the first four-wheel drive grand tourer since the Jensen FF of 1966 ("quattro" means "Four" in Italian).

sry oli valesti meelde jäänud osaliselt, aga ikkagi nagu ma aru saan siis oli audi ikkagi esimene kes hakkas seeriatootmises sõiduautodel kasutama õiget nelikvedu.

Postitatud: 21.01.2008 01:40 37
Postitas Tiho
Audi sai oma nelikveo süsteemi Volks wagen Iltiselt
tsiteerin:
"The design of this four wheel drive system provided the basis for Audi's Quattro system, which debuted four years later in 1980 on the original Audi Quattro."

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Iltis

Postitatud: 21.01.2008 09:37 27
Postitas Imre993
Kui ma ei eksi, siis esimene pidev nelivedu oli Lohner-Porsche Mixte`l (1901-1905) Autol oli igas rattarummus elektrimootor.

Postitatud: 21.01.2008 18:33 16
Postitas HannesT
Olin Audi omanik ja seal on see teema pidevalt üleval. Põhierinevuseks mina loeks seda, et mõnes päriselu situatsioonis ei oska bemari elektroonika midagi teha ja teiseks on x-drive kiirustel üle 120 tagaveoline. Niiet lumisel teel 140kmh möödasõidul ta suurt ei aita.

Postitatud: 21.01.2008 18:44 36
Postitas screw
Kes see nii hull ikka on et lumega selliseid möödasõite teeb.

Postitatud: 21.01.2008 19:10 10
Postitas Cert85
screw kirjutas:Kes see nii hull ikka on et lumega selliseid möödasõite teeb.
OT: Need inimesed, kellest Sa kuuled/näed reporteri ja krimi uudistest :?

Postitatud: 21.01.2008 19:16 30
Postitas Zipp
Imre993 kirjutas:Kui ma ei eksi, siis esimene pidev nelivedu oli Lohner-Porsche Mixte`l (1901-1905) Autol oli igas rattarummus elektrimootor.
kinkisin sõbrale porsche raamatu sünnipäevaks siis seal oli ka kirjas et esimene 4vedu oli porschel...

Postitatud: 21.01.2008 20:19 05
Postitas Indrek_M
Zipp kirjutas:
Imre993 kirjutas:Kui ma ei eksi, siis esimene pidev nelivedu oli Lohner-Porsche Mixte`l (1901-1905) Autol oli igas rattarummus elektrimootor.
kinkisin sõbrale porsche raamatu sünnipäevaks siis seal oli ka kirjas et esimene 4vedu oli porschel...
Oli vist jah Porsche'l esimene nelivedu - mingil ratastega kaarikul igal rattal oma elektrimootor.

Postitatud: 22.01.2008 07:48 45
Postitas Relk
HannesT kirjutas:Olin Audi omanik ja seal on see teema pidevalt üleval. Põhierinevuseks mina loeks seda, et mõnes päriselu situatsioonis ei oska bemari elektroonika midagi teha ja teiseks on x-drive kiirustel üle 120 tagaveoline. Niiet lumisel teel 140kmh möödasõidul ta suurt ei aita.
Kas ta mitte 180'st alates ennast tagaveoliseks ei lülitanud. Mul niimoodi meelde jäänud.
Siinkohal oleks mingi link teretulnud.

Postitatud: 22.01.2008 17:08 45
Postitas Karol
Minumeelest jääb BMW neliveol puudu stabiilsusest. Lisaks on ta 141KW mootor väga jõuetu madalatel pööretel. Kurvis on ülejuhitav, nagu tagaveoline autogi. Kahjuks pole ma saanud proovida võimsamaid isendeid ja seega ülevaade puudub. Aga Audi Quattro ajaloost saate lugeda siis siit. See on Copy/paste.

AUDI QUATTRO

Audi Quattro alustas Audi quattro-programmi. See mudel esitleti üldsusele 1980 aasta Genfi autonäitusel ja sai kõvasti tähelepanu. See oli esimene tõeline sportauto. Nimi quattro (itaalia keeles neli) tähendas otsemuidugi nelivedu. Eelmine nelivedune sportauto oli Jensen, mis ei saavutanud kunagi suurt kaubanduslikku edu. Audigi idee suhtes oldi alguses skeptilised kuna paljud ei suutnud näha neliveo toodavat lisaväärtust. Kuid nagu räägitakse, et Saksa insener kord öelnud; "kui ratas ei vea, siis ta pidurdab."

Et näidata maailmale neliveo ülivõimsust võrreldes kaherattaveoga, tegi Audi Quattrost ralliversiooni ja osales sellega ralli MMil. Edu oli algusest peale hämmastav. Nelivedu lõi läbi kiiresti ja muudel tiimidel ei jäänud muud üle kui ka enda mudelivalikusse nelivedused masinad võtta. Quattro ja selle tähendus Audile väärib juba omaette juttu.

Re: BMW 530xi vs Audi A6 2.4q ja palju muid TESTE

Postitatud: 28.08.2010 00:34 36
Postitas Timmu
Sõber ihub hammast 330x bemmile. Ise hetkel sõidab audiga mis loomulikult quattro. Uurib siis minu käest , et mis bmw- l seal jõudu jagab. Ei osanud mina vastata- e30 oli vist ketasdega , e46 ma ei tea.

Juutuubi pannes sai asi selgeks 4.04 minutil.
http://www.youtube.com/watch?v=oaqLLtUa ... re=related

Ehk kellelgi kogemusi , et kuda käitub jääl ja suuremas lumes.Probleemid kastiga ? Kirjutage aga plussid ja miinused.

Lõppu lisan oma selle talve video kah.
http://www.youtube.com/watch?v=fAGWDljNQFk