3. leht 4-st

Postitatud: 08.12.2006 10:36 49
Postitas Ilves
Kristjan_K kirjutas:
  • Ukselingid: Kas sisemised või välimised? Näppu pole veel ükski jäänud ja sisemised on vähemalt minul metallist. Välimise otsas, vasakpoolne-tagumine, sai eelmine talv päris palju jõudu tarvitatud (külmus kinni teisel mehhanism, törts õli aitas), näppu küll midagi ei jäänud, ainult auto kõikus kahtlaselt.
Sisemised lingid on kõik plastmassist. Usu mind, ma olen 2 tükki tahtmatult kaasa võtnud ;)

Üldiselt pole E39 halb auto, aga tundub nagu osadel isenditel ei löö tüüpvead välja ja osadel löövad. Ehk kvaliteet on üsna kõikuv, mida sellise hinnaskaala masinalt ei ootaks. Loen huviga BMWCar'ist igakuiset saagat E39 M5-st, mis on sõitnud 60K ja laguneb nagu oleks viimane vint minekul. Keskmiselt on tüüp iga kuu auto remondi alla pannud umbes 1KŖ (23KEEK), kuigi oma osa on ka UK oluliselt kallimal tööhinnal. Igatahes on umbes 4 kuu jooksul läinud katki termostaat, veepump, mitu absi andurit, üks kiilrihma pingutusratastest, tagasilla puksid, mootor võtab õli jne.

Postitatud: 08.12.2006 12:37 32
Postitas Relk
Kõik sõltub sellest kuidas autot ohida ja kasutada. M5 puhul on vale kasutus eriti kerge tulema.

Postitatud: 08.12.2006 13:12 47
Postitas Holari
Milline on M5-le vale kasutus? KAs see auto ei ole ju mõeldud sportliku sõitu armastavale inimesele? Kui tahaks endale mugavat sportautot, siis mis veel? Audi S6? Sama klass, aga ikkagi eelistaks M5te, kuna mark südamelähedasem..........Minu arust ongi see klass autosid M, S ja AMG tehtud kannatama suuremaid võimsusi, kiiremat sõitu ja kiirendust, millele lisada veel tohutu sõidumõnu rinkal ;)
Jällegi parandage, kui eksisin :!:

JA muidugi sõltub otseselt ka remondi arve auto kasutusest ja seda iga auto puhul!

Postitatud: 08.12.2006 13:40 41
Postitas Kustas
Minul, kui vanemate BMWde austajal (kuni E34), ei tekita vastusõitev E39 (olgu kasvõi m-pakett) mitte'kui'mingit emotsiooni. Aga võib-olla kunagi hakkab meeldima, kuna uuemad ja koledamad tulevad peale.

Postitatud: 08.12.2006 15:51 37
Postitas Henrik88
Enda kogemustest võin öelda et erinevate aastate E39 on ka väga suur vahe. 1997a. 520 vs. 2001a. 530dA. Mis aga puutub E34 siis vanusest tingituna on raipeid 90% ringisõitvatest autodest eesti teedel.

Ja kui valida kas võtta E34 M5 või E39 M5 siis igaljuhul valiks E39.

Postitatud: 08.12.2006 16:07 12
Postitas Veljo_V
Mis aga puutub E34 siis vanusest tingituna on raipeid 90% ringisõitvatest autodest eesti teedel.

Vaevalt küll!!!

Postitatud: 08.12.2006 16:16 24
Postitas ryan
minu arust e34 ja e39 ei kannata omavahel võrraldagi, aeg ja tehnika on selle põhjuseks,mida rohkem elektrit autol seda keerukam ja seda suurem võimalus et midagi järgi annab, kindlasti on e34 noorem vend disainilt üks kenamaid bmw-sid :cool:

Postitatud: 08.12.2006 16:30 37
Postitas Ilves
ryan kirjutas:mida rohkem elektrit autol seda keerukam ja seda suurem võimalus et midagi järgi annab, kindlasti on e34 noorem vend disainilt üks kenamaid bmw-sid :cool:
Üldiselt on just keerulised/üledisainitud mehhaanilised lahendused need mis enne lusika nurka viskavad kui elektroonika/elekter. Kui vaadata E39 tüüpvigu, siis otseselt elektriga võib seostada vaid armatuuri piksleid ja jukerdavaid esitulesid. Ülejäänud kivid lähevad lihtsalt kehva meh.disaini kapsaaeda.

Veidi OT, aga lolli disaini üledoosi kohtab ka muudel markidel. Rääkisin just tuttavaga, kes sõidab Corrado G60-ga. Selle volkkari kompressor on täpselt nii nutikalt ehitatud, et kui seda ringi vedav rihm kasvõi paari hamba võrra hüppab lööb kompressori sees miski pulk ennast ventilaatorisse mille tulemuseks on rauapuru ja tuul rahakotis. Tundub, et nad on sellele mõelnud, sest sisselaske vahel on korralik raudvõrk, mis suuremat tükid kinni püüab...

Postitatud: 08.12.2006 16:51 43
Postitas Tauri
minuarust on see teemapüstitus vale. ei saa võrrelda erineva ajajärgu autosid ei oma disainilt, ega ka tehnika kohapealt. Olen siiralt veendunud, et mõlemad on väga head BMW-d, kuigi ise 3-se austajana ei soetaks ma kumbagi mudelit!

E34 on oma disainilt sama aastakäigu teiste markide esindajatest selgelt ees. Osaliselt on tegemist veel äratuntava meenutusega E30 joontele, kuid mõndagi on seal aimata juba tulevasest E36-st. Kui olete tähelepannud siis 5-ne tuleb alati varem kui 3-ne turule!
Mis puutub mootorisse siis siin vägapalju vaielda ei ole- mootorid elavad seal kapotiall hoopis teises ajaarvamises kui seda väline kest.
Veermiku vastupidavust mõjutavad peale kasutatavate materjalide veel iga mudeli suurusest tulenevad omapärad. Kõige lihtsam on sellest vast arusaada siis kui panna vaheflantsidega mitte originaal veljed alla! Üldjuhul võib arvestada veelgi enam laguneva masinaga :)
Mis puutub insenertehnilistesse apsakatesse - pihkujäävad lingid, pikslite kadumine displeil, tuksiminevad tuled jne. siis neid on absoluutselt kõigil autodel ja samuti kõigil BMW-del. Kas E60 on täiesti auto? Sest sellel on juba esimese 50k km peal roolilatis lõtk?

Nagu näha ei anna see teema mingit vastust ja tulevasele auto ostjale oskaks, vaid öelda, et turuhinnas oleva auto ostmisel arvesta sellega, et vanema auto ostmisel kulutad ajaliselt ja tükiliselt enam raha remondi peale. uuema masina valikul pääsed ajaliselt vähema remondiga, kuid tihti avastad, et kulud seoses kallimate juppidega on sisuliselt samad.

Otseloomulikult ei ole see reegel ja hea õnne korral võib osta vanema auto, mis töötab laitmatult ja samas võid sattuda uuema auto otsa millega jooksed ainult ühe meistrimehe juurest teise juurde!

Postitatud: 08.12.2006 16:55 51
Postitas Veljo_V
Olen selles osas nõus Tauriga, teema on natuke valesti püstitatud!
E34 fännid jäävad nendeks ja E39 fännid jäävad selleks!

Eriajastute autod!

Postitatud: 08.12.2006 18:00 41
Postitas Relk
Ilves kirjutas:
tr22nsmees kirjutas:Keegi rääkis siin, et IDrive käib vanainimestele üle jõu. BMW omanikele siiski mitte, sest nende näol on enamasti tegemist firmajuhtide ning muidu eesrindlike ning majandust edendavate kodanikega, kellele on üleüldisest arengust mahajäämus lubamatu.
Eesti võib ju olla eesrindlik IT banaanivabariik, kus sülelapsed ipodi tarbivad ja 80-sed vanamammid eBayst kodukaunistusi tellivad. Globaalselt on keskmine bmw ostja 46 aastat vana, kellele läheb üsna vähe korda jukerdamine iDrive ja M5-e 7 erineva käiguvahetuse settinguga. Bmw ise on eriti rõõmus, et 1-se seeria ostja keskmine vanus on 35 kandis :shock:

Üldiselt on vaja tagasi minna bmw põhiväärtuste juurde, mitte koormata autot lisaviguritega, mis ei teeni parimat sõiduelamust (nt active steering). Õigemini tuleks leida tasakaal normaalse mugavusvarustuse versus lisanduvate pisivigade ja massi vahel. Overengineering ei tee rõõmsaks tarbijat ega ka pärast ettevõtet, kes garantiiremondi alla peab miljardeid eurosid taguma (Mersu E klassi õhkvedrustuse jama).
Sellega ma küll nõus pole. Kogu BMW elektroonika keerususe saab ära hoida kui viitsid pool tundi pärast auto ostu seaded enda jaoks vastavalt paika panna. Pole vaja lisavidinatega jukerdada hommikust õhtuni vaid alguses endale sobivalt paika panna. Mida rohkem asju saab endale sobivaks muuta seda parem.

Jutt et tegu on liiga keeruka süsteemiga on konkurentide mull.

Postitatud: 08.12.2006 18:37 43
Postitas aise
jah, mida rohkem saab seadistada seda parem :D

Postitatud: 08.12.2006 20:41 11
Postitas AARE540
Nagu Velts ütles,eri asjade fännid jäävad eri asjade fänniks... Omal selles suhtes selline seisukoht, et E39 ostaks AINULT originaal M- paketiga, tavaline ja mingite tavaliste väikeste velgedega E39 peale ükski närv ka ei liigu...

Postitatud: 08.12.2006 20:54 34
Postitas aise
väikeste velgedega e34 on ilus muidu? :lol:

talvel sõidan ise ka 16" väikeste velgedega, suvel 18" ja teeb auto rohkem autoks küll. korraliku veljega on facelift e39 väga kena auto. sisu on e39 väga hästi välja kukkunud, 16:9 monitor jne :cool:

Postitatud: 08.12.2006 21:07 30
Postitas Ilves
Juss kirjutas:Sellega ma küll nõus pole. Kogu BMW elektroonika keerususe saab ära hoida kui viitsid pool tundi pärast auto ostu seaded enda jaoks vastavalt paika panna. Pole vaja lisavidinatega jukerdada hommikust õhtuni vaid alguses endale sobivalt paika panna. Mida rohkem asju saab endale sobivaks muuta seda parem.

Jutt et tegu on liiga keeruka süsteemiga on konkurentide mull.
Ilmselt küll :)

M5 E60:

7 erinevat käiguvahetuse kiirust;
3 erinevat vedrustuse settingut;
2 erinevat mootori töörezhiimi (kusjuures käivitamisel defauldib 400hp peale);

Ja M nupp, millega oma igapäevast tuju ümber konfida (Sport vedru, Auto kast, Nõrk mootor ja 4-s käiguvahtetuse kiirus....ei-ei ikka 3-s jne). :)

Pagan. Ma olen Clarksoniga täiesti nõus, et enne kui sa üldse liikuma saad oled ennast lolliks konfinud.

Ja miks peaks üleüldse olema nö sportautol nupp, millega mootorit kohitseda?

Postitatud: 08.12.2006 21:21 28
Postitas Arux
Ilves kirjutas:
Ilmselt küll :)

M5 E60:

7 erinevat käiguvahetuse kiirust;
3 erinevat vedrustuse settingut;
2 erinevat mootori töörezhiimi (kusjuures käivitamisel defauldib 400hp peale);

Ja M nupp, millega oma igapäevast tuju ümber konfida (Sport vedru, Auto kast, Nõrk mootor ja 4-s käiguvahtetuse kiirus....ei-ei ikka 3-s jne). :)

Pagan. Ma olen Clarksoniga täiesti nõus, et enne kui sa üldse liikuma saad oled ennast lolliks konfinud.

Ja miks peaks üleüldse olema nö sportautol nupp, millega mootorit kohitseda?
E60 M5 kiirendus 0...100 km/h Clarksoni meetodil arvutatuna = one coffee brake + 4,7 sek :)

Postitatud: 08.12.2006 22:28 08
Postitas Relk
M nupp selleks et ka pirita teel ummikus istudes ka mugav oleks. Minu hinnangul täiesti fenomenaalne konseptsioon. Sõidad ringi nagu tavalise sedaaniga ja naudid kõiki tavalise sedaani omadusi. Sams kui kuradike asakul õlal märku annab saad alati kõike ühe nupu vajutusega (eelnevalt on võimalik määrata mida see nupp teeb ja ei pea iga kord kõiki käigu setinguid uuesti valima) radikaalselt muuta.

Põhjus miks konkurendid maha jäävad ongi see, et neid on püütud teha sellisteks millega on võimalik ka igapäevaselt elada. Pole päris igapäeva autod ja ringrajal jääb ka nagu midagi puudu. BMW on pannud kaks asja ühte.

Inimesed kes ei oska vanemate Ericssoni mudelitega sms'e lugeda ei tohiks BMW'd osta. Liiga kauge tulevik nende jaoks.

Postitatud: 08.12.2006 22:40 45
Postitas e36forever
Holari kirjutas:Milline on M5-le vale kasutus?
M5-le on vale kasutus see , kui piisavalt ei vajuta. Siis tekivad mootorisse jäägid ja Õhulugejad, katalüsaatorid lähevad umbe, millest omakorda tekib veel probleeme. M5 tuleb kasutada nii nagu mõeldud on.
Minu autoga on enne hobikorras nürburgringi nühitud ja autobahnidel piirajas sõidetud ning probleemid puuduvad(ptüi-ptüi-ptüi). Samas tean m5-te mida kasutatakse poes käimiseks ainult ja probleeme on küllaga.

Postitatud: 08.12.2006 23:43 56
Postitas Ain
Ilves kirjutas: Ilmselt küll :)

M5 E60:

7 erinevat käiguvahetuse kiirust;
3 erinevat vedrustuse settingut;
2 erinevat mootori töörezhiimi (kusjuures käivitamisel defauldib 400hp peale);

Ja M nupp, millega oma igapäevast tuju ümber konfida (Sport vedru, Auto kast, Nõrk mootor ja 4-s käiguvahtetuse kiirus....ei-ei ikka 3-s jne). :)

Pagan. Ma olen Clarksoniga täiesti nõus, et enne kui sa üldse liikuma saad oled ennast lolliks konfinud.

Ja miks peaks üleüldse olema nö sportautol nupp, millega mootorit kohitseda?
E39 puhul võiks ka selline väike nupp roolil olla. Isegi need 400 hobust panevad vahest jala värisema. Talvel ei tahaks ka eriti sellise masinaga liigelda. Lihtsalt kuiva asfaldi peal ei ole 17 tollisel lamellil mingit pidamist ja kohe tuleb auto elektroonika su tuju rikkuma. Võtad kontrollid maha, siis lased nagu kits libedal jääl. Suvel võivad 18 tolli velg+285 rehv seda asja natuke parandada ja sõidurõõmu juurde anda.


E34'na on peale läinud mõni üksik sedaan kerega masin(kimmo vana), aga touring on alati olnud silmarõõm. Selle kandiline ja tugev kerejoon istuvad mulle.

Postitatud: 09.12.2006 13:51 57
Postitas Tarvo
Juss kirjutas:Inimesed kes ei oska vanemate Ericssoni mudelitega sms'e lugeda ei tohiks BMW'd osta. Liiga kauge tulevik nende jaoks.
:mrgreen:

Mina arvan et nt 15+ aasta pärast on E34 märksa rohkem hinnas kui E39

Vanemad on disainilt kindlasti stiilipuhtamad. Veel uuematest rääkimata.

Postitatud: 09.12.2006 17:14 29
Postitas aise
mida tähendab stiilipuhtus? ma arvan, et paljud siin ei teagi seda, mina kaasa arvatud, aga ma pakun, et stiilsus nagu ilugi on vaataja silmis siiski.

Postitatud: 09.12.2006 17:24 24
Postitas Zipp
aise kirjutas:mida tähendab stiilipuhtus? ma arvan, et paljud siin ei teagi seda, mina kaasa arvatud, aga ma pakun, et stiilsus nagu ilugi on vaataja silmis siiski.
imo umbes see,et pole järku kuskilt välja karanud vaid hoiab teatavat joont algusaegadest peale, näiteks siis 5. seeria armatuurlaud kuni e34-ni, e39 tuli juba midagi uut ja mitte vanaga seonduvat(vb ainult see juhi poole pööratud veidi)

Postitatud: 09.12.2006 19:29 05
Postitas Kristjan_K
Ilves kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:
  • Ukselingid: Kas sisemised või välimised? Näppu pole veel ükski jäänud ja sisemised on vähemalt minul metallist. Välimise otsas, vasakpoolne-tagumine, sai eelmine talv päris palju jõudu tarvitatud (külmus kinni teisel mehhanism, törts õli aitas), näppu küll midagi ei jäänud, ainult auto kõikus kahtlaselt.
Sisemised lingid on kõik plastmassist. Usu mind, ma olen 2 tükki tahtmatult kaasa võtnud ;)
Huvitav, kas mul on siis kroomitud plastmass, või on keegi need metalli vastu välja vahetanud, eelmine talv, kui uks kinni külmas, siis sai seda linki ikka nii seest kui väljast vägistatud (jõuga) ja ei jäänud viimane kuidagi näppu.

Postitatud: 09.12.2006 21:05 48
Postitas Arux
Ma arvan, et targem on rahus laiali minna, sest see on lõputu vaidlus. Samal teemal ilmselt diskuteeriti ka 10 aastat tagasi - e28 vs e34 ja diskuteeritakse ka 10 aasta pärast tulevikus - e39 vs e60. Praegu on lihtsalt paljude jaoks ülemineku ajajärk e34->e39...selle pärast nii palju emotsioone ;) . Keegi siin ju ei kurda, et ohhh küll see e12 oli ikka ilus ja hea auto...kindlasti veelgi lihtsam ja paksema plekiga kui e34 :) .

Postitatud: 04.01.2007 09:57 30
Postitas aise
mina ei saa ikka üle veel sellest, et miks küll BMW läks seda lahtise diffri teed e39´ga :| vale koht kuskohast kokku hoida, oleks võinud midagi muud sitasti teha. oleks kasvõi lisana tellitav LSD, ei ainult M5. muidugi müüakse ka 1:1´le istuvaid aga need maksavad XXXX$ ja kasutatuna juba ei leia neid mitte kuskilt. masendav on see 1 ratta vedu, rikub e39 ära.

Postitatud: 04.01.2007 10:07 36
Postitas Tarmo
aise kirjutas:masendav on see 1 ratta vedu, rikub e39 ära.
Selle kohapealt olen sinuga täitsa nõus.

Postitatud: 04.01.2007 10:29 09
Postitas AARE540
See üherattavedu rikub enamus tagaveduseid ära mu meelest, vähemalt talvel...

Postitatud: 04.01.2007 20:44 17
Postitas Relk
Tegemist on executive salooniga.

Postitatud: 04.01.2007 21:29 10
Postitas Ilves
Ah, mis te hädaldate, 2000 euro eest saab ka E39-le blokkdifri alla. Erinevate settingutega (track, sprint, street jne.) ka kui soovid :) Ma võtsin neilt hinnapakkumise ka enda traktorile, aga siiamaani on muid tuuninguobjekte, mis on olulisemad tundunud ;)

http://www.drexler-motorsport.com/

Postitatud: 15.02.2007 10:12 55
Postitas Sebastian
Sai soetatud endale 99a 523 touring. kuna enne bmwd ei ole omanud, siis võib-olla puudub mul võrdluskogemus.
Kuid e39 pakub mulle sellist mugavat sõidurõõmu,korralik lisavarustus, mugav, hea juhitavusega.
Ma küll ei tahaks uskuda, et tegemist on kehva masinaga- need ulmelised summad, mis siin mõned on kirjutanud, mis kuluvad remondile, peaks olema põhjustatud ikka rohkem eelmise omaniku hooldusest(hooldamatusest)
kui tulebki esimese aastaga välja et pead 20k matma veermikusse, siis tähendab see auto veermiku hooldamatust, ning kui oled selle ära teinud, siis sõidad tükk aega muretult ja kulutamata raha veermikule.
Igal masinal on ju tüüpvigu ja ei ole ükski igiliikur.
e39 omanikud võivad ka väita et uuemad, kus tuli suurem keremuutus, vot need on kehvad autod, niivõrd elektroonikat jms vidinaid täis.
eks see ole normaalne autonduses, et vanemad autod on lihtsama ehitusega, ning kergemalt/odavamalt remonditavad.

Olgu, e39 kohta võib öelda, et kui sai käidud jäärajal, oli temaga natuke igav.. mootorihäält jms hääli ei ole salongi kuulda, ning käiguvahetuseks on vaja visata ikkagi pilt tahhomeetrile, sest kõrva järgi on raske eristada mootori pöördeid, niivõrd vaikne on asi.
Aga mõnusaks, mugavaks kulgemiseks, ning tavatarbeks on auto ideaalne.

Selline on vähemalt minu arvamus,
Sebastian