4. leht 4-st

PostitusPostitatud: 15.02.2007 12:36 49
Postitas meph
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine :P

PostitusPostitatud: 15.02.2007 12:47 00
Postitas Sebastian
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine


ja puudulikud sõiduoskused :cool:

PostitusPostitatud: 15.02.2007 13:48 59
Postitas Ilves
Sebastian85 kirjutas:
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine


ja puudulikud sõiduoskused :cool:


Jäärada vist on ainuke koht kus väga LSD puudumine ei häiri, ühtlaselt nõrk pidamine lubab ikka jõudu enam-vähem läbi mõlema ratta kanaliseerida. Pigem on bloki puudumine vastikult tunda märjal/kuival asfaldil kus sisemine ratas njuutonmeetrid õhku kütab ja tekitab tobedalt teravalt lõppevaid libisemisi.

Ja E39 vastupidavusest pole endale mõtet illusiooni luua, sõida mõni aastake, siis räägi uuesti. Selleks ajaks oled jõudnud korduvalt vahetada ABSi andureid, esisilda remontida (loodetavasti garantiikorras), vahetada kliimaradika ventikat, tagasilla pukse, kliimaautomaatika "siili" ja mõne 500 kroonise siseukselingi katki murda ;)

Kui joppab, siis ABS-i aju pole vaja remontida ja äkki kestab ka roolilatt :P

PostitusPostitatud: 15.02.2007 16:02 16
Postitas priitv8
Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:

PostitusPostitatud: 15.02.2007 16:18 13
Postitas Relk
E39 on see lihtne reegel et kui arvestas 1000 kuus siis on auto ideaalses korras eeldades, et kõik tööd saab tehtud esinduses.

PostitusPostitatud: 15.02.2007 17:32 20
Postitas Indrek_M
Juss kirjutas:E39 on see lihtne reegel et kui arvestas 1000 kuus siis on auto ideaalses korras eeldades, et kõik tööd saab tehtud esinduses.


Siis küll odav pidada ju.

PostitusPostitatud: 15.02.2007 18:09 35
Postitas aise
Ilves kirjutas:Ja E39 vastupidavusest pole endale mõtet illusiooni luua, sõida mõni aastake, siis räägi uuesti. Selleks ajaks oled jõudnud korduvalt vahetada ABSi andureid, esisilda remontida (loodetavasti garantiikorras), vahetada kliimaradika ventikat, tagasilla pukse, kliimaautomaatika "siili" ja mõne 500 kroonise siseukselingi katki murda ;)

Kui joppab, siis ABS-i aju pole vaja remontida ja äkki kestab ka roolilatt :P


ABS andureid vahetavad pre-facelift omanikud? täiesti võõras teema.
esisild on liiga hea meie teedele, ei kurda isiklikult suurt lagunemist.
kliimaradikas täiesti võõras teema jällegi.
tagasilla puksid ei maksa sittagi, ei kurda, et neid palju vahtama peab. 1 kord on vahetatud.
siili vahetad tavaliselt 1 kord (1200 eeku), kuna alguses nad olidki sitad.
ukselingid? kuna need on metallist siis ei tea mis jõudu rakendama peaks, et nad puruks läheksid.

roolilatt, ütleks, et see ongi kõige hullem asi. V8 omanikel veab :lol:

väga hea auto on kui kõik korras hoiad ja ei lase laguneda tahtlikult.

PostitusPostitatud: 15.02.2007 19:22 26
Postitas Ilves
aise kirjutas:ukselingid? kuna need on metallist siis ei tea mis jõudu rakendama peaks, et nad puruks läheksid.


Sisemised ukselingid on kroomitud plastik. Korduvalt enda nahal testitud ;)

PostitusPostitatud: 15.02.2007 19:28 48
Postitas Mirko
Üks asi mis E39 diislitel on nõrgaks kohaks on turbo, ise seda kogenud ning paaril tuttaval ka sama asi üle elatud.

PostitusPostitatud: 15.02.2007 22:57 03
Postitas Henrik88
Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.

PostitusPostitatud: 15.02.2007 23:17 40
Postitas AARE540
Henrik88 kirjutas:Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.


Mis tähendab omakorda et ükski turbokas ei ole kaitstud enneaegsest pensionileminekust.( Omaniku lollus tulenes siinkohal arvatavasti ka Henriku seisukohast sellest, et mootor seisatakse liiga vara, s.t enne turbo pöörlemiskiiruse piisavat kahanemist...)

PostitusPostitatud: 15.02.2007 23:20 47
Postitas Mirko
Henrik88 kirjutas:Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.

Või siis eelmise omaniku lollusest! ;) Praeguste külmade ilmadega peaks hommikul vähemalt 5-10 minutit laskma autol tuksuda, enne kui talda anda. Tähtis on ka, et pärast sõitu laseks natuke autol töötada, et turbo saaks jahtuda ja pöördeid maha võtta.

EDIT: AARE jõudis ette ;)

PostitusPostitatud: 15.02.2007 23:59 47
Postitas priitv8
Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.

PostitusPostitatud: 16.02.2007 11:11 29
Postitas Ilves
priitv8 kirjutas:Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.


Ehhee....sa viitad, et peaks kasutama midagi muud peale selle Kastoorõli, mida me sundkorras hooldusraamatute pärast kalli raha eest sisse paneme ;)

Pagan, 2 nädalat tagasi kui Insp II tehti tahtsin ka 0W-30 asemel 5W-40 sisse lasta, aga tüüp leti taga tungivalt soovitas jätkata 0W-30-ga, et külmad ilmad ja ette nähtud ja pole hea teise klassi õli panna jaaniiedasi :)

Ja mõningaid väljamaa foorumeid lugedes arvatakse, et turbo laagritele on see isegi parem, kui paksemad õlid...mine võta nüüd kinni.

EDIT: Eks see turbo üks täiendav viitsütikuga pomm on, aga neid pommikesi on ju ka mitteturbotel. "Lapatsit" ei anna küll enne kui mootor normaalsoe on (kuigi sõltub "lapatsi" def-st, sest "lapats" tähendab minu mõistes täisgaasi). Talvel sõidan esimesed paar km ikka väga pehme gaasi/rahuliku koormusega. Eelmise saksmannist omaniku eest ei oska rääkida, mida ta 70kkm jooksul on korda saatnud, eks ajalugu näitab.

Ilves@jälle õlisegaduses ;)

PostitusPostitatud: 16.02.2007 13:06 01
Postitas Henrik88
Kasutatud autoga kaasnevad riskid. pole miskit teha.

PostitusPostitatud: 16.02.2007 13:58 38
Postitas meph
Ilves kirjutas:
Sebastian85 kirjutas:
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine


ja puudulikud sõiduoskused :cool:


Jäärada vist on ainuke koht kus väga LSD puudumine ei häiri, ühtlaselt nõrk pidamine lubab ikka jõudu enam-vähem läbi mõlema ratta kanaliseerida. Pigem on bloki puudumine vastikult tunda märjal/kuival asfaldil kus sisemine ratas njuutonmeetrid õhku kütab ja tekitab tobedalt teravalt lõppevaid libisemisi.


Häirib, vägagi häirib :) Kui oled sõitnud koos LSD'ga ja ilma, siis vahe on vägagi märgatav :)

PostitusPostitatud: 16.02.2007 21:33 26
Postitas Mirko
Ilves kirjutas:
priitv8 kirjutas:Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.


Ehhee....sa viitad, et peaks kasutama midagi muud peale selle Kastoorõli, mida me sundkorras hooldusraamatute pärast kalli raha eest sisse paneme ;)

Pagan, 2 nädalat tagasi kui Insp II tehti tahtsin ka 0W-30 asemel 5W-40 sisse lasta, aga tüüp leti taga tungivalt soovitas jätkata 0W-30-ga, et külmad ilmad ja ette nähtud ja pole hea teise klassi õli panna jaaniiedasi :)

Ja mõningaid väljamaa foorumeid lugedes arvatakse, et turbo laagritele on see isegi parem, kui paksemad õlid...mine võta nüüd kinni.

EDIT: Eks see turbo üks täiendav viitsütikuga pomm on, aga neid pommikesi on ju ka mitteturbotel. "Lapatsit" ei anna küll enne kui mootor normaalsoe on (kuigi sõltub "lapatsi" def-st, sest "lapats" tähendab minu mõistes täisgaasi). Talvel sõidan esimesed paar km ikka väga pehme gaasi/rahuliku koormusega. Eelmise saksmannist omaniku eest ei oska rääkida, mida ta 70kkm jooksul on korda saatnud, eks ajalugu näitab.

Ilves@jälle õlisegaduses ;)


Kasutasin jah vähe valet väljendit. Täisgaasiga ei sõida ka ise enne kui mootor töösoe on.

PostitusPostitatud: 16.02.2007 22:55 45
Postitas pirnikas
priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:


Mis mõttes mooorivalik?Endal e60 525d ja peale 30000 km eesti võrratutel teedel öeldigi UM-is,et roolilatt vahetati ära.Kas roolilatt mingil määral seotud mootori võimsusega või on sul mingid muud argumendid???

PostitusPostitatud: 16.02.2007 23:00 17
Postitas aise
pirnikas kirjutas:
priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:


Mis mõttes mooorivalik?Endal e60 525d ja peale 30000 km eesti võrratutel teedel öeldigi UM-is,et roolilatt vahetati ära.Kas roolilatt mingil määral seotud mootori võimsusega või on sul mingid muud argumendid???


e60´l on kõigil latid, siin ei ole midagi teha lihtsalt.

e39´l on 535 ja 540´l kasutusel selline asi:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10

PostitusPostitatud: 17.02.2007 00:58 02
Postitas priitv8
aise kirjutas:e39´l on 535 ja 540´l kasutusel selline asi:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Ehk tavaline tigureduktor.

PostitusPostitatud: 17.02.2007 12:08 13
Postitas veekaheksa
Ka E39 M5'l on selline roolisüsteem.

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

PostitusPostitatud: 14.06.2012 18:53 02
Postitas Mell999
Põhimõtteliselt on nii, et kui ostad endale E39, siis arvesta suuremate väljaminekutega. On olnud nii E34 kui ka E39 (on siiani alles) ja arved on ikka katastroofiliselt erinevad. Ei maksa ajada seda juttu, et üks oli korralik isend ja teine risu. Mõlemad on/olid väga head. Lihtsalt E34 võttis 3 aasta jooksul 1500 eurot ja E39 10000. Lõppu muideks ei paista :)

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

PostitusPostitatud: 16.07.2012 13:51 40
Postitas veekaheksa
Juba pikemat aega on autotööstus sinnapoole sõudnud, et uuemat mudelit on kallim/keerulisem pidada. See on evolutsiooniline probleem. Uus on hullem ja keerulisema ehitusega, materjalid odavamad ja vähem töökindlad. Midagi pole teha, ma arvan ka seda, et enamus poleks eriti nõus tänapäeval 524d'ga(http://www.autoweek.nl/auto/2505/bmw-524d) sõitma ja 18.1s ootama, et 100 kellale saada(kusjuures omal ajal oli see diiselmootorite tippklass põhimõtteliselt, noh näiteks alates 524td'st vähemalt). Kes tahab, see maksab, kes ei taha, see kulgeb ja ei põleta raha nii avalikult :P

Kas see kõik on rentaabel ja põhjendatud , see on iseasi, kellele maitse poolest meeldib uuem, kellele vanem jne.

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

PostitusPostitatud: 04.08.2012 02:26 22
Postitas oo7
Milleks oodata 18s, kui omal ajal pakkus BMW võimsaid R6 bensiini mootoreid. Kiireim E34 suutis selle toel ju alla 6s sajani teha, mis pole ka tänapäeval, teab mis halb tulemus..

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

PostitusPostitatud: 05.08.2012 03:11 33
Postitas Europrojektz
Minu isiklik arvamus...Ka mina eelistan e34-ja uuematele mudelitele. Väiksest saati armastanud e34 disaini ja sai ka endale ostetud. Pole just esimene auto ka kuigi noor olen.
Uuemate mudelite puhul läheb disain käest ära kuigi ilusaid elemente ja erandeid leidub. Mida uuemaks seda tuimemaks disain muutub. Samas autotootja peab ju trendiga kaasas käima,voolujoonelisus ja võimalikult sile disain.

E39 puhul olen ka ise kaalunud ostmist kuid ennem ostaksin e38 juba sellepärast,et välimuselt kandilisem ja jõulisem. Sõitnud olen kõigiga eelnimetatud ja välja toodud mudelitest, eriti erinevate e34-jadega millel eri tasemel varustused ja erinevad mootorid.
Mugavus sõltub väga palju ka istmetest mis on vahetatavad. Ei ütleks, et e34 jääb e39 mugavusele alla(vali oma soovi järgi istmed,vedrustus ja varustus,mis tagab sinu nõutud omadused)

Enda e34-ja ei raatsinudki maha müüa kuna auto hingelähedasem disaini poolelt ja enda tehtud töölt kui mistahes muu auto. Sõitnud olen ka väga paljude muude masinatega millest omad järeldused ja otsused teinud, muidugi rolli mängib ka rahakoti paksus. Autol ja autol on ikka vahe sees, tööautost enda omasse istusin, tundsin ennast kui paradiisis.

Lagunemise koha pealt: iga auto laguneb, eriti Eesti teedel. Iseasi kui hästi omanik autot hoiab ja hooldab.
E34-ja koha pealt ütleks,et väga lollikindel auto. Esinevad vead on tingitud nii enda kui eelmise omaniku sõidustiilist,mõningad tüüpvead ja eelmise omaniku poolt tehtud hooldamisest ning põlveotsas võimalikult odavalt parandamisest. Pidevalt tahaks eelmisele omanikule vastu pead anda tema tehtud lolluste eest mida järjest vigu kõrvaldades leian.

Kui hakata vaatama kui palju esineb probleeme autodega millel rohkem elektroonilisi lisasid peal, siis ütleks julgelt, et vähem elektroonikat tagab lollikindlama auto. Endal vanameeski hädas kolmanda põlvkonna Mondeoga mis vägagi elektroonikat täis. Eriti probleemne on antud juhul jube kirves dpf filter. Kogu töö käib läbi elektroonika ja mingigi väikse vea tulemus on see,et auto ei käivitu. Tema saanud ostust saati teeninduse vahet joosta erinevate elektrihädade pärast. Samamoodi ka naabrid oma Volksude ja Mersudega, millel rohkem elektroonikat peal.

E39 jääb välisdisaini poole pealt kõvasti alla vanemale vennale, tänaval heas korras tavalist e34 nähes koos M5 e39-ga vaataksin ikka vanema poole.
Aga maitse üle ei vaielda ja viha ei peeta...
Osta parim mis leiad oma rahakoti paksuse ja soovide järgi, kui jääb puuduseid,siis ehita juurde, et kõik oleks enda tingimuste järgi täidetud.