1. leht 4-st

BMW V10 M5 Mootor-Väike raua oopera

Postitatud: 28.06.2004 13:08 49
Postitas Eerik_K
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 28.06.2004 13:24 16
Postitas Aare
Nukkade vahel hammastatasülekanne :shock: :shock: :shock:

Postitatud: 28.06.2004 15:39 18
Postitas priitv8
Aare: mis Sa arvad selle mootori split-pin vändaga layoudist (nad tegid selle loomuliku 72 asemel 90-kraadise)? See on minuteada BMW-le ka esimene selline mootor. Aga ega tänapäeval vist keegi enam vändakaelu ei lihvi ka.
Edit: krt neid pilte vaadates ei näi see 90-kraadine V-olevat ega ka split-pin vänt. Ei teagi keda nüüd uskuda. Juuni Car Magazine-s keegi Gerhard Richter BMW M GmbH-st väidab et uus mootor sai 90-kraadine :?
EditEdit:: Siin on see Car-i artikkel millele viitasin:
http://forums.thecarfanatics.com/index. ... topic=1548

Postitatud: 28.06.2004 16:40 14
Postitas Spooner
Minu märg unistus........ :shock:
Ei tea kas e 34-le läheb vahele :cool:

Postitatud: 28.06.2004 21:04 20
Postitas Tom
Spooner kirjutas:Minu märg unistus........ :shock:
Ei tea kas e 34-le läheb vahele :cool:
Läheb, kuna 850csi mootor on kah e34 M5 vahele topitud ;)

A selle mootori andmed siis:
5 liitritine V10, DOCH, bi-Vanos, 40-klappi ...
507hj
520Nm

Postitatud: 28.06.2004 21:09 35
Postitas rajko
täitsa kenake teine

Postitatud: 28.06.2004 22:06 17
Postitas Arvo
:shock: paras raketiteadus... kunagi kui garantiiaeg sellisel mootoril läbi ja midagi tõsisemat vaja mootori juures teha tuleb remondi maksumus $$$ :P Kui näiteks S38 on põhimõtteliselt veel "kodus tehtav" siis selline monstrum eeldab kindlasti spetsriistu ja know-howd.

Postitatud: 28.06.2004 22:15 59
Postitas Raivo
Arvo kirjutas::shock: paras raketiteadus... kunagi kui garantiiaeg sellisel mootoril läbi ja midagi tõsisemat vaja mootori juures teha tuleb remondi maksumus $$$ :P Kui näiteks S38 on põhimõtteliselt veel "kodus tehtav" siis selline monstrum eeldab kindlasti spetsriistu ja know-howd.
Nojah, vast 10-15a pärast on meistrimehed ka edasi arenenud ning omavad kaasaegsemaid tööriistasid ;)

Postitatud: 28.06.2004 23:39 19
Postitas Marko_J
see viimane pilt (see mis ennem M5) võtab küll hingetuks...

Postitatud: 29.06.2004 00:08 35
Postitas priitv8
Siia lõppu sobib veel see pilt ka hästi:
Pilt
PS ja siia otsa tuleb veel 7-käiguline SMG käigukast.

Postitatud: 29.06.2004 09:45 48
Postitas Aare
Järjekordne bmw haip tuli päevavalgele :(

550 hj-st ja 5,5 liitrist on vaikselt saanud 507 hj ja 5 liitrit. Seal majas teadmine, et suure võimsuse aluseks on vabalthingaval töömaht, ei kipu eriti juurduma. Suure surmaga on 3,5st saanud 5 liitrit.

AMG ehitab mersule 6- ja 7-liitriseid konesid ja M5-l on testides jälle kotid taga...

Postitatud: 29.06.2004 10:21 37
Postitas Eerik_K
Aare ära unusta, et Euro 4 normidega olid paljud autotootjad pidanud ümberprojekteerima auto mootorid, ja kärpima võimsust ja leiutama lisamooduseid väiksematest liitritest suuremad võimsused saada ja ülimadalaid saastenorme!
Arvan et asi on puht selle taga...

Postitatud: 29.06.2004 10:57 07
Postitas Aare
Nojah, aga samas ehitavad nad ise 760-le 6-liitrist 445 hj, mis vastab Euro 4-le, arvan, et olemasoleva tehnoloogia baasil teha 600 hj 6-liitrine mootor, mis Euro 4 täidab - pole eriline probleem. Ja kui probleeme suure kolbigrupi massiga ja kolvikiirusega on, võib alati V10-le 2 silindrit otsa panna.

Samal ajal ehitab AMG Mersust turboloomi, mis 600 hj ja 1000 Nm välja annavad - siis kardan, et sellel mootorist pole küll mingit sportlikku argumenti. 500 hj ei ole 600 ja 500Nm ei ole 1000Nm. Lihtne matemaatika.

Kui M GMbh järgi jõuda tahab ja jääb vabalthingava juurde, siis tuleb radikaalselt mootorimahtu suurendada. Praegu pole 1986 aasta, performance sedaane tuleb juba igast tehasest ning nende tehniliste andmete järgi on ikka jube raske öelda, et M5 on mingist MB-st või Audist
samapalju üle kui M3 15 a tagasi oli.

Praegu kaotatakse kliente sellega, et Hamann vms võtab selle 760 mootori, suurendab seda võimsust kuskil 100 hj ning paneb selle E60s müüki pool aastat enne M5-te. Viimasega jorutatakse vähemalt aasta ning ei imesta, kui 507 hjst saab müüki jõudmise hetkeks 450 :?

Postitatud: 29.06.2004 11:14 59
Postitas Raivo
Heh, ma just tahtsin öelda, et Alpina'le, Hartgele jt firmadele ilmselt tahetakse kah veel tööd jätta :lol:

EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.

Postitatud: 29.06.2004 11:45 32
Postitas Tom
Aare e60 M5 eeldatan 0-100 on alla 4.5 sekundi ja 0-200 ~13sek, ma julgeks väita, et AMG eriti järele ei kipu :roll:
Peale selle on Mesad lendavad kelgud, sirge peal on kõik OK a kui kurv tuleb on s*** majas ja ega Audigi eriti parem pole.

Postitatud: 29.06.2004 11:59 20
Postitas Aare
See twinturbo AMG 0-100 oli 4,2 sekundit ning 400m 12,2 :shock: Seda automaatkastiga :cool:

Ei usu, et sellise võimsusega AMG M5-le alla sõiduomadustes jääb. Seal pole CL-st peale välisilme ühtegi sarnasust ning testides sõidavad nad samu tulemusi, mis M5. Kuigi arvan, et slaalomis on CL isegi kiirem, kuna auto on madalam ning lühem (vähem kohmakam).

Postitatud: 29.06.2004 12:10 50
Postitas priitv8
Raivo kirjutas:EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.
Sa vist selle CAR-i artiklist lugesid ainult pealkirjad läbi ;)?
Seal ju öeldud: 1700kg.

Postitatud: 29.06.2004 12:13 00
Postitas wirx
võib ka e65 ehitada AMG vääriliseks -
http://www.7er.com/modelle/e65/alpina/alpina_b7-2.php
0-100 km/h 4,8 Sek.
0-200 km/h 15,5 Sek.
400m 12,8 Sek. (182 km/h)
500hj
700nm
1950kg :roll:
natuke jääb alla, aga mass suurem jällegi

Postitatud: 29.06.2004 12:15 21
Postitas Raivo
priitv8 kirjutas:
Raivo kirjutas:EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.
Sa vist selle CAR-i artiklist lugesid ainult pealkirjad läbi ;)?
Seal ju öeldud: 1700kg.
:oops:

Aga 1700kg nüüd vähe just küll pole. Aga ilmselt ongi M5 pigem mõeldud suurtematele radadele ning suurematele kiirustele kui M3.

Kui nüüd 1xx seeriast kah mõni ///M versioon tuleks...oleks tegemist tõenäoliselt tõsiselt kiire ja äkilise putukaga :cool:

Aga see juba rohkem OT teema.

Postitatud: 29.06.2004 12:16 18
Postitas Tom
Kui ma viimati telekas AMG CLi (see oli vähem kui kuu tagasi) testi nägin siis asi oli ringrajapeal risti ja papu suitses koguaeg.
AMG ei tee neid saane kergemas ehk siis CL on ikka 2+tonni ja teatavasti on mass juhitavuse peamine vastane.

Postitatud: 29.06.2004 12:51 17
Postitas priitv8
Raivo kirjutas:Aga 1700kg nüüd vähe just küll pole. Aga ilmselt ongi M5 pigem mõeldud suurtematele radadele ning suurematele kiirustele kui M3.
Jah, see jätab veel ruumi M5CSL ehitamiseks.
Raivo kirjutas:Kui nüüd 1xx seeriast kah mõni ///M versioon tuleks...oleks tegemist tõenäoliselt tõsiselt kiire ja äkilise putukaga :cool:
See meil kuskilt siit juba läbi käinud teema. Esialgu räägitakse 300HP-ni deforsseeritud M3-e mootoriga M2-st.

Postitatud: 29.06.2004 12:54 30
Postitas Martti
To Raivo: 1700kg on VÄHE, kuna E34 M5 kaalus minu mäletamist mööda 1748 kg !!! Kuna uuel on rohkem silindreid ja ka ilmselt turvavarustust, siis on kaalu suhtes tegemist selgelt edasiminekuga.
To Aare: Enne ennustama hakkamist stiilis a'la CL või Amg või mida iganes on ringrajal ja mujal kiirem OOTA UUE AUTO ESIMESED TESTID ÄRA !!!

Postitatud: 29.06.2004 13:02 09
Postitas Anti
Aare kirjutas: Samal ajal ehitab AMG Mersust turboloomi, mis 600 hj ja 1000 Nm välja annavad - siis kardan, et sellel mootorist pole küll mingit sportlikku argumenti. 500 hj ei ole 600 ja 500Nm ei ole 1000Nm. Lihtne matemaatika.
Ja mida sa selle +100hj peale hakkad? Jah reklaamides on küll hea suuri numbreid ritta laduda, aga bemm on IMO alati autosid veidi intelligentsemale ostjale ehitanud, kes hindab pigem hea juhitavuse ja paraja võimsuse kompositsiooni. Mersu läheb kindlasti oma mõttetute veoautomootorite+kompressoritega hästi peale kandilistele põmmpeadele, kellel on vaja naabrimehe ees kekata, kui palju tema autol ikka hobujõude ja njuutonmeetreid on...
Juba vana M5 tegi CAR-i testis rohkem kui 100hj võimsamale E55 AMG-le ära, tänu oluliselt paremale juhitavusele.
Aare, sorry aga kui sa hindad autode headust ainult võimsusenumbrite põhjal siis..... :roll:

Postitatud: 29.06.2004 13:05 33
Postitas priitv8
Martti kirjutas:To Raivo: 1700kg on VÄHE, kuna E34 M5 kaalus minu mäletamist mööda 1748 kg !!!
Minu M60B30-ga sedaanil igatahes tühimass 1530 ja täismass 2075kg! Ja selle E60 M5-e 1700kg on ju ikka tühimass.

Postitatud: 29.06.2004 13:39 23
Postitas Martti
priitv8 kirjutas:
Martti kirjutas:To Raivo: 1700kg on VÄHE, kuna E34 M5 kaalus minu mäletamist mööda 1748 kg !!!
Minu M60B30-ga sedaanil igatahes tühimass 1530 ja täismass 2075kg! Ja selle E60 M5-e 1700kg on ju ikka tühimass.
E34 M5-l oli 1748 kg ka tühimass, kuna lisaks tavalisele kerele olid M5-tel minu mäletamist mööda topeltkarbid ja muud keretugevdused veel lisaks..

Postitatud: 29.06.2004 14:30 46
Postitas Aare
Anti, su jutus on üks loogikaviga.

Kui meil on 3 autot

M5 500 hj
M5 600 hj
AMG 600 hj.

Mis sa arvad, kes kiireim on. Ok, mersu sai kotti. Aga kahest esimesest :?:

Vihje: 100 hj lisandumine ei muuda muudel samadel tingimustel autot kuidagi "mittetasakaalustatuks", "mittejuhitavaks" ega "ebaharmooniliseks"

See ringiaegade argument on bull, sest kui palju puhub tavaelus pilli Hockenheimi 1,5 sek vahe? Millegipoolest arvan, et 19 tollise ratastega M5 on Tallinna kuumaastikul mõttetu teema ja selle imejuhitavuse tahad esimese asjana unustada. See, et uuemad mb-d teel ei püsi on samuti bull. Seda räägivad need, kes ise sõitnud pole. Point on lihtsalt selles, et
M5-l tuleb midagi kiiresti võimsusega ette võtta, et ei juhtuks järgekordset kottisaamist kiirenduses või paindlikkuses, mida viimase M5-ga minu pettumiseks pea igas performance-testis juba ette tuli. Tema parimad omadused skipadil ning 200ga külge andes on Eesti oludes täiesti mõttetu argument, kuna neid kasutada niikuinii võimalik ei ole.

Postitatud: 29.06.2004 14:47 15
Postitas kimmo
M5-d, AMG-d jms sõidukid ongi linnasõiduks mõttetud autod. Veel enam on nad mõttetud otsesõitudeks (kiirendused jms).

Antud masinate sihtgrupp on siiski suht varakad pereisad kes aegajalt põikavad ka ringradadelt läbi. Vähemalt oma ettekujutuses näen asja niimoodi :P

Tallinna teid ei tasu M5 arendusse küll kaasata. Vastaval juhul veereks ta tehasest välja 13" velgede, tõstetud kliirensi ning neliveolisena.

Postitatud: 29.06.2004 14:53 59
Postitas raul
M5 sihtotstarbeline kasutamine - maanteel kiiresti ja meeldivalt suurte vahemaade läbimine - lõppeb Eesti tingimustes teatavate aktsiate ostmisega - testidud, 100% kindel ;)
Ja Tallinna teedeta tänavatel pole praktikas vahet kas auto kiirendab 0-100 5 sekundit või 20 sekundit.
Edit: Kimmo jõudis sama poindiga jutuga ette :)

Postitatud: 29.06.2004 14:54 47
Postitas Raivo
Neid viimase otsa teste ei tohiks imo enam niiväga tõsiselt võtta, kuna konkurentidel on juba uued mudelid, kuid BMW'l ikka veel E39 kerega auto ju.
See on ilmselge et kõik arenevad..

Postitatud: 29.06.2004 15:06 31
Postitas Aare
Point ongi, et teised on väga lähedale tulnud. Need ajad on möödas, et M635CSi 3,5 mootoriga lüpsis pikalt 5,6 mootoriga MB 560 SEC-t ainuüksi oma tehnilise üleolekuga. Praegu on need vahed kadunud ning M5 kasuks on vaid tema aura, M-märk ning ütleme ausalt - marginaalselt paremad omadused juhitavuskatsetel. Sõidutunnet teab vaid enne selle margiga sõitnu ning need tehnilistest andmetest välja ei paista. Noh, slaalomis on ta nt 0,8 kmh kiirem :?

Lihtsalt see "kõige" on asendunud sõnadega "umbes sama". 20a tagasi oli igasugustes katsetes M3/5 ülekaal ikka masendav. Praegu on vahe vast 5% ning paljudel tekib küsimus, kas see ikka tasub ära 2M maksmist. Asjahuvilisel niikuinii raha selle jaoks enam pole, kuna autod on muututnud järjest kallimaks ning vähemalt Eesti M5 ostja ei oska sellega enam midagi peale hakata - kui vaadata näiteks selle 144.... M5 kusiseid etteasteid sellel suvel.