2. leht 2-st

Postitatud: 27.09.2004 09:39 22
Postitas Tarmo
M3 moto on ju ka r4 :shock:

Postitatud: 27.09.2004 09:39 50
Postitas Marko_J
olen sinuga Sander samal arvamusel et suur auto ja väike mootor ei ole mõistlik valik, see ju tapab igasuguse sõidumõnu...kuigi nagu Tarmo juba välja tõi siis M3 on küll R4 mootor aga sellel ikka võimsust kah omajagu!

Postitatud: 27.09.2004 09:40 40
Postitas Aare
Minu jutu mõte oli see, et ka 4-potiste mootorite osas on bmw siiski teine maailm. Ja vaatamata nende mootorite suht primitiivsele ehitusele. Fordi ja Opeliga pole ka 4-potistel suurt võrrelda, 6stest rääkimata.

Postitatud: 27.09.2004 10:10 48
Postitas Arvo
Aare kirjutas:Minu jutu mõte oli see, et ka 4-potiste mootorite osas on bmw siiski teine maailm. Ja vaatamata nende mootorite suht primitiivsele ehitusele. Fordi ja Opeliga pole ka 4-potistel suurt võrrelda, 6stest rääkimata.
No oopeli 4 pütine on üsnagi võimekas, fordi vanem 8 klapiline pole ka sugugi nii hull kui su jutust võiks välja lugeda, dohc muidugi allapoole igasugust arvestust. M40 on suhtkoht normaalne senikaua kui see nukavärk välja ei löö. Ise julgeks ausalt öeldes need 3 üsna ühele pulgale panna (kui võrrelda ka muud peale jõudluse).
M10 on muidugi natuke teine laul.

Postitatud: 27.09.2004 12:05 42
Postitas Aare
Fordi SOHC mootoril puuduvad näiteks klapipuksid (klapi jaoks on lihtsalt auk malmkaande puuritud) :shock: Vähemalt malmkaanega see sedasi oli. Lihtsalt väike näide Henry järglaste geeniusest.

Postitatud: 27.09.2004 16:53 31
Postitas eero
Aare kirjutas:Fordi SOHC mootoril puuduvad näiteks klapipuksid (klapi jaoks on lihtsalt auk malmkaande puuritud) :shock: Vähemalt malmkaanega see sedasi oli.
See pole nüüd just koht Fordi teema lahkamiseks, aga klapipuks on fordi OHCl nüüd küll. Ja mitte et see sama kone just eriti vähe töökindel oleks. Jõudu on tal ilmselt küll vähem kui M40-l jah. Parimal variandil (2.0i) 85kW :) .

Postitatud: 27.09.2004 17:38 30
Postitas Raivo
Jah, aga üldiselt püsime palun ikka teemas.

Postitatud: 27.09.2004 20:06 51
Postitas Tauri
kommenteerin Sanderit! :shock:
Enivei, 4 silindriline mootor (8 või 16 v vahet pole) liigutab autot erksalt aint siis, kui talle on turbo peale pandud ise või tehases, ja turbo rõhk on jõhkralt ülesse aetud
huvitav miks sa kuskile autoinseneriks tööle ei lähe?
Minu teada tegi bmw endale nime võimsate 6 silindriliste mootoritega, mitte väiksetse rida 4-dega
minuteada on BMW omale nime teinud kõige väiksema kütusekulu juures suurima võimsuse saavutamisega-?
Nii et kui osta bmw on see minu meelest norm, et inimene ostab endale 6-e silindrilise motoga bmw, alla selle pole ju nagu mõtet?
Muide proovi BMW-ga sõita ja avastad, et seal on veel midagi peale moto ;) - sry aga nii lolli juttu pole ammu kuulnud- ei taha solvata :?
Minu meelest kõlbab 4 silindrit mootor motikale väga hästi, ja see 518 moto sobiks kindlasti mõnele maantee cruiser motikale, imo.

muide ei kahtle- ole mees ja ehita valmis!

Postitatud: 27.09.2004 23:17 08
Postitas Sander
Muideks minu kommenteerimine ei ole kohustuslik, kommenteeri parem 518 bmw-d ;) ,see selline topik siin.
Ma tean M3-e küll, aga ma kardan et mul pole raha seda osta, ja kui paljudel teistki siin on sellist autot õnnestunud osta ja pidada?
Jäägem siiski reaalsuse piiridesse, tava 6 silindrit ikka palju odavam ja kätte saadavam imo. Nii nagu ameeriklased viisid V8 massidesse ameerikas, nii tõi bmw rida 6-e massidesse euroopas, vms...
Ok ok see on minu sõnastus, mina näen seda niimoodi ;)
Pole vaja kisama hakata.
Ikkagi mulle ei meeldi 518 bmw :(

Ot: miks opeli mootor ei ole töökindel? On ikka, ema omega sõitis aasta aega ilma õlita :D .Mina õli ei viitsind enam sisse kallata, ja nii ta siis sõitis ja tilkus õlist, õlivarda järgi pold õli aasta otsa sees, auto sõitis iga päev, krt mootor kinni ka ei jooksnud. Jama värk. Vahel kui auto enam üldse ei taht liikuda, siis ma valasin liitri õli juurde, auto hakkas kohe paremini liikuma selle peale :lol: .
Tehke järgi mehed...

Postitatud: 30.09.2004 15:27 45
Postitas Ailer
to sander: See rahulik 330d teeb sinu paljukiidetud 2,5l igas asjas silmad ette.

Postitatud: 30.09.2004 17:15 51
Postitas Aare
Sander kirjutas:Ot: miks opeli mootor ei ole töökindel? On ikka, ema omega sõitis aasta aega ilma õlita :D .Mina õli ei viitsind enam sisse kallata, ja nii ta siis sõitis ja tilkus õlist, õlivarda järgi pold õli aasta otsa sees, auto sõitis iga päev, krt mootor kinni ka ei jooksnud. Jama värk. Vahel kui auto enam üldse ei taht liikuda, siis ma valasin liitri õli juurde, auto hakkas kohe paremini liikuma selle peale :lol: .
Tehke järgi mehed...

Võin sulle öelda, et M30 mootor hoiab õlirõhku ka siis, kui karteris on sees kaks liitrit õli :shock: (mootori õlimaht ilma filtrita 5.8 liitrit)

Ma ka enne ei uskunud, aga ükskord lõi Haapsalust tulles õlitaseme tule põlema. Pidasin auto kinni ja varras täitsa kuiv :shock: Kuna olin kuskil metsavahel ja autol on mul mehhaaniline õlimanomeeter peal, siis sõitsin alguses ettevaatlikult silm manomeetril. Lõpuks sõitsin kuskil 100ga Tallinani ja ÜHTEGI KORDA ei teinud õlirõhk ühtegi kahtlast liigutust. Kes seda mootorit teab, siis andur on kõige kaugemas kohas ehk kaane tagaotsas ja kui seal 4 bar survet on, siis mingist kuivast nukkvõllist ei saa ka rääkida (mida nt M20 mootoriga vabalt juhtuda võib).

Õppige Opeli austajad :!:

Postitatud: 02.10.2004 02:52 39
Postitas Sander
Mis siin õppida on, õlituli põles enamus ajast, samuti ka õlirõhk, seda ei kippund olema eriti nagu;

Milleks ehitada väikse mootoriga motikaid, kui neid saab osta?
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... ticleID=49
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... cleID=1008

Isegi V8 motikat pole mõtet ehitada, sest seda on juba tehtud :P
Ka V8 mootorsaage on tehtud.
Põhimõtteliselt kui ehitada lahedat cruiser\fun\motikat, siis alla mingi 8L V8 ja kahe (või ka nelja?) turbo pole mõtet jamama hakata, muud on minu teada juba tehtud.

http://www.v8bikes.com/
http://www.v8bikes.com/images/regular/zz4gmq.jpg
jne...

Nalja kah: http://www.xmission.com/~sherwin/coolsaws.asx

Sorry for offtopic.

Postitatud: 02.10.2004 04:53 57
Postitas meph
Mis need mootorrattad siia puutuvad...

Driftimisest rääkides, siis suvalise r4 1.6 mootoriga annab ka seda teha. Mina olen elav näide sellest oma 316'ga. Ja kaaluvahest pole mõtet rääkima tulla... e36 kolmeka täismass jääb 1400kg kanti ja e34 oma ei tohiks ka erineda rohkem kui paarisaja kiloga (minu masina massist vähem.. pigimatti, juhtmeid, puitu ja muud kola seal keskmisest rohkem). Aga ka see ei puutu asjasse :)

Üldiselt minu arvamus siiski jääb, et see 1.8 on suuteline täiesti adekvaatselt liigutama antud kere. Möödapanekutest rääkides on minu meelest roim audi80 kere peale panna 40kw diiselmootor ;)

Postitatud: 02.10.2004 09:18 14
Postitas Aare
Misasja siin vaielda, et 518 ei sõida mööda :?

Oli ju jutt, et selle auto klientuur on firmad, kes kasutavad seda tööautona valdavalt linnas ja väiksel määral pensionieas seltskond. Samamoodi nagu 200D mers on konstrueeritud taksojuhi vajadusteks. See, et keegi veel kogemata selle ostis ei määra asja. Linnasõidus on 518i kiirendus adekvaatsem kui 12V 520i oma. Kütusekulu vahe on aga tuntav.

Samahästi võiks siin tuututada, et miks on tehtud Daewoo Tico 0,6 ja Mazda 626 1.6. Autotootmine on business ja kuna sellel 518-l ostja oli olemas, siis tehti ka neid. See, mis vägisi koolduva nokatsiga noorsandid sellest arvavad ei huvita seal kedagi.

Pealegi on linnakiirendamisel selges eelisseisus väiksema töömahu ja kõrge ülekandega neljasilindrilised autod - 535 kulu linnas on vaat et poole suurem - samas kiirendus 0-50 kmh on vähem kui 1/3 parem.

Postitatud: 02.10.2004 11:01 30
Postitas Marko_J
aga mix me ei näe siis e39 1.8 mootoriga?

Postitatud: 02.10.2004 14:03 56
Postitas Kristjan_K
meph kirjutas:Mis need mootorrattad siia puutuvad...

Driftimisest rääkides, siis suvalise r4 1.6 mootoriga annab ka seda teha. Mina olen elav näide sellest oma 316'ga. Ja kaaluvahest pole mõtet rääkima tulla... e36 kolmeka täismass jääb 1400kg kanti ja e34 oma ei tohiks ka erineda rohkem kui paarisaja kiloga (minu masina massist vähem.. pigimatti, juhtmeid, puitu ja muud kola seal keskmisest rohkem). Aga ka see ei puutu asjasse :)

Üldiselt minu arvamus siiski jääb, et see 1.8 on suuteline täiesti adekvaatselt liigutama antud kere. Möödapanekutest rääkides on minu meelest roim audi80 kere peale panna 40kw diiselmootor ;)
E34 tühimass mul 1417Kg

518 vs 520/24V

Postitatud: 02.10.2004 14:44 09
Postitas paarn
Olen sõitnud ja võrrelnud kardirajal 518 - 93a ja 520/24V - 92a ja peab ütlema, et need autod on siiski päris erinevad oma võimekuse poolest.

Meelde jäid järgmised tähelepanekud:

1. Erinevused on kõige suuremad käigukasti osas, 518 omab palju lühemate käikudega käigukasti võerreldes 520 - ga. II käiguga saab sõita 518 - ga, kui ma õigesti mäletan, kuni max 70 km/h aga 520 - ga 90km/h. Seetõttu tuli 518 -ga kardirajal jubedalt käikudega sahmida ja see tegi sõidu ebamugavaks.

2. Pöördemoment on 520-l ikka oluliselt suurem, ja see on eriti tunda just kõrgematel pööretel sõites ehk just kardiraja tingimustes, ühiskondlikuks liikluseks avatud teel rahulikes tingimustes sõitmisel on mõlemad masinad üsna rahuliku iseloomuga. 520 ga sõites on pöörete tõustes pöördemomendi suurenemine paremini tuntav ja see annab parema sõiduelamuse võrreldes 518 ga

3. Ca ühe minutise ringiajaga ringil saab 518 paari sekundiga lüüa, nii et ...

4. Aga seda peab küll ütlema, et 518 ikka paar liitrit vähem kütust kui 520, eriti just linnasõiul.

Lihtsalt teile teadmiseks. Ehk pakub huvi....

Postitatud: 03.10.2004 18:44 45
Postitas Aare
Marko_J kirjutas:aga mix me ei näe siis e39 1.8 mootoriga?
Praegusel hetkel on selle aseaine bmw mudelivalikus 520d.

Postitatud: 27.06.2006 13:54 57
Postitas Jaanus_P
tõstan vana teemat natuke. hetkel vaatan, et e34 518 keskmine kütusekulu mobile.de järgi on 8,7l 100km. endale hakkas isegi meeldima ja nüüd arvatavasti tuleb pere teiseks masinaks 518 (525tds on juba olemas :D ). eks siis saab ka küttekulu erinevust kommenteerida. mobilet vaadates hakkavad korralikud (väliselt) 518 touring hinnad 2000.- eurist.

Postitatud: 27.06.2006 15:01 38
Postitas kapa
gerrit : no 80 - 90 ga vist eriti tartusse kellegi taga ei sõida ?:P

Re: E34 518

Postitatud: 22.02.2011 15:13 44
Postitas 3r1k
Sander mul on e34 518(83kw) ja see liigub vägag hästi ;) 2 teise käiguga asfaldil saav ilusti ''driftida''
Nii et ei ole see 1.8 nii lahja mootor midagi nagu Sa räägid ;)

Re: E34 518

Postitatud: 22.02.2011 15:54 55
Postitas jõmmu4
3r1k kirjutas:Sander mul on e34 518(83kw) ja see liigub vägag hästi ;) 2 teise käiguga asfaldil saav ilusti ''driftida''
Nii et ei ole see 1.8 nii lahja mootor midagi nagu Sa räägid ;)
Sandri postitus oli 7 aastat tagasi(nüüd siis ärkasid) :roll: ja seda triftimis värki asfaldil tahaks päris ise ka näha.Jääme siis suve ja videot ootama. :mrgreen:

Re: E34 518

Postitatud: 13.04.2012 11:40 47
Postitas Mariokro
Minu 83kw isend võtab pikemal sõidul Võru-Tallinn 6.9-7.4l /100
Linnas 9-10l /100
Keskmine 7,5-8 :)

Re: E34 518

Postitatud: 16.04.2012 18:47 32
Postitas oo7
Sattus kunagi tööjuures kätte mingi 88 aasta Soome Tehnika Maailma ajakiri.

Seal oli võrdlustest kus oli 518 E34, 2.0 Opel Omega, Mitsu Galant jne jne E W124, Audi 100... Kõik kusjuures umbes 85kw võimsusega ja 2L R4 mootoritega. BMW mootor on küll ainult 1.8, kuid see siiski nende teistega pm sama võimas. Lisaks on teistel mudelitel veel nõrgemaid mootoreid olemas.

W124 E klassil (mis oli omal ajal E34 BMW suurim konkurent) on kõige lahjem mootor ainult 53kw diisel. Sõbral oli selline 200D ja selle kiirendus 0-100 on umbes 20s. 518i pole oma aja kohta nii mannetu midagi.

Muide millal auto tagarataste libisemisvõime järsku võimsuse määrajaks sai :lol: :lol: ?? Peaks autole taha täiesti paljaks kulunud slikid panema, siis kohe läheb paremini edasi eriti vihmaga

Re: E34 518

Postitatud: 17.04.2012 14:33 53
Postitas ruts
See võiks olla 518 IS 103 kw , oleks dünaamikat ja usun , et ka ökonoomsus jääks samale tasemele .
Aga kel huvi , siis praegu peaks neid mootoreid vedelema küll ;)