Bmw E60 M5

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Olts kirjutas:Ebamugavamat/loogilisemat lülitusskeemi oleks raske ette kujutadagi. Miks nad sellise tegid :shock: :?:
Ei vaata, elektroonilise lülitamise jaoks pole ju tähtis kuidas need käigud seal kulissis paiknevad. Peaasi, et iga kahe järjestikuse vahe kõige lühem oleks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

priitv8 kirjutas:
Olts kirjutas:Ebamugavamat/loogilisemat lülitusskeemi oleks raske ette kujutadagi. Miks nad sellise tegid :shock: :?:
Ei vaata, elektroonilise lülitamise jaoks pole ju tähtis kuidas need käigud seal kulissis paiknevad. Peaasi, et iga kahe järjestikuse vahe kõige lühem oleks.
See skeem valiti kasti pikaealisust arvestades - parima võimaliku õlijahutuse huvides paiknevad lisaks muudele viguritele käigud H-tähe kujuliselt. Manuaalkastiga ei suudaks juht vajaliku kiirusega käike vahetada, sestap tehaksegi seda elektrooniliselt, süsteem võimaldab ka järgmise käigu nn "mälus" hoida. Kust kohast see aga ebamugav on? Valitsa ettenihutamine allavahetamiseks või enda poole tõmbamine ülesvahetuseks on manuaaliga võrreldes ebamugavam või? Või veel hullem näiteks rooli taga olevate hoobade kasutamine? Või kas ebamugavust tekitab auto enda poolt antev vahegaas käigu allavahetamisel - ise te nagunii seda ei teeks???
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ei tea, kas hakkan vanaks jääma või milles asi on, aga selle M Gmbh loomingus kohtan järjest rohkem asju, mis õlgu kehitama panevad. Nagu ka see imekäiguvahetus :?

Kuramus, 800 hj ja 1000+Nm andvatele twin-turbo Viperitele saadakse töökindlad manuaalkastid/sidurid tehtud ja nüüd mingisele 500 hj/500Nm M5-le ei saa :?

Lõppkokkuvõttes oleks ikka targem tegeleda mootoritest kW ja käiguosast teelpüsivuse tagaotsimisega tegeleda kui mingit kaheldava efektiga crappi nagu mingid mõttetud SMG-kastid (E46 M3 oma sai isegi Auto Motor und Sporti testis hävitava hinnagu - "kümnendiksekundised vahed ringrajal katkuva ja jõnksutava igapäevasõidu arvelt"). Samas väga kahtlane, kas need asjad siin, kui auto pruugituna meiesugusele kättesaadavaks muutub, enam töökorraski on. Loomulikult on 2 kg kaalu säästvad alumiiniumkapotid ja kabonfiibrist katused asjad, mis secondhand-omanikule pigem peavalu kui heameelt valmistavad.

Vaatan eelmisest Autolehest mingit tippkiiruse testi - mingi AMG seeriakupee paneb lõdva randmega kõikidele teistele. Alpina kompressoriga 7ne saab Golfilt kotti. Kui sellesse samasse klubisse (on ju M5/M6 sama asi nagu AMG) oleks uus stock M6 sattunud, oleks ta vist viimase koha saanud :roll:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Aare, pole Sinuga siinkohal nõus. M5 ei ole sportauto ega dragster. See on valge pereisa igapäevasedaan, millega teinekord kellegi ees eputada, või kord aastas rajal käiia. See on kõik. Ära otsi muud. Automaat on sellepärast, et enamik kliente vahetab 5 sek käiku (nagu muidugi ka Vaiperi kliendid) Viimased on muidugi hirmsasti sportauto ostmise peal väljas ning seetõttu oleks automaat kohatu.
Mind huvitab M5-e juures näiteks ikkagi see, kas armatuur on nahaga üle kaetud, või peab standardi koleda plastikuga leppima.
AlarM
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06.05.2004 15:29 26

Postitus Postitas AlarM »

Ega see AMG ka nii super ei ole, kui siin Aare üritab väita. Otsesõitmiseks võib olla kõlbab. Aga sattusin telekast nägema SL 55 AMG testi (mis peaks ju eriti sportlik asi olema) siis sai see aparaat ikka ränga kriitika osaliseks. DSC tegi sõitmise täiesti kandiliseks ja DSC väljas ei saanud asjaga üldse sõidetud. Jutt käib just sellisest aeglasemast ringrajast.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Muhv kirjutas:Aare, pole Sinuga siinkohal nõus. M5 ei ole sportauto ega dragster. See on valge pereisa igapäevasedaan, millega teinekord kellegi ees eputada, või kord aastas rajal käiia. See on kõik. Ära otsi muud.
No ega sellele auto juhitavust täiendav liiter töömahtu ja lisa 100 hj ei rikuks :?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Muhv kirjutas:Aare, pole Sinuga siinkohal nõus. M5 ei ole sportauto ega dragster. See on valge pereisa igapäevasedaan, millega teinekord kellegi ees eputada, või kord aastas rajal käiia. See on kõik. Ära otsi muud. Automaat on sellepärast, et enamik kliente vahetab 5 sek käiku (nagu muidugi ka Vaiperi kliendid) .
Kihutajast pereisale peaks jääma laste vedamiseks 545i, naabrimehe ees eputamiseks saab juurde tellida M-look paketi ja M märgi. M5 võiks siiski jääda entusiastile kes osakab rõõmu tunda täpsest roolist, võimsatest piduritest jne. BMW valitud suund on kahjuks jah selline kahtlane, palju mõttetut crapi nagu automaatkast, telekas, nahk, soojendused tuled-viled võiks imo standardvarustusest välja rookida ja selle asemel näiteks lisahobuseid juurde aretada.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Muhv kirjutas:...M5 ei ole sportauto ega dragster. See on valge pereisa igapäevasedaan, millega teinekord kellegi ees eputada, või kord aastas rajal käiia...
Mjah, aga igapäevasõiduks on uus M5 halvem kui vana M5, sest V10-l on alla 5500 rpm-i väiksem võimsus samadel pööretel kui vanal V8-l. Uus on tõesti F1 tehnoloogia võimsusgraafiku järgi. Teisest küljest muudab see auto iseloomu sportlikumaks, kui lõpus hästi reipalt tõmbab.

http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... 800/01.jpg
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E39 M5 on oma võimsusnäitaja järgi lihtsalt natuke võimsam tänavaauto kui sportauto.

Mootori erivõimsus on tal 80hj/l
M50B20 on 75 hj/l
M50B25 76 hj/l
M54B30 77 hj/l

Samas E46 M3-l on sama näitaja 107 hj/l
E28 M5-l 82 hj/l
E34 M5 3.6 88 hj/l
E34 M5 3.8 89 hj/l

Niiet erivõimsuse järgi on see kõige lahjem S-seeria mootor läbi ajaloo kui 850CSi välja arvata (sellel pole ka spetsiaalselt konstrueeritud mootor, vaid järgi aidatud)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
ZoojaPuhur
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 02.08.2004 23:10 28

Postitus Postitas ZoojaPuhur »

Aare kirjutas:Ei tea, kas hakkan vanaks jääma
jah
Arvo kirjutas:BMW valitud suund on kahjuks jah selline kahtlane, palju mõttetut crapi nagu automaatkast, telekas, nahk, soojendused tuled-viled võiks imo standardvarustusest välja rookida ja selle asemel näiteks lisahobuseid juurde aretada.
automaatkast on väga mugav lisa, eriti linnasõidul
Arvo kirjutas:telekas
telekas on navi tarbeks väga vajalik lisa, ma olen tänu tv+navile terve euroopa saanud mugavalt läbi sõita
Arvo kirjutas:soojendused
istemoojendus on väga pro lisa ja just praegusel aastajal tunnen tehase webastost täiega mõnu, seda enam, et mul pole garaazi
Arvo kirjutas: ja selle asemel näiteks lisahobuseid juurde aretada.
??? sa lükkad oma autole jalaga hoogu ?
Imre993
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 13.01.2003 18:59 31

Postitus Postitas Imre993 »

Enamus siinolijatest mõtlevad rohkem ikka kuidas autot kiiremaks muuta.Aga kahjuks suur osa potentsiaalseid kliente ei hooli,kas ta on oma autoga rinkal sekund kiirem või aeglasem.Ja see loeb,seega tehakse auto mugav(telkud,kliimaseadmed,istmesoojendused jne) ja võimas.Peale saksa ja britannia on usa suur turg ja kui auto on ikka manuaal,siis ta kaubaks ei lähe.Äri aga aetakse ikka kasumi eesmärgil.Samas võiks ikka manuaal saadaval olla meiesuguste jaoks :)
inc13

Postitus Postitas inc13 »

Imre993 kirjutas:.Samas võiks ikka manuaal saadaval olla meiesuguste jaoks :)
Suht vähe kasu oleks sellest,juhtuks sama nagu 850... saada oli mõlemat varianti,atm ja manual.Hind ei muutunud sellest kumma valisid [saksa turg].
Tulemus :enamus 850 on atm kastiga,manuale tehti miski 500 ringis[ei mäleta peast täpset arvu)
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

Mina usaldan siiski BMW insenere ja teen seda nii kaua kuni on leitud reaalne põhjus miks ma ei peaks tulevikus BMW roolis olema!

Olen 101% kindel, et BMW oleks võinud sinna need lisa 100hj aretada ja ka istmesoojenduse lisamata jätta, kuid auto on ehitatud siiski tänavasõiduks ja mõeldud kestma. Kindlasti on vägagi argumenteeritud, et miks seda lisa 100hj sinna ei pandud!

To Aare: loen huviga sinu tegemisi oma autode kallal ja kiidan igati tegemisi takka. Kuid oleme ausad- nii mõnedki probleemid on sul lahenenud katse-eksituse teel! Kaua need lahendused ka elujõulised on? Keegi ei anna ju garantiid! BMW annab!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

mul on õemees bmw tehases insener. mis sellest kasu on? mitte midagi peale teadmise, et bmw ehitatakse rikkale inimesele, kellel on oma nõudmised. ja kui mõni soovib omale uut m5 osta ridamootoriga ja näppe õliseks teha, siis andku tuld - eelduseks on see, et ta on niipalju rikas, et ta seda omale lubada saab. mootori vahetuse mõistagi peab see meisterlukksepp ise ette võtma. kui ta tõesti arvab, et tema lahendus parem on.
kas on olemas eriIQ? see oleks siis IQ jagatud inimese kehakaaluga. peaks kasutusele võtma. kui see tõesti mingi näitaja oleks.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Tauri kirjutas: To Aare: loen huviga sinu tegemisi oma autode kallal ja kiidan igati tegemisi takka. Kuid oleme ausad- nii mõnedki probleemid on sul lahenenud katse-eksituse teel! Kaua need lahendused ka elujõulised on? Keegi ei anna ju garantiid! BMW annab!
Katse-eksituse teel seepärast, et puuduvad sellised võimalused nagu subjektiks oleva auto konstruktoritel on.

Oleks pees küüned ja nii edasi.

Oleks M5 tegemised minu teha, talitaksin sedasi

1. Mootor ja kast valmistatakse olemasolevate suurseeriakomponendide baasil (niipalju kui kannatab) - analoogiliselt e28/E34 M5-ga.
2. Mootor on ca 6 liitrit, 600+ hj V12 (v8 jääb liiga väikeseks nähtavasti)
3. 6-käiguline käsikast
4. Kasutatakse 5se toorikkere.
5. Kerevalikus on ka touring
6. Auto kaal on 100 kg praegusest väiksem mugavuskola kärpimise arvelt (on lisana saadaval)

See auto maksab suurema müügiarvu ja odavamate lahenduste kasutamise abil kuskil alates 900 000 kr. Esimesel aastal saab sellest enimmüüdud M5 seeria üldse. Punkt.

(edasi vaadake mis teed on läinud Audi S4/S6-ga ja AMG - enne kui selle mõtte laitmisele asute).

Peace :)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

ZoojaPuhur kirjutas: automaatkast on väga mugav lisa, eriti linnasõidul
Automaatkast jäägu 7 seeria standardkastiks. M5-le peaks olema see lisavarustuses. Reeglina on manuaalkast kergem (pole kindel kas ka SMG), uus M5 just väikese tühimassiga ei hiilga.
ZoojaPuhur kirjutas: telekas on navi tarbeks väga vajalik lisa, ma olen tänu tv+navile terve euroopa saanud mugavalt läbi sõita
Ja auto hinnale paneb see kui palju otsa? Jällegi imho võiks telekas jääda lisavarustusse.
ZoojaPuhur kirjutas: istemoojendus on väga pro lisa ja just praegusel aastajal tunnen tehase webastost täiega mõnu, seda enam, et mul pole garaazi
Jällegi kordan ennast, sellised asjad peaks olema M5 LISAVARUSTUSE nimekirjas. 545 sobib selliseks sinistest tuledest-viledest, automaatkastist telekatest külmkappidest pakatavaks sõiduvahend-elutoaks paremini.
M5 eelpoolnimetatud lisade (kindlasti leiaks midagi veel) rook kärbiks auto hinda ja kaalu tugevalt.
ZoojaPuhur kirjutas: ??? sa lükkad oma autole jalaga hoogu ?
??? jääks ikka teema juurde, tarbetu ilkumise võiksid edaspidi ära jätta.
soon kirjutas:mul on õemees bmw tehases insener. mis sellest kasu on? mitte midagi peale teadmise, et bmw ehitatakse rikkale inimesele, kellel on oma nõudmised.
Vajalikud nõudmised saab rikas kellel tõesti seljamasseerimisfunktsiooniga tooli vaja on alati lisavarustuse nimekirjast juurde tellida, standardvarustuses võiks selline auto võimalikult lihtne "kart" olla.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Üldiselt kiputakse mõnigates asjades ka baieris ämber jala otsas kolistama.

Analoogilisi ämbreid minevikust

Z1 - keskmise dünaamikaga 325 põhjale pandi peale mingi hüpesuper sukelduvate ustega plastmasskere. Oma disainilt oli ta samal tasemel rublaajal Rex Vilgasega - ja jagas ka selle saatust. Kahekordne 325 hind 325 dünaamika eest tähendas, et müük ja tootmine jäidi marginaalseks (loodeti suurt edu). Ühtegi autot ei projekteerita nii lühikese tootmistsükli jaoks.

850 (E31) - all show no go. 1,5M hind ja marginaalsed tootmisarvud. Pidi saama E24 väärikaks järeletulijaks. Ne mjaso ne rõba. Luksuskupee ostja jaoks liiga madal ja tülikas siseneda+marginaalne tagaiste. Sportauto ostjale alamotoriseeritud ja liiga raske. Kes räägib selle auto headusest, tutvuge müügiarvudega, jahutab optimismi.

Z8 - pidi tulema hüpesupermegaroatster tõelisele rahakale inimesele. Resultaat oli siis see, et praegu ollakse hädas valmistoodetud autode mahamüümisega, kuna neid keegi ei osta. Tavaliselt kipuvad sellised 1000-autosed seeriad maha müüdud saama enne tootmise alustamist. Üks vedeleb UM salongis varsti aastapäevad. Selle raha eest, mis see auto maksab, ostab stampkunde Porsche või kasutatud Ferrari.

Samaedukalt paneme samasse ämbrisse kindlasti veel.

Kui aga natuke numbritesse süveneda - siis E31 kõige müüdavam mudel oli omal ajal manuaalkasti ka väheste lisadega 840Ci.

Kui kiiresti müüdi maha selgelt sportlikkusele orienteeritud M3 CSL väikeseeria? Vähem kui kolme kuuga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Analoogilisi ämbreid minevikust
Z1 -
850 (E31) -
Z8 -
Mina liigitaks need autod siiski (E31-le võidi ju ka müügilootusi panna) eksperimentide/eksootika/imagokujunduse valdkonda. Mille lõplikul müügiedul polegi suurt tähtsust.
On ju tore, kui mõni firma endale ka selliseid kõrvalehüppeid lubada saab. Kollektsionääridel on pärast mille üle rõõmu tunda. Need E30, E32, E34 ja E36 jne ei muutu ju kunagi kollektsioneerimise objektideks.
Samuti võib näiteks Siemensi PC-de kohta öelda: vahet pole kui hästi/halvasti need müüvad, ebaõnne korral tuleb kulude katteks lihtsalt üks elektrijaama turbiin rohkem müüa! (Sry, kui see firma rahavoogude käsitlus lapsik välja kukkus, sellevõrra ilmekam :oops: )
PS imelik, et E31-te kogu aeg ikka sportautode alla püütakse liigitada. Ta on ju pigem ikka GranTurismo, millega saab stressivabalt pikki vahemaid läbida, mitte ringrada sõita. Muidugi saab tõsise punnimise korral ka X5-e rajale panna, kui näiteks seda siin vaadata:
http://www.vidload.de/script/popup.php? ... &fileid=46
Alla 8 minuti Nordschleife aeg pole just häbenemist väärt.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
AlarM
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06.05.2004 15:29 26

Postitus Postitas AlarM »

Z1 hoiab praegu küll väga hästi oma hinda.
Õige sport on M3 CSL ja selleks ta oligi mõeldud. M5 on teine auto.
Kusjuures ega see AMG toodang ka alati kõige õnnestunum ei ole. Nägi telekast ühte SL 55 AMG testi ja auto sai väga hävitava kriitika osaliseks, ringrajal ostus täielikuks saastaks, kuig peaks AMG mudelitest kõige sportlikum olema.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

Kui juba TV testide peale jutt läks siis BMW- d väga harva võrreldakse sport muskelautodega- pigem ikka rahvamasinatega ja alati tuuakse välja hea omadusena just, et on BMW-le omaselt "sportlik" ja väga harva kasutatakse sõna sportauto (va. saksa serjaalid kus iga 3-se seeria masina kohta öeldakse a´la punane BMW sportauto :) )

seega küsimus, et kas seeria M5 on sportauto või sportlik? Siinkohal pole vaja taas targutada, et 545 on see nn. sportlik... - siiski erinevad asjad!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

AlarM kirjutas:Õige sport on M3 CSL ja selleks ta oligi mõeldud. M5 on teine auto.
Kusjuures ka uue M6 puhul oli tõsiseks ennustamise teemaks see, kas BMW tollest ka CSL versiooni välja laseb.
Nüüd paistab, et pea kõik CSL atribuudid on juba tava-M6 küljes (nt. fiiberkatus. esiosa ja pagasiluuk tal juba niigi plastist). Jääb veel ainult lisahobused mootorist ja ülekaalu (nagu konditsioneer ja elektriistmed) väljaloopimine.
Üldiselt annaks nii M5 kui M6-le ostjaskonda kohe juurde ainult üks väike trikk kompuutriga: Vmax tuleks maha võtta ja olekski müügiargumenti küllaga. Sest kindel on, et 250km/h ei ole kummagi jaoks neist mingi piir.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui head on siis "vägevad" lisad - tsitaat Car&Driver'ist

SMG käigukast, mis vahetab sajandiksekundiga käike:

This technique can't beat an expert's foot on a clutch, however. Our most recent three-pedal M3 outran the SMG by 0.3 second, with the entire advantage gained in first gear. The SMG hit 60 mph in 4.8 seconds and ran the quarter in 13.4, 0.3 second slower than our long-term M3 at both points, and each crossed the quarter-mile at 107 mph, suggesting they were equally powerful. Running in the A5 mode slowed the SMG by another 0.2 second.
BMW claims that performance, not convenience, is SMG's raison d'être. Our numbers don't prove that out, but we do think there's $2472 worth of convenience here.


Niiet valguskiirusega käiguvahetused toimuvad ainult bmw reklaammaterjalides, tegelikkus on teine.

Mis juhtub tegelikult 107 Hj/l andvate mootoritega:

Along with that performance, however, are a number of characteristics that do not endear the M3 to your average drive-and-forget consumer. For one thing, the M3 has the most cold-blooded engine we've encountered in quite some time. The highly tuned six sometimes stalled at the first starting attempt. And often when it managed to run on the first attempt, it spit and bucked for several seconds before settling down. This car will teach you to adopt the sensible habit of fastening your seatbelt, installing your radar detector, and tuning your radio station after starting your engine, thereby giving it time to warm up. You would also be wise to mind the M3's trick tachometer, which progressively increases the redline as the engine warms up. The casual driver will also be shocked by the M3's appetite for motor oil. Our car consumed its first quart in less than 1900 miles, and by its first oil change at 12,500 miles—a service interval determined by the onboard maintenance system—this ultimate driving machine had used three more quarts

Tegemist peaks olema tehases sisse töötatud mootoriga. Vot see on F1 tehnoloogia tegelikkus.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
ZoojaPuhur
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 02.08.2004 23:10 28

Postitus Postitas ZoojaPuhur »

Arvo kirjutas:Kihutajast pereisale peaks jääma laste vedamiseks 545i, naabrimehe ees eputamiseks saab juurde tellida M-look paketi ja M märgi. M5 võiks siiski jääda entusiastile kes osakab rõõmu tunda täpsest roolist, võimsatest piduritest jne. BMW valitud suund on kahjuks jah selline kahtlane, palju mõttetut crapi nagu automaatkast, telekas, nahk, soojendused tuled-viled võiks imo standardvarustusest välja rookida ja selle asemel näiteks lisahobuseid juurde aretada.
vaata, 545 ei ole sportauto vaid suure mootoriga pereauto, m5 on sportlik pereauto. kes tahab rooli, rattaid ja hobujõude (loe:sportautot), sellele on näiteks eespool mainited viper twin-turbo.
ei viitsi üle korrata ja panen viite priitv8 kirjutisest m5 kliendist, milles selgub, et m5 puhul on siiski tegemist sportliku tarbeautoga:
priitv8 kirjutas: kliendist:
Kasutab oma autot igapäevaselt, peamiselt pikemateks ärireisideks. 75% kõigist M5-st on firmaautod, enamasti liisinguga. M5-te aastane läbisõit küündib tihti 100000 km-ni ( :shock: ).

Keskmine M5 ostja on mees, abielus ja omab majapidamises veel kahte autot. Olles keskmiselt 45-aastane on ta mitu aastat noorem "tavalise" 5er-i omanikust, on viimasest parema haridusega ja omab üle keskmise sissetulekut :roll: .

MOTT.
AlarM
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06.05.2004 15:29 26

Postitus Postitas AlarM »

Aare, milles point.
Sinu teooria järgi peaks ju siis ka F1 ja WRC autod laskma ringi H käigukastiga, miskipärast nad seda ei tee. OK, neil autodel on sünkroniseerimata kastid, aga tööpõhimõte on ikka sama. Tavaautol ei pääse sünkronisaatoritest kuhugile, igat juhti ei ole võimalik õpetada nii hästi käiku vahetada.
Ja õlikulu selliste mootorite puhul on normaalne. Näiteks toon oma krossiratta (4 T), liitrivõimsus ca sama 105 hj/l, ja ühe krossi või trenniga (ca 1h sõitu) kulutab õli ca 100-150 ml. Kusjuures kolbe vahetatakse iga 45 tunni tagant. Viga on õlis. Või pigem vajaduses kasutada suhteliselt vedelat õli. Õige oleks ehk mingi 20W-60 või sinnapoole.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Running in the A5 mode slowed the SMG by another 0.2 second.
Niiet valguskiirusega käiguvahetused toimuvad ainult bmw reklaammaterjalides, tegelikkus on teine.
Naljakas, miks nad teda A-režiimis ja mitte S-režiimis testisid?
Aare kirjutas:Mis juhtub tegelikult 107 Hj/l andvate mootoritega:
Our car consumed its first quart in less than 1900 miles, and by its first oil change at 12,500 miles—a service interval determined by the onboard maintenance system—this ultimate driving machine had used three more quarts
Tegemist peaks olema tehases sisse töötatud mootoriga. Vot see on F1 tehnoloogia tegelikkus.
Ilma ütlemata, millist õli nad kasutasid, võib selle märkuse peale sülitada.
Sellele mootorile kirjutab tehas ette ainult ühte õli: Veedol Synthetic Z/Castrol TWS Motorsport 10W60.
Muidugist on ka äraütlemata geniaalne sellisel mootoril 20000+ kilsa ilma õlivahetuseta maha sõita, aga see pole nende kasutajate, vaid BMW "parendatud" service-graafiku süü.
Samas 3.78l / 20116.8km = 0.188l / 1000km -> väga normaalne õlikulu ju.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

AlarM kirjutas:Viga on õlis. Või pigem vajaduses kasutada suhteliselt vedelat õli. Õige oleks ehk mingi 20W-60 või sinnapoole.
No nii, läheb juba huvitavaks. Aga miks on vaja vedelat õli kasutada? Ja millist?
Kahetaktiliste maailmas on Motul vist tegija, kes kommentaare ei vaja?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

See teema tundub rohkem keeleteadlstele kui teile kaaskodanikud arutada.
Teemad Pereauto , Sportlik pereauto ja Sportauto on igaühe tõlgendamise asi .
Kas 0-100 üle 6 seki on Pereauto ; 0-100 üle 5 seki on Sportlik pereauto ; 0-100 alla 5 seki Sportauto ???
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
raul
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 12.11.2002 18:21 35

Postitus Postitas raul »

Siis on mul pereauto - ikkagi üle 6 sek kategooria :roll:
Ja sellega olen ma nõus - suvel sai Eestist väljas reisil käidud - kogu vajalik kraam koos lapsevankriga mahtus ära :) ja siledatel kiirteedel oli üpris mugav kulgeda :D Ainuke asi millest puudust tundsin oli autopiloot...
IMHO, selliseid suure klassi tippsedaane ostakse (st. uuena) emotsionidele ja harjumustele tuginedes, mitte sekundeid / hj sõrmega taga ajades. Ja kes tahab nö sportautot, vaatab arvatavasti muude liikurite poole.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

priitv8 kirjutas:Ilma ütlemata, millist õli nad kasutasid, võib selle märkuse peale sülitada.
Sellele mootorile kirjutab tehas ette ainult ühte õli: Veedol Synthetic Z/Castrol TWS Motorsport 10W60.Muidugist on ka äraütlemata geniaalne sellisel mootoril 20000+ kilsa ilma õlivahetuseta maha sõita, aga see pole nende kasutajate, vaid BMW "parendatud" service-graafiku süü.
Samas 3.78l / 20116.8km = 0.188l / 1000km -> väga normaalne õlikulu ju.
Either way, however, you would be wise to keep handy a supply of the special oil BMW specifies for the M3—Castrol TWS Motorsport or Formula RS 10W-60 synthetic—because it can only be found at BMW dealers at $9 per.

Tegu oli UUE autoga, mis peaks vist tehasest olema tangitud õige õliga, mitte TAD-17-ga :|

Eks ta ole maitse asi, aga isiklikult olen harjunud igapäevasõiduks kasutama selliseid mootoreid, mis 10 000 km kohta õli ei võta. Samas on tegemist moodsa silindrikatte, mitte hoonitud malmi ja terasrõngastega :?
Samas 10W-60 ei ole vedel õli, vaid töötemperatuuril paksem kui 10W-50 või 10W-40.

http://www.caranddriver.com/article.asp ... e_number=2

SMG kohta
http://www.caranddriver.com/article.asp ... e_number=1

Ajavõtt toimus S6 peal. Vähemalt artiklist saab sedapidi aru.
See A-reziim pani S6-le veel otsa, juba S sai tavalise kastiga auto käest 0,3 sek kotti.

Eks neid kalasid leiab sealt veel, mis IMHO auto hinna ja mainega kokku ei käi. Head lugemist ;)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
AlarM
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06.05.2004 15:29 26

Postitus Postitas AlarM »

priitv8 kirjutas:
AlarM kirjutas:Viga on õlis. Või pigem vajaduses kasutada suhteliselt vedelat õli. Õige oleks ehk mingi 20W-60 või sinnapoole.
No nii, läheb juba huvitavaks. Aga miks on vaja vedelat õli kasutada? Ja millist?
Kahetaktiliste maailmas on Motul vist tegija, kes kommentaare ei vaja?
Eks vedelat ehk siis suure viskoossusindeksiga õli sellepärast, et keegi tavaline juht ei viitsi ju sellist autot külma ilmaga soojaks ajada ja ega külmaga ei jõuaks mõistliku suurusega starter seda mootorit ka ringi ajada. Kunagi oli võimalus suhelda ühe väga suure õlifirma tehnilise poole juhtfiguuriga. Jututeemaks tuli siis ka nende poolt toodetav F1 õli. Paljut üritati ka muidugi looritada nn. udujutuga, kuid lõpuks tuli ikkagi välja et tegemist on siiski suhteliselt lihtsa suure viskoossusega ja kitsas temperatuurivahemikus toimiva õliga.
aga mis see kaks takti siia puutub, nendel ju hoopis teised nõudmised?
Vasta