Kaugtuledest
Kaugtuledest
Leidsin auto24 foorumist ühe huvitava teema - mis siin sellest arvatakse?
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=68056
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=68056
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kaugtuled...teema on igipõline
Kusjuures kindlasti ei pimesta eraldatud suunavööndite puhul kaugtuled nii palju kui tavalisel teel. Samas- alati saab ju vilgutada kui keegi pimestab. Kolmandast küljest- toodi selles teemas põhjenduseks vist hukkunute arv ''kiirteedel''- mina isiklikult ei mõista, mida paganat teevad jalakäijad öösel kiirteedel
Rekkatulede kohta niipalju, et see on- arvestades minu seotust sellega hetkel- minu arvates täiesti jabur. Politseile (võibolla pigem nö seadusemeestele) on olulisem näpuga tuleklaasidel numbreid otsides trahve koguda, selle asemel, et mõelda ohutusele- ei kasutata ju kaugtulesid kesklinnades ja muudes asulates, vaid inim- ja autotühjal öisel maanteel. Skandinaavamaades ringi sõites olen mina ja kindlasti ka paljud teised siinse foorumi lugejad üsna suure tõenäosusega täheldanud rekkadel 4- 12, isegi olen kokku lugenud 16 lisakaugtuld, isegi näiteks 8 lisaXENONkaugtuld, mis on isegi näiteks korraks sekundi murdosa jooksul vilgutades kaugelt jõhkram laks kui uute sõiduautode bi-xenonid ja oh ime, ei ole massilist pimestamist, nagu Eesti korrakaitseorganite ja muude tegelaste arvates võiks olla.
Tarvo lingitud teemas üks ütles, et rekkajuhid peaks ''katusegalerii'' välja lülitama kohe, kui teine auto vastu tuleb- ise olen hoopis seda meelt, et see peaks toimuma juba siis kui teise auto tulede kuma lähemale jõuab (ka ise kasutan seda meetodit). Oluline ei ole mitte tulede arv ega miski muu säärane, vaid AINUKE asi, mis loeb, on see KUIDAS TULESID KASUTATAKSE!
Mis me kaugtuledest räägime, kui a24 foorumis mõnda tegelast häirivad isegi rekka katusel olevad plafoonid
Minu seisukoht on selline, et Eestis peaks kõigepealt tulede kasutamise prioriteedid paika panema ja alles siis vast karistama juhte, kelle autol on 4 proset ees ja kisama hakkama... Aru ei saada, et kaugtuli ei ole iluasi, vaid autojuhi (ja ka metsloomade ja helkurita jalakäijate) seisukohast hädavajalik ohutusabinõu, kindlasti ka autojuhi silmade seisukohast väga vajalik- tean seda, sest olen palju öösel sõitnud...
Kui minu postitus kellegi arvates OT on, siis vabandan ette, kuid arvan, et nagunii tuleb selles teemas juttu kõigest, mis tulesid ja nende kasutamist puudutab- samas on ju huvitav teiste tõekspidamisi ka teada saada
Kusjuures kindlasti ei pimesta eraldatud suunavööndite puhul kaugtuled nii palju kui tavalisel teel. Samas- alati saab ju vilgutada kui keegi pimestab. Kolmandast küljest- toodi selles teemas põhjenduseks vist hukkunute arv ''kiirteedel''- mina isiklikult ei mõista, mida paganat teevad jalakäijad öösel kiirteedel
Rekkatulede kohta niipalju, et see on- arvestades minu seotust sellega hetkel- minu arvates täiesti jabur. Politseile (võibolla pigem nö seadusemeestele) on olulisem näpuga tuleklaasidel numbreid otsides trahve koguda, selle asemel, et mõelda ohutusele- ei kasutata ju kaugtulesid kesklinnades ja muudes asulates, vaid inim- ja autotühjal öisel maanteel. Skandinaavamaades ringi sõites olen mina ja kindlasti ka paljud teised siinse foorumi lugejad üsna suure tõenäosusega täheldanud rekkadel 4- 12, isegi olen kokku lugenud 16 lisakaugtuld, isegi näiteks 8 lisaXENONkaugtuld, mis on isegi näiteks korraks sekundi murdosa jooksul vilgutades kaugelt jõhkram laks kui uute sõiduautode bi-xenonid ja oh ime, ei ole massilist pimestamist, nagu Eesti korrakaitseorganite ja muude tegelaste arvates võiks olla.
Tarvo lingitud teemas üks ütles, et rekkajuhid peaks ''katusegalerii'' välja lülitama kohe, kui teine auto vastu tuleb- ise olen hoopis seda meelt, et see peaks toimuma juba siis kui teise auto tulede kuma lähemale jõuab (ka ise kasutan seda meetodit). Oluline ei ole mitte tulede arv ega miski muu säärane, vaid AINUKE asi, mis loeb, on see KUIDAS TULESID KASUTATAKSE!
Mis me kaugtuledest räägime, kui a24 foorumis mõnda tegelast häirivad isegi rekka katusel olevad plafoonid
Minu seisukoht on selline, et Eestis peaks kõigepealt tulede kasutamise prioriteedid paika panema ja alles siis vast karistama juhte, kelle autol on 4 proset ees ja kisama hakkama... Aru ei saada, et kaugtuli ei ole iluasi, vaid autojuhi (ja ka metsloomade ja helkurita jalakäijate) seisukohast hädavajalik ohutusabinõu, kindlasti ka autojuhi silmade seisukohast väga vajalik- tean seda, sest olen palju öösel sõitnud...
Kui minu postitus kellegi arvates OT on, siis vabandan ette, kuid arvan, et nagunii tuleb selles teemas juttu kõigest, mis tulesid ja nende kasutamist puudutab- samas on ju huvitav teiste tõekspidamisi ka teada saada
Ennas pole küll siiamaani kellegi kaugtuled eriti häirinud, ise lülitan need välja viimasel minutil, et ei jääks minu ja vastutuleva masina vahele pimedat ala ning kui keegi arvab, et pimestan siis on võimalik alati tuledega tõmmata ja vastupidi. Rekkade vastu pole küll selles suhtes ühtegi halba sõna öelda vahetavad täitsa õigetel aegadel ja ei pimesta eriti viisakad on rahvusvaheliste vedude juhid, annavad suunaga märku mil tee puhas jne, aga Eesti kohalikud ja Venemaa omad sellist viisakust eriti ei tunne.
Ainult see segab küll kui mõni tegelane on oma tuled valesti reguleerinud ja pimestab ka lähituledega sombuse ilma korral kuna minu nägemisteravus pole kah just kiita.
Ainult see segab küll kui mõni tegelane on oma tuled valesti reguleerinud ja pimestab ka lähituledega sombuse ilma korral kuna minu nägemisteravus pole kah just kiita.
Korralik liikleja
Tere
[quote="AARE530"]...Rekkad ja tuled...[quote]
Rekkade mitmed tuled ei sega absoluutselt, kuna nad on harjunud enese tulesid õigela jal välja lülitama. Samuti on elukutseliste tuled tavalisetl õigesti reguleeritud. Hullem lugu on just selliste pimedal ajal harva maanteele sattuvate (sõidu)autojuhtidega, kellel pole kogemusi pimedas sõitmiseks.
Eraldusribaga maanteel sõltub pimestamine suurel määral auto tulede regullerimises. Mõnel vastutuleval autol on selgelt näha, et tal on kaugtuled, aga pimestamist ei toimu. Samas järgmine auto võib pimestada juba väga.
Pimedal ajal kiirteel olevate jalakäijate teemas tahaks mina tänada ühte tundmatut taksojuhti, kes mulle heateo tegi. Sõitis minust umbes paar kilomeetrit eespool. Järsku nägin, et vilgutas korraks ohutuledega. Imestasin, et kas tõesti on mu tuled nii heaks saanud ootamatult, et pimestavad teda. Kui jõudsin sinna kohta, kus ta vilgutas nägin teepeenral koperdavat pimedat kuju.
jJanno
[quote="AARE530"]...Rekkad ja tuled...[quote]
Rekkade mitmed tuled ei sega absoluutselt, kuna nad on harjunud enese tulesid õigela jal välja lülitama. Samuti on elukutseliste tuled tavalisetl õigesti reguleeritud. Hullem lugu on just selliste pimedal ajal harva maanteele sattuvate (sõidu)autojuhtidega, kellel pole kogemusi pimedas sõitmiseks.
Eraldusribaga maanteel sõltub pimestamine suurel määral auto tulede regullerimises. Mõnel vastutuleval autol on selgelt näha, et tal on kaugtuled, aga pimestamist ei toimu. Samas järgmine auto võib pimestada juba väga.
Pimedal ajal kiirteel olevate jalakäijate teemas tahaks mina tänada ühte tundmatut taksojuhti, kes mulle heateo tegi. Sõitis minust umbes paar kilomeetrit eespool. Järsku nägin, et vilgutas korraks ohutuledega. Imestasin, et kas tõesti on mu tuled nii heaks saanud ootamatult, et pimestavad teda. Kui jõudsin sinna kohta, kus ta vilgutas nägin teepeenral koperdavat pimedat kuju.
jJanno
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Vot selle asja peaks endalegi kõrvataha panema..jjanno kirjutas:Tere
Pimedal ajal kiirteel olevate jalakäijate teemas tahaks mina tänada ühte tundmatut taksojuhti, kes mulle heateo tegi. Sõitis minust umbes paar kilomeetrit eespool. Järsku nägin, et vilgutas korraks ohutuledega. Imestasin, et kas tõesti on mu tuled nii heaks saanud ootamatult, et pimestavad teda. Kui jõudsin sinna kohta, kus ta vilgutas nägin teepeenral koperdavat pimedat kuju.
Endal oleks küll jube meeldiv, kui keegi niimodi hoiataks.
-
- Huviline
- Postitusi: 358
- Liitunud: 03.01.2005 20:31 29
- Peamine sõiduk: MB W212 E500
- Asukoht: Pärnu
Tervist !kristjan_k kirjutas:Vot selle asja peaks endalegi kõrvataha panema..jjanno kirjutas:Tere
Pimedal ajal kiirteel olevate jalakäijate teemas tahaks mina tänada ühte tundmatut taksojuhti, kes mulle heateo tegi. Sõitis minust umbes paar kilomeetrit eespool. Järsku nägin, et vilgutas korraks ohutuledega. Imestasin, et kas tõesti on mu tuled nii heaks saanud ootamatult, et pimestavad teda. Kui jõudsin sinna kohta, kus ta vilgutas nägin teepeenral koperdavat pimedat kuju.
Endal oleks küll jube meeldiv, kui keegi niimodi hoiataks.
Väike OT. Aga endal tegi ka südame alt soojaks. Analoogne juhtum eelpool mainituga. Erinevus oli, et taksojuhi rollis oli rahvusvaheline rekkajuht ja "pimeda kuju " asemel oli perekond metspõder, kes arvasid teed ületama hakata. Siuke hea tunne oli, et oleks rekkavenna kinni pidanud ja talle väikse "kesamärjukese" kinkinud. Tegelikkuses päästis ta nö. minu ja autos olevate reisijate naha, sest olin alustamas möödasõidu manöövrit. Keskonnaks maantee, öösel ja kottpime.
Tuled korda igaljuhul!!
Tomso
Võiks Muuta teema pealkirja siis juba "Viisakas tulede kasutamine"
Eesti suht hullus liikluses tekitab tõesti väheke heameelt, kui osatakse tulesid kasutada, näiteks anda suunaga märku kui tee on puhas ja tagumine juht võib hakata tegema möödasõidu manöövrit ja mööda sõidu lõpetanud juht võiks ka tänada ohutuledega (mujal euroopas on tänuks möödasõidu lõpetamisel korra vasakut suunda näidata).
Ise olen ikka alati püüdnud suunaga märku andnud juhti tänada, kuid ei meenu, et keegi mind oleks nii tänanud.
Samas on kindlasti palju ka neid juhte kes ei tunne selliseid märguandeid, kui tänada ohutuledega kogenenumaid juhte siis üldjuhul tõmbavad nad korra täistulesid, kuid algajad ja muidu mökud töllerdavad sul maanteel 70-ga jalus ning varjavad ees olevat teed, selle asemel, et võiks korra suunaga märku anda, aga seoses sellega meenub mulle sõber kellel on olnud load mitu aastat ja ta sattus paanikasse kui eessõitev buss talle suunaga möödasõiduks märku andis: "mis ta tahab, miks ta siis juba ära ei keera, miks ta pidevalt paremat suunda vilgutab?"
Eesti suht hullus liikluses tekitab tõesti väheke heameelt, kui osatakse tulesid kasutada, näiteks anda suunaga märku kui tee on puhas ja tagumine juht võib hakata tegema möödasõidu manöövrit ja mööda sõidu lõpetanud juht võiks ka tänada ohutuledega (mujal euroopas on tänuks möödasõidu lõpetamisel korra vasakut suunda näidata).
Ise olen ikka alati püüdnud suunaga märku andnud juhti tänada, kuid ei meenu, et keegi mind oleks nii tänanud.
Samas on kindlasti palju ka neid juhte kes ei tunne selliseid märguandeid, kui tänada ohutuledega kogenenumaid juhte siis üldjuhul tõmbavad nad korra täistulesid, kuid algajad ja muidu mökud töllerdavad sul maanteel 70-ga jalus ning varjavad ees olevat teed, selle asemel, et võiks korra suunaga märku anda, aga seoses sellega meenub mulle sõber kellel on olnud load mitu aastat ja ta sattus paanikasse kui eessõitev buss talle suunaga möödasõiduks märku andis: "mis ta tahab, miks ta siis juba ära ei keera, miks ta pidevalt paremat suunda vilgutab?"
Korralik liikleja
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Raunow'le niipalju, et Euroopas on tegelikult tulede kasutamine nagu omaette rituaal, eriti veokatel. Natuke täpsustuseks siis niipalju, et tõesti, teed nädatakse samamoodi nagu siin- parema suunaga, selle eest tänatakse tõesti vasaku, kuigi enamus kasutavad hoopis nii, et peale ümberreastumist oma ritta, kui paremsuunamärguanne on lõppenud, vilgutatakse vasak- parem- vasak või täpselt nii nagu tuju on- mõni eriti aktiivne vennike viksvonksab mõlemat suunda mingi 5 korda Ohutulesid kasutatakse Euroopas äkkpidurduse puhul, erinevalt Eestist, kus sellega tänatakse (nagu ma isegi enne Euroopas sõitmist). Kaugtulesid aga kasutatakseühel juhul veel- piltlikult öeldes on kahe juhi vahel kahekõne- Esimene juht: Ole lahke, tee on vaba, võid mööda minna , teine juht peale möödasõitu: ole sa tänatud ja siis esimene juht vilgutab korra veel, tähenduseks : ole lahke või pole tänu väärt. Muuseas kiirteel on veel Skandinaavias üks asi veel, nimelt arvestades, et näiteks Rootsis on enamus rekkasid 24- 25 meetrised, vilgutab möödasõidetav juht möödasõitvale juhile, kui möödasõitja haagise tagumine ots on möödasõidetavast ohutus kauguses, tähenduseks see, et ta võib ohutult oma ritta tagasi reastuda. See aga on kiirteedel paljudele vast arusaamatu, miks pagana pärast nad oma 8 prosega vonksavad- just see ongi. Kui keegi sinnapoole satub sõitma, siis nendele on see vast kasulikuks teadmiseks- see ei ole valesti regullitud tulede tõttu vms, põhjus oli just eespoolnimetatud
P.S. raunow- ma teadsin, et see teema läheb üldiseks tulede teemal arutlemiseks
Ja Tõnni posti kohta niipalju- vahel olen ka vastutulejatele samal põhjusel vilgutanud, et teel on mingi takistus. Seega võib öelda, et see tulede teema on üsna laialdase haardega
P.S. raunow- ma teadsin, et see teema läheb üldiseks tulede teemal arutlemiseks
Ja Tõnni posti kohta niipalju- vahel olen ka vastutulejatele samal põhjusel vilgutanud, et teel on mingi takistus. Seega võib öelda, et see tulede teema on üsna laialdase haardega
Viimati muutis AARE540, 16.11.2005 16:13 28, muudetud 2 korda kokku.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kaugtulede kasutamisest veel.
Eile Tallinnas sõites sõitsin ühe rekka taga tema kõrvalreas Järvevana tee alguses ja kui nägin, et parempoolse rea lõppedes tahtis rekkajuht ümber reastuda ja lülitas vasaku suuna sisse, vilgutasin korraks kaugtuledega, näitamaks, et olen tema soovist teadlik (ka selle olen Skandinaavias ära õppinud)- rekka reastus kohe ümber ja kui temast möödusin, nägin rekka küljeaknast, kuidas rekkajuht käega tänas selle eest. Te võite vaid ette kujutada, kui hästi see tänu enesetundele mõjub Üldiselt oskavad rekkajuhid pisimagi neile osutatud abi eest tänulikud olla, vähemalt need, kes väljas sõidavad. Proovige ise- selle asemel, et vahele hakata trügima, tehke tuledega vinks- vonks ja olge viisakad- te ei kaota sellega midagi, pigem võidate enesetundes , ja mitte vähe
Eile Tallinnas sõites sõitsin ühe rekka taga tema kõrvalreas Järvevana tee alguses ja kui nägin, et parempoolse rea lõppedes tahtis rekkajuht ümber reastuda ja lülitas vasaku suuna sisse, vilgutasin korraks kaugtuledega, näitamaks, et olen tema soovist teadlik (ka selle olen Skandinaavias ära õppinud)- rekka reastus kohe ümber ja kui temast möödusin, nägin rekka küljeaknast, kuidas rekkajuht käega tänas selle eest. Te võite vaid ette kujutada, kui hästi see tänu enesetundele mõjub Üldiselt oskavad rekkajuhid pisimagi neile osutatud abi eest tänulikud olla, vähemalt need, kes väljas sõidavad. Proovige ise- selle asemel, et vahele hakata trügima, tehke tuledega vinks- vonks ja olge viisakad- te ei kaota sellega midagi, pigem võidate enesetundes , ja mitte vähe
Tervist kõigile.
Kuna olen tartu inimene, aga pean tööasjus väga tihti Tallinnas käima (vähemalt paar korda nädalas), siis on see tulede vahetamine ja tuledega erinevate märguandmise teema mulle igati aktuaalne, eriti veel praeguste pimedate ja tihti ka veel märgade ilmadega.
Mulle on tihti pigem probleemiks see, et ei saa aru kas inimene tuleb vastu täistuledega või mitte. Tihti ei viitsi mõni seoses tiheda liiklusega isegi võimaluse korral täistulesid kasutada ja siis on suht vihane kui ma enda omi piisavalt kaugel ümber ei lülita. Aga veel tihedamini tuleb tegelt ette vastupidist olukorda, kus vastutulija tuled on nii mustad või siis lihtsalt viletsad, et lülitad enda tuled ka juba suht kaugelt lähituledele ümber ja siis vaatad, et vastutulija tuled nagu kustuksid üldse ära, tähendab tal siiski põlesid kaugtuled. Nii tuleb päris pikk maa pimedust läbida.
Siit ka üleskutse, et inimesed ärge lülitage oma kaugtulesid liiga varakult ringi ja kasutage neid isegi siis kui pärast vastutulevast autost möödumist paistab kaugel pika sirge lõpus juba teine auto. Tegelikult võib see olla veel mõne kilomeetri kaugusel.
Kuna olen tartu inimene, aga pean tööasjus väga tihti Tallinnas käima (vähemalt paar korda nädalas), siis on see tulede vahetamine ja tuledega erinevate märguandmise teema mulle igati aktuaalne, eriti veel praeguste pimedate ja tihti ka veel märgade ilmadega.
Mulle on tihti pigem probleemiks see, et ei saa aru kas inimene tuleb vastu täistuledega või mitte. Tihti ei viitsi mõni seoses tiheda liiklusega isegi võimaluse korral täistulesid kasutada ja siis on suht vihane kui ma enda omi piisavalt kaugel ümber ei lülita. Aga veel tihedamini tuleb tegelt ette vastupidist olukorda, kus vastutulija tuled on nii mustad või siis lihtsalt viletsad, et lülitad enda tuled ka juba suht kaugelt lähituledele ümber ja siis vaatad, et vastutulija tuled nagu kustuksid üldse ära, tähendab tal siiski põlesid kaugtuled. Nii tuleb päris pikk maa pimedust läbida.
Siit ka üleskutse, et inimesed ärge lülitage oma kaugtulesid liiga varakult ringi ja kasutage neid isegi siis kui pärast vastutulevast autost möödumist paistab kaugel pika sirge lõpus juba teine auto. Tegelikult võib see olla veel mõne kilomeetri kaugusel.
-
- Huviline
- Postitusi: 1599
- Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
- Peamine sõiduk: E30
- Asukoht: Siin ja seal maakera
cul kahjuks mina sinu mõttekäigust aru ei saanud Minu autol näitavad tuled igati OK ja kui ma öösel just lennukit ei tee ja vastutulev liiklus ka suht tihe ei viitsi mina tõmmelda nende tulede ümber plõksimisega ja sõidan just vastupidi lähituledega.
Sinu probleem, et sul kaob vastutulija lausa ära ei ole ju probleem, kes sul keelab siis kaugtuled uuesti peale panna?
Kas see oleks parem, kui me kõik sõidame hambad ristis ja silmad kissis kaugtuledega üksteisele vastu ja lülime alles üksteise nina all tuled ümber? Ei tea?
See ainult minu arvamus ja ei ütle kellelegi, et sõitke ainult lähituledega, asja tuleb võtta kuidas omal mugavam on ja et oleks ka liiklus viisakust.
Sinu probleem, et sul kaob vastutulija lausa ära ei ole ju probleem, kes sul keelab siis kaugtuled uuesti peale panna?
Kas see oleks parem, kui me kõik sõidame hambad ristis ja silmad kissis kaugtuledega üksteisele vastu ja lülime alles üksteise nina all tuled ümber? Ei tea?
See ainult minu arvamus ja ei ütle kellelegi, et sõitke ainult lähituledega, asja tuleb võtta kuidas omal mugavam on ja et oleks ka liiklus viisakust.
Täpselt minu mõte. Kuidagi ei suuda ma sõita kilomeetreid lähituledega. Samas eeskiri väidab, et kaugtuled vaja lähituledeks ümber lülitada kas 150m. ennem ..... või siis kui vastutulev on oma tuled vahetanud. Sõitkem siiski kaugtuledegfa tõest kuni ajani mil vastutulev meid oma tuledega pimestab!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto