Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Härrased, teie jutust jääb mulle mulje, et sõidate vaid otse ja siledal teel! Tõsi, seda tuleb ette. Samas mul toimub ca 85% sõitudest siiski linnas, kus sõidud kestavad alla poole tunni, sisaldavad palju kiirendusi ja omajagu pidurdamist. Selles maailmas mängivad rolli nii sõiduki soojenemise kiirus kui ka sõiduki kaal. Samas tulemit mõõdan ikka selle sama ühikuga. Seega, selleks et me samas keeles räägiksime, tuleks kõigepelt reeglid ühiseks saada.

Seda, et mul Tartus süüa meeldib, te juba teate. 25kw kasutatavat akumahtu võiks mind sinnani viia kah. Linnas on olukord teine, siin ei ole akumaht enam pea üldse oluline. Põnevam tundub saavutatav w/km. Mida väiksem reaalne number tuleb, seda parem.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Mass ei ole suur faktor. Milliseid uskumatuid ideid võib see liigutama panna.
Ruumi rekkal on. Mass ei ole primaarne. 5-tonnine aku ei ole võimatu saavutus.
5-tonnine aku suudab ka vastu võtta regenereerimist mitmesaja kilovatiga.
Küll aga laadimise infrastruktuur võib üllatusmunaks saada.
Arvatavasti peab siiski edasi minema akuvahetuspakkide arendustöödega. Või...

Siiski, 45 000€ aastas kütuse arvelt klotsi säästa on küll rattaid liigutamapanev jõud :)
5-tonnine aku võiks maksta 10x rohkem kui Tesla aku, umbes 125 000€.
Seega, vaja sõita 3 aastat, tingimusel, et aku hind/kWh ei lange.
Kuhu paigutada aku? Kuna transportida on vaja kaupa ja see asub haagises, siis
paigutada 5 tonni haagise põranda alla tundubki olema loogiline. Haagised jäetakse
sihtkohta kauba maha- ja pealelaadimiseks. See aeg võikski olla laadimise aeg, 5h?
Kuhu paigutada mootorid? Odavuse mõttes kindlasti mitte haagisele. Tagasilla vahele?
Laadimise geograafilisi kohti ei pea välja mõtlema. Rekkad sõidavad alati sihtkohta.
Kui sõiduauto kulutab 100km-le 6l/100km ja rekka 5x rohkem, siis 10x suurem aku
annaks võimalust sõita ainult 2x rohkem kui 400km. 800km läbimiseks on aga vaja
vähemalt 10 tundi. Rekkamees ei tohi sõita 24/7 nagu mõni meil foorumis, seega
laadida puhkeajal on hea mõte. Kuidas aga laadida kui HYPERchargerit pole olemas :?
Kui magada normaalselt, 8 tundi, siis tänane Supercharger annaks 960kWh, uskumatu,
sellest oleks ju küllalt :shock: Vaja oli 850kWh, seega ideaalis kõigest 7 tundi.
Muidugi ei ole mõistlik laadida rekkaid pisikese Superchargeriga, aga siiski, wow :shock:
Nagu tõsiselt. Reaalselt ongi võimalik võtta ja teha tuuningfirma ja megakalli raha
eest ehitada kahest Tesla S mootorist ja kümnest Tesla S akust rekka. Nali või?
B ja C, palun öelge, et ma A olen :lol: Öelge, et 1kWh/km on liiga optimistlik või
850kWh aku on liiga suur või 620kW mootoripaar on liiga nõrk või 2020 on liiga vara.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
tfv
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 09.08.2013 14:16 35

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas tfv »

võtsin teema algusest lõpuni läbi, hea lugemine!

naerda sai ka korralikult, kui 10-20a vanad bemmiomanikud tulid siia kiruma kuidas nende elu korrusmajas jõle halb on ja kive söövad, sest liising ja üür võtavad toiduraha ära. seetõttu ei jaksa omale elektrikaablit osta et teslat oma õismäe katusekorterist laadida. braavo! õnneks kadusid nad kuskil sealmaal ära kui esimene tesla omanik sõna võttis.

teine naerupunkt oli see, kuidas viriseti selle laadimise üle, alguses oli kõigile jõhkralt üle jõu käiv ~500km distantsi tagant laadimispaus teha, meestel siin ju päevas 1000+ ja aastas 100 000+ kilometraazid oma 525tds igiliikuritega... kusjuures huvitab et kas te oma autosi tangite ka vahepeal või?
järgmine variant, sõites mingi läbimaa maha, nt. tallinn-tartu-tallinn, peatuse ajaks juhe seina pista. no jälle valmistas raskusi bmw omanike jaoks, nemad nii kõvad mehed et ei ole sellise asja jaoks küll aega. küll lapsed kisavad ja e36s esimest korda kätte saadud naine kisab et miks m5-ga hoopis ei sõida.
natuke aega hiljem tuli probleemiks see et koju minnes juhe seina panna??? max 10 sekundit võttev liigutus kui su käsi ei värise, aga ei ole võimalik, sest sõitsin just ämma juurde maale 300km -25 kraadi pakasega ja sajandi tormiga, et elekter kadund ja tuul lööb pikali kui uksest välja astuda.
lõpuks aga tuli juba probleemiks see et imelik on ju kui saab ühe otsaga tallinn-tartu-tallinn ära sõita? et vahepeal tuleks ikka ju peatused teha? no kamoon :D :D
reaalselt ei ole siin teemas mitte kellelgi ühtegi argumenti selle auto vastu peale hinna, mis on "keskmisele" eestlasele liiga kallis. kadedad eestlased siin lihtsalt kisavad oma e60-te otsas et nende auto on maailma parim, mis sest et 10 aastat tagasi kirusid disainiime maapõhja.
tore et adminnidel on jätkund kannatust see teema alles hoida, kuna tuli siit välja minu arvates üsnagi sisukas arutelu. oleks endal raha, telliks kah ära.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Maximaator kirjutas:
Stabiilsel linnavälisel sõidul mass on kütusekulule vähetähtis.
Võin tuua näiteks E39 530d ääreni arbuuse ja kaupa täis, 3 kolakat inimest. Veermik läks tuksi ja sada häda, aga kütust kallasime (mitte arvuti järgi) igale sajale kilomeetrile 4,8l
Ja jah, palju õnne ning ära SEDA autot küll ära vaheta :) Või no kui ikka arvutuses mingit rämedat viga polnud ;)
Krt ma ei saanud ka üksindagi sõites sellist tulemust (isegi allamäge mitte), isegi mitte sinna ligidale. Ja minu autu tehniline pool oli 5+.
Ja see inimene , kes ütleb et e39 530d-ga saab sõita 100km-it 4-ja liitriga, tuleb MEILE rääkima et TESLA S on maailma prim auto :shock: :oops:
Selliste inimeste pärast käib ju Tesla maine alla mitte ülesse ?
Ja jällegi pean mainima et ei halvusta ega eduta ühtegi automarki.
Kuid see on juba liig mis siin toimub ;)
Häbi sul olgu. Ma ütlesin 4,8, mitte 4,0. Eksimusruum saab olla kas kilometraažil (Google Maps paneb segast) või tanklatel, kes annavad rohkem kütust kui kirjas on (naeruväärne tõenäosus). Minu vend saab sama mootori, kuid touring kerega, umbes pool liitrit suurema kulu kui ta suviti Võrus käib.
Liig toimub sinu auto puhul, kui see E39 530d või 525d on. Kui sul on 5+ 530i, siis on kõik korras.
Kui su auto ikkagi on E39 530d/525d ja su auto on tõesti 5+, siis oled ise probleemi allikas,
Google Maps paneb segast või saad tanklast kõvasti vähem kütust kui numbrid näitavad.

Ja see, et sa isegi üksinda sõites ei saanud allamäge sellist tulemust, näitab, et sa
1) ei loe või ei saa aru, mida ma kirjutan (mass ei ole suur faktor)
2) ei saa aru, et allamäe puhul ongi parem kui auto on raskem

Hea et sa panid küsimärgi Tesla maine lause lõppu, kuna vastus on eitav.
Kui sa ei tea, siis küsi. Kui sa ei oska, siis palu abi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
asser
Huviline
Postitusi: 132
Liitunud: 10.06.2007 14:45 05
Asukoht: Tartu

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas asser »

Arnis, Kui palju su 520d siis kütet võtab?
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ooDDoo »

isegi vana e39 sedaan m52b28 on 195 laiade rehvidega võimeline 6,1 l /100 sõitma Narvast Tallinna (Pöörded peavad täpselt 1500 olema) Kõik oleneb juhist. lisaks veel atm kastiga masin maanteel ühtlase kiirusega tunduvalt ökom kui manuaal .
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas darklight »

http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=19272" onclick="window.open(this.href);return false;
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

See uudis siin juba lehekülg paar tagasi läbi käinud ja korralikult maha materdatud. Tulemused on selgelt tellitud bensuautode tootjatelt, et EV-sid maha teha kuna ilmselgelt pidid testid olema väga kallutatult ebareaalsed sest minu enda kogemused ei kinnita mitte mingi meetodiga seda 206km mida nad Model S-l said. See 206km peaks tähendama kilomeetri kuluks 393Wh mis on pea 2x kõrgem kui typical range indikaator ning rohkem kui 2x suurem kui see mida mina reaalselt maanteel näen. Seega pidi testimine olema väga kallutatud mingite ime meetoditega. Samuti real world andmetel baseeruv EV Trip Planner (inimesed tõmbavad nende kirjutatud telemeetria api alla mis jookseb 24x7 ning lindistab autoga sõitmised ning energiakulud kiiruste ja temperatuuride jne juures) annab P85 -20C juures 270km läbimiseks keskmiseks kuluks 202 Wh/km niiet jällegi ei tahaks kuidagi uskuda see pea 400Wh/km numbrit.
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3393
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas MargusA »

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/te ... d=67549150" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Milliseid erinevaid meetodeid oled seni saanud üldse testida, kui Eestis pole tänaseni sisuliselt talve olnud(?)
Asjata tood mängu mingid omapoolsed paranoiad, sest ka igasuguse rumaluse ja teadmatuse levik ei vaja mingit tellimust. Auto omanikke on igasuguseid, sh ka igasuguseid udupäid, kes unustavad ja ei ole paljudes valdkondades ka arenemisvõimelised. Entusiastide jaoks on muidugi kõik sellised testid äärmuslikult haiged aga ei tohi unustada, et arendusinseneride haardeulatusse peavad tulevikus ulatuma ka igasuguste lammaste tehnoloogiaga teenindamine, kes on suutnud vastava kategooria load hankida.
Ise aga ootan huviga su raporteid nende perioodide kohta, kui Eestis ööpäevane keskmine temperatuur alla -10.
Mario Kadastik kirjutas: Tulemused on selgelt tellitud bensuautode tootjatelt, et EV-sid maha teha kuna ilmselgelt pidid testid olema väga kallutatult ebareaalsed sest minu enda kogemused ei kinnita mitte mingi meetodiga seda 206km mida nad Model S-l said.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Ootan isegi seda -10C :) Juba selleks, et saaks koertega kelgutada kui lund oleks jne ;) Ja muidugi, et ei saaks keegi ka väga väita, et EV-ga sõita ei saa -10 juures ;)
Glen Pilvre
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05.01.2014 22:03 15

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Glen Pilvre »

Tervitused – sattusin samuti seda lõputut threadi lugema, tegin kasutaja ja annan siis ka oma "paar senti". ;)

Mis puudutab seda Motorsi saates olnud keskmist 250 Wh/km kulu, siis tegemist oli siiski keskmisega mõlemas suunas sõites – nii et päris tuule süüks ei saa suuremat numbrit nagu ajada. Tõsi, piloot oli meil vahemikus 95-100, eks ka sealt tuli väike lisa ja teisel suunal hakkas number vaikselt langema.

See selleks, kui nüüd aga küsida, et milline BMW on parem jne... proovin natuke teslamuljeid sõnastada.
Alustame sellest, mis tundub tore.
Piisavalt akusid ja ülivõimas hääletu mootor. Mis tekitab täiesti teist laadi kiirendusfiilingu kui mistahes kolbmootori & käigukasti mürisev koostöö. Seda on ausalt öeldes võimatu seletada, aga kogu see heli puudumine ja tõmme hakkab just alates 50+ km/h kergelt südame peale küll – et siis sellises söögikraam-tahab-välja-tulla-mõttes. ;) Nt kiiremategi motikate sadulas on tunne hoopis teine ja kuidagi "oodatavam" – nagu öeldud, on seda raske sõnadesse panna. Kas see on hea või halb, on juba igaühe enda otsustada.
Siis muidugi see raskuskeskme teema – nagu ka saates mainitud, tundub nagu mingi magnet sikutaks kogu asja allapoole ja sõidaks suuremat sorti triikrauaga, mis ei kaldu. Samas on aga tunda, et mass on olemas – kerge autona Tesla ei tundu. Aga see on selline soliidne ja stabiilne mass. :)
Ja loomulikult välisdisain, pagasi mahutavus, küberneetilisus ja ökonoomsus.
Küll aga jäi mulle kogu autost seestpoolt kuidagi selline toorevõitu mulje – seda on ka krt raske seletada tegelt. Ehk siis bemmid (ka teised Euroopa n-ö vanad brändid) on kuidagi erakordselt detailideni paigas ja mõjuvad luksuslikult. Tesla aga tundub seal kõrval kuidagi käsitööna – mis ei pruugi ju samas olla halb. No umbes nii, nagu vanasti oli veneaegne tippklassi audiotehnika – sisu väga hea, aga üldfiiling selline lage alumiiniumplaadi-peal-on-nupud-ja-kirjad ja asi valmis. Ja samal ajal "välismaa" disain oli kuidagi "cool" ja orgaaniline. Vat BMW kõrval tundub Tesla kohati selline nõuka-aja kvaliteetmakk. Võib-olla tekitab selle tunde just see, et paljud asjad on kuidagi "teisiti" lahendatud – alates uksetaskute-panipaikade-konsoolide-nuppude puudumisest jne. Ja see, mis on "teisiti" tundub veel täna "paha". Ukselink sõidab küll välja ja televiisor on massiivne, aga samas HUDi või muid toredaid asju pole, istmed on nagu nad on, välismüra on tuntavalt jnejne. Need on nagu kokkuvõttes pisiasjad ja võivad tunduda norimisena, aga eks iga suurem asi koosneb ju paljudest väikestest.
Ma ei hakka siin pikemalt jahuma, aga isegi Leafil on nii mõned lahendused just auto igapäevase kasutatavuse osas paremini läbi mõeldud – või ma olen lihtsalt harjunud. ;)
Nii et tegelikult ei saa küsimust üldse nii püstitada – et milline uus bemm on parem. :) Oleneb, kust otsast vaadata ja kelle jaoks. Aga pigem on BMW probleem selles, et neil on olemas sitaks know-howd kuidas teha ühte väga hea juhitavusega ilusat veermikku & salongi ja nad lihtsalt ei taha / julge seda normaalselt ära "elektrifitseerida". Kergelt üldistades ei teinud Tesla midagi muud, kui võttis hunniku Panasonicu väikseid ümmargusi akusid ja suure mootori ja joonistas sellele ilusa kere ümber ning pani sobiva hinnasildi külge. Agajah, eks umbes samamoodi tegi härra Jobs ka ühe teise asjaga ja vat mis välja tuli... Bemmil, nagu ka teistel "vanadel kaladel " on täna tagataskus aastakümneid kogemusi väga hea auto ehitamiseks – aga kui nad veel kaua munevad, siis pole need enam jah palju väärt.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Ühe huvitava tähelepaneku olen viimasel ajal teinud välismaiseid ev foorumeid lapates. Miks on AC kodulaadijad nii äpud? 10A heal juhul 16A. Sellest ka tohutud laadimisajad jms. Tuleb välja, et vana Euroopa elab valdavalt ikka veel Viktooria aegse kaabelduse otsas ja autotootjad lihtsalt kardavad, et panevad võimsamate laadijatega need lossid põlema.

Mis puudutab BMW tulevikku, siis ladviku tasemel on välja öeldud, et seda patareide teemat võetakse siiski tõsiselt. Sellest ka koostöö Toyotaga - hübriidid mulle, diislid sulle. Puhtalt elektrile üleminekuks pole euroopa lihtsalt infrastruktuurselt valmis. Paratamatult tuleb mingi põlvkond nö kompromissautosid üle elada. Midagi teeb ka Mersu ja Audi, aga BMWst ollakse siiski oluliselt maas.

Lisaks veel üks artikkel, mis küll ei tõesta midagi, aga avab pisut üldisemat tausta muu hulgas ka neis teemades, mille üle siin vaielnud oleme. http://insideevs.com/bmw-builds-the-mos ... et-the-i3/" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Tulevik saab veel kaua segane olema, sest Tesla müük on väga tõenäoline ning kosilasi jätkub. GM-i huvi on ilmne ja nende oskus kõike, mida nad ostavad kohe pärast seda köndistada on vist lausa ületamatu. Kindlasti hoiavad kõik silmad lahti. Vähe tõenäoline aga ka BMW-l võib lõpuks siiski isu tekkida. GM muidugi ka MB, Audi jne kõrval tõenäolisem, sest nad ei ole oma arendustega sisuliselt kuhugi jõudnud. BMW-l on selge arendustegevus + tulemused aga kõike võib juhtuda. Tesla üle võtmine võib kaardipakid korralikult segada ja seega ka nii tehnoloogia sünergiat pakkuda või lihtsalt köndistada.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Ma kardan, et BMW ei saa sellist korralikku elektriautot, nagu Tesla on, teha, sest see hakkaks 5. seeria jt. müügi peale.

Seda, miks i3 efektiivsem on, ei tasuks kaugelt otsida. Auto on ju väike ja kerge.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Kahtlane. Minu vaatevinklist meie standard 63A per tavaklient,
on üsna optimaalne. Eestis on see paljudes eramajades täiesti
võimalik, kortermajades vajab leviteenusega arutamist.
63A sisse mahub 3x16A ja veel lisaks boiler ja telekas ja föön.

Kui ma elaksin aga 3km lähimast keskpingekuubikust seitsme
mätta ja järve taga, siis on natuke kurb küll.
Kas euroopa keskmine mitte 32A polnud? Ka sellest piisaks,
et ööga sadu kilomeetreid tagasi tankida.

Misjaoks üldse AC-kodulaadija tarvilik on? Kas AC-laadija mitte
sõidukitesse mahutatud ei ole?
gain the Teslas own this category with their massive battery packs but they do it with brute force, sporting the lowest efficiency and highest mass in the group.
Kuidagi emotsionaalselt kirjutatud. Selline tunne, et nüüd peavad kõik ennast 2-kohalistesse Smartidesse mahutama, muidu oled liiga halb loodusele :? Lisaks numbrid olid jällegi kallutatud Tesla-kahjuks.

oo7 - eksid. Tesla-taolised hakkavad hoopiski 5. seeria müüki näpistama, seetõttu läheb ka BMW selle peale. Võibolla kulub selleks 10 aastat, aga läheb. 5. seeria elektrilist tahaks proovida :) :) :)
Prognoosides kütuse hinda, peaks see olema 10 aasta pärast 1,8€/l. Palju odavam on osta mõistlik auto.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Vastupidi, kui BMW märgi alt sobivat ei leia siis lisaks MINI või hitech Tesla ;). Jama ongi selles, et ostad täna Tesla ja homme on see mingi Chevy homogen Captia.
Kasutaja avatar
Jokker
Huviline
Postitusi: 872
Liitunud: 04.06.2010 10:44 23

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Jokker »

ttsys, lugesid vist hiljuti kollast meediat, kus mainiti, et GM võib Tesla ära osta?

Selle kohta võiks öelda, et aasta tagasi + mõned päevad peale pidi ka maailma lõpp tulema...
BMW E36 316i kupee '95 -> BMW E39 525d sedaan '00 -> BMW E36 318i kabrio '96 -> BMW E46 320Ci M-tech II kupee '02 -> BMW E39 528i touring '98 -> BMW E39 528i sedaan '97
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

arnis kirjutas: Lisaks numbrid olid jällegi kallutatud Tesla-kahjuks.
Kuule, loe midagi muud ka kui Tesla foorumit. Su jutt kogu maailma kallutatusest muutub juba koomiliseks.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Täiesti ebaoluline hämming-küsimus. Kõik ettevõtted on müüa. Sama meelt on ka Musk.
Jokker kirjutas:ttsys, lugesid vist hiljuti kollast meediat, kus mainiti, et GM võib Tesla ära osta?

Selle kohta võiks öelda, et aasta tagasi + mõned päevad peale pidi ka maailma lõpp tulema...
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Muhv kirjutas:
arnis kirjutas: Lisaks numbrid olid jällegi kallutatud Tesla-kahjuks.
Kuule, loe midagi muud ka kui Tesla foorumit. Su jutt kogu maailma kallutatusest muutub juba koomiliseks.
Kuule üks ja kuule kaks.
Tsiteerin, 2,6 miili per kWh, ehk 4.2km/kWh, ehk 240Wh/km, i3 aga 155Wh/km.
Kui need numbrid kasvõi 10% mööda on, MINULE on see väär number.

Jällegi, paneme mõlemad autod 50-ga sõitma, mitte i3 linnas ja S kiirteel.
Samuti nagu eelnevatel lehekülgedel, kui tallata nagu rullnokk, loomulikult 250Wh/km.

Kogu aeg pean mina "oma" argumente kaitsma. Teistel on aga sügavalt savi, kui nemad paska ajavad,
sest nemad toetuvad p*d*karja autobildi tainastele või sellesama artikli tabelitega, mis on kusagilt
tootja kodulehtede numbritest kokku taotud. Kuna mina olen bemmimees, siis on kõik mu jutt kohe väär.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Raivo »

Viimases TM-ist saab lugeda i3-e proovisõidu kohta.
Samuti kirjutavad üldharivat EV laadijatest ning nende eripäradest.

5 seeria kohta - ma usun et kõik suuremad tootjad kardavad oma olemasolevate mudelite müügi vähenemise pärast võistluses EV-dega. Milleks killida oma hästi müüvaid tooteid?!
Aga kõik alles areneb ja muutub pidevalt nii et tulevik saab kindlasti olema väga põnev. Ei oska ette kujutada mis konfis mudeleid BMW hinnakirjadest 10a pärast leida võiks :)
530d
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

ttsys kirjutas:Täiesti ebaoluline hämming-küsimus. Kõik ettevõtted on müüa. Sama meelt on ka Musk.
Jokker kirjutas:ttsys, lugesid vist hiljuti kollast meediat, kus mainiti, et GM võib Tesla ära osta?

Selle kohta võiks öelda, et aasta tagasi + mõned päevad peale pidi ka maailma lõpp tulema...
Ettevõtted on müügiks küll, kuid selleks peab olema mingi põhjus. Musk ei teinud Teslat mitte selleks, et rikkaks saada vaid selleks, et viia sisse elektriautode revolutsioon kuna oli ilmselge, et establishment ei tee mitte muhvigi selle nimel kuni keegi neile saba alla tuld ei läida. Ta on öelnud, et ta ei müü Teslat enne kui vähemalt pool uutest toodetavatest autodest ei ole elektrilised. Tal ei ole ka vaja müüa Teslat kuna Tesla toodab rohkem raha kui ta kulutab (eelmine kvartal oli cash flow positive kuigi nad laienevad nagu maniakid). Samuti pole Musk raha hädas kuna tema teine venture SpaceX on 100x suurema kasumi suunaga ning seal on Muskil üle 50% osalus. Seega kui tal pole raha vaja, Teslal pole välis investorit vaja ning pigem igasugune ülevõtmine establishmendi poolt teeb tõenäoliseks tulevikuvisioonist kõrvale kaldumise ei ole mingit tõenäosust, et Musk laseks Teslat üle võtta. Tal on piisavalt hääletusõiguslikku osakuid, et vetoda igasugune ülevõtmine nii friendly kui hostile.

Teiseks osaks miks see ühe analüütiku välja käidud läbimõtlemata iba mis meedias meeletu kajastuse leidis idiootsus on on lihtsalt ostu võimekus. GM oli just pankrotipesa mille riik taaskord välja ostis. Neil ei ole lihtsalt vahendeid, et Teslat osta. Tesla market cap on 18 miljardit USD. GM on vaid 3x suurem ning ei oma mingit meetodit pidi finantse, et Teslat osta. Pigem on tõenäoline, et kui GM taas 3-4 aasta pärast pankrotistub, siis võib Tesla sealt pankroti menetluse käigus paar tehast üles osta koos infraga (kuidas ta sai NUMMI tehase kus hetkel Model S toodetakse).

Pea kõik inimesed vaatavad Teslat kui autotootjat unustades ära, et Tesla innovatsioon on akutehnoloogias koos selle kasutamisega (laadimine ja tarbimine). Tesla toodab teistele tootjatele drive traine (ei meenunud hommikutundidel head terminit kuidas seda tõlkida) ehk aku+inverter+mootor komplekti koos kogu juurde kuuluva managemendiga. Tesla toodab SolarCityle akupakke päiksepaneelide lahendustesse. Tesla toodab tootmisettevõtetele võrgu buffer akusid võimaldades noil osta võrgust vähem ampreid püsikuluna ning bufferdades mõnesaja kWh akudega piik kasutust (enamusele suurfirmadest kellel lisaks püsikoormusele on aeg-ajalt piik vajalikes amprites tasub see investeering ennast kuudega kuna kõrgemad amprid maksavad roppu raha püsikuluna). Välja ehitatav superlaadijate võrgustik mis võimaldab laadida 135kW võimsusega ja võib-olla tulevikus kõrgemagagi viib aga selleni, et siis kui tuleb esimene konkurent välja 500km range autoga kus on suur akupakk avastab too konkurent nagu Teslagi, et tavalaadijad on crap kui sa tahad teha pikki road trippe ning sul on vaja kiirlaadijat mis on võimas. Ainukene kes seda infrat siis omab on Tesla ning suure tõenäosusega hakatakse seda tehnoloogiat litsentseerima ning laadimiste eest maksma Teslale. Seejuures Tesla plaan on kogu superlaadijate globaalne võrk katta päiksepaneeli farmidega (osaliselt ka SC kohale ehitatavate katustega kus on paneelid peal ning mis soodsates kohtades katavad kogu SC vajaliku voolu vajaduse keskmisena ööpäevas). Seega hakkab Tesla aktiivselt tegelema ka energia äriga balanseerides võrku päiksepaneelidest tuleva rohelise energiaga ning kui ta teeb seda globaalselt on tal päris head võimalused ka sealt saada kasumlik revenue stream.

Ehk siis Tesla on energiafirma kes toodab ka autosid. Seni kuni inimesed sellest aru ei saa ilmub sellist analüütikute iba endiselt nagu see, et GM kellel on võlad ja marginaalne cash flow mis jääb üle püsikuludest oleks võimeline ostma Teslat kellel puuduvad nüüdseks võlad ning kes on väärt 1/3 GM-st.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Ahjaa, kes tahab autot ka reaalselt näha mitte lihtsalt lugeda foorumis teiste inimeste kajastust, siis sai välja käidud selline event:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Soovitan tõesti vaadata seda eventi kuna asukoht võib muutuda, kuid hetkel on 11. jaanuar kell 10..12 Ülemiste keskuse ELMO laadija juures plaanis testida esimest korda ELMO laadimisvõrku lihtsalt testimise pärast kuna praktikas pole siiani selle kasutamiseni jõudnud muul põhjusel. Kuna testimise jaoks pean 1 laadimiskorra anyway ostma, siis võiks juba ka 2h laadida ning samal ajal huvilistega juttu ajada ja lasta autoga tutvuda.
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Annely »

tfv kirjutas:tore et adminnidel on jätkund kannatust see teema alles hoida /---/
Ega meie kannatus ka kummist ole...

arnis, kui sa ei suuda oma emotsioone kontrollida, siis võib sinust saada nii selle teema looja kui hingusele saatja. Mul oleks seda loomulikult väga kahju teha, kuna tegemist on tõesti Eesti mõistes teedrajava aruteluga, kuid ebaviisakate sõnavõttudega sellel asjal pikka perspektiivi ei ole.

Ma saan aru, et sinu jaoks Tesla maailma parim auto, aga ära unusta, et sul puudub reaalne kogemus ja seega on ka kõik sinu siinsed kirjutised puhas teooria. Teooriale võivad aga kõik täpselt nii palju vastu vaielda, kui süda soovib.


Soovin kõigile ilusat uut aastat ja asjalikku ning mõistlikku arutelu ja infojagamist elektriautode kohta!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Ma saan aru, et sinu jaoks Tesla maailma parim auto, aga ära unusta, et sul puudub reaalne kogemus ja seega on ka kõik sinu siinsed kirjutised puhas teooria. Teooriale võivad aga kõik täpselt nii palju vastu vaielda, kui süda soovib.
Näete nüüd kallid lugejad, mis saab, kui mõni üksik foorumikasutaja otsustab teha minu eest otsuseid.
Täpselt sedasama hakkavad tegema kasutajad kõrgematel kohtadega.
Ma ei ole peale käinud, et Tesla on maailma parim auto, küll aga 32% lugejatest arvab seda.
Missugusel eeldusel võiks oletada, et selletõttu peaks mind hukka mõistma? Subjektiivsus?

Peaaegu kõik, mida ma siia olen kirjutanud, tugineb kellegi (tavaliselt omaniku, näiteks Mario, või teiste välismaa omanike, näiteks Bjørn) kogemustel. Kui ma tuginen kellegi kogemustel, siis see ei ole teooria.
Kui aga see ei ole teooria, siis praktikas saadud kogemustele vastu vaielda teooriaga tundub mõistlik?
Isegi argumenteeritud teooriale vastu vaielda argumenteerimata teooriaga tundub labane.

Oleks ma siis väga subjektiivne põhikooli põnn, kes võib autodest arvata, mida süda lustib...
Kuidas üldse tekkis selline olukord, et rumalusi kirjutavad kasutajad panevad valitsuse kannatama?

Seega on kõik minu siinsed kirjutused puhas teooria - aitäh. Tõsiselt aitäh. Nüüd ma tean,
et kuna ma pole näppe pistikusse toppinud, siis ei saa kindel olla, et see haiget teeb. Lähen kohe
omandan praktilisi oskusi, eks tulen kirjutan, kuidas läks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ooDDoo »

*
Viimati muutis ooDDoo, 06.01.2014 14:33 25, muudetud 1 kord kokku.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Mille poolest on sinu "iba" kobedam kui "analüütikute iba"? :D. GM on muidugi rahvuslik häda aga ei tohi ka unustada, kus asuvad jõujooned. Tesla ei saa areneda ilma koostööta ja see on suurim takistus ka igasugusele laienemisele. Totrus on ka väita, et raha pole vaja... seda on igal ettevõttel vaja ja maakera ei ole kummist.
Muidugi eriti kaunid on siis igatahes igasugused kolmandad versioonid laienemiseks, kus Toyota hakkab mängu juhtima. Ega ka see pole palju meeldivam, kui täna Tesla ja homme mingi ravS. See kõik on reaalne tulevik ja spekulatsioonideks on siin rohkem ruumi kui elektrit.
Mulle jäi silma hoopis reutersi üks fraas:
"This source, who asked not to be identified because of the sensitive nature of the task force and its work, said: "The fact that GM is studying Tesla should flatter Elon Musk, but it should also scare the **** out of him. When you wake up the sleeping giant, look out.""
http://www.reuters.com/article/2013/10/ ... 3R20131002" onclick="window.open(this.href);return false;
Mario Kadastik kirjutas: Ehk siis Tesla on energiafirma kes toodab ka autosid. Seni kuni inimesed sellest aru ei saa ilmub sellist analüütikute iba endiselt nagu see, et GM kellel on võlad ja marginaalne cash flow mis jääb üle püsikuludest oleks võimeline ostma Teslat kellel puuduvad nüüdseks võlad ning kes on väärt 1/3 GM-st.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Ma arvan, et minu "iba" on sellepärast kobedam, et see toetub juba näiteks elementaarsel loogikal ning kahjuks on Wall str suht ilmselgelt viimasel dekaadil demonstreerinud, et on vaid väike arv analüütikuid kes on seda võimelised kasutama ja teevad ka reaalset finantsanalüüsi mis baseerub faktidel mitte haibil. Kahjuks on suurem enamus neist kes telekas esinevad ja kohtades nagu seekingalpha.com kirjutavad sellised klikipüüdmise "analüütikud" kes üritavad saada välja järgmise kuuma teema mida paljud kajastaks ning nende tasu tuleb püütud klikkidest oma lugudele, mitte finantsanalüüsist ja investeeringutest.

Räägi mis osas Teslal on neid vanu autotootjaid vaja laienemiseks? Tesla ei kasuta diilerite võrgustikku vaid pigem väldib seda kui tuld ning üritab seda ärimudelit täies mahus ära tappa kuna leiab, et see on iganenud seega kogu seda võrgustikku neil vaja ei ole. Autotootjatelt mida neil vaja on potentsiaalselt on tehasepinda ning seda saab paremini läbi pankrotihalduse või kui nood vanad hiiud üritavad kulude kokku hoidmiseks maha müüa kuna on taas autosid üle tootnud mida keegi ei taha piisavalt. Tesla ei vaja otseselt ühtegi teist autotootjat ega nende ühendusi välja arvatud poliitiliste ning see on valdkond kus nad iseseisvalt pigem on võimelised olema edukad kuna saavad taguda öko olemist ning samas ka seda, et nende kogu tootmine ja tööjõud on ameerikas kohalik jne. USA valitsusele nad meeldivad niiet selles osas neil on parem olla sõltumatu. See olukord ei olnud nii ca aasta tagasi veel ning eriti dramaatiliselt 2008 kui Daimleri rahasüst 10% osaluse vastu päästis Tesla, kuid praeguseks kus Model S on juba osades kohtades enim müüdud auto ning on ennast iseseisvalt tõestanud ning firma pööranud kasumisse ei ole see enam kuidagist viisi hädavajalik. See ei tähenda, et Tesla ei teeks koostööd, kuid ma ei näe ühtegi põhjust miks ta peaks laskma ennast üle võtta või miks mõne teise autotootja aktsionärid nii kallist ostu peaksid finantseerima (20 miljardit ei ole köömes raha ühelegi autotootjale ning see on hetke turuhind, väljaost on alati kõrgema hinnaga).

Ja huvitav mis task force see selline salajane on kes räägib Elon Muskist nagu 3st osapoolest. Viitab mingile mitte-Tesla task forcele ning seega ma seda nüüd üle keskmise tõsiselt ka ei võtaks. Eloni eesmärk on olnud EV revolutsioon. Kui teised kaasa tulevad (BMW i3 on esimene tõsine reaktsioon BMW poolt), siis on see üldiselt positiivne ning Tesla tõenäoliselt jääb pikaks ajaks juhtima EV brandide suhtelises arvestuses niiet igasugune adoptsioon teiste tootjate poolt pigem mõjub halo effekti kaudu hästi ka Teslale.

Kui toimub üldse mingi "üle võtmine", siis on see Muski enda poolt kuna ta on korduvalt maininud, et ta on kaalunud ühtset avalikult kaubeldavat holding firmat kes omaks nii SpaceX kui Tesla osalust. See võimaldaks korporatsioonide vahel lihtsamalt raha kanda ning jagada R&D etc väiksema jamaga mida nad juba teevad anyway. Ja SpaceX üles ostmine on veelgi valusam asi mida kahtlen, et keegi hästi teha suudaks hetkel juba veel vähem siis ühist holdingfirmat Tesla + SpaceX.

Niiet ma arvan, et siin on koht kus agree to disagree. Minu mitmeaastane Tesla sügavuti uurimine ja investeerimine on minu jaoks parem platform kui suvaline analüütik kes klikke tahab sest täiesti selge on viimasel ajal, et ei tasu lugeda analüütikute arvamusi kui too analüütik ennast pole suutnud korralikult tõestada eelnevalt. Andrea James @ Dougherty, Deutche Bank jne on investeerimisfirmad ja analüütikud kelle arvamusel on ka mingi reaalne mõju ja sisu aga see kes selle GM kõlaka välja käis oli tavaline klikitroll.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Mario Kadastik kirjutas: Minu mitmeaastane Tesla sügavuti uurimine ja investeerimine on minu jaoks parem platform kui suvaline analüütik

Jaa - kui sul raha vahel on olnud, siis on uus auto ju puhta muidu käes - 7.01.2013 @ 34,34$; 6.01.2014 149.62$ :D :D :D Enne seda olid muidugi rahulikumad ajad...
Vasta