Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Kui oled tugevalt Teslat analüüsinud siis peaksid teadma, milliseid tehnoloogia õigusi omatakse ja mille otsas "riputakse". Loogika aitab aga ei relvasta :). Need vanad peerud istuvad risti-rästi kogu sellel tehnoloogia lävepakul. Selles kontekstis sarnaneb Tesla pigem ühele suvalisele Hong-Kong tüüpi rakendusettevõttele, kelle parim edu ja sooritus seisneb olemasoleva tehnoloogia juurutamisel.
Hiina on järgmise kümnendi raha, energia ja tehnoloogia gigant. Ainuüksi selle jaoks on vaja peerudega hästi tihedalt lõimuda, et HuiTeslasid, NuiTeslasid kontrolli all hoida. Neid tuleb nagunii aga siis ollakse ka valmis.
Mario Kadastik kirjutas: Räägi mis osas Teslal on neid vanu autotootjaid vaja laienemiseks?
Sa ei näe :) ...muidugi ei näe ja peagi nägema, sest tesla aktsiate otsas istumise loogika ei toeta kõiki turu optsioone (palun mitte seda ka südamesse võtta, sest see on kõigest business :)). Neid "vilkur kilkajaid ettevõtteid" on nähtud ja nähakse ka tulevikus, kes selliseid noote vibreerivad. Palju selliseid ise teiste ostjaid on tänaseks kadunud nimed sh on just selliseid konglomeraadi tõugu olijaid selles nimekirjas.
Mario Kadastik kirjutas: See ei tähenda, et Tesla ei teeks koostööd, kuid ma ei näe ühtegi põhjust miks ta peaks laskma ennast üle võtta või miks mõne teise autotootja aktsionärid nii kallist ostu peaksid finantseerima (20 miljardit ei ole köömes raha ühelegi autotootjale ning see on hetke turuhind, väljaost on alati kõrgema hinnaga).

Seda küsivad ilmselt kõik. Musk ei ole jumal ja iga mängija teab, millal väljuda. Sellistes "ootamatutes" olukordades on püksata jäädus ning jäädakse ka tulevikus - reeglina käib see just väikeaktsionäride kohta.
Ja huvitav mis task force see selline salajane on kes räägib Elon Muskist nagu 3st osapoolest. Viitab mingile mitte-Tesla task forcele ning seega ma seda nüüd üle keskmise tõsiselt ka ei võtaks. Eloni eesmärk on olnud EV revolutsioon. Kui teised kaasa tulevad (BMW i3 on esimene tõsine reaktsioon BMW poolt), siis on see üldiselt positiivne ning Tesla tõenäoliselt jääb pikaks ajaks juhtima EV brandide suhtelises arvestuses niiet igasugune adoptsioon teiste tootjate poolt pigem mõjub halo effekti kaudu hästi ka Teslale.
Sellega teeb ta lihtsalt enda hävingu keerulisemaks aga kunagi pole teada, mis turg tulevikus toob. Kui Hiinlased näiteks toovad turule samasuguse kommipaberiga ratastel IPad-i siis annab ta ettevõtte turuväärtusega kooskõlas ära ka oma muud kapitali investeeringud. Musk pole mu tuttav ja tema peas toimuvat loogikaga ei analüüsi.
Mario Kadastik kirjutas:Kui toimub üldse mingi "üle võtmine", siis on see Muski enda poolt kuna ta on korduvalt maininud, et ta on kaalunud ühtset avalikult kaubeldavat holding firmat kes omaks nii SpaceX kui Tesla osalust. See võimaldaks korporatsioonide vahel lihtsamalt raha kanda ning jagada R&D etc väiksema jamaga mida nad juba teevad anyway. Ja SpaceX üles ostmine on veelgi valusam asi mida kahtlen, et keegi hästi teha suudaks hetkel juba veel vähem siis ühist holdingfirmat Tesla + SpaceX.
Sügavuti uurimine on kindlasti eelis aga "iba" see ei muuda, isegi mitte testosterooni täis loogika :). Tesla on kõigest üks paljudest noteeritud ettevõtetest, mis võib igal hetkel lakata olemast ja just nii tuleb sellesse ka suhtuda. Klikitrollid elagu oma elu kuni lastakse, ka nemad tahavad süüa. Musk tegelegu aga "puhaste pükste hoidmisega".
Mario Kadastik kirjutas: Niiet ma arvan, et siin on koht kus agree to disagree. Minu mitmeaastane Tesla sügavuti uurimine ja investeerimine on minu jaoks parem platform kui suvaline analüütik kes klikke tahab sest täiesti selge on viimasel ajal, et ei tasu lugeda analüütikute arvamusi kui too analüütik ennast pole suutnud korralikult tõestada eelnevalt. Andrea James @ Dougherty, Deutche Bank jne on investeerimisfirmad ja analüütikud kelle arvamusel on ka mingi reaalne mõju ja sisu aga see kes selle GM kõlaka välja käis oli tavaline klikitroll.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Soovitan enne veidi lugeda ja uurida Elon Muski ajalugu ning miks ta mida teeb. Eriti soovitan uurida mida ta tegi 2008 peale SpaceX esimese kolme raketi ebaõnnestunud starti ning Tesla Roadsteri probleeme ning firma pankroti äärel olekut. Siis tead kas ta selle lambist maha müüb ilma, et oleks garanteeritud jätkusuutlik kasv ;)

Ja mis tehnoloogiasse puutub, siis on Model S suures enamuses Tesla enda disain ja toodang. Vaid loetud komponendid on pärit teistelt nagu veermik ja rool. Just see know how ja meeletu patentide portfell on see mis muudab teistel korraliku EV tegemise keerukaks ilma seda Tesla käest litsenseerimata (seetõttu ka Mercedes B-klassi EV tuleb Tesla poolt tehtuna).
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Ajalugu ei dikteeri tulevikku. See on kõigest üks rada, kus usul ja loogikal puudub ühisosa.
Fanatism on hea aga ka ohtlik - kõik teavad seda. Musk võib oma veendumustega elada aga ükski "lamp" ei tööta igavesti. See käib ka Tesla kohta. Hetkel ta elab ja väljavaated on rõõmsad aga see kõik on ajas muutuv. Tesla tänane aktsia hind ei anna ettevõttele pikas perspektiivis jätkusuutlikuse lisagarantiid vaid pigem vastupidi. Aktsia hind on sellel äärel, kus ka Musk ise ei näe mingit erilist kasvuruumi. Selline olukord on aga seda tüüpi ettevõttele ohtlik ja paadunud fanaatiku ja optimistina pead just loogika meeli laiendama, et mõista, kui ohtlik on selline positsioon nii filosoofiale kui ka ettevõttele tervikuna.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Mario - kuna oled asjaga rohkem kursis, kas oskad lambist öelda mõne Tesla patendi, mis näiteks Leafi juures on kasutuses?

Enam patente kahtlustaksin ise seonduvat akumajandusega, mis on vist Panasonicu elemendid vedelikjahutusel??? BMW-l on kasutuses Samsungi elemendid ja gaasjahutusel, mis Leafil on ma ei tea.

Kuigi jah, enamus tänaseid patente on vist juba tasemel "näpuga paremalt vasakule vibutamine"
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

ttsys kirjutas:Ajalugu ei dikteeri tulevikku. See on kõigest üks rada, kus usul ja loogikal puudub ühisosa.
Fanatism on hea aga ka ohtlik - kõik teavad seda. Musk võib oma veendumustega elada aga ükski "lamp" ei tööta igavesti. See käib ka Tesla kohta. Hetkel ta elab ja väljavaated on rõõmsad aga see kõik on ajas muutuv. Tesla tänane aktsia hind ei anna ettevõttele pikas perspektiivis jätkusuutlikuse lisagarantiid vaid pigem vastupidi. Aktsia hind on sellel äärel, kus ka Musk ise ei näe mingit erilist kasvuruumi. Selline olukord on aga seda tüüpi ettevõttele ohtlik ja paadunud fanaatiku ja optimistina pead just loogika meeli laiendama, et mõista, kui ohtlik on selline positsioon nii filosoofiale kui ka ettevõttele tervikuna.
Tesla aktsiahinna osas on Muski lauseid korduvalt võetud kontekstiväliselt ning poolikult. Need pealkirjad mis käisid meediast läbi olid, et ka Musk ise arvab, et aktsia hind on kõrge kuid iga kord olid nad pärit interviuudest kus oli välja lõigatud kogu muu osa lausest. Üldiselt on Musk öelnud midagi selles stiilis: "Ma leian, et aktsia hind on hetkel tõesti kõrgem kui me väärime (siia panevad enamus trolle cut) arvestades meie hetke toodangut ning eeldab meilt head future executionit. Küll aga on ta kõvasti madalam kui ta pikemas perspektiivis olema saab". Seda teist osa ei taha keegi jällegi kajastada kuna ei ole nii kõlav ;)

See mis aktsiahind tulevikus on sõltub suuresti mis sa usud Tesla olevat võimeline. Kui sa arvad, et Tesla jääbki tootma vaid Model S ja Model X tüüpi autosid kõrge gross marginiga ning väikses volumes, siis on õigustatud hind ca 5-10x madalm. Kui sa usud, et Tesla suudab turule tulla Model E-ga selliselt nagu nad lubanud on ning seda müüa ca 100-200k autot aastas, siis on aktsia hind selline nagu ta hetkel on umbes õigustatud. Kui sa usud, et Tesla suudab müüa (S+X) ca 150k ning 500k Model E autot aastaks 2020, siis on aktsiahind ca 3-5x kõrgem kui ta hetkel on. Kui lisaks autode müügile võtta juurde ka arvestatav äri akude müügist päiksepaneelide ja võrgu bufferduse ossa ning superlaadijate litsentseerimine, siis ei ole raske jõuda 10-20x väärtuseni praegusest. Ehk siis suuresti sõltub mida keegi on nõus tulevikus reaalseks pidama ning seetõttu osad inimesed ostavad TSLA aktsiaid ning teised müüvad. Siiani on üldiselt päris hästi töötanud investeerimispõhimõte, et Never bet against Elon Musk. Mis puudutab aga minu investeerimisstiili, siis ma ei ole väga buy-and-hold investor. Ma teenin aktsia liikumiselt nii üles kui alla kuid hetkel olen ma positsioneerunud lähima paari kuu perspektiivis liikumisele ~180-190 piirkonda. Kui see realiseerub, siis ma pigem võtan lühikese positsiooni kuid olen valmis selle ka ruttu elimineerima kuna hetkel kui üles liikumine hakkab toimub tõenäoliselt sarnaselt 2013 aastale meeletu short squeeze (30M aktsiat on lühikeseks müüdud viimase raporti järgi ja kõik need margin callid mis üles liikumisest tulevad on meeletu boost).

Ma olen nõus rääkima ülevõtmistest kui Musk rongi alla jääb või kui ta Marsile emigreerub. Enne mitte. Samas juhiks tähelepanu, et tolle analüütiku ennustus oli, et GM võtab Tesla üle aastal 2014.

Muhv: minuteada ei kasutata ning seeõttu on ka Leafi ja i3 akupaki kWh hind ca 2-3x kallim kui Tesla oma. Automotive grade Li akud on ühe naftatööstuse poolt patenteeritud formaat ning kallis. Laptopi tüüpi akude kasutamine (kus on tuhandeid celle) vajab aga meeletut akude maintenance osa arendust mis Teslal võttis ca 5 aastat ning on iga nurga alt ära patenteeritud. Seetõttu ostavad kõik teised hetkel neid kallemaid celle kuna siis saab ehitada lihtsamad akupakid (Leafi akupakk minuteada on täiesti passiivne ilma mingi erilise battery management osata). See omakord tähendab, et kWh / kg ning $ / kWh on neil kõvasti halvemad. Indikatsioon tööstusest on, et keskmine akupaki omahind on $400-500 / kWh. Tesla indikatsioonid on piirkonda $175-200 / kWh. Seepärast teeb Tesla 60-85kWh akusid ja teised 10-20kWh akusid.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Materjalide ja pinnamaterjalide teaduse tulemused on küll volatiivse ilminguga aga sellegi poolest ei jää Li või +ioon aku sellisel kujul väga pikaks ajaks EV akude tehnoloogia veduriks. See lükatakse kõrvale nii-või-naa ja see võib siis võrduda ka Musk-i rongi alla jäämisega. Olgu ka ette öeldud, et mina isiklikult ei räägi sellest, et hirmsasti Muski "täis lastud pükste" pealt siis teenida tahan. Vahel ei oma aga vähematki tähtsust, mida kuskil pressikal ette lauldakse. Hävitav, võimutsev või domineeriv tehnoloogia ja raha ei oma nagunii usku ega rahvust.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

ttsys kirjutas:Materjalide ja pinnamaterjalide teaduse tulemused on küll volatiivse ilminguga aga sellegi poolest ei jää Li või +ioon aku sellisel kujul väga pikaks ajaks EV akude tehnoloogia veduriks. See lükatakse kõrvale nii-või-naa ja see võib siis võrduda ka Musk-i rongi alla jäämisega. Olgu ka ette öeldud, et mina isiklikult ei räägi sellest, et hirmsasti Muski "täis lastud pükste" pealt siis teenida tahan. Vahel ei oma aga vähematki tähtsust, mida kuskil pressikal ette lauldakse. Hävitav, võimutsev või domineeriv tehnoloogia ja raha ei oma nagunii usku ega rahvust.
Tesla ei ole väga abielus selle konkreetse akukeemiaga :) Pigem mis loeb on tehniline knowhow kuidas erineva suurusega cellidest töötav ja turvaline akupakk ehitada. Teslal on ka patent kahe elemendiliset akupakist kus on pool mahust on klassikaline Li ioon aku ning teine oli vist alumiinium oksiid aku mida kasutatakse ülipika distantsi jaoks. Miinus on see, et toda AlO akut ei saa väga hästi laadida uuesti vaid peab alumiiniumi elemente vahetama. Võimaldaks aga see sõita kenasti üle tuhande miili kui õigesti mäletan. Patent sellele on neil juba mõnda aega ning ei imestaks kui mõne aasta jooksul seda kasutav ülipika maa auto ka välja tuleb ;)

Tesla R&D osakond on päris korralik ning tegemist on startupi mentaliteedis firmaga niiet ei tasu muretseda, et ajaloolised põhjused neid hoiaks parema tehnoloogia kasutusele võtust kui see saabub ja on ökonoomne.

Aga huvitava arutelu kõrvale (really, minumeelest väga asjalik asju lahti kirjutada mõlemalt poolelt kuna igal juhul õpib sellest midagi) võib täna öösel vaadata SpaceX järjekordse geostatsionaarsele orbiidile satelliidi saatmist. Live pilt küll on suht öösel (launch oli vist ca 1:06 öösel) siit: http://www.spacex.com/webcast" onclick="window.open(this.href);return false;.

See on järjekordne firma kes keerab terve tööstuse pea peale. Juba praegult on nende orbiidile saatmise hind ca 2x madalam kui kõigil teenust pakkuvatel konkurentidel ja kui neil taaskasutus õnnestub (plaan on juba 2014 esimene taaskasutatud rakett saata kosmosesse), siis loodavad hinna 10x alla tuua ning plaanivad kümneid kuni sadu launche aastas teha siis. Long term eesmärk on näiteks, et reisija pilet Marsile maksaks ca 200-500 tuhat USD ning nad peavad seda realistlikuks ;)
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ooDDoo »

Kuidas teslajuhid teemaksu maksavad? Bensiini ja diiselautodega on selleks kütuseaktsiis. eriti veel kui saad tasuta laadida. ja saad mingit ostutoetust . Kui kõik sõidaksid homsest elektriautodega tuleks järgmise aasta riigieelarvesse sügav auk.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Raivo »

Kui natuke üldisemalt EV-dest rääkida siis kas või mis lahendus on välja mõeldud neile kodanikele kelledele ettevõte sooviks pakkuda ametiautot ning ühtlasti kompenseerida ka kütuse. Ühesõnaga kuidas tööandja saab öösiti kodus laetava elektri kulu kompenseerida töövõtjale? Kas selleks on vaja tarkasid eletktrilugejaid või kuidas seda siis eristada; kas autol omal on voolumõõtja peal et hiljem saaks netist väljavõtte teha?

Või on see rohkem EE või EMTA teema?
530d
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Raivo »

ooDDoo kirjutas:Kuidas teslajuhid teemaksu maksavad? Bensiini ja diiselautodega on selleks kütuseaktsiis. eriti veel kui saad tasuta laadida. ja saad mingit ostutoetust . Kui kõik sõidaksid homsest elektriautodega tuleks järgmise aasta riigieelarvesse sügav auk.
Hetkel on käsil riiklik programm. Väga paljudes riikides üle maailma toetatakse uue tehnoloogia arengut. Isegi Tallinn pakkus (või pakub veel senini) hübriididele ja EV-dele tasuta parkimist. Juba see on/oli kesklinnas töötavale inimesele arvestatav kokkuhoid (ca 100-150€ kuus). Samuti pääsevad need autod mitmes riigis aastamaksudest, neile võimaldatakse bussireas (vms kiiremini liikumist võimaldavat motivatsiooni) liiklemist jne.

Ilmselt kui suur eufooria üle läheb ning nende autode osakaal jõuab (ilmselt ikka jõuab) kriitilise massini mis hakkab aktsiisi laekumisi mõjutama, mõeldakse uued maksutamise viisid välja.
Samas ka täna on ju elektrile aktsiisimaks kehtestatud seega võib tinglikult öelda et juba maksustataksegi.
530d
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Just. Kui EV-de osakaal läheb märgatavaks, läheb märgatavaks ka
nende poolt tarbitud elektri kogus. Räpast elektrit arvatavasti
maksustakse edasi, võibolla isegi märgatavamalt.
Päikest maksustada vast ei anna (v.a. Hispaania päikesemaks :lol: )
Masuudikat lähevad turult ära "vabatahtlikult", ei usu, et hakatakse
tagant pressima. Tarbijaskonnale antakse võimalus odavama peale minna.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Just. Sellepärast võibki tema nn eristumise või olek "15min kuulsuseks" jääda.
T/A võib tal olla ja ka palju sulli ja feimi aga need kõik 3 asja ei ole ainulaadsed.
Mingi Aasia Hiina-Korea troll võib samu jalajälgi üles võtta või just abielu läbi lihtsalt kuklasse hingamisega kõik toredalt teenitud feimi ära kulutada ja siis ei aita ka Marsi rakett.
Pane silmad kinni ja kujuta ette ratastel LG telefoni. See võib selja märjaks võtta ja palju varem, kui keegi seda isegi oodata võib.
Mario Kadastik kirjutas: Tesla ei ole väga abielus selle konkreetse akukeemiaga :) Pigem mis loeb on tehniline knowhow kuidas erineva suurusega cellidest töötav ja turvaline akupakk ehitada.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

Raivo kirjutas:Isegi Tallinn pakkus (või pakub veel senini) hübriididele ja EV-dele tasuta parkimist.

Ilmselt kui suur eufooria üle läheb ning nende autode osakaal jõuab (ilmselt ikka jõuab) kriitilise massini mis hakkab aktsiisi laekumisi mõjutama, mõeldakse uued maksutamise viisid välja.
No Tallinnas ollakse selle piirini juba kuus (!) aastat tagasi jõutud, ning tasuta parkida saavad ainult full-EV'd. Hübriididele a la Prius, jms lõpetati see pull mõne aastaga ära (al. 2008 ei ole tasuta):
http://epl.delfi.ee/news/eesti/hubriida ... d=51088931" onclick="window.open(this.href);return false;

Küll jõuab ka EV'de tasuta parkimise hooaeg lähiaastail oma vääritu lõpuni.
Hetkel on küll seoses märgatavalt tõusnud parkimistasudega mõneks aastaks piisav puhver olemas.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Meie toetused on suhteliselt kuki-muki võrreldes sellega, mis avastas mingi ameerikamaa osariigi elanik, kes oli endale ev soetanud. Lugenud läbi kõik lepingu peened kirjad, leidis ta, et on tekkinud õigus kogu majapidamise elekter ilma mingi maksuta osta. Kuna majapidamine on suur, siis kuusääst pidi olema ligi 500$. Üldistatuna väitis ta, et sai auto oma kasutusse tasuta. :D


Mario - akude maksumuse info on väga huvitav. Tänud. Eriti huvitab see mind oma majapidamist silmas pidades. Kahjuks nende weebileht oli ülimitteinformatiivne, ehk google abil leian midagi täpsemat. Esimesed otsingud andsid täiesti ebareaalse tulemi - 54kW pakk maksab 100000$. See oleks umbes 8-9 korda enam kui alternatiivsed süsteemid. Aga see on antud teemas juba OT.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Tesla akude elueaks ennustas selle auto disainer vms härra (vaatasin Jay Leno saadet) 10 aastat.


Kui kallid on Tesla akud ? Kas on tõenäoline et pärast akude otsasaamist see auto pm prügimäe kaup ?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Kusagil lipsas läbi, et S-i suur aku maksab 12-13 tuhat eurot.
Akude hinnad on hetkel stabiilselt langenud (mida suurem nõudlus, seda odavam teha, +konkurents).
Seega, 8 aasta pärast (minimaalselt, sinnamaani on 100% garantii) peaks see number olema
märgatavalt väiksem. Hetkeolukorras pakub Tesla järgmise aku "eelostu" 9000€-ga umbes (85kWh).
Tähendab see seda, et sul on õigus selle raha eest uus aku saada, andes vana tagasi, aga seda
alles 8 aasta pärast. Enne seda vahetatakse tasuta kui midagi juhtub. Selle võib võtta ka
hiljem välja, näiteks 12 aasta pärast.

Ei ole tõenäoline, et see hakkab olema prügimäekaup. KUI kasvab nõudlus järelturuakudele,
siis karta on, et tekivad B-osa akud. Või hakatakse akusid taastama Renovaari taolistes ettevõtetes.
Äärmisel juhul 10a vana auto läheb esmaste juhilubadega juhtidele odava raha eest.
Noorukid niikuinii ei sõida peo panemiseks väga kaugele, neile piisaks 170-200km-sest rangist.
Akud normaalkasutamisel ei sure, lihtsalt 20 aasta pärast saab miljonilise läbisõiduga S-iga sõita 50km.
Nii tulebki auto24-ja sorteerimisjärjekorda lahter "sõiduulatus" - suht kindel olen selles :)

Elon musk ütles, et kui kasutada akut viisakalt (ei tarbi väga tühjaks ja ei tangi servani), siis
laadimistsüklite arv läheb viiekohaliseks. Ma ei tea, mis on viisakas, aga eks vast 100km päevas.

Minu kogemused Li-ion-iga ja 80+% tsükli sügavusega läheneb tuhandele tsüklile. (3 aastat, iga päev).
Praegu on laual üks eksemplar, mis on juba 4 aastat vana, saab vatti iga päev, vahest 2x päevas.
Sees on Panasonicu elemendid ja originaalmahutavusest on alles 65%. Lisaks on üks hiinakas eksemplar,
mis saab 90% tsükleid (umbes 700 korda) ja originaalist alles 55%.
Pole väga kerge vastupidavusgraafikut joonistada, aga ette võib kujutada umbes sedasi:
100km laadimiste vahel 10000 korda, 400km laadimiste vahel 1000 korda.
Sellest võib ümber arvutada: ebaviisakalt 400 000km läbisõitu, viisakalt 1 000 000km
Peale nende kilomeetrite jääb akust alles vähem kui pool, ~200km. See ei tähenda, et see on prügi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Mis 10 aasta pärast olemas on, me täna keegi ei tea. Tänase päeva akude taaskasutuseks on BMW plaanid lihtsad - need võetakse kasutusse teises funktsioonis, peamiselt hoonestuse upsidena. E activi ja smartide akud toidavad praegu üht bmw kontorihoonet. Ka ühe tehase "piikide" ühtlustamisest on räägitud. Mingi osa läheb ka ümbertöötlusesse. I3 akupanga vahetuse töörahaks on saksamaal ette nähtud 250€. Palju uus akupank maksab, keegi ei tea ja polegi mõtet fantaseerida, sest pole teada kuhu tehnoloogia on areneda jõudnud.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Seda arnise kuvandit nn tänase tehnoloogiaga. Energia salvestamise tehnoloogia areng on aga palju rohkem, kui mingi aku.
Kui see ülal oli asja pluss pool siis ilmselt Cons kogu sellele on 10-20 järelturule aga see, et avarii läbi elanud autod hakkavad uusi akusid vajama ja selle mõju või olukorda ei osata ette näha.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Teslad ei vaja, need põlevad peale avariid ära :D :D :D

Ok, ok, nali, ärge endast välja minge...
Viimati muutis Muhv, 06.01.2014 23:36 05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Ära põlemine ongi pluss saab kaskost raha kätte.


Usun et otsas akudega autodega hakatakse nii mõndagi tegema..


Väga ei kujuta ette, et E60nele hakkaks 9000 eest midagi ostma..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Tundub, et minul kasutatavad li-ion akud on nigelamad kui need mis autodesse pannakse.
http://mtrl1.me.psu.edu/Document/ZhangY_JES_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
5250 tsüklit ja 18% kadu. Kõvasti parem tulemus kui odavatel hiinakatel.

Nende numbrite abil tuleb välja viiendiku kadu pärast pooleteise miljoni läbimist.
Kui pessimistlikult mõelda, siis -100km iga miljoni kohta, mis tundub olema superhea.

Tesla arvatavasti hakkab oma vanu akusid päikesepaiste puhvriks kasutama :?
BMW võib UPSi eesmärgile neid saata. Rakendusi on tõesti palju.
Lisaks see ampritasu vähendamise taktika. Täitsa geniaalne ju. Hetkel tegelesingi
õppetöö raames tootmisettevõtte püstitamisega ja ampritasu oli seal teemaks.
Võibolla lubatakse lõppkasutajal enda Päikest salvestama jätta. Idee poolest on see
ju autoomaniku isiklik aku. Isegi vana 30-50kWh aku on päris korralik mänguasi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Lase karbi ääred alla ja kujutle kõike veel suuremana. Milleks üldse nii totraid ja tömpe ELMO laadimiskappe, kui "vaba-odavat-üleliigset-ülevoolavat energiat" saab juba ette salvestada ja siis "jämeda toruga" lihtsalt "ümber kallata". See on siis võimalik tuleviku energiatankla. Siemensi kappide paristajatele on see muidugi õudusunenägu :).
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Muhv kirjutas:Mario - akude maksumuse info on väga huvitav. Tänud. Eriti huvitab see mind oma majapidamist silmas pidades. Kahjuks nende weebileht oli ülimitteinformatiivne, ehk google abil leian midagi täpsemat. Esimesed otsingud andsid täiesti ebareaalse tulemi - 54kW pakk maksab 100000$. See oleks umbes 8-9 korda enam kui alternatiivsed süsteemid. Aga see on antud teemas juba OT.
Esiteks on sul tõenäoliselt vaja oluliselt väiksemat süsteemi öise bufferduse jaoks kui 54kWh (oletan, et 54kWh mõtlesid). Näiteks minul tarbib maja ca 27kWh ööpäevas ning kui päevane tarbimine tuleks otse paneelist ning näiteks sinu tarbimine on ka päeval suurem, siis tõenäoliselt on sul vaja ca 10-15kWh pakki öise tarbimise bufferduseks. Võib-olla isegi väiksemat.

Samas on Tesla ka öelnud, et hetkel on pakid siiski veel suhteliselt kallid ning pole mõeldud kõigile klientidele. See esimene partnerlus SolarCityga on alles alanud ja Tesla arvestab, et mingi paari aasta jooksul võiks hinnad kukkuda tasemele mis muudab selle rohkem kättesaadavaks ka eraklientidele, hetkel pigem äriklientidele suunatud teenus ning mõeldud suuresti rohkem bufferdama võrku. Ma pole päris kindel, et see 54kWh pakk 100k maksaks kuna täiesti tutikas Model S 85kWh aku maksab 45k eur. Samas see hind on nii suur sellepärast, et kuna hetkel on Tesla akupakkide poolt limiteeritud, siis iga asendusena müüdud akupakk tähendab ühte autot mida ei ehitata seetõttu on hetkel Tesla pannud eraldi müüdavasse akupaki hinda kogu auto kasumi praktiliselt kuna 100% akupakkidest ostetakse kindlustuse poolt kindlustusjuhtumi raames. Kui akupakkide tootmine enam pole peamine tootmist piirav komponent, siis see hind ka kukub koheselt kolinal.

Tesla ise pakub tulevikus uue akupaki garantiid kus kui ma õigesti mäletan maksis 85kWh akupakk $12000, samas konks on see, et selle saad sa osta selle hinnaga kui su akupaki garantii lõppeb ehk 8 aasta pärast. Tesla arvestab sinna sisse ka akutehnoloogia parendused ning hinna paranemise ehk efektiivselt müüb ta aku futuure. Kui sa ostad aku välja hiljem saad sa mingi % võrra odavamalt ja kui varem, siis kallimalt (see % hetkel ei meenu kahjuks).

Mis puudutab seda 10 aasta hinnangut, siis sõltub mida sa loed aku elu lõpuks? Tegemist ei ole laptopi akudega kus "elu lõpp" tähendab seda, et efektiivselt aku laengut enam ei pea. Aku elu lõpuks loetakse see kui ta maksimaalne laengu kogus on langenud alla 80% algsest. Orienteeruv mahtuvuse vähenemine on arvestatud olema ~5% esimesel aastal ning ~1% järgnevatel aastatel ning pigem protsentuaalselt aeglustuv. Seega 10 aasta pärast peaks olema akupaki mahtuvus ~86% ehk pigem on ca 15 aasta pärast käes hetk kus aku mahtuvusest on alles 80%. Samas kui me võtame realistlikult, siis hetkel 85kWh akupakk annab ~400km talvist sõiduulatust, seega peale 15 aastat võiks eeldada, et saab sõita 300km talvel ning ca 400km suvel. Ei ole sugugi nii mõttetu akupakk, et peaks kohe ära viskama :)

Isegi kui otsustada akupakk välja vahetada on sellel jääkväärtus mille Tesla hindab kuhugi 10-20% kanti algsest väärtusest kuna akupaki saab taaskasutada esimese asjana päiksepaneelide bufferakuna kus ta rõõmsalt veel 10+ aastat töötab ning kui tõesti jõuame faasi kus ta mahtuvus on muutunud piisavalt väikseks, et enam pole otstarbekas akuna kasutada läheb ta taastöötlusse ning praktiliselt 100% akupakist läheb tagasi uutesse akupakkidesse. Tegemist on ainult metallidest koosneva akupakiga kui me jahutusvedeliku välja arvestame seega tegemist on praktiliselt ülirikastatud toorainega mis on palju kergemalt eraldatav komponentideks kui kaevandustest saadav toore. Seega ainult esimene ring vajab välist materjali, kui recycling muutub tsükliliseks protsessiks tuleb kogu materjal tagasi süsteemi ning ei vaja lisa kaevandusi viies efektiivselt akupakkide CO2 jalajälje marginaalseks.

Teine asi mida tasuks meeles pidada on see, et tänu suurele akupakile ei vaja Tesla igapäevaselt 100% laadimist ega ei sõida ka enamuse kordadest 0% lähedusse. Enamus inimesi laevad auto 80% peale ning tarbivad seda päevas maksimaalselt 20-30%. Need üksikud road tripid mis teha laevad aku 100% peale ning sõidavad madala laenguni. See on tegelikult maksimaalselt ideaalne kasutus Li akudele mis tahavad kasutamist ning ei kannata ülimadalat ega ülikõrget laengut ehk siis 20-80% vahemik on ideaalne eluiga pikendav tsükkli vahemik. Samuti kuna Tesla kasutab 7104 aku elementi, siis 20-80% vahemikus varieerides ei tühjendata kõiki elemente üheaegselt ega laeta üheaegselt. Selle tulemusena saavad tegelikult kõik individuaalsed cellid palju vähem laadimistsükleid kui akupakid mis koosnevad 1-2 suurusjärku vähematest cellidest. Samuti on väiksemate akupakkide probleemiks see, et sa pead kogu aeg laadima ning enamuse ajast laed sa akusid 100% kanti. See ning kiirlaadimine on asjad mis eluiga vähendavad ning nagu ma olen ka aru saanud, siis Leaf-i akukeemia saab veel eriti põntsu kiirlaadimisest. Need kõik aspektid kokku võetult peaks Tesla akupakk vastu pidama 5-10x kauem.

Ära põlemise osas. Kõik akupakiga seotud tulekahjud on 100% garantii juhtumid nüüd Tesla poolt.

Ja SpaceX suutis edukalt orbiidile viia satelliidi :) Arianespace peaks värisema juba hirmust ;)
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Mario, nagu ma siin juba vist ka varem olen maininud, siis kodumajapidamises on mul akude kasutamise kogemust omajagu. Esimese 19kWh akupanga koos pv paneelidega ostsin 7 aastat tagasi. Tänaseks on nende NAPS solar (agm) mahtuvusest järel ca 70-80 %, mis on väga kõva võttes arvesse kõikvõimalikku väärkasutust.

Täna on lisaks veel 32 kW/h akupank, mis teeb majapidamise peale kokku 51kw/h. Lisaks 4 eri tüüpi päiksepaneelidele on ka tuulegeneraator. Maja on soe ja tuled põlevad. Ah jaa - eesti energia kaablit tuppa ei tule üldse. Süsteem on tasakaalus.

See eelpool kirjeldatud 54 kW/h oli ainus Tesla sugemetega variant, millele leidsin netist ka hinna. Kodukasutusse on plaanis neil pakkuma hakata 8kW/h kappe. Esmapilgul tundus selle eeliseks olevat tavapärasest ca kolmandiku võrra väiksem suurus. Hinda kahjuks kuskilt ei leidnud. Samas selle 54kwh oma on kosmos. Ma ei saa aru, miks peaks keegi seda ostma.

Sinu maja energiatarbe kohta oskan öelda, tõsi, suurust teadmata, et tundub küllaltki energiasäästlik. Mina arvestan praegusel hooajal ööpäevas ca 17kw. See ei sisalda sooja tarbevett.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Muhv, kui palju sa hiljuti ostetud 32kWh eest välja käisid?
Kas see on märgatavalt vähem kui 32/85 12500€-st eurost? (ehk mingi 4700€)?
Ehk siis üritan leida umbkaudsed erinevused AGM (see 32kWh on AGM?) ja Li-ion vahel.

Kui palju sa särtsu saad paneelidelt ja mitu ruutu sul neid on?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Muhv: see 51kWh on päris impressive kogus ja ma oletan, et see on siis pigem mõeldud kui reserv kui peaks tootmine olema pikka aega alla tarbimise.

Too 54kWh pakk ma oletaks, et on orienteeritud rohkem suure koguse amprite saamisele ning seetõttu tööstusettevõtetele bufferdamiseks ning sellest ka vastav hind. Sest hetkel oleks teoreetiliselt ju isegi odavam osta Teslalt akupakk ning see käima ajada ning saaks 85kWh poole hinnaga isegi arvestades milline suur juurdehindlus seal hetkel on. Usun, et need kodutarbimise jaoks orienteeritud aeglasemad pakid tulevad ka mingi hetk, see business sai Teslal välja kuulutatud alles Detsembris ning on hetkel pigem orienteeritud just ülemise otsa tarbijatele ehk tööstusele (sarnaselt nagu kõigepealt tuli Roadster, nüüd Model S ning 2017 Model E kõik järjest langeva hinnaga).
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Tuhlasin pisut paberites. Akupank 32,5kW. Akupark koosneb DC tüüpi akudest: DC=Deep Cycle= Süvatühjendatavad akud, tühjendustsüklite arv vähemalt 500 tsüklit, arvestuslik eluiga 15 aastat.
Koos kohale toomise ja paikakruvimisega oli hind veidi üle 6000€.

Seega "poolkõvad" autoakud saaks tulevikus olla off-grid majapidamistes vägagi mõistlikuks alternatiiviks.

Paneelide ruutmetraazi ei oska ma öelda, aga PV paneele on kokku nimivõimsusega 5,3kW/h. Tänane tootlus on ümmargused 0kWh kuna selles pimedas tekkiv pinge on nii madal, et inverter ei lase seda isegi mitte mu lokaalvõrku sisse.

Mario - taastuvenergeetikaga on tõepoolest see lugu, et vahel seda lihtsalt ei ole. Teinekord pole kohe mitu päeva. Seetõttu kulubki akusid rohkem. Lihtsalt päevase-öise energia balanseerimiseks pole IMHO meil küll eratarbimisse akupankasid mõtet paigaldada kui need just puht tasuta mõnest elektrimobiilist kätte pole jäänud.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Bloodthirsty rivals...
http://www.fool.com/investing/general/2 ... -2014.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Juba 11.-12. klassist olen ma millegipärast eelistanud alati selliseid
ettevõtteid, kes suurendavad oma tootmise võimsust aeglasemalt
kui turg seda võimaldab. Mind on küll koolides õpetatud, et kiire
kasv tõotab alati suuremat kasumit ja selle kasumi saab järjekordselt
investeerida ettevõtte laienemisse/uurimistöödesse...
Kuid siiski IGAL näiliselt läbi ja lõhki positiivsel aspektil on
alati vähemalt mingisugune negatiivne omadus. Ma küll pole kindel,
mis see on, aga ma teeks pakkumise, et see on risk põrumiseks :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

ttsys kirjutas:Bloodthirsty rivals...
http://www.fool.com/investing/general/2 ... -2014.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Klassikaline artikkel mis kahjuks mitte midagi uut ei ütle. See bloodthirsty rivals osa räägib endiselt seda GM-i 200 miili auto plaani unustades ära, et GM käis need välja suvel ilge bravaadoga ja sügisel vaikselt tammus tagasi oma ütelustes kui neile vist reaalsus kohale jõudis, et ***** me ei saa siiski sellist autot teha niiet estimated ajad hakkasid liikuma aastate kaupa tulevikku ja viimane mis ma kuulsin oli siiski pigem, et see on unknown future. Ei ole nii lihtne see akupaki tehnoloogia järgi tegemine ning kui pole toodangut maailmas millele Tesla juba käppa peale poleks pannud, siis ei ole ka millestki ehitada sest Tesla on siiski suurima tootja Panasonicu kogu reserv ja tuleviku varu ette ära ostnud lepinguliste suhete kaudu järgmiseks 3-4 aastaks.

Ja kuigi economies of scale mingites osades tõesti annavad eeliseid vanadele tegijatele, siis antud auto puhul make or brake tuleb akutehnoloogiast ning seal on economies of scale hetkel Tesla kasuks. Selleks hetkeks kui konkurendid tulevad Model S konkurendiga välja ca 3 aasta pärast või nii tuleb Tesla juba välja Model E-ga mis on see affordable long range EV. Hetkel on esimesed indikatsioonid chief designerilt, et Model E esimest prototüüpi näidatakse võib-olla 2015 jaanuari Detroidi autoshowl ehk täpselt aasta pärast. Ja see on auto mis hinnas hakkaks konkureerima juba Leaf-de ja i3-ga, kuid sõidaks 2x kaugemale kui mitte rohkem. Tahes tahtmata on hetkel Teslal ca 3-4 aastane edumaa konkurentide ees ning seni kuni ta ei jää kuhugi stuck oma protsessis ta selle edumaa ka säilitab. Ning kui nad tõesti gigafactory ehitavad (mis on hetkel juba kahe tippjuhi poolt kinnitatud, teada pole kuhu, millal ja kellega), siis sellega on teistel suht vesi ahjus aku hinnas konkureerimisel sest siis saaks Tesla aku hinda ca x2 langetada enda jaoks ning see annab meeletu konkurentsieelise rääkimata sellest, et nad oleksid võimelised tootma autosid miljonites per aasta ehk nad ei oleks enam mingi nishi tegija :) Aga see on ca Model E ajaskaala ehk 2018-2019...
Vasta