K: rehvirõhk

Vaba teema
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

talverehvi käibki vähe kõrgem rõhk kui suverehvi, seda on ka kohalikud rallimehed meedias öelnud

nt täna sai tegeletud - E36 318 touring 185/65 R15 talverehvid -sildi järgi peab olema tavaoludes ees 2,2 ja taga 2,6

NB! Korralikumad rehvid pannakse sõltumata auto veoskeemist alati taha, mitte ette (ka esiveolistel). Vähendab võimalust külglibisemisse minekusk.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Aare kirjutas:talverehvi käibki vähe kõrgem rõhk kui suverehvi, seda on ka kohalikud rallimehed meedias öelnud

nt täna sai tegeletud - E36 318 touring 185/65 R15 talverehvid -sildi järgi peab olema tavaoludes ees 2,2 ja taga 2,6

NB! Korralikumad rehvid pannakse sõltumata auto veoskeemist alati taha, mitte ette (ka esiveolistel). Vähendab võimalust külglibisemisse minekusk.
aare... sinu väite yle on viimased .... ma ei tea kui kaua on meil talverehvid olemas olnud... nii kaua on ka vaieldud, et kuhu neid panna... ja jäädaksegi vaidlema... ise panen paremad ette nagu olid ka eelmine aasta ja mis päästis mind päris mitmes kohas otseminemast. autokooli õpetajad ytlevad, et paremad ette... olenemata veoskeemist... need kes on rallyt sõitnud need ytlevad, et olenevalt veoskeemist vedavale sillale paremad rehvid...
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

Postitus Postitas kopamees »

Ise alati korralikumad rehvid esisillale sättinud. Kui libisevat **** annab õigete sõiduvõtetega taltsutada, siis lepiku poole suusatavat nina on hoopis sitem valitseda. Esisilla pidamine ikka kõige tähtsam, pealegi saavad esipiduri vist ca. 80 % pidurduse koormusest.
E21 320; E30 320; E28 524TD; E34 524TDA; E34 525 TDS T
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Paremad rehvid alati tagasillale. Kuni ootamatu juhitavuse kadu tagasilla pidamatuse tõttu maanteekiirusel läbi elanud pole, võib sel teemal targutada.
Sõidurõõm
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Svenp kirjutas:Paremad rehvid alati tagasillale. Kuni ootamatu juhitavuse kadu tagasilla pidamatuse tõttu maanteekiirusel läbi elanud pole, võib sel teemal targutada.
Ka asja läbi elanud ja olen samal arvamusel.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

Postitus Postitas kopamees »

Svenp kirjutas:Paremad rehvid alati tagasillale. Kuni ootamatu juhitavuse kadu tagasilla pidamatuse tõttu maanteekiirusel läbi elanud pole, võib sel teemal targutada.
See juhitavuse kadu tagasillal on eelkõige valede sõiduvõtete/kiiruse tagajärg.
Ega sõnakuulmatu esiots midagi targemat pole.
E21 320; E30 320; E28 524TD; E34 524TDA; E34 525 TDS T
Tehnosüsteemide ehitus ja pinnasetööd, ekskavaatorid, kallurveod http://www.multiprofiil.ee/
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Svenp kirjutas:Paremad rehvid alati tagasillale. Kuni ootamatu juhitavuse kadu tagasilla pidamatuse tõttu maanteekiirusel läbi elanud pole, võib sel teemal targutada.
Täiesti nõus.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Morten
Huviline
Postitusi: 107
Liitunud: 16.09.2006 22:04 00

Postitus Postitas Morten »

seega lihtne lahendus, korralikud rehvid nii ette kui taha!?
Gunnar
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 17.07.2006 00:14 34

Postitus Postitas Gunnar »

Morten kirjutas:seega lihtne lahendus, korralikud rehvid nii ette kui taha!?
Täpselt !!! :D ja ei mingeid kompromisse.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

kopamees kirjutas:Esisilla pidamine ikka kõige tähtsam
Vale.
Mis kasu on pidurdamisel sellest kui nina peab ja tagumik ei pea ning auto risti läheb tee peal? Turvavööd, turvapadjad jms turvavarustus on mõeldud siiski enamuses nina ees matsu panemiseks. Külg ees avariist tavaliselt elusana välja ei tulda.
See, et rallisõitjad ütlevad, et paremad rehvid alati vedavale sillale, tuleneb sellest, et neil on ka teised sõiduvõtted ja teises kohas. Tavaliiklus pole kahjuks ralli, kus on legend paigas ja ette teada mis ees ootab.
Indrek
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

Morten kirjutas:seega lihtne lahendus, korralikud rehvid nii ette kui taha!?
täitsa õigus ise ka selle poolt..
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

mina olen kindlal veendumusel: Kuna autot juhitakse rooliga ja rool juhib esirattaid, siis vaja paremad rehvid ette panna... siis on võimalus, et saad autot juhtima hakata mingi hetk ohuolukorras... kui aga esiotsal pidamist pole, siis mida sa millega juhid??? aga selline vaidlus jääbki kestma... et vaidlust vältida pane nii ette kui taha yhesugused rehvid.

NB! olen läbi elanud teelt väljasõidu seoses libedaga ja kurvis suverehvidega paldiski mnt'l umbes kilomeeter enne keilat mäepeal kurvis... auto sõitis otse põllule sest esiratastel pidamist polnud, mustjää maas ja liigsuur kiirus (~120km/h). minu ees ja taga olid autod mis sellise kiirusega liikusid ja pidurdada sellel hetkel ei julenud...
samas täna sõitsin rehvitöökotta tagumisi rehve vahetama EDIT: esimesed keerasin kodus alla(esimesed olid velgedel keldris olemas tagumised rehvid vastasid F1 nõuetele"muster peab olema eristatav") ja käisin platsil proovimas et mis saab... läks küll kylglibisemisse... aga auto oli kontrolliall... ei tohi kaasipedaalil elada sellel hetkel kui kylg on ees, sest siis kaob viimanegi pidamine ära. esiots läks täpselt sinna kuhu ma sihtisin ja tagaots tuli esiotsale järgi... küll tiba kylgees

nii et ma leian, et see ei ole vaidlusteema... niipalju kui on inimesi on ka arvamusi... mina panen paremad rehvid ette ja kehvemad taha ja loodan oma kogemusepeale, et saan tagaosa kontrollialla (mida on lihtsam teha kui käest ära läinud esiotsa)
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Kehvemad rehvid tagasillal tähendab umbes seda, et sõidu ajal keegi aegajalt tõmbab käsipidurit :)
Vahel siis kui ise tahad, vahel siis kui ise ei taha. Pole just eriti turvaline viis liiklemiseks.
Kui tagumik käest ära läheb kurvis siis ainus võimalus kontroll tagasi saada on keerata esirattaid liikumise suunas ... ehk siis minnagi kenasti külg ees kurvist otse. Pidurdamine tähendab piruetti. Igal juhul vastik olukord.
Kui nina käest ära läheb siis lähed lihtsalt otse - turvavarustus kaitseb sind.

Üldiselt see vaidlus on suht pointless - vaevalt, et keegi terve mõistusega inimene paneb üleüldse oma autole totaalselt erinevate haardumisomadustega rehvid alla.
Indrek
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ma arvan kah, et ikka kui pannakse rehvid alla, siis vaadatakse, et ikka suht enamvähem yhesugused oleks.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Õige või vale, aga minupuhul on alati olnud sedasi, see rehv mis ühel talvel on ees on teisel taga, siis kuluvad võrdsemalt. Minu autodel on tavaliselt rohkem kulunud esirehvid, nii BMW-del kui-ka VW-tel. Kui nüüd järgida seda tõde, siis lõpptulemus on see, et ette jäävadgi kehvemad, kahe talvepärast suht nutused rehvid , ees oleks superkehva ja taga ülihea pidamine. Kas siis rehve peaks vahetama 2 kaupa ? Ühtlasema kulumise huvides tuleks siis teoreetiliselt jälgida rehvide kulumist, kui kuluvad võrdselt võiks ikkagi üks talv ees ja teine taga olla, kui kuluvad ebavõrdselt, siis minuarust ikka nii või kuidas ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Cardo kirjutas:Minu autodel on tavaliselt rohkem kulunud esirehvid, nii BMW-del kui-ka VW-tel.
Mul on BMW-l kogu aeg ikka tagarehvid kiiremini kulunud kui esimesed :P

Aga tegelt kaldun ka arvama, et mõistlik on suhteliselt parem rehv taha panna (heh, väike kahemõttelisus tekkis ;) ) ja asi ants. Vähemalt enamike inimeste käes on auto niiviisi turvalisem.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Noh, mina võin omadest kogemustest rääkida niipalju, et eelmine talv sõitsin nii, et taga olid Continentali WinterViking -id ja ees olid, nagu Valdek tabavalt ültes nende kohta, naeladega suverehvid. Kaks korda oli selline hirm (terve talve jooksul), et nüüd läheb nagu otse, aga auto võttis siiski õige suuna, küll suht viimasel hetkel, aga läks sinna, kuhu pidi.

Samas oli eelmine suvi selline olukord, kus taga olid suhteliselt siledad rehvid ja ees normaalsed. Ja juhtus siis nii, et vihmamärjal teel, kurvis, kiirusel ~65-75km/h jalutas tagumik lihtsalt minema. Üks hetk tundsin, kuidas kiskus vähe viltu, järgmine hetk vaatasin juba tuldud teed, väga ebameeldiv üllatus oli. Omadest kogemustest olen küll aru saanud, et libisevat esisilda on palju lihtsam taltsutada, pidurdades kasvõi, kui ootamatult ära läinud tagasilda. Sest, selle hetke, kus tagumik jalutama läheb ja kus tuldud teed vaatad, vahel on nii väike vahe, et isegi kui väga tahaks, lihtsalt ei jõua enam rooli keerata.
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

ADAC-i uurimus, mida sommid refereerivad
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... enkaat.php
Igaüks teeb omad järeldused
e10 & e21 & e24 & e30 & R
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Siinkohal oleks palve e30 omanikele. Oleks vaja pilti sellest rehvirõhkude tabelist (juhiukse piida pealt). Minu omal on see hävinud. Autoks 320i Sedaan.
730iA e32 138kW 12/1992
Vasta