Ja kui oletame, et suudetakse teha mingi 300 kWh aku, mis tunduks juba normaalne, siis samade voolude korral laadimisajad suureneksid samuti 5 korda või tuleks 5 korda laadimisvõmsust tõsta.
Ma ei saanud aru. Kuidas laadida kodus 1700km sõiduulatust? Selle jaoks, et laadida
nii palju, tuleb samapalju maha sõita. See, et akumaht suureneb, ei tähenda, et
sõit pikemaks muutub. Keskmine autokasutaja teeb päeval min 8h tööd, hommikul
ja õhtul sõidab tööle ja tagasi. Min 8h ollakse kodus/voodis. Jääk 8 tundi. Normaalse
mõistusega isik ei kuluta seda aega 100% sõitmisele (4h tööle, 4h töölt), mille puhul
oleks maksimaalne igapäevane sõit 80km*4h=320km tööle ja 320km töölt.
See tähendab, et 320km peab kodus laadima, ~57kWh, jagada 8 tundi, 7kW/h.
See tähendab, et manjakk, kes 8 tundi magab, 8 tundi töötab ja 8 tundi sõidab
töö ja voodi vahel, peab kodus ja tööl omama maksimaalselt 1x32A või 3x10A.
Selline manjakk kulutab tänasel päeval kütusele minimaalselt 640L/kuus. 1000€ palgaga
2/3 kulutada kütusele on kuidagi, puuetega. Igal juhul maksab korter töökohale lähemal,
kordades vähem. Utoopiline on olukord, kus 300kWh akut kuidagigi tarvis läheb,
v.a. kui isiklikku autot kasutada töö eesmärgil (linnaväline takso, kuller vms).
EE annab 63A ilma ampritasuta, pea kõigil majaomanikel on 7kWh vabalt võtta. Piisab
kui boiler ja pliit välja lülitada, tingimusel, et mitte mingit varu pole enne auto soetamist.
Ja kortermajade üldkilbis on ka elektrit öösel nagu muda. Kui aeg kunagi nii kaugele jõuab,
kus kortermajades on rohkem elektriautosid kui näppude peal ära loeb, on juba praegu
valmimas targa võrgu protokoll (amprid jaotatakse vastavalt võrgukoormusele).
Vastavad IEC standardid on juba praegu asja lahtiseks jätnud tulevikule mõeldes.
Igatahes, mina, isiklikult, sõidan 2x üle Eesti keskmise. Ja saan 1x16A ühendusega
väga edukalt hakkama. Kiirlaadijaid kasutan vähem kui 2% (just sellepärast, et aku maht ei ole
piisavalt suur, mitte sellepärast, et kodulaadimine aeglane oleks). Isegi Tesla lõpetas lisavarustuses
topeltlaadija (22kW versioon) avaliku pakkumise, kuna a) ajab segadusse b) mõttetuks
muutunud.
Minu diplomitöö sisaldas seda teemat ja olen veendunud, et just
1x16A on vajalik ja piisav M1 sõidukitele.
Mark my words