Re: Uus Liiklusseadus kehtivuse algusega 01.01.2011
Postitatud: 09.09.2010 17:03 32
Ma saan aru, et ülekäigukoht ja ülekäigurada on erinevad mõisted.
Foorum
https://foorum.bmwclub.ee:443/
akibo kirjutas:Mina saan sellest küll nii aru, et sirgel teel ei ole jalgratturil õigus. Ainult peale pööret on autojuhil kohustus teed anda aga see kehtis juba enne. Enne ei tohtinud lihtsalt ülekäiguteel rattaga sõita.
Kui jalgrattur näiteks Pirita teel ette tuiskab ülekäigurajal ja alla jääb (jumal hoidku selle eest), siis süüdi jääb ikka jalgrattur.Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab.
Tallinn ei ole Eesti ! Ja see kui pealinnas igasugune kõrgem liiklusjärelvalve puudub, ei tähenda kohe, et igal pool Eestis nii laia oksa lasta saab! Tule Pärnusse ja saad enda udukatega kodaratesse nii et vähe ei ole, õnneks see asi muutub uuel aastal ma loodan.akibo kirjutas:Miks uuel aastal? Tallinnas sõidab enamus Saksa ja Jaapani autotoodangust park+udu, Mersust-Audini ja Hondast Toyotani.
Ma tean jah, miskipärast ei jäta selle foorumi mittetallinlased seda võimalusel kunagi kordamata Aga teie huvides loodan siis minagi, et olukord uuel aastal muutub.siim .j kirjutas:Tallinn ei ole Eesti !akibo kirjutas:Miks uuel aastal?
Ülbem ikka ... kringlid ees ja udukad all ... 4x šefim kui lihtsalt pooltuledega sõita, väike "bad boy" imago ka.TiitR kirjutas:Vot nüüd ei teagi, kas hakkab põhitule pirni hind rahakotile või on niimoodi linnavahel ülbem kulgeda (pean silmas siis udukate kasutamist hea nähtavuse korral ja seda eriti linnas)
Täpselt sama asi Võrus näiteks , katsu Sa sõita udukatega, seda enam et CCFL ja udukas ... rääkimata xenonist, esimene patrull ja saad nii et vähe pole ...siim .j kirjutas:Tallinn ei ole Eesti ! Ja see kui pealinnas igasugune kõrgem liiklusjärelvalve puudub, ei tähenda kohe, et igal pool Eestis nii laia oksa lasta saab! Tule Pärnusse ja saad enda udukatega kodaratesse nii et vähe ei ole, õnneks see asi muutub uuel aastal ma loodan.akibo kirjutas:Miks uuel aastal? Tallinnas sõidab enamus Saksa ja Jaapani autotoodangust park+udu, Mersust-Audini ja Hondast Toyotani.
Mind pole küll veel kiusatudRiivo kirjutas:oleneb autost ...puhkuse ajal vahtis Võru vahel paar patrulli küll mokk töllakil aga asja mind kinni pidada polnud ...ma ei tea millega siis te nad ära vihastanud olete et iga väikese kaksiti tõlgendamise puhul liistule tõmmatakse
Mopeedilube pole vaja peale 16-eluaastat Seega?akibo kirjutas:Tsiklilube sa küll ei saa. Oleksid sa kogu lõigu kopinud, siis juba teaksid et mopeedi load saad ainult. Maanteeametist järgi küsitud.
Sellest, et B-katiga võiks A-kati sõidukit juhtida pole sõnagi. Ja nagu juba mainisin siis Maanteeametist (endine ARK) ka järgi küsitud.Paragrahvi 90 näeb ette juhtimisõiguse regulatsiooni ja sellesse on toodud kehtiva LS §-st 22 juhtimisõigusega seonduv. Mootorsõidukit võib juhtida isik, kellel on vastava kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus ning kelle juhtimisõigust ei ole peatatud, ära võetud või kehtetuks tunnistatud või keda ei ole juhtimiselt kõrvaldatud. Eelnõusse on uuendusena lisatud, et mopeedi võib juhtida mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigust omav isik. Seoses uue mootorsõiduki alamkategooria A2 kasutusele võtuga on A-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust omavale mootorsõidukijuhile antud õigus juhtida lisaks A1- ja A2-alamkategooria mootorsõidukit. B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust omav juht võib lisaks juhtida kuni 15-kilovatise võimsusega kolmerattalist mootorsõidukit.
See on ka midagi uut. Praegu jäetakse veel load alles, kuna tegemist on ühe isikut tõestava dokumendina (id-kaardi ja passi kõrval) ja neid ei tohi ära võtta.TiitS kirjutas: Juhiloa loovutamine ja loovutamata jätmine
Ja kui autos viibib 4 inimest ja 1 vest, siis käivad kõik ükshaaval pissil!marek555 kirjutas:§ 33. Juhi üldkohustused
(7) B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.
Politsei ei kontrolli olemasolu ja ülevaatusel ei hakata samuti kontrollima. Samas autost väljumise korral on kohustuslik kanda. Seega kui pimedas rehvi vahetades ilma vestita politseile silma jääd, on trahv soolas.
Siinkohal peaks mainima,et ihuhädasid saab edukalt lahendada lähimas kohvikus või bensukas kus on valgustatud parkla.Metsas ja bussioote paviljonides häda õiendamine pole kuigi eetiline.Viidates ka BMW maineparandusele .TiitR kirjutas:Ja kui autos viibib 4 inimest ja 1 vest, siis käivad kõik ükshaaval pissil!marek555 kirjutas:§ 33. Juhi üldkohustused
(7) B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.
Politsei ei kontrolli olemasolu ja ülevaatusel ei hakata samuti kontrollima. Samas autost väljumise korral on kohustuslik kanda. Seega kui pimedas rehvi vahetades ilma vestita politseile silma jääd, on trahv soolas.
Väga tubli! Saad 5-e! Maailmaparandaja, kust sa selle bussiootepaviljoni välja lugesid? Sa mõne pikema sõidu ka vahel oled ettevõtnud kui näiteks ainult Valgast Tartusse? On palju muid maanteid, kus kümneid ja kümneid kilomeetreid on vaid mets...tanklat jäädki ootama! Ma ei õhuta kedagi metsa pissile (ega mäleta millal isegi metsavahel sai käidud v.a jahis olles), kuid teemaolemus siiski teine ja oli see toodud siiski näitena. Võtame siis nii, et kui 4 suitsumeest tahavad mingi hetk suitsu teha, siis käivad ka õues ükshaaval ja vesti jagades . Sobib paremini, või leiame metsadevahelt kuskilt suitsunurga?olkapolka kirjutas:Siinkohal peaks mainima,et ihuhädasid saab edukalt lahendada lähimas kohvikus või bensukas kus on valgustatud parkla.Metsas ja bussioote paviljonides häda õiendamine pole kuigi eetiline.Viidates ka BMW maineparandusele .TiitR kirjutas:Ja kui autos viibib 4 inimest ja 1 vest, siis käivad kõik ükshaaval pissil!marek555 kirjutas:§ 33. Juhi üldkohustused
(7) B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.
Politsei ei kontrolli olemasolu ja ülevaatusel ei hakata samuti kontrollima. Samas autost väljumise korral on kohustuslik kanda. Seega kui pimedas rehvi vahetades ilma vestita politseile silma jääd, on trahv soolas.
Oled selles väites kindel? Pole küll ise süviti teemat uurinud, kuid kas siis vaid hädapeatuse (loe: katkine rehv jms.) korral pimedas on kohustuslik helkurvest? ..Pakun, et nii kui sa oled sunnitud (mis iganes see sund siis ka poleks...näiteks lõi põhja alt ära ) pimedas autost väljuma, pead siiski end teistele helkurvestiga nähtavaks tegemajoffe kirjutas:Kommenteerijad võiks endale selgeks teha "hädapeatuse" mõiste ja tähenduse, sest ainult siis peab juht kandma helkurvesti. Idasugu tossutamised/pissitamised selle alla ei käi! Asjatu mullitamine.
No seda ma rääkisingi ju? Või defineeri mulle "hädapeatamine" (kas keeleliselt poleks hädapeatumine õigem)?joffe kirjutas:Kaks posti eespool: marek555 kirjutas:
§ 33. Juhi üldkohustused
(7) B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.
Otsi liiklusseadusest, miks mina sulle seda defineerima peaks?! Aga minu arusaamine on siiski, et kui nt. rehv puruneb, siis tegutseb juht ja seda juba vestis; kes aga reisijatest põõsasse tahab, läheb ta PÕÕSASSE, mitte sõiduteele jalutama. Tegelikult pole ju jutt reisijatest, vaid juhist, siin tekitatakse ainult pseudoprobleeme.TiitR kirjutas:No seda ma rääkisingi ju? Või defineeri mulle "hädapeatamine" (kas keeleliselt poleks hädapeatumine õigem)?joffe kirjutas:Kaks posti eespool: marek555 kirjutas:
§ 33. Juhi üldkohustused
(7) B-, C-, D- ja T-kategooria mootorsõiduki juht peab halva nähtavuse korral ja pimeda ajal asulavälisel teel hädapeatamise korral autost või traktorist sõiduteele väljumisel ja sõiduteel viibimisel kandma ohutusvesti.