Nael või lamell?

Vaba teema
Vasta
Kasutaja avatar
Raas
Huviline
Postitusi: 560
Liitunud: 24.06.2004 18:17 53
Peamine sõiduk: E36 328i
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas Raas »

AARE530 kirjutas:Silveril täitsa õigus- protiga võivad vast sõita külamehed oma siksiga ja mossega, kes käivad vaid külapoes bokki ja kuke viina ostmas :D
Intensiivse liikluse jaoks on asi ikka natsa jama mu meelest :roll:
See on nüüd küll lauslollus. Taastatud E21 ja teised klassikud on ainult külameestele viina ostmiseks, sa ei arva nii või? Millest selline arusaam?
Kõigil ei jätku raha, et osta 10k+ eest rehvid alla. Ei ole ka vajadust, kui taastatud rehvid peavad ka hästi.
Kasutaja avatar
Kairi
Klubiliige
Postitusi: 1680
Liitunud: 08.04.2006 19:24 21
Peamine sõiduk: BMW 320I
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kairi »

Mina sain oma autost lahti tänu lamellidele :evil: oleks olnud naelad, oleks ikka miski pidamine olnud lauskiilakal ehk... :roll:
Kõike mida sa ütled, kasutatakse kindlasti sinu vastu :D
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Kairi kirjutas:Mina sain oma autost lahti tänu lamellidele :evil: oleks olnud naelad, oleks ikka miski pidamine olnud lauskiilakal ehk... :roll:
oleks seal piixus küüned, istuks seinal (midagi taolist oli) :D
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Raas, eks ma vihjasin rohkem sellele, et nö tänapäevased autod, millel rohkem võimsust ja värki, võiks ja peaks ikka korralikke rehve kasutada.... Ei saa salata, ka oma esimesele autole ostsin ka ''uued''protid ja pidasid küll. Kuid miskipärast ajaga on arusaamad muutunudja enam ei taha nagu. Ja rekkaga on ka suht halvad kogemused seoses protiga olemas, ei tahaks seda sõiduautoga kogeda :roll:
Lõppeks- tegelikult on võimalik absoluutselt igasuguse talverehviga sõita talvel, millel pidamist ja mutrit on, olgu see siis lamell v naast, lõppude lõpuks on ikkagi kõige olulisem sõidusoskus- kui ei saa sõidetud, siis ei ole ka kõige uuemast testivõitjast tolku, olgu siis libedal või lumes.
Lased paksus lumes või libedaga ratta korra ringi ja sinna sa jääd ka- küll nähtud neid, kes kohapeal virravad, samuti ka neid, kes kolaki rattad blokki virutavad- tulemus on lõpuks sama- auto ikka seisab, ühel juhul tervena ja koha pealt mitte liikuma saanua, teisel juhul näiteks eesõitva auto piixus katkisena :D
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Minu e39 läheva see aasta alla lamellid, kuna need olid tutikad all kui auto ostsin. Kolmesel olid naelad ja võrdlusmoment on seega olemas. Aga kui ikka pidamist lamellidel ei ole siis vahetan naelte vastu.
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

tuttava autole panin juba gislaved nord frost5 naelad kõrvale. terve talve kihutasin ringi ja paar naastu on puudu. ainult positiivsed sõnad nende kohta aga kuival asfaldil on vedelad.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Muuseas, lugedes Tauri esimest postitust siin leheküljel, tuli sama olukord ka Pärnus suht tuttav ette- okei, vahetult peale lumesadu on vbl tõesti väheke nadi, kuid vähekenegi soojema ilma puhul on kohe ka tatt väljas. Eelmisel aastal oli hea näide, kui hommikul aknast välja vaadates nägin, et lund sajab hoolega, kuid temperatuur plussis. Ega's midagi, ootasin tunnikese ja oligi nii nagu ka ennustasin- oligi vesi taga :D Olin just eelmisel päeval suvekad alla pannud...
Külmema ilma puhul, eriti kui see külm on ka pikemalt kestnud, on teed nagunii puhtad ja kuivad.
Kairi jutu peale ütleks ma nii- kõlab võibolla sarkastiliselt , aga naelrehve peetakse kõikvõimsateks, paraku. Nagu sa ütlesid, Kairi, oleks... Aga mis siis oleks olnud, kui oleks naeltega see ketukas olnud? Mida siis oleks süüdistanud? Siis on, et oleks olnud linttraktor... :roll:
Rõõm tõdeda ka, et minu vaatevinkliga keegi nõustub, prelude20 siis- naelad vs kuiv asfalt ;)
Aga siiski, nagu elu on näidanud, et ikka lähtutakse rehvi valikul oma mättast, miks aga naelu tahetakse ära keelata? Eks ikka seetõttu, et vaidlustele vaatamata see siiski närib teeekatet piisavalt palju ning ega see Eesti asfalt teab mis briljantne pole kahjuks :|
Kui keegi tahab vaielda, siis andku aga minna, mul on aastatega kujunenud nii mõnigi arusaam liiklusest, maanteedest ja sõiduvõtetest :cool:
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Hirmus jahumine, kas seda lõpetanuks ei võiks lugeda ??
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

käisin täna venna autole talvekaid otsimas. päris keeruline 14 tollist leida sellist poolpidust. aga nuhh alla sai. tunnise passimisega panin tähele et mida kallim auto seda odavamd kummid. :D . kas tõesti ostame 200 000 auto ja siis tingime kasutatud masteri naastude pärast. selles suhtes imelik et ostisn 30 000 e36 7000 naastud aga kordi kallima oma ostab 3000 kasutatud. suverehvidega ma ka alla pannud igasugu pahna aga talvekatega pole veel koonerdanud. loodame et siia ei hakka varsti teemasid tulema et see ja see marki rehv ei pea jne. rahvas kiirustage, pärnu linnas enam töömehed ei maga vaid elu käib.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

prelude20 kirjutas:tunnise passimisega panin tähele et mida kallim auto seda odavamd kummid. :D . kas tõesti ostame 200 000 auto ja siis tingime kasutatud masteri naastude pärast.
Paljudele tuleb miskipärast üllatusena, et liisides auto, kulub sellele veel ka jooksvalt raha. Paljudel inimestel on auto liisitud viimase raha eest ja uute rehvide ja isegi elementaarse hoolduse jaoks raha enam ei jätku. Kahjuks :(
Indrek
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Mina olen vist siis see odavama otsa inimene. Kui eelmine aasta sõitsin Galaxie uute naastrehvidega siis see aasta panin alla Galaxie uued lamellid. Lamelli pidamine on ikkagi asfaldil parem kui naelaga :D . Kohe kui rehvid alla sain sai sõidetud maanteel ja ei olnud sellist ujumist nagu eelmine aasta. Ise valikuga rahul.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Rakvererax22 kirjutas: kui osta mingi 7000 ring, siis niikuinii 3 talve vasta ei pea ja naelad ikka alt läind sama kiiresti. :lol:
Mina vaidleks sellele vastu ,

Ise ostsin kunagi jooksu HKPL1 uuena ja kolm talve pidas nagu väga hästi vastu.
4 talv olid juba sellised viimasel piiril , aga sain hakkama.

Ja minu sõidustiil ei ole mitte just kõige rahulikum talvel.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Rakvererax22 kirjutas:mina ostan nt iga talv vähemalt seni uued protid(naastud) peavad väga hästi. ja hind on väga madal. saad ringi juba 2500 ga alla. kui osta mingi 7000 ring, siis niikuinii 3 talve vasta ei pea ja naelad ikka alt läind sama kiiresti. :lol:
Eks see kipub nii olema jah, et kui korralikku rehvi all pole autol olnud, siis tundub, et see 500-kroonine protirehv peab ka väga hästi. Vahe on tegelikult mäekõrgune.
Rehvi kulumine oleneb ikka pidamisest - üldiselt mida paremini peab, seda kiiremini kulub.
Ma olen läbi pidanud ühe jooksu Vallai protte, ühe jooksu GoodYear UltraGrip 500 ning ühe jooksu Gislaved NordFrost 3. Vallai prott ei pidanud kuival ka nii hästi kui GoodYearid või Gislavedid pidasid libedaga - suht uskumatu pidamine oli. Minu 95kw 520 väga ikka ei suutnud libedaga külge ette lasta nende rehvidega. Sellest ajast peale olen ka kvaliteetrehvi peale jäänud. Asi, mille ma olen kvaliteetrehviga ära õppinud, on enne pidurdamist tahavaatepeeglisse vaatamise :lol: - korralike rehvidega sõidetud 4 talve jooksul on mulle umbes 6x tagant sisse sõidetud, õnneks kergelt.
Samas nii GoodYear kui ka Gislaved ikka kulusid korralikult - kolmanda talve oleks pidanud juba rahulikumalt võtma, naastud olid lõpuks enamuses alles aga muster oli kulunud.
Indrek
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

Mina viimased 3 talve sõitnud lamellidega ja hakkama ilusti saanud, kodu juures kohe suur mägi, kust vaja iga hommikul üles ronida ja pole häda midagi. Ühe talve sai isegi väga korralike suvekatega sõidetud e30 touringuga, hakkama sai, aga jahh... :)
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
KappOtt
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 11.08.2005 12:04 44
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas KappOtt »

Nõus Indreku jutuga - tutika rehviga on pidamine ikka hoopis midagi muud,kui uuesti protitud mustriga rehvil. Ilmselt tuleb siin mängu rehvi erinevate materjalide ja segude koostis. Protirehvil läheb reeglina esimese talve lõpuks uus pealepandud muster selliseks kõvaks. Sellest ka pole haruldane pilt,kus paar-kolm aastat vanade proti rehvide peal on väiksed mõrad. Samas on paari aastase kasutamise järel tunda,et auto hakkab ujuma,sest rehvi traatkarkass on väsinud. Silmaga pole näha midagi,aga karkass on niiöelda juba pehmeks sõidetud. Ja rehvi pidamise ja kulumise suhe peaks isegi võhikutele vormelisõitudest selge olema - mida pehmem rehv, seda parem pidamine,aga ka kiirem kulumine. Naelte seestpüsimisest niipalju,et protirehvis püsivad naelad sees vägagi hästi,juhul kui pole mingit tehnoloogilist apsu juhtunud. Tuttuutel rehvidel tuleks aga naastud enne niiöelda sissesõita,siis püsivad naastud sees ka pehmemate segudega rehvidel. Korralikult sissesõidetud naastudega rehvil hakkab naastu väljalangemistõbi kummitama alles siis,kui muster üsna minimaalse lubatud kulumispiirini hakkab jõudma. See nagu oleks siis veel täiendavaks märguandeks,et rehvid vajavad väljavahetamist.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

sujuvalt nüüd firmade peale üle :D
mõtlesin, et ostan gislaved naastud, aga jutud käivad, et barum on ka täiesti arvestatav?
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

vull kirjutas:sujuvalt nüüd firmade peale üle :D
mõtlesin, et ostan gislaved naastud, aga jutud käivad, et barum on ka täiesti arvestatav?
ostsin eelmine talv gislaved nord frost 5'd. väga head rehvid, ning kevadeks oli läinud vb paar tükki. ja parkimisplatsid olid minu sõbrad :D
Kasutaja avatar
Margus_
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 02.12.2005 14:06 11
Peamine sõiduk: Babyracer

Postitus Postitas Margus_ »

vull kirjutas:sujuvalt nüüd firmade peale üle :D
mõtlesin, et ostan gislaved naastud, aga jutud käivad, et barum on ka täiesti arvestatav?
Eelmisel sügisel sai barumi naastud ostetud. Ja kevadeni püsisid kõik need naastud ka rehvi sees kinni. Ja minu sõidustiil pole ka just eriti rehvisõbralik :P Pidamise poolelt ei ütle ka midagi halba.
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

E38-le naast Nokian Hkpl. 4
ja e34 540 Nokian Hkpl. 4 ilma naelteta-210 kw ilma veojõukontrollita.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

ok, tänks :) barum läheb loosi siis :P
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

vull kirjutas:sujuvalt nüüd firmade peale üle :D
mõtlesin, et ostan gislaved naastud, aga jutud käivad, et barum on ka täiesti arvestatav?
Ise tegin otsuse ja valituks said gislaved nf5.
Barumi kohapealt soovitan lugeda viimast TM talverehvi testi, minul igaljuhul ei tulnud enam sellist mõtetki pähe, et mõelda barumi peale (kuigi mingi hetk oli väike mõte).
Midagi meenub sealt testist:

Barum.
Hea: pidurdamine märjal asfaldil.
Halb: pidamine talvistes teeoludes.
Teemas jooksis veel läbi lõik: selliste omadustega talverehvi ei tohiks tänapäeval enam tootagi.

muidki usun, et barum on siiski paremate omadustega, kui vallai, master, nankang ja teised selle klassi rehvid.
Mercedes EQS 450+ 2022
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

mis numbris see viimane test oli?
vahepeal oli TM-i talverehvitestis mingi selline teema, et näiteks continental andis testimiseks jäigema tugevduse ja pehmema seguga rehvi, et testitulemused paremad oleksid, lettidele pani oopis teise asja.
samas siis hakati ka nö rehvide dopinguteste tegema, et tulemused ikka õiged oleks.
gislavedi kohta ei oska öelda kas see ka cheat-is või mitte.
aga no krt, peab vist uue testi ikka ära ootama siis :P
asi lihtsalt selles, et osad suht pädevad rallimehed jms räägivad, et barum on täitsa okei talverehv. aga no võta kinni - äkki rallimeestel on siis kogemusi rohkem ja oskavad kehva kummiga ka sõita? :D
samas Margus_ ja Madis_M ka kinnitasid, et barumil pole viga midagi..
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

vull kirjutas:mis numbris see viimane test oli?
Viimases numbris ehk 10/07
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Ja olen mina palju kuulnud, et rallymehed kiidavad gislavedi naastrehve :)
Mercedes EQS 450+ 2022
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Viljar kirjutas:Ja olen mina palju kuulnud, et rallymehed kiidavad gislavedi naastrehve :)
Gislavedi mingi mudel naastrehvist (äkki oli NF3) oli vahepeal minu meelest keelatud vahepeal kuna naastrehvil peab jääma rehvi keskele kolmandiku rehvi laiune naastudeta ala ... Gislaved NF3-l seda ei jäänud. Naaste oli ikka kamaluga rehvi sisse visatud ja tõenäoliselt ka sellest see pidamise kiitmine rallimeeste poolt ;)
Minu kogemus Gislaved Nord Frost 3-ga on selline, et väga hästi pidav ja väga rahulik rehv - kõigis tingimustes hästi kindel ja hästi juhitav. Ei mingeid üllatusi. Väga hea rehv.
Pidamiselt jääb minu meelest alla GoodYear UltraGrip 500-le ;) aga ... GY UG500 juhitavus pikivagudes oli halb. Vedamine ja pidamine oli lihtsalt super ... möödasõidud pikivagudega asfaldil olid jubedad - rooli keerates ei juhtu algul midagi, veel keerates siis järsku hüppas vaost välja. Suhteliselt rahutu rehv - väga hästi pidav aga rahutu.
Indrek
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Endalgi kogemusi Gislavedi NF3´ga ja ainult kiidusõnu oskaks öelda. Kiilaka peal oli päris kindel tunne sõita. Ja naelu oli seal tõesti peoga peale visatud.
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

GY Ultragrip 500 on juba väga vana mudel...
minu kogemus selle rehviga - tuli väga hoolikalt ja rahulikult sisse sõita, muidu võis poole talvega vedaval sillal kõikidest naastudest lahti saada. lume ja jääga oli pidamine enamvähem, asfaldil aga kehvavõitu..

üldiselt tekib tunne, kui vaadata läbi aastate TM talverehviteste, siis tõsiselt talvistes oludes esinevad stabiilselt hästi 3 tootjat - Nokian, Continental ja Gislaved. teiste tootjate tulemused on ebaühtlasemad..
V8
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

SiilV12 kirjutas:GY Ultragrip 500 on juba väga vana mudel...
minu kogemus selle rehviga - tuli väga hoolikalt ja rahulikult sisse sõita, muidu võis poole talvega vedaval sillal kõikidest naastudest lahti saada.
See häda oli ainult esimese aasta UG500-l. Järgmistel aastatel naastud rehvi sisse liimiti ja ei kadunud need enam kuhugi.
Indrek
laur84
Huviline
Postitusi: 894
Liitunud: 01.03.2007 23:27 27
Asukoht: Kohila-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas laur84 »

olen ka barumiga kaks talve sõitnud ja ega jääl (naeltega) oli pidamine ikka hädine, pole rehvid suuremad asjad
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Olen ka ise Gislavedi NF3-ga mõni talv ringi sõitnud ja ainult kiidusõnad selle rehvi kohta. Kahju, et seda enam suuri mõõte saada pole, oleksin uuele autole ka need alla kruvinud. Nüüd siis valik NF5 peal, eks näis, kuidas end õigustavad.
Vasta