Gasoline & Hydrogen - tulevik ootab

Vaba teema
Vasta
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Gasoline & Hydrogen - tulevik ootab

Postitus Postitas Relk »

Üleminek on kiire tulema. 2007 pole kaugel.

The Old-Fashioned Way

There's another school of thought on hydrogen cars: Convert the internal combustion engine (ICE) to run on hydrogen. BMW is at the forefront of this movement. One advantage is that an ICE that can run on both gasoline and hydrogen will provide a bridge to a better hydrogen supply network. Another advantage is you get clean energy without sacrificing the old-fashioned thrill of driving. BMW chairman Helmut Panke figures his customers aren't going to enjoy the golf-cart-like drive of the typical fuel-cell vehicle.

The company is already testing prototype vehicles based on the current BMW 7 series. Top speed is 133 mph, and the cruising range is 125 miles on hydrogen -- BMW prefers the liquid kind -- and more than 300 miles on gasoline. (The cars have a different tank for each fuel.) BMW says its goal is to bring a hydrogen-powered car to the consumer market as early as 2007.

Even if BMW and GM can produce affordable H cars on schedule, there are plenty of speed bumps along the hydrogen highway. Among the most daunting, says Peter Hoffmann, editor of the Hydrogen & Fuel Cell Letter, is building the distribution and storage infrastructure. You can also expect squabbles over the most economical and environmentally friendly ways to produce the hydrogen. Splitting water molecules is one approach, but the technology is expensive and uses electricity, which has to come from somewhere. Recovering hydrogen from coal and natural gas is cheaper but creates its own greenhouse gases.


Eesmärk pidi olema, et 2020 on neljandik kõikidest autodest vesiniku peal. :) Seda peaks ju nägema küll
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

ja mina mõtlesin veel uut bensukat osta :D
Viimati muutis ryan, 19.08.2005 00:04 39, muudetud 1 kord kokku.
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Lisaks veel: http://www.msnbc.msn.com/id/6089614/

0-100'ni 6 sekundiga pole vesiniku jaoks mitte paha. See tunduvalt kiirem kui enamus bensiinil töötavaid. Ja tippkiirus üle 300 on samuti hea. :D
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Aga kust see vesinik võetakse? Või siis pigem energia vesiniku tootmiseks.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

H2 tootmine ongi hetkel kõige suurem takistus. Pluss siis veel ka see, et kütuseelementide tootmine maksab liiga palju. Pluss see, et massproduktsiooni minnes on iga elemendi jaoks vaja kusagil 10g plaatinat.

Teades, et maailmas on hetkel teadaolevalt plaatinaressursse 7,7 miljardit grammi ning et sõidukeid on kusagil 700 miljonit, siis läheks vaja kõikide autode väljavahetamiseks kütuseelementidega autode vastu praktiliselt kogu maailma plaatinavaru :\

Ning teades, et 1 kütuseelement peab praeguse seisuga vastu kusagil aasta, siis on asi hetkel võrdlemisi pointless.

BMW sisepõlemismootor on selle koha pealt veidi huvitavam idee.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

bizarrini kirjutas:Aga kust see vesinik võetakse? Või siis pigem energia vesiniku tootmiseks.
Fusion reactor ( täpsem info http://www.iter.org/index.htm ) :roll:
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Kunagi oli discovery pealt ühest MB A-klassist saade, mis sõitis vesinikuga. Tüüp pani sumpsi otsa tühja klaasi ja mõne minutiga oli see polenisti vett täis mille BM esindaja kohapeal ära jõi. :shock: Sealt eraldub lihtsalt veeaur.

Kuid "rohelised" selle tulemusega siiski rahul ei olnud, sest vesiniku tootmine on väga energiakulukas ettevõtmine. :roll:
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Antud fusiooni reaktor saadakse tööle võibolla kusagil aastaks 2015 võimiskit. Ja seda ka vägagi eksperimentaalsel kujul.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

kes meist on uurinud ja tõestanud, et kõik need tootmisprotsessid on kallimad kui kogu protsess toornaftast maa-alt sinu autopaaki bensiinina ( + saastemaksud)?

Puutusin põgusalt ühe tuule-energia projektikäigus kokku paari lugupeetud TTÜ proffessoriga, kes oma ala fanaatikutena ca paari kolme tunniga keerasid minu arusaama tänasest energiamajandusest pea-peale. Lühikokkuvõte oleks järgmine: täna on maailmas piisavalt palju majanduslikke ja poliitilisi jõude, kes väänavad omakasu eesmärgil tõde keskkonna kahjuliku ja keskkonda säästvate energiaallikate kulukusest.

Kui te nüüd järgimõtlete siis olete kindlasti ajakirjandusest aeg-ajalt saanud informatsiooni fanaatikutest, kes on kodusel teel tootnud vesinikku jm. kütuseid ,et käitada mootoreid!

Arvatavasti on ka siin foorumis endiseid TTÜ kaid, kes on näinud neid arvutusi ja võivad seda kinnitada!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Aga tegelikult on ikkagi parim lahendus puhas elektriauto.
BMW -l oli olemas nii E1 kui ka E2 prototüübid USA -kate jaoks. Ainuke häda, et siis kui BMW neid 80-ndate lõpus ja 90-ndate alguses tegi siis kõik teadsid et Californias hakkavad kehtima seadused, mis soodustavad ja kohustavad tootjaid elektriautode kohalt. Tegelikkus aga osutus teiseks ja neid seadusi pehmendati. Päris hea on praegu 1992 artikleid lugeda:
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_12031771

Praegu elab elektriauto väikest uut tõusu läbi peamiselt tänu nafta hinna tõusule aga Kyoto protokollile. Näiteks mitsul on suured plaanid Jaapani turul:
http://news.webindia123.com/news/showde ... t=Business

Lisaks on akude areng olnud 15 aasta jooksul märkimisväärne kuigi endiselt on siin kollitamas sama probleem nagu vesiniku tootmiseski, kus akude tootimiseks kuluv energia ja mineraalide ressursid kipuvad saadavat effekti nullima.
Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.

Kahju et BMW enam akude baasil elektriautosid enam ei arenda.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

janz kirjutas:Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.
See on siis ühe akukomplekti kogueluiga. Palju huvitavam oleks teada saada, kui palju on autonoomiat e. kui palju saab sõita, enne kui jälle pistikupesa peab otsima hakkama? Ja mis see autonoomia kaalub?
Näide elust: Toyota Priuse akud kannatavad ühe laadimisega sõita 6km!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

priitv8 kirjutas:
janz kirjutas:Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.
See on siis ühe akukomplekti kogueluiga. Palju huvitavam oleks teada saada, kui palju on autonoomiat e. kui palju saab sõita, enne kui jälle pistikupesa peab otsima hakkama? Ja mis see autonoomia kaalub?
Näide elust: Toyota Priuse akud kannatavad ühe laadimisega sõita 6km!
Loe janza postis olevalt lingilt, et see Mitsu läbib 4 tunnise laadimise järel 155miili. Täiesti piisav, et tööle minna ja õhtul koju tulla, enamus inimesi peaks nädalas ainult korra kaks laadima.
Ja seda ka, et Prius on hybrid ehk siis bensu mootoriga aetakse genekat ringi ja sellega laetakse akusid sõidu ajal seega tal ei peak suure mahtuvusega akud olema.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ja kus kohast sa seda elektrit võtma hakkad oma elektriautole? Koos naftahindadega läheb ka elekter kalliks.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Tuumaelektirjaamast, mina igatahest pooldan neid asutusi kahe käega seni kuni midagi paremat pole leiutatud. Ainult need riigivennad on "lendab õhku lendab õhku..." aga ise istuvad sadade tuumalõhkepeade otsas ja pole häda midagi.
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

ma arvan, et tuumaelekrtijaama õhkulendamine on väikseim probleem energiajaama rajamisel....pidem on pollutsioon probleemiks ja jäätmekäitlus....."EI FOSFORIIDILE" - mäletate veel
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ja näiteks ameerikal on varusid kokku 40 aastaks, et tuumajaamasid käitada, peale seda nendega ka kaput ;)
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

40a pärast on juba eelpool mainitud fusion reactor suure tõenäosusega kasutusel.
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kui elektris asi on siis saab alati ka väikese oma alternatiivse elektritootmise püsti panna.
Eestis tänasel päeval kaks võimalust:
1. Hüdroelektrijaamad (Eestis kahjuks vähe kohti kuhu seda panna ja nendest enamustes juba keegi ees :)
2. Tuuleelektrijaam. Vägagi arvestatav võimalus. Sealjuures ei pea ju püsti panema mingeid x MW tuulikut vaid võib piirduda ka oluliselt väiksematega. Näiteks Vääna-Jõesuust sõites otse Keila maantee peale jääb üks selline pisike tuulik tee äärde. Väidetavalt tegemist 96 KW isendiga mis ostetud kasutatuna Rootsist. Kogu projekt oli maksma läinud alla 1 MEEK ja sealjuures on asi ametlik s.t. Eesti Energia ostab sealt elektrit miski 80 senti KWh. Asja miinus on ehk see et sellise tuuliku lähedusse ei tohi ühtegi maja ehitada lähemale kui 300 m müra pärast. Samas sai ise sõidetud sellest mööda öösel kui väga (tuule)vaikne oli. Müra ei kostnud maantee peale aga tuulik käis ringi kuigi tuult ei tundunud olema. Masti kõrgus sellel oli vist 25m, tiivik 15m.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Jah tõesti see 1 fusioonireaktor selleks ajaks vast töötab. Nüüd mõtle selle peale, et mitut sellist reaktorit on kogu maailma peale vaja ;)
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

janz - väidetavalt on Eestis minimaalselt neid kohti kuhu arvestatavas võimsuses tuulikuid püsti panna. Enamus neist on juba ka hõivatud.
Märksõnadeks oleks hõredalt asustatud koht võimsate elektriliinide läheduses.
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

Kaks mõtet: tuumaenergia on väga kallis, see et tuumajaamu mõnel pool päris palju on, tuleb külma sõja aegadest - üksikute eranditega olid tuumajaamad loodud tegelikult selleks, et rikastada tummarakettidele vajalikku militaargräppi.

Teine: vesiniku tootmine nii üüratult kallis polegi, plussina saab teda toota praktiliselt piiramatult ja otsese vajaduse korral odavneks kiirelt ka tehnoloogia. Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.
Mihkel(Kops)
Huviline
Postitusi: 515
Liitunud: 16.12.2004 17:59 39
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Mihkel(Kops) »

Kaido S kirjutas:.....Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.
Päikesepatarei siis äkki. Kunagi, üheksakümnendate lõpu poole oli see teema üsna aktuaalne. Näidati autosid, mille kere kattis päikesepatarei, räägiti majadest, mille osaline energia saadi samuti päikesepatareidest (sedapuhku oli maja katus kaetud suurte patarei paneelidega). Maa tehiskaaslased ehk nn. "sputnikud" kasutavad samuti päikese energiat.
Põhiline probleem saab siis olema pilviste ja pimedate aegadega. Ideaalne oleks muidugi selline variant, kui osa saadud energiast salvestataks akudesse, et veaks päikese tõusuni kuidagi välja.

Selline oleks minu teoreetiline nägemus....praktilise osa jätan teistele ;)
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Kaido S kirjutas:Kaks mõtet: tuumaenergia on väga kallis, see et tuumajaamu mõnel pool päris palju on, tuleb külma sõja aegadest - üksikute eranditega olid tuumajaamad loodud tegelikult selleks, et rikastada tummarakettidele vajalikku militaargräppi.

Teine: vesiniku tootmine nii üüratult kallis polegi, plussina saab teda toota praktiliselt piiramatult ja otsese vajaduse korral odavneks kiirelt ka tehnoloogia. Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.
Miks see tanklakett nii kallis peaks olema? Kui vesinik tuleks päevakorda, siis lisaks iga kütusetankla oma tavalise bensiini kõrvale ka vesiniku tankimis seadme. Seda on nii Saksamaal kui ka USA's ka tehtud juba.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilmselt nii vedela vesiniku säilitamise mahutid kui ka robottankurid teevad selle kalliks. Pluss veel vesiniku transport tanklani.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Ära sa ometi arva, et Lukoilil jääb raha puudu tankla täiustamiseks. :lol:
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

Ideaalne oleks, kui iga mees elaks kusagil põllupeal, oleks niimõnedki hektarid maad, et panna püsti tuulik/generaator, kaevata maha torud ja kasutada soojuspumpasid ja sellele lisaks katusel päikese paneele. Majandaks ennast täielikult ise ära, soe vesi majas, elektri auto laetud jne. Elu oleks ilus, õhk puhas, hülged ja jääkarud teeksid heameelest kukerpalle ja naeraksid. Iseasi paljudest meil on raha 4 milli selle setingu püsti panemiseks.
Vasta