Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ultron »

BumBum kirjutas:USA autod tehtud otse sõitmiseks.
https://www.youtube.com/watch?v=CTQ-YljDT0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Päris hea :lol:
"on track" tähendab USAs tihti dragi rada, mitte ringrada. 46m 100-0 km/h pidurdusmaa näitab, et rinkal pole selle paadiga ilmselt midagi teha.
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Henri. kirjutas: -- jutt käib siis kahe mootoriga Model 3-st (jah, sellest, mille tavaversiooni tootmisega veel eriti käimagi pole saadud).
Model 3 valmistatakse praegu üle 2000tk nädalas.
See tähendab, et ühes kuus müüakse kõiki Model 3-sid samapalju nagu M3-sid aastas keskmiselt.
Suve lõpupoole on tootmine 3000-6000tk nädalas, millest eeldatavasti kolmandik kuni pooled on needsamad nelikveolised. Ja ei ole 3-seerias muid motovariante mis oleks baasvarustuse Model 3 kiirendusest parem.

Müüginumbrid püsivalt hoiavad M3-e ikkagi haruldaste sportautode nimekirjas.
Tavaline tagaveoline Model3 sõidab Laguna Seca 1:56 kanti. M3'd mingi 1:41 kanti.
Arvatavasti nelikveoline annab bemmile ringrajal sarnaseid tulemusi. Eks näis.

Minu arvates Model 3 vedrustuse insenerid läksid liiga kerget teed algselt ja tegid auto väga jäigaks.
Kaebuste põhjal leiti mingi veidi leebem kompromiss. Ei jõua ära oodata mõnd proovisõitu.
Ma isiklikult ei salli hobuvankreid. Aru ma ei saa, mille jaoks üldse siis autol rattad üles ja alla liiguvad kui
asi on nii jäik et lööb sahtli laiali :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Jaa, arnis, väga tore, et neid toodetakse 2000tk/nädalas, aga ilmselt tead isegi väga hästi, et see on väga kaugel esialgsest ootusest.
Ja kui ka suudavad 2018a keskmiseks tootluseks teha 2000/nädalas, siis jõuavad BMW 2017 numbrite saavutamiseni: http://www.bmwblog.com/2018/01/12/targe ... cles-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Veidi kaugemast ajaloost (0,5a tagasi):
Tesla’s third-quarter financial results in November 2017 showed the company made just 260 entry-level Model 3s from July to September.
Ja nüüdisajast:
Musk tunnistas nädalavahetusel Twitteris, et ta ei söanda hakata kõige odavamat Model 3 valmistama enne, kui Tesla suudab toota üle 5000 Model 3 nädalas. Praegu sihib ettevõte aga alles 2500 nädalas. Ambitsioonika tootmisgraafiku järgi peaks tempo 5000 autot nädalas saabuma juulis, kuid see on ebatõenäoline. 35 000 dollarit maksvate autode tootmine viiks Muski sõnul ettevõtte aga praeguse seisuga lihtsalt pankrotti.
https://majandus24.postimees.ee/4492227 ... seks-saada" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei suutnud siit teemast leida, mis esialgsed tootmisprognoosid olid Model3 'per nädal' arvestuses, aga senimaani tundub, et pigem on skeptikutel järjepidevalt õigus olnud.
Autotööstus tervikuna oleks kindlasti võitnud, kui Tesla oleks vastavalt lubatule $35k baashinnaga Model3-sid lubatud kiirusega turule lükanud, pannes vanad olijad korraliku surve alla, aga praegu vanadel olijatel pigem hea lõpptoodet viimistleda, kuna ainus 'ähvardus' mis Tesla suunalt tuleb on meedia-, mitte tootmisliini kaudu.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Roland325 »

arnis kirjutas: Tavaline tagaveoline Model3 sõidab Laguna Seca 1:56 kanti. M3'd mingi 1:41 kanti.
Arvatavasti nelikveoline annab bemmile ringrajal sarnaseid tulemusi. Eks näis.
Mida see nelikvedu nii kiirel rajal päästab? Ega Laguna Seca kruusarada ei ole.
Läbi aegade on olnud kiireimad ja paremini juhitavad rinkapillid ikka tagaveolised.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Roland325 kirjutas:
arnis kirjutas: Tavaline tagaveoline Model3 sõidab Laguna Seca 1:56 kanti. M3'd mingi 1:41 kanti.
Arvatavasti nelikveoline annab bemmile ringrajal sarnaseid tulemusi. Eks näis.
Mida see nelikvedu nii kiirel rajal päästab? Ega Laguna Seca kruusarada ei ole.
Läbi aegade on olnud kiireimad ja paremini juhitavad rinkapillid ikka tagaveolised.
Elektrimootoriga/ritega autodele ei rakendu samasugused reeglid nagu sisepõlemismootoriga autodele.
Neliveoga tavaauto omab ühte väände allikat ja siis peab keeruline ja raske pudru ja kapsas seda väänet parajalt jaotama. Elektriautod omavad ühte mootorit sillale või ühte mootorit rattale või segu nendest (üks mootor esisillale, ja eraldi mootorid tagaratastele). Kokkuvõttes saab rohkem edasiviivat jõudu. Üks mootor 192kW, kaks mootorit teoreetiliselt 2x192kW. Nelikveolised omavad üldjuhul samapalju jõudu kui ekvivalentne tagaveoline, aga on raskemad. Kui rehvid on ideaalsed , siis teoreetiliselt tagaveoline maha ei jää.



Vahet pole kas Model 3 tootmine suureneb suve lõpus või talve alguses ja vahet pole mida ennustati kunagi.
BMW M3-e müüginumbrid on konstantsed. Seda ka järgmisel aastal. Ja arvatavasti ka 5 aasta pärast (natuke vähem kuna Tesla võtab mõne osa kliente üle).
See oli teada ka aasta tagasi kui Model 3 avastati.
Seesama klientide röövimine toimus USAs kui Model S sai tuurid sisse.

EDIT: ehk mida ma öelda tahan, on see, et kui just Tesla maamunalt ära ei pühita (mis on umbes sama tõenäoline, et BMW M3 kaob tootmisest), nelikveoliste Model 3'de müük ületab BMW M3-de müügi mitmekordselt ja üsna pea. See on praktiliselt pöördumatu. Kahel autol on siiski hunnik erinevusi. Perfoormance on neil ikka üpris lähedal omavahel. Tesla sõidab otse kiiremini, bemm sõidab külg ees veidi kiiremini (selle üle käibki vaidlus, kas ikka sõidab). Kokkuvõttes on asi väga tasavägine. Aga hind... ei ole.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ultron »

Elon kommenterib Consumer Reportsi Model3 pidrudamise muret: "Looks like this can be fixed with a firmware update. Will be rolling that out in a few days. With further refinement, we can improve braking distance beyond initial specs. Tesla won’t stop until Model 3 has better braking than any remotely comparable car."
Üks suur eelis mille ka Mate Rimac on välja toonud elektrimootoritega autode kohta on jõu maha saamine. Elektrimootor suudab 100x sekundis (või veel sagedamini) oma veojõudu korrigeerida saavutades ülioptimaalse pidamise sisepõlemismootoritega lahendustega võrreldes.
BMW elektriautode projekt on ka suhteliselt elujõuline ja ma selle pärast ei põeks, et baierlased maha jäävad. Kui vaja lasevad i5M vms välja ;) 2028 aastal võivad isegi mitu neid toota
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

10 aastat on RÄIGELT pikk aeg tänapäeval. Isegi kosmosetööstuse raamides.
Ütleme nii, et nii pikk aeg, et seda ei ole mõtet üldse arvestada kui tõsist plaani.
Selleks ajaks 600kg-ne akupakk sõidab umbes 1100-1200km*, mis on räigelt rohkem kui vaja.
See on juba aeg, mil saab kasutada akusid hübriidlennukitel ülikõrglendudeks.
Selleks ajaks võibolla saab BFR - Big Fat Rocket valmis ja ajab juba kaupa ringi.

*Kui akud arenevad täpselt samas tempos nagu praegu ja mingit uudset välja ei mõelda.

Muideks, Saksa saab iseendale trahvi kuna ei saa linnade õhukvaliteete normide piiresse.
Räiged piirangud väga kiiresti. Poolvanade disladega ei saa linnas sõita.
Vaidlus käib selle üle, kas lubada EURO5 diislid veel mõneks aastaks või ainult EURO6 ja punkt.
On võimalus et meetmed võetakse kasutusele paugupealt järgmisel kuul.
Nii et 10a on natuke nali.

Nõrgemad autotootjad annavad alla diiselmootorite pakkumisega EU-s. Lihtsalt liiga kallis.
10 aastat on väga pikk aeg. Vahepeal jõuab tekkida EURO7 ja vist EURO8. :lol:

Ma isiklikult arvan, et EURO9 jääb viimaseks ja järgmine samm on EURO 0. Heitmeta auto norm.
No ei ole võimalik kraane veel kinnisemaks keerata.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ultron »

Minu tehase lingi mõte oli selles, et täna ei saa sakslased akude tootmismahu tõttu masstootmist teha Teslaga konkureerival skaalal aga see muutub.
Tesla kõnnib finantsiliselt hetkel suht õrna jää peal. Mudel3 tootmisesse laskmisesse on kõik rahad hakkama pandud ja kui asi popiks ei saa on pankrott lähedal. Samas pre-ordereid vaadataes isiklikult seda ei usu.
Veel teemasse: https://majandus24.postimees.ee/4492227 ... seks-saada" onclick="window.open(this.href);return false;
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Miks on M3 müüginumbrid väiksed? See auto võiks olla palju odavam, kuid see ongi suunatud vähe erilisemale inimesele ja vähe kallima hinnaga. Ikka, et inimene ennast eriliselt tunneks. Hinna võib tuua alla ja auto oleks masstootmises.
Tesla Model3 aga just ongi suunatud massidele. Mis sellest kiirendusest sellise auto puhul. Mõned korrad paugutad ja kogu lugu.
Rimac Consept 2 puhul öeldakse otse, müüakse numbreid, 0-100ni, kuigi igapäevaselt see ei ole oluline.
https://youtu.be/ho-miCbIr84" onclick="window.open(this.href);return false;
Mootoril vähegi mahtu on, ega siis ei sõida meist keegi pedaal igal ristmikul põrandasse.
Ja no jälle, see salong. Kodus asetage köögilauale tahvelarvuti, võtke üks rõngas ka kätte ja istutegi Tesla Model 3-mes.

Teadmiseks, et BMW M3 müüginumbrid lähevad veel alla. Mai kuust lõpetati BMW M3 tootmine, järgmine tuleb 2020.

10 aastat on tõesti räigelt pikk aeg. Mida on Tesla selle ajaga teinud? Facelifti on Model S saanud aga no välimuselt on see praktiliselt sama, mis esimene mudel. Arvestades nende probleeme, siis tõenäoliselt järgmise 10 aasta jooksul midagi üllatavat välimuse muutuses ka ei näe.
Model 3 on lihtne tõestus selleks. Väiksemaks tehtud Model S.

Mina ennustan Teslale veel suuremat kukkumist mõne aasta pärast. Esmalt löövad maine ja hinna alla kasutatud Teslad, millel garantii on läbi ja omanikud ise peavad maksma hakkama. Siis muutub selle auto omamine suuremaks luksuseks, kui omada 10 aastat vana BMW M3-me.

Jaguar tuli oma elektrimaasturiga. Läheb aega ja tulevad Saksa autotootjad oma elektriautodega. Tarbijale saab võimaluse valida. Huvitav saab olema, kui suur osa neist jääb kirjutuslaua disaini juurde.
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

seda "õigepea saabuvat pankroti" on teslale ennustatud vist juba 10 aastat. neid jutte ei tasu uskuda.
mudel 3 on ikka täiesti eraldi platformil. pigem on x lihtsalt paisutatud s.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

iffiff kirjutas:seda "õigepea saabuvat pankroti" on teslale ennustatud vist juba 10 aastat. neid jutte ei tasu uskuda.
mudel 3 on ikka täiesti eraldi platformil. pigem on x lihtsalt paisutatud s.
Lutsukivi meenutavad need kõik.
Millist juttu saab uskuda. Uskuda, et kõik läheb hästi on ka raske. Tesla ometi ei tunnistaks, et asi on ikka väga jama. Kunagi tuleb see investeeritud raha tagasi maksta pankadele.
Tesla kasuks räägib kindlasti eraldi tehas akude tootmiseks, akud mida ostavad teised autotootjad.
Pankrot on sellise suurusega ettevõttes muidugi puhas omanike vahetus. Ostetakse mõne teise suure autotootja poolt ja äri käib edasi.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Kes on lugenud Phil Knighti Shoe Dog'i ('Jala jälg' eesti k.) näeb siin ilmselt küllaltki palju sarnasusi Nike'i edulooga. Karmid võlad, suured laenud ja investeeringud, oht et võetakse üle, ei tea kust raha juurde leida, oodatust väiksemad tootmis-/müüginr-d, jne jne.

Seda kuidas Blue Ribbon Sports lõpetas ning millise jälje on Nike jätnud spordijalatsite ajalukku teavad ilmselt kõik. Eks näis, kas Elon autotööstuses sama suudab ära pullida, aga isiklikult usun, et pigem 'jah'. Saaks neid lubadusi ka natuke reaalsemaks, siis ilmselt 'tavaautode pooldajad vs fanboyd' vastasseis nii tuline ka poleks, ent milleks unistada väikselt, kui püüdlused on kosmose suunas.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ideid ja tal tõesti jagub. Need ideed on veel nii head, et need tõesti võiks kasvõi 50 aastat kahjumiga töötada.
Kosmosesüstikud, hyperloop, elektriautod. Naftatööstused tegid varasemalt suurt lobitööd, et see tehnoloogia ei jõuaks kasutusse. Oli sobiv aeg ja sobiv mees, õigel ajal õiges kohas.
Ja neid toetajaid jagub:

https://www.youtube.com/watch?v=8JPZskYKUvY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Kui Tesla on vähem kui 1% maailma autodest, siis Muski teine ettevõte, SpaceX,
teeb 2/3 kogu maailma raketistartidest.
Ja Musk võib raha liigutada nii kuidas vaja.
Pilt
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Uurisin just siin BMW probleemist, kus ukse avamisel mootor seiskub. Kes neid manuaale ikka viitsib lugeda.
Internet nüüd kirjutab, et iDrive menüü Doors/Key annab valiku seda välja lülitada. Tuleb katsetada.
MSW
Huviline
Postitusi: 727
Liitunud: 16.10.2004 21:19 49
Asukoht: Jüri/Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas MSW »

Muhv kirjutas:M3ni on Model3 tõesti oi-oi-oi kui palju maad minna.
https://majandus24.postimees.ee/4492104 ... 1505758762" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.consumerreports.org/car-saf ... ng-update/
;)
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Henri. kirjutas:Elon on siin veidi hullu pannud Twitterimaailmas:
https://twitter.com/elonmusk/status/998 ... wsrc%5Etfw" onclick="window.open(this.href);return false;
Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
Veidi pikemalt juttu SIIN
Esimene pikem revüü väljas. Väga huvitav ja tundub, et aus lugemine. Muljetavaldav kraam.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/r ... rack-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Hendrik38 »

arnis kirjutas:10 aastat on RÄIGELT pikk aeg tänapäeval. Isegi kosmosetööstuse raamides.
Ütleme nii, et nii pikk aeg, et seda ei ole mõtet üldse arvestada kui tõsist plaani.
Selleks ajaks 600kg-ne akupakk sõidab umbes 1100-1200km*, mis on räigelt rohkem kui vaja.
See on juba aeg, mil saab kasutada akusid hübriidlennukitel ülikõrglendudeks.
Selleks ajaks võibolla saab BFR - Big Fat Rocket valmis ja ajab juba kaupa ringi.

*Kui akud arenevad täpselt samas tempos nagu praegu ja mingit uudset välja ei mõelda.

Muideks, Saksa saab iseendale trahvi kuna ei saa linnade õhukvaliteete normide piiresse.
Räiged piirangud väga kiiresti. Poolvanade disladega ei saa linnas sõita.
Vaidlus käib selle üle, kas lubada EURO5 diislid veel mõneks aastaks või ainult EURO6 ja punkt.
On võimalus et meetmed võetakse kasutusele paugupealt järgmisel kuul.
Nii et 10a on natuke nali.

Nõrgemad autotootjad annavad alla diiselmootorite pakkumisega EU-s. Lihtsalt liiga kallis.
10 aastat on väga pikk aeg. Vahepeal jõuab tekkida EURO7 ja vist EURO8. :lol:

Ma isiklikult arvan, et EURO9 jääb viimaseks ja järgmine samm on EURO 0. Heitmeta auto norm.
No ei ole võimalik kraane veel kinnisemaks keerata.
Niikaua kuni ei lahendata laadimismkiirust ja laadimispunkteide teemat ei hakka nad eriti levima. Kui ikka laadimine kestab tunde siis...võtaks minu päevane reis Eestis aega 2 päeva.
Kuid see mida Soomes plaanitakse on ikka uus tase . toon mõned näited:
- kütuse hind iga aasta +3-9 senti et aastaks 2030 oleks aktsiis juba 2,5 € juures.
-linnadesse sissesõit tasuliseks
-parkimiskohtade kaotamine
-töökohtade esisest parkimiskohad maksu alla (erisoodustusmaks)
-aastaks 2030 670000 el autot (kusjuures see tähendaks, et iga aasta peaks ostetama 70000 el autot
-jne :D :oops: :shock:

Ja el auto läbitavast vahemaast siis Hunday vähendas oma el auto reklaamitud vahemaad 50% võrra. Kuna uute testide kasutusele võtule (rohkem reaal oludes) see langes meeletult.
ehk kukkus 400 km pealt 200 km peale. Ja see 200 km on ka võimalik vaid 1 reisijaga, ilma kiirendamata jne.
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Hendrik38 »

tfv kirjutas:võtsin teema algusest lõpuni läbi, hea lugemine!

naerda sai ka korralikult, kui 10-20a vanad bemmiomanikud tulid siia kiruma kuidas nende elu korrusmajas jõle halb on ja kive söövad, sest liising ja üür võtavad toiduraha ära. seetõttu ei jaksa omale elektrikaablit osta et teslat oma õismäe katusekorterist laadida. braavo! õnneks kadusid nad kuskil sealmaal ära kui esimene tesla omanik sõna võttis.

teine naerupunkt oli see, kuidas viriseti selle laadimise üle, alguses oli kõigile jõhkralt üle jõu käiv ~500km distantsi tagant laadimispaus teha, meestel siin ju päevas 1000+ ja aastas 100 000+ kilometraazid oma 525tds igiliikuritega... kusjuures huvitab et kas te oma autosi tangite ka vahepeal või?
järgmine variant, sõites mingi läbimaa maha, nt. tallinn-tartu-tallinn, peatuse ajaks juhe seina pista. no jälle valmistas raskusi bmw omanike jaoks, nemad nii kõvad mehed et ei ole sellise asja jaoks küll aega. küll lapsed kisavad ja e36s esimest korda kätte saadud naine kisab et miks m5-ga hoopis ei sõida.
natuke aega hiljem tuli probleemiks see et koju minnes juhe seina panna??? max 10 sekundit võttev liigutus kui su käsi ei värise, aga ei ole võimalik, sest sõitsin just ämma juurde maale 300km -25 kraadi pakasega ja sajandi tormiga, et elekter kadund ja tuul lööb pikali kui uksest välja astuda.
lõpuks aga tuli juba probleemiks see et imelik on ju kui saab ühe otsaga tallinn-tartu-tallinn ära sõita? et vahepeal tuleks ikka ju peatused teha? no kamoon :D :D
reaalselt ei ole siin teemas mitte kellelgi ühtegi argumenti selle auto vastu peale hinna, mis on "keskmisele" eestlasele liiga kallis. kadedad eestlased siin lihtsalt kisavad oma e60-te otsas et nende auto on maailma parim, mis sest et 10 aastat tagasi kirusid disainiime maapõhja.
tore et adminnidel on jätkund kannatust see teema alles hoida, kuna tuli siit välja minu arvates üsnagi sisukas arutelu. oleks endal raha, telliks kah ära.
Sinu tekst ajab naerma.
a) kus ma laen-ei ole tekkinud mingeid laadimispunkte ei majade ega korterelamute juurde.
b) valikute vabadus ehk sõidu piiratus.
Sest auto annab vabaduse ja kui tuleb isu siis istun ja sõidan kasvõi ühe päevaga tervele Eestile ringi peale. bensukaga saan seda teha-elektrikaga mitte vaid pean pidevalt mõtlema ja otsima laadimist vms.
c) Nüüd on sinu tekstist aega edasi läinud ja laadimine ei ole kuidagi kiiremaks lä'inud ehk seisab paigal.
d) olles ka ise Teslaga sõitnud siis tegemist on täieliku saastaga ruudus. Koliseb, nagiseb, müra, olematu viimistlus.-ühesõnaga Lada, mis lada. Ja hind ikka samasugune.
Kiirendada kannatab vähe ehk sisuliselt peaks liikuma nagu trolliga sõiteb pensionär.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Aeglase laadimise probleem on Eestis, kuid see paraneb loodetavasti varsti. Laadimisvõrk müüdi maha ja üks konkurent vist vaidlustas selle kohtus.
Nissanile piisab sellest, kui lisada päevale 30 minutit laadmist ja reis saab tehtud.
Porsche ja VW katsetavad juba ülikiiret laadimist, ei ole see aeg kaugel.
Probleeme on nii sõidukite tootjatel kui laadimisjaamade valmidusega.

Hunday ei tea aga Hyundai Kona jutt ei vasta päris tõele.
Topauto lehelt, eesti keeles:

"Määra oma sõiduulatus valides kahe akukomplekti vahel: kas 39,2 kWh mudel*, mille tippkiirus on 155 km/h ja sõiduulatus ühe laadimisega 289 km WLTP-põhisel mõõtmisel (345 km NEDC kohaselt), või 64 kWh mudel tippkiirusega 167 km/h ja sõiduulatusega 449 km WLTP-põhisel mõõtmisel (546 km NEDC) ühe laadimisega."


39kwh mudel tuleb Eestis müüki alles 2020.
Ja igasuguse EKRE meelse paanika levitamine ei ole mõistlik. 510 km on täiesti reaalselt saavutatav tulemus suvel: https://youtu.be/kq3OoZoUZBA" onclick="window.open(this.href);return false;

http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
j.j.
Huviline
Postitusi: 549
Liitunud: 02.04.2013 14:12 12
Peamine sõiduk: E36 / E90
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas j.j. »

Hendrik38 kirjutas: a) kus ma laen-ei ole tekkinud mingeid laadimispunkte ei majade ega korterelamute juurde.
b) valikute vabadus ehk sõidu piiratus.
Sest auto annab vabaduse ja kui tuleb isu siis istun ja sõidan kasvõi ühe päevaga tervele Eestile ringi peale. bensukaga saan seda teha-elektrikaga mitte vaid pean pidevalt mõtlema ja otsima laadimist vms.
c) Nüüd on sinu tekstist aega edasi läinud ja laadimine ei ole kuidagi kiiremaks lä'inud ehk seisab paigal.
d) olles ka ise Teslaga sõitnud siis tegemist on täieliku saastaga ruudus. Koliseb, nagiseb, müra, olematu viimistlus.-ühesõnaga Lada, mis lada. Ja hind ikka samasugune.
Kiirendada kannatab vähe ehk sisuliselt peaks liikuma nagu trolliga sõiteb pensionär.
Elektriautorubriik = Huumorirubriik?

A) Kellele? Et saaks jälle 5a hiljem ohkida, kuidas laadimisvõrk on ajale jalgu jäänud?
B) Huumor, ma ei vaevu kommenteerimagi.
C) Meil pole hetkel saadagi autosid, mis suudaks palju rohkem kui 50kW vastu võtta.
D) Noojah... :lol:
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Soomes ei ole see mingi "uus tase". See on tehtav ja soomlane tunneb seda teekonda sinna "habemega" soome keelsete sõnadega: "siella on kaksi vaihtoehtoa - sa teet sitä tai sa itket ja teet sitä".
Ilmselt tõlge on üleliigne.
Hendrik38 kirjutas: Kuid see mida Soomes plaanitakse on ikka uus tase .
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Hendrik38 kirjutas: Kui ikka laadimine kestab tunde siis...võtaks minu päevane reis Eestis aega 2 päeva.
K
Ja el auto läbitavast vahemaast siis Hunday vähendas oma el auto reklaamitud vahemaad 50% võrra. Kuna uute testide kasutusele võtule (rohkem reaal oludes) see langes meeletult.
ehk kukkus 400 km pealt 200 km peale. Ja see 200 km on ka võimalik vaid 1 reisijaga, ilma kiirendamata jne.


Palun, mine trollita kusagil mujal :roll:

Ära väida jama mida sa kusagil umbes kuulsid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Hendrik38 »

BumBum kirjutas:Aeglase laadimise probleem on Eestis, kuid see paraneb loodetavasti varsti. Laadimisvõrk müüdi maha ja üks konkurent vist vaidlustas selle kohtus.
Nissanile piisab sellest, kui lisada päevale 30 minutit laadmist ja reis saab tehtud.
Porsche ja VW katsetavad juba ülikiiret laadimist, ei ole see aeg kaugel.
Probleeme on nii sõidukite tootjatel kui laadimisjaamade valmidusega.
Ei saa tehtud kui lisada 30. See eeldab, et saad koha kus laadida aga kui seal on enne sind järjekorras 10 autot? Kas siis ka on 30 minutit? ei, ei ole.
Kuigi selles vallas asi edeneb. Porsche lubas 2020 mudelil tulla välja lahendusega, et laadimine võtab 15 minutit. Kogu laadimise (kiire) probleem on selles, et kuidas ennetada akude ülekuumenemist. Kui see leiab lahenduse siis ei ole kaugel aeg kui laadimine võtab aega 5 min
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Hendrik38 »

j.j. kirjutas:
Hendrik38 kirjutas: a) kus ma laen-ei ole tekkinud mingeid laadimispunkte ei majade ega korterelamute juurde.
b) valikute vabadus ehk sõidu piiratus.
Sest auto annab vabaduse ja kui tuleb isu siis istun ja sõidan kasvõi ühe päevaga tervele Eestile ringi peale. bensukaga saan seda teha-elektrikaga mitte vaid pean pidevalt mõtlema ja otsima laadimist vms.
c) Nüüd on sinu tekstist aega edasi läinud ja laadimine ei ole kuidagi kiiremaks lä'inud ehk seisab paigal.
d) olles ka ise Teslaga sõitnud siis tegemist on täieliku saastaga ruudus. Koliseb, nagiseb, müra, olematu viimistlus.-ühesõnaga Lada, mis lada. Ja hind ikka samasugune.
Kiirendada kannatab vähe ehk sisuliselt peaks liikuma nagu trolliga sõiteb pensionär.
Elektriautorubriik = Huumorirubriik?

A) Kellele? Et saaks jälle 5a hiljem ohkida, kuidas laadimisvõrk on ajale jalgu jäänud?
B) Huumor, ma ei vaevu kommenteerimagi.
C) Meil pole hetkel saadagi autosid, mis suudaks palju rohkem kui 50kW vastu võtta.
D) Noojah... :lol:
Ja mis sinu kommentaari mõte oli? Kui laadimisvõrke ei ehita siis ka ei osteta. Nii lihtne see ongi.
Miks B huumor on? Auto annab vabaduse millal minna iganes ja kuhu iganes. Praegune el auto seda ei paku. Pakub piiratud ulatuses.
Ja miks D lol on? Olen sõitnud mitu päeva. Sai renditud välismaal olles- Londonis, et ei peaks maksma linna tasusid. Tegemist täieliku õnnetuse hunnikuga. Nahk õhuke nagu peldiku paber, koliseb, müra, viimistlus alla igasugust taset nagu ameeriklastel üldiselt kõigil.jne. Lada, mis Lada.. Paneelide vahed cm, avarii korral saad välja vaid üle esimeste istmete ronides jne (mitte model S)
Tesla selle elektri asja alagatas aga firma ei kesta kaua, sest suured autotootjad tulevad peale. MB, Audi jne tootjate mudelid on juba midagi muud oma kvaliteedilt. Know how teeb oma töö ja suurtel tootjatel on seda ikkagi 100 aastat. Kui kestab on tore aga isiklik arvamus on, et ei kui suured tootjad oma tootmise tööle saavad.
Viimati muutis Hendrik38, 15.12.2018 11:58 31, muudetud 2 korda kokku.
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Hendrik38 »

arnis kirjutas:
Hendrik38 kirjutas: Kui ikka laadimine kestab tunde siis...võtaks minu päevane reis Eestis aega 2 päeva.
K
Ja el auto läbitavast vahemaast siis Hunday vähendas oma el auto reklaamitud vahemaad 50% võrra. Kuna uute testide kasutusele võtule (rohkem reaal oludes) see langes meeletult.
ehk kukkus 400 km pealt 200 km peale. Ja see 200 km on ka võimalik vaid 1 reisijaga, ilma kiirendamata jne.


Palun, mine trollita kusagil mujal :roll:

Ära väida jama mida sa kusagil umbes kuulsid.

Ma ei trolli. Googelda natuke. Need tehase andmed isegi WLTP testiga on tehtud sisuliselt labori keskkonnas. Võta sa elektrikas ja pane sinna 4 inimest + pakid ja mina võtan oma bensuka. Vaatame kumb enne Tln-Riia tln reisilt tagasi jõuab. Pakun, et mina kuskil 3-8 kiirema ajaga-olenevalt autost mille valid
Juba sinu küsimus, et milleks valida M5 kui võib Tesla jätab selge mulje. Tesla hulluga vaielda on sama nagu veganiga. Ta läheb üle sõidutee ainult selleks, et seda öelda :lol:
See, et sina ei suuda üle 250 km roolis olla on juba sinu probleem. Mul ei ole mitte midagi elektrikate vastu aga praegusel hetkel ei suuda nad sisepõlemismootoriga võistelda-ei hinna ega kasutusmugavuse pärast. Lubada saavad seda eramajades elavad isikud jms. Reisile praegu sellega ei lähe, sest teekonna pead valima laadimiskohtade järgi. Kuid eks see kõik mingi hetk muutub.
Hendrik38
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.09.2016 13:58 29

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Hendrik38 »

arnis kirjutas:
toivoku kirjutas:
arnis kirjutas:
"Ma sõidan ainult sellise autoga, mis sõidab vähemalt 10 tundi ilma peatusteta
200km/h mäest ülesse -30C pakasega konditsioneeriga haagiselamuga ja katuseboksiga".
aga kas sulle ei meeldiks see?
Ei. Mulle ei istu isegi sellised autod, mille kütusepaak mahutab üle tuhande kilomeetri (jah, see tähendab, et ka enda auto ebamõistlikult suur paak, mis on samasuur nagu 540i-l, ei meeldi).
Ja seda enam veel elektriautod. Miks osta akumahtu, mida ei vaja (või vajad kord aastas)?

See läheb üks-ühega kokku arusaamisega, et kuna ma käin kalal 2x aastas lähimal tiigil viie sõbraga,
on mul vaja nelikveolist minivan-i, mis mahutab mugavalt kõik sisse ja ei jää põhja peale kinni.
Reaalselt kasutan autot poodi ja tööle minemiseks 200 korda aastas.
Aga täpselt sellepärast ongi vaja. Piisab sellest ühest juhtumist. Töhtis, et oleks olemas see võimalus seda teostada aga mitte jätta midagi tegemata. Vhmajope ostad ka ju endale kuigi kannad seda vaid vihmase ilmaga :D
Praegu panen webasto sooja , tangin paagi täis (5 min) ja sõidame Riiga (3 inimest autos), käime poes ning sõidan sealt tagasi.
Kui sulla ikka Leaf alles ja suudad 200 km maks sõita siis soovitan sama teha :mrgreen:
Ja see minek tuli praegu kui sõbrad kutsusid ja võimekus seda teha tähendabki vabadust-mis on suuresti sisepõlemismootoriga auto omamise mõtteks ehk annab vabaduse teha selliseid otsuseid.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Naine jättis maha või mis juhtus, et nii ärevalt ärkasid?

Ma saan aru teil on oma arvamus, kuid miks tood näiteid toimivast lahendusest ja väidad, need ei toimi.

Sõitsid ühe Teslaga ja nüüd on kõik väga halb. Tesla on saanud piisavalt uuendusi ja kui tegu on rendiautoga, siis väga ei tohiks imestada.

Väidad, et 30 minutist ei piisa, kuna kõik laadijad võivad samal ajal olla hõivatud ja samas kirjutad, et elektriautosid ei ole? Kuidas sellest nüüd arusaada? Investeeringuid tehakse vastavalt nõudlusele.

See kas autos on 1 või 4 inimest ei muuda läbisõitu märgatavalt. Selle väite järgi peaks kõikidel auto kütusekulu kahekordistuma. Puudusid füüsika tunnist? Googelda ja veeda parem aega füüsika õppimisele.
Kõikidele autodele, sõltumata mootorist tehakse "laboritestid".

Kes ennem kohale jõuab? Neeger oled või mis? Kuhu sul kiiret on? Igapäev sõidad 1000 km? Sellisel teekonnal on otstarbekas teha 3-4-5 pausi, jalgade sirutamiseks ja reisi nautimiseks.
toomik
Huviline
Postitusi: 239
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas toomik »

BumBum kirjutas:... Googelda ja veeda parem aega füüsika õppimisele.
...
Ma ei tahaks küll kütet lõkkele visata, kuid ka elektrileeri rahvas võiks füüsikat õppida. Ülikiire laadimine on tore küll, aga kas keegi on isegi vaevunud uurima, millised voolud seal mängus on? Milline peab olema elektrivõrk, et seda arvestatavale auto hulgale võimaldada?
Isegi, kui ülikiire laadimine välja jätta, kas te kujutate ette, milline näeb välja see voolukaabel, mille otsas ühe kesmise magalarajooni majad ripuvad, kui igas korteris on ööseks elektriauto laadima pandud.
Enne, kui üldse üleval Soome kohta toodud numbrites elektriautode peale mõtlema saab hakata, tuleb kõikide linnade elektrisüsteemid kordades suuremate võimsuste jaoks ümber ehitada.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

hetkel enamustes majades 16 a kaitse alajaamad ei suuda kõikidele seda tagada. Praegugi on paljudes maapiirkondades külmemate ilmadega alajaamade põlenguid. et kõigil oleks võimalus kodus laadida läheks võrgutasu nii kalliks, et odavam oleks escaladega sõita.
Elektriautot promotakse ikka sellepärast, et iga riik saaks ise kütet müüa mitte mingitele araablastele kogu see raha jätta. Ülejäänud argumendid on kõik teisejärgulised.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Vasta