Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Kustas »

arnis kirjutas:Ütleme esiteks on supercharger-i võimalus, see on ikka suur samm.
Jah, see on tõesti üks hea asi, mis Tesla-l pakkuda on - väga võimsad laadimisjaamad.
arnis kirjutas:Teiseks, aku suurus/mahutavus.

See ei ole mingi argument. Seal on ilmselge muu põhjus, ning see ei räägi autoarendaja tehnoloogilisest suutlikusest. Tesla on oma rohkemate akude võrra ka samapalju raskem.
arnis kirjutas:Miks mitte i8 puhul teha 1 ja väga hea
mitte 2 ja okei ajamit. i8 väga meenutab Volvot, kus ühte silda liigutas
elektrimootor, teist silda aga sisepõlemismootor, ei miskit uut tegelikult.
Ja tagasillal asetseva elektrimootori konfiguratsioon on midagi uut? Rohkem nagu üle saja aasta vana tehnoloogia.
arnis kirjutas:320kW on peajagu rohkem kui i8 100kW (vist oligi nii vähe ainult).
Kombineeritult sisepõlemismootoriga 266 kW. Elektrimootor eraldi 98 kW. Jällegi, sa võid 1000 kW-se elektrimootori ka sinna peale panna, see pole mingi tehnoloogiline saavutus.
arnis kirjutas:Ja i8 jaoks oli akut ainult mõniKÜMMEND kilomeetrit, halloo Prius :lol:
35 kilomeetrit. i8-l on aku mahutavus ka kõigest 7.8 kWh, võrdle seda Tesla 60/80 kWh-ga.
arnis kirjutas:i3 on kökats. Väiksem võimsus, väiksem suurus, väiksem aku, kesine hind.
S-i raskuskese on katastroofiliselt hea. Ei i3 ega i8 ei oma sellist.
Järjekordne tagumikust võetud väide. i8 raskuskese on 460 mm maapinnast, Tesla S-i raskuskese on 450 mm maapinnast. i3-e kohta info puudub, kuid on ilmselt sarnane i8-ga.

Osad olulised tehnoloogilised saavutused BMW i3/i8 puhul on näiteks nende CFRP (carbon fiber reinforced plastic) kered ja veljed, ning laser esituled, milleni Elon Musk oma väikese firmaga ei küündi.

Mina siia lõppu väidan, et Tesla S ei ole mitte kuidagi tehnoloogiliselt 'peajagu üle' BMW i-mudelitest ja see oli kogu mu point. Ja kui sa tahad vastupidist tõestada, siis palun rohkem fakte ja vähem youtube-i videode põhjal tekkinud emotsionaalseid väljapurskeid.


BMW i3
http://www.greencarcongress.com/2013/07 ... 30710.html

BMW i8
http://www.greencarcongress.com/2013/09 ... 10-i8.html
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Kahjuks peab tunnistama et i3 on juba pildipealt vaadates käkerdis, sellest peajagu parem on juba asja välimus.

Kas just parem.... i8-st, välimuselt ? eitea, aga pole ühegagi neist sõita saanud ega ka reaalses elus näinud, seega ei oska öelda..

i8 on vist rohkem sisepõlemismootori toel liikuv asi.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

No selge, kõik on ühel meelel, et i3 ei kõlba võrdluseks.
Ainsaks BMW kandidaadiks jääb Priuse stiilis i8, mis suudab
pisikese akuga sõita mõnikümmend kilomeetrit.
Miks siis i8 üldse eriline on? Aerodünaamiline koefitsient?
Miks see maksab ulmet? Sumbutist tuleb ikka mürki :D

Laadimisotstega seoses on asi lihtne: sobivad ka need
universaalsed kastid tee ääres. Autoga tuleb kaasa
adapter, et saaks kasutada ka tavalisi laadijaid, nii lihtne ongi.

Suured autotootjad arvavad, et pole vajadust? Sähh sulle Norra :D
Ei tegelikult vajadus on juba päris mitu aastat, eriti väga arenenud
riikides. Majanduslikult on odavam osta Tesla S kui rahvaauto 530d.

212km/h on elektrooniliselt piiratud. Elon Musk andis vihje, et EU versioonil
võetakse piiraja maha. Kuid ärme nüüd hakka jälle väljuma mõistlikuse
piiridest (üle 160km/h läbi terve Euroopa). Tesla S on loodud kui pereauto,
M5 aga ei ole pereauto. Tal on ka ka teine hooldusprogramm/nõuded.
Ja kõige tähtsam, esmane investeering (ost) on kolmandiku võrra suurem.
Nagu juba öeldud, siis suurettevõtted mängivad kõikide toredate asjadega,
mis tõstaksid auto hinda ja väärtust, kuid südameks on
"südamestimulaatoriga masuudipress", vabandage väljendi eest.
Veel tuleks meenutada, et kütuse hinnad EI hakka langema, mitte kunagi.
Jutt käib siis fosiilsetest varudest saadud kütustest.

Ja i8 kohekohe tuleb välja. Arvestame, et see mudel võiks eesti rullnokkade
kätte jõuda 10 aasta pärast. Mis te arvate, palju maksab siis kütus?
i8 jällegi ei ole pere auto, seega, kas see ikka on mõistlikum kui Tesla S?
i8 oleks nagu vana 8. seeria. Tehtud entustidele, pedaalivajutajatele.
Ma ei kujuta ette, kuidas ma sellisega peaksin tööle sõitma või ummikus passima,
kuid reaalselt on tööl käimine, poes käimine, elu. Jah i8 on ikka jõhkra välimusega,
kuid see, mida ta ohverdab, ei tasu ennast ära :( Eriti hind.

Ahjaa, mis eesmärgiga see mõne kWh aku üldse on sinna pandud? Kui hoolikalt
mõelda, siis suht ainult VÄGEVAKS kiirendamiseks ja regenereeritud energia päästmiseks.
Ma ei saa sellega isegi Keilast-Tallinnasse kooli sõidetud. Külmade õlidega masuudikas
peab ikka ennast tööle ketrama, mis kokkuvõttes on täitsa idiootne.
Seega, i3 on funktsionaalne kökaks (Leafi vastane) ja i8 on ulme, (MB SLS AMG Electric)?
Muideks, Mersu ostab Teslalt ajameid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas darklight »

nägin telkust reklaami, et nüüd saab lada grantat automaatkastiga, seda tahaks, kahju et meil ei müüda :mad:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Meil ei ole jah lubatud müüa "alla igasuguse arvestuse" kvaliteediga sõiduautosid.
Juutubis võib kümneid videosid vaadata, kuida 30-ga matsu pannud autod komposteeruvad :lol:

Muideks, hääletatakse kolmandaid automarke/mudeleid. Hea oleks, kui need saaksid
ka teemasse märgitud, kas mõni teinegi arvab sama või on "samasugune eufooria nagu Tesla".
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas darklight »

no ma just märkisin :cool:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

No ma jätsin võimaluse hääle muutmiseks.
Kui sa kord päriselus näed, kuidas mõni isik surma saab sellises plekitükis,
siis vast mõtled, kas ikka lubad abikaasal/lastel sõita sellise kökerdisega ;)

Mind näiteks 4-tärni juba aitasid tunneli lõpu valguse mitte leidmisega,
kui ma 110-ga posti lendasin. Kaelalülid küll purunesid, kuid näe, ikka funkan,
vaevalt nüüd Lada-ga nii edukalt läheks. Need tärnikesed pole mingi moevärk ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas MuiduMees »

darklight kirjutas:nägin telkust reklaami, et nüüd saab lada grantat automaatkastiga, seda tahaks, kahju et meil ei müüda :mad:
Nii äge. Tahan kaaaaaaaaaaaaaaa
2000 a. 320d, e46
toomik
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas toomik »

Mitte, et ma nüüd väga seda Teslat fännaks aga hetkel ei ole midagi maailmas, mida sellega võrrelda. Tesla S on esimene elektriauto, mida Eesti suuruses riigis saab ilma ühegi probleemita kasutada. Selle all pean siis silmas seda, et ma saan sõita ühest Eesti otsast teise, süüa seal kõhu täis ja sõita kodu tagasi.
Kui mul väga vaja on kuskile puhkusele sõita, siis saab ju selleks otstarbeks alati mõne teise auto võtta.

Teslat i8-ga võrrelda on nagu mootorratast jalgrattaga võrrelda. Mõlemad on küll liiklemiseks, kuid kuidas liigeldakse on fundamentaalselt erinev. Kui Tesla liigub elektri jõul siis i8-l on see elektrimootor ainult sellepärast küljes, et praegu on roheline hästi pop ja noortepärane. i8 oleks ilma selle aku ja elektrijamata täpselt sama hea auto - võib-olla väiksema massi poolest isegi parem.
Ainuke asi mida see ~40km elektri jõul annab, on see, et me saame selle auto reklaamiflaieritesse kirjutada mingeid ulmelisi 2l/100km küttekulusid ja 2 kohalisi gramme kasvuhoone gaasi sumbutajast. Seda sellepärast, et meil on stadardiseeritud testid kulude mõõtmiseks ja need (selleks et mõõta kulu 100km kohta) ei ole isegi 100km pikad.
Praktikas liigub ta ikka ainult oma sisepõlemismootori toel ja võtab kordades reklaamitud 2l/100km kohta kütet. Siin eelpool mainiti 24h tripe läbi euroopa. i8-ga on see sama nagu suvalise teise BMW-ga (isegi 10 aastat vana 530d-ga) ainult i8-s on ilmselt kitsam ja ebamugavam istuda.
Paap kirjutas:Range 500km ja AVG 2.5l/100km st siis kütusepaak on 12.5L?! :)
Ei tahaks uskuda.
Tsitaat i8 teemast.

Tesla ainukeseks probleemiks (nagu igal elektriautol ja ka i8 mingil määral) on aku. Senikaua, kuni me energiat akudega kaasas tassime, ei saa ükski neist olema nii universaalne nagu tavapärane sisepõlemismootor.
Kui saavad seeriaküpseks praegu väikeseeriates olevad nn "fuel cell"-id, siis saab elektriautost igal ettekujutataval kasutusvormil arvestatav konkurent tavalisele bensiini, või diisel mootorile.

Kui mul oleks see 70-80k € uue auto peale panna (ja kui riik seda veel toetaks, nagu Norras) siis ma tõsiselt mõtleks hetkel Tesla soetamise peale. Ma ei mäleta kuna ma viimati autoga sellist trip-i tegin, millega see Tesla toime ei tuleks.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

toomik, Eesti pakub alet 18 tuhat eurot, ei pea Norrasse kolima :D
toomik, ei tohi mõelda nii, et "Eestis veel kuidagi kärab", aga
kui elaksin Prantsusmaal, siis poleks selle autoga midagi teha.
Statistiliselt üle 1000km-seid sõite tehtakse autodega ikka
haruharva, ma võin julgelt väita, et ühe auto kohta harvem kui
1 kord aastas. Mul on silmaringi all 40-45 juhti, kel oma auto,
tean neid mitu aastat ja ainult 2 sõitu viimase paari aastaga
on teostatud, mis on 1000+km ja ainult üks neist on väljunud
tsiviseeritud maailmast kaugemale kui 500km (Ukraina keskosa).

Eelised, mis tulevad sellise autoga on liiga suured, et muretseda
nendest ümbermaailmareisidest. Aga i8 puhul vist on tõesti kogu
teema ikka CO2 numbrites ja l/km näitajatega uhkustamises.
Reaalselt on numbrid ikka üsna kurvad. Hommikuses ummikus
2-8km/h liikudes pole voolujoonelisusega mitte essugi peale hakata.

Ja seoses fuel cellidega, on neil pirakas fundamentaalne probleem:
nad tõesti on "tangitavad", kuid maksimaalne potentsiaalne energia
kogus per kg või liiter on märgatavalt madalam kui vedelkütus.
Vesinik võib küll olla loodussõbralik, kuid selle potensiaal on väiksem
kui masuudil. See tähendab, et paagid peavad olema veel suuremad.
Jutt käib siis mitte tehnoloogia nooruse probleemis, vaid selles, mida
füüsika piiriks ette seab. Vesinik lihtsalt ei ole võimeline rohkemaks :(
Tesla loojalt küsiti seda teemat. Nii ta vastaski.
Muideks, BMW proovis juba vesinikku, see viis samasuguse tulemuseni.

Selgitan Tesla Motorsi lahendust sellistele haruldastele väga pikkadele
sõitudele. Aasta on 2016. Eestis on 20 Tesla S-i. Üks neist tahab täna
sõita Saksamaale Nürnbergi. Noor pere stardib hommikul Tallinna kodust.
Sõidetakse Riiga 3h40min. Lapsed tahavad süüa, on lõuna. Riias on ainult
üks Supercharger ja 20 tavalist kiirlaadijat. Otsustatakse lõunaks võtta
poest, mis asub superchargeri kõrval, kommi, mahla, võikusid. 20 minutit
hiljem on nad juba lõpetanud. Sõidetakse edasi Kaunasesse. Kella 16-e
paiku ollakse kohal. Tehakse tiba suurem paus. Süüakse enne õhtut kõhud
täis pitsarestoranis. 40 minutit hiljem sõit jätkub. 5 tundi hiljem, kell 21
hakkavad lapsed ära väsima ja tahavad magada. Jõuti Warszawasse.
Warszawas on samuti ainult üks Supercharger, kuid selle kõrval ei ole
häid majutuskohti. Võetakse tavaline kiirlaadija äärelinnas ja ostetakse
ööks majutus. Hommikuks on auto täis ja kell 10 sõidetakse välja, kõhud
täis. Sõidetakse 3 tundi. Poznanis tehakse laadimiseks väike peatus, kuna
see on selles rajoonis ainuke Supercharger. Lastele osteti jäätisekokteilid.
Autot tangiti 15 minutit. Sõit jätkub otse Berliini. Berliinis oli soovi ka
vaatamisväärsusi vaadata, kuna keegi pole seal varem käinud. Kusagil
30 minutit läks auto tankimiseks, kuid vaatamisväärsustega läks tund.
Jätkatakse sõitu Nürnbergi vanaema juurde. Jõutakse kohale, õhtu on.
Maksimaalne ooteaeg: 30 minutit? Aku keskmine koormamine ~70%

Selline võiks välja näha normaalne perereis/turismireis, mille eesmärgiks
ei ole saada punktist A punkti B maksimaalse piirkiirusega seisma jäämata.
Kõik jäätisekokteilid, söögid, majutuskohad olid tasuta.
Selline on ka Tesla Motorsi vaade, kuidas nad neid laadimisjaamu paigutavad.
USA mõlemad rannikud on neid paksult täis ja rannikuvahelisi ühendavaid
populaarseid teid (nagu ka meile arusaadav ja suht alati valitav marsruut
Tallinn-Madrid) juba täidetakse. Superchargereid tulebki EU riikidesse
käputäis, kuid nendest mõnekümnest on piisab, et läbida selliseid meeletult
suuri 4000km-seid distantse.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
coley
Huviline
Postitusi: 3880
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas coley »

Ja kui see Riia ainuke "Supercharger" parajasti teist, kolmandat ja neljandat Teslat laadimas on?

Ooteaeg venib üle tunni. Lapsed kisavad, et neil on igav. Naine tänitab, et oleks meil vaid M5 võiks üle tee asuvasse tanklasse minna kus ühtegi autot järjekorras pole...

Katsu nüüd enda erutust varjata. Ausalt! :lol:
toomik
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas toomik »

Niipalju, kui mina olen fuel cellide füüsikast aru saanud, ei ole probleemiks piisava energia kaasas tassimine, vaid pigem on probleemiks hetke output, ehk auto puhul sisuliselt kui suure hulga energiat sa sellest cellist kätte saad sel hetkel, kui sul vaja on.
Paugutan nüüd puusalt, kuid kas ei olnud mitte Honda, või Toyota mis hiljuti jaapanis lasi väikeseeriasse mingisugused fuel cellidega väikemaasturid?

See Tesla (ja elektriautode üleüldiselt) akude kasutamine töötab praegu ainult sellepärast, et need on pigem nishi kaup. Isegi kui hind ja tõsiasi, et akud kuluvad, ning neid tuleb välja vahetada, kõrvale jätta ei ole meil siin ilma peal niipalju tooraineid, et terve maailma autopark akude ja elektrimootorite peale ümber viia.

arnis tegelikult, kui ma oma eelmist postitust kirjutasin, siis ma pigem olin sinu leeris, et hetkel sama raha eest ei ole väga palju paremat autot võtta.

Elektrimootor on iseenesest geniaalne asi just oma lihtsuselt. Kogu see akumajandus on nagu pomm selle tehnoloogia jala küljes. Nende tootmiseks on vaja haruldasi tooraineid, nende tootmine ei ole roheline ja nende eluiga on lühike, ning lõpeb taaskord mürgiste jääkainetega.

Vesinik oleks selle koha peal poole elegantsem lahendus.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Tesla puhul võib paraleele tõmmata 1940nendate lõpu Tuckeriga, mis oli oma ajast tohutult ees.

Kahjuks selle projekti summutasid suured autotootjad, mehest ja tema autost on tehtud film ja kirjutatud raamatuid.


Kes ei tea millest jutt, siis


Pilt

Äärmiselt huvitav lugu, kel huvi uurigu edasi ;)
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas MartenL »

See Tucker 48 maksab tänapäeval keskmiselt 700 000 (seitsesada tuhat!) dollarit.
http://www.conceptcarz.com/vehicle/defa ... ventID=935" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui paralleeli tõmbad, ostke Tesla ja pange garaaži seisma 50 aastaks :lol:
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Selle jaoks peaks Tesla pankrotti minema pärast 51 auto tootmist :lol:


Lihtsalt Tesla tootmine on käima saadud, Tuckeri oma kahjuks mitte. Kui seda oleks õnnestunud miljonites toota ei maksaks see ealeski niipalju

Kuid konseptsioon on ju sama, sealt ka paralleel
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Kustas »

toomik kirjutas:Niipalju, kui mina olen fuel cellide füüsikast aru saanud, ei ole probleemiks piisava energia kaasas tassimine, vaid pigem on probleemiks hetke output, ehk auto puhul sisuliselt kui suure hulga energiat sa sellest cellist kätte saad sel hetkel, kui sul vaja on.
Paugutan nüüd puusalt, kuid kas ei olnud mitte Honda, või Toyota mis hiljuti jaapanis lasi väikeseeriasse mingisugused fuel cellidega väikemaasturid?
Ei fuel cell autod on toredad asjad, aga nendega on üks suur probleem - 95% maailmas toodetud vesinikust toodetakse fossiil kütusest. St, et ainuke pluss hetkel on nende autode juures sama, mis akudega autode puhul, nende liikumiseks kuluv energia on muundatud fossiil kütusest kuskil mujal, ning linnades väheb õhu saastamine. Lisaks läheb palju energiat kaotsi selle muundumisel (fossiil kütus -> vesinik -> elekter).

Samas jääb nendega ära kogu see akude probleem, mis vaevab elektriautosid.

Edit: kui seda mõtet edasi arendada, ning mõelda, et võiks siis fuel cell autode kütust toota hüdrojaamadest ja tuulegeneraatoritest saadavast taastuvenergiast, siis tegelt ei tasu see ära just energia muundumise pärast (elekter -> vesinik -> elekter), kuna kaod on suured ja tasuvam on see elekter otse akudega elektriauto "paaki kallata".
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
toomik
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas toomik »

No kui minna fantaseerimise peale, siis võiks olla vesinikutanklad sellised:

On suur katus, samasugune nagu praegustel tanklatel ja see on kaetud päikesepaneelidega, mis annavad terve päeva väikse hulga energiat. Seda sama katust kandva posti all on kaev, kust saadakse vett. Posti sees toimub hüdrolüüsi teel veest vesiniku saamine ja seda korjatakse seal samas tanklas kuskile maa alustesse paakidesse. Posti peal on kirjas palju sinna vaikselt tiksunud on, et möödasõitjad teaks, kas tanklast on midagi osta, või ei ole.
Ja nii see tankla vaikselt "imeb" pinnasest vesinikku välja. Kui nõudlus on suurem, on vaja ainult suurendada katuse, ehk päikesepaneelide pinda.
Selleks, et omale vajalik kogus seda teha, piisab vast paarist ruutmeetrist päikesepaneelidest, ehk sisuliselt ei oleks väga ebareaalne ka see, et inimestel on kodus oma tankla.
Siit saab vaikselt ka edasi mõelda seda, et me talletame päeval päikese käest tasuta saadud energia vesinikku. Seda aga saab omakorda kasutada peale autoga sõitmise veel kas maja kütmiseks, või samamoodi fuel cellidega maja jaoks energia tootmiseks. Sisuliselt vesiniku paak on sama, mis aku, ainult töötab veidike teisel meetodil. Sinna talletatakse päeval päikeselt saadud energia.
Nii saaks selliseid "tankla komplekte" üle ilma laiali paigutada, sest mingisugust infrastruktuuri ei oleks vaja. Tankla lihtsalt vaikselt tiksub ja toodab veest vesinikku.

Linnades, kus nõudlus suurem on, saab praeguste tanklate moodi seda vesinikku vedada autodega ette, või kasutada linna elektrivõrku.

Aga ok, läheb teemast eemale. Kui Nissan Leaf oli esimene samm õiges suunas elektriauto jaoks (Ei näe nagu mingi disaineri märg unenägu välja, vaid peaaegu nagu päris auto) siis Tesla S on teine suur samm.
Julgelt 90% rahvast saab sellega ilusti kõik oma tegemised tehtud ja ei panegi tähele, et tegelikult levitavad tema auto asemel kasvuhoone gaase hoopis elektrijaamad.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

toomik kirjutas:
See Tesla (ja elektriautode üleüldiselt) akude kasutamine töötab praegu ainult sellepärast, et need on pigem nishi kaup. Isegi kui hind ja tõsiasi, et akud kuluvad, ning neid tuleb välja vahetada, kõrvale jätta ei ole meil siin ilma peal niipalju tooraineid, et terve maailma autopark akude ja elektrimootorite peale ümber viia.
Tegelikult ei ole asjad nii.
Liitiumi on maailm paksult täis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Abundance_ ... %27s_crust" onclick="window.open(this.href);return false;
See ei saa ealeski otsa, kuna see ei ole ühekordne. Pärast aku elu on liitium ikka liitium, mitte CO2.
Ja tegelikult pole seda liitiumitki seal akus üldse palju.
Elon Musk on kõvasti targem inimene kui me kõik kokku. Temalt on juba küsitud,
miks mitte vesinik ja miks mitte see ja too. Tema on kõige sellega rohkem kursis kui me kokku,
vastus on juba määratud ja aastaid tagasi. Lisaks, Li vs H2 - pole ühtegi fundamentaalset põhjust
eelistada H2-te. See, et vesinik on vesinik, ei tähenda, et see on kõige kõige puhtam tehnoloogia.


Ja see "nishi" jutt on sama jama. Akud väsivad, kuid kestavad siiski terve auto elu ära.
Kui aku kestab terve auto elu, siis seda ei ole mõtet vahetada. Tõestuseks Tesla 2008a Roadsterid.
Tesla S aku on märgatavalt parem kui Roadsteril. Kuna liitiumi tehnoloogia on JUBA kättesaadav,
siis ärme aja asja maru keeruliseks ja hakkame lõpuks midagi peale masuudi kasutama.
Võibolla tõesti tekib kunagi vesinik juurde (kuigi, nagu Elon ütles, seda ei juhtu, füüsika arvutused),
siis võib vesinikku võrrelda nagu bensiini ja diislit. Tähtis on lõpetada masuudi pressimine võimalikult
kiiresti.

Lähtun Eloni tarkuseterast: "Kas te tahaksite mängida lotot loodusega, kui võimalus kaotada
on ainult 1/100 ja võimalus võita on 99/100, kuid kaotus tähendaks jääaja perioodi ja võit
tähendaks, et fossiilne kütus saab otsa ja sellest ei piisanud jääaja perioodiks. Õigem oleks
mitte mängida, kuna kumbki lahendus pole tegelikult võit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
toomik
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas toomik »

Ok challenge accepted. :D

Liitium ei ole jah kõige haruldasem materjal siin ilma peal, kuid kas akud koosnevad ainult liitiumist? Liitiumioonakus on liitiumit umbes 5%. Lisaks on seal veel väärtuslikke aineid nagi koobalt, nikkel jne.
Jah 100% akudes olevast liitiumist on võimalik taaskasutada, kuid osasid muid materjale ei ole. Praegu aga teevad seda ainult need, kellele rohelised on konkreetselt lipsu peale astunud, sest odavam on tooraineid maast välja kaevata, kui neid akudest taaskasutada.
Teine asi seoses sellega on veel tõsiasi, et väga suur osa maailma liitiumi varudest on lõuna ameerikas. See tähendaks sisuliselt seda, et me võtame piitsad lähisidas mäkhmepeadelt ära ja anname lõuna ameerikale.

Vesinik selle vastu oleks aga täiesti puhas. Võtad energiat (vahet ei ole, kas rohelist, või fossiilset või tuuma) ja vett, ning saad hapniku ja vesiniku. Kasutad vesiniku, on tulemuseks taas vesi.
See töötaks sarnaselt akudega. Kasutad energiat et eraldada veest vesinik, ning vesiniku ja hapniku veeks saamisel saad selle sama sisse pandud energia tagasi.
Kui see tehnoloogia kõrvale jätta, mis vesinikku toodab ja "põletab" siis on tegemist 100% taaskasutatava energiaga. Lisaks on vett peaaegu kogu maailmas võtta.

Akud väsivad, see on fakt. "Akud kestavad terve auto eluaja" viitab siis sellele, et kui akukomplekti eluiga on 5-8-10 aastat, siis tark lähenemine oleks 5 aasta pärast uus auto koos uue akukomplektiga soetada? Mulle vähemalt ei tundu see mõistlik lähenemine, kui rohelisust silmas pidada. Loogiline oleks, et seda akukomplekti vahetatakse 2-3-4 korda auto eluaja jooksul.
Renault, kes pakub oma elektri Megane-ile akude rentimisprogrammi teeb järelikult midagi valesti.
Kõige rumalam asja juures on see, et (ma nüüd ei ole Tesla suhtumisega sel teemal kursis) elektriautode tootjad peavad akusid auto jaoks kulunuks siis, kui need on umbes 80% originaal mahutavuse juures.
Sealt edasi väidetavalt on võimalik neid muudel otstarvetel ümber töödelda, kuid kas keegi seda teeb? Ma ei tea.
See näitab kui natukene on akude mahtuvus üle kasutatavuse valuläve. Tesla puhul see ilmselt nii hull ei ole, sest vähemalt S-i akukomplekt on 3-10 korda suurem, kui teistel elektriautodel.

Tesla S-i aku on parem, kui Rodsteri oma. Tehnoloogia selle taga on ikkagi sama. Lihtsalt S-i akukomplekt on, ma julgeks pakkuda, et isegi kordades suurem, kui Rodsteri oma. Sisuliselt võtame selle, mis töötab ja paneme seda rohkem, siis saab parem.
See teeb aga auto raskeks (ega Rodstergi kerge asi ei olnud). Selleks aga ei pea kuigi sügav arusaam füüsikast olema, et auto puhul raskus on halb.
Jah on olemas paremaid tehnoloogiaid akude tootmiseks, mis baseeruvad haruldasematel materjalidel, kui liitium, kuid hetkel minuteada ei ole ükski neist laiatarbes. Lisaks seesamune tooraine jutt.

Kuidas saab vesinikku võrrelda nagu bensiini, või diislit? Seda ju ei toodeta fossiilsetest maavaradest. Olgu ma olen sellega nõus, et energia, mida vesiniku tootmiseks kasutatakse võib tulla potensiaalselt fossiilseid kütuseid põletavast elektrijaamast, kuid samamoodi võib see tulla ka akude tootmiseks, akude taaskasutamiseks ja akude laadimiseks sealt.
Ainuke nurk, kust vesiniku autot saaks bensiini, või diisliga võrrelda on see, et seda peaks ilmselt kuskilt tanklast oma paaki tankima. See aga on omakorda suur pluss vesiniku puhul, sest sa tangid seda 3 minutit, mitte 30 minutit, nagu hetkel Tesla puhul selle überlaadijaga.
Veest vesiniku tootmine on ju kõige lihtsamal kujul 7 klassi füüsikatunni katse. Patarei, 2 ferriidi pulka, natuke juhet, vett ja klaasanum.

Vesinikul on veel üks asi, mida siin mainitud ei ole. Tegemist on gaasiga, mis põleb. Tavaliselt on esimene asi, mida selle vastased ütlevad, et sa sõidad siis pommiga ringi.
Tegelikult on vesinik aga õhust palju kergem lendlev gaas, mis hajub atmosfääris väga kiiresti. Kui süsteem konstrueerida vastavalt, siis ei ole vesinik ohtlikum, kui bensiin. Sisuliselt on see ainult üks tehnilistest väljakutsetest, kuid mitte midagi ületamatut, samamoodi nagu äkki 10 aastat tagasi oli piisava hulga akude kaasas vedamine, et elektriautod liigelda saaks.
Seda sama pommi juttu muideks räägiti bensiini jõul liikuvate autode kohta ennemuistsel ajal, kui elektriautode kõrvale tulid esimesed bensiini autod.

Mida ma selle pika jutuga öelda tahan on see, et ma ei vaidle sulle ja Elon Musk-ile vastu. Akusid kasutav elektriauto on rohelisuse mõttes samm edasi, kuid see ei ole kindlasti ideaalne tehnoloogia. See on tehnoloogia, mida mingil põhjusel on otsustatud praegusel hetkel kasutada.
Aku on ja jääb, vähemalt senikaua, kuni selle energiatihedus ei ole mõistlikule tasemele viidud, pommiks elektriauto jala küljes.
Vesinikku on selle ala spetsialistid kasutanud juba aastakümneid oma elamute kütmiseks ja ka oma masinate liigutamiseks. Lihtsalt seda ei ole, kindasti ka tehnoloogilistel kaalutlustel, laiatarbeni arendatud. Kas see on vandenõu? Ei usu, pigem on tegemist prioriteetidega. On olemas infrastruktuur tanklate näol bensiini ja diisli jaoks ning tehnoloogia mõistlikes piirides ökonoomsete ja odavalt toodetavate sõidukite tegemiseks. Milleks seda muuta?
Akudega elektriauto viimase aja läbilöögi üks eelis ilmselt ongi see, et otseselt ei ole vaja mingisugust uut infrasüsteemi. Kodus laed, kui väga vaja on, siis vanaema juures saad ka pistikusse panna jne.

-ja vabandan ette ... sain nüüd selle omal süsteemist välja :D-
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Oeh, vaidlus viib kergelt edasi :D
Nii, fuel cell vs liitium. Esiteks, mootor on sama.
See tähendab, et Tesla on juba 50% õige värk, kuna on elektrisõiduk.
Nii. liitium. Areng on ikkagi olemas. Esiteks, kWh/kg ja teiseks maksimaalne
laadimise/tühjenemise kiirus on viidud väga kõrgele.
Too mulle reaalne näide, kui palju kWh saab mitte ühe kg vesinikuga, vaid
1kg kogu kremplist kokku, sh. korpused 2013 aasta seisuga.

Kasutada väljendit "vett on igal pool" ei saa kasutada kui eeliseks, see kõlaks
liitiumi puhul "elektrone on igal pool, isegi vees".

Nii. Mis teema selle aku vananemisega on. Tesla näitena (ja pole liiga optimistlik),
10 aastat pole akudele probleemiks. Kui ma saaksin osta täna Tesla S-i, mis on
15 aastat vana ja akuga on 35% oma mahutavusest ära kaotanud, ma ikka ostaks.
Ja kui 20 aastat on täis ja aku on 50% kaotanud, auto maksab raipe hinda, siis
IKKA ostaks. Auto sõidab ikkagi hästi. Kõik muu on juba vähemtähtsam.

Ja kui arvestada, et akuga sõidetakse 300 000 kümne aastaga, see teeks väga
jämedalt öeldud 30 000€, siis aku saab 10 aasta pärast kõvasti odavamalt kui
täna, mis isegi täna maksab vähem kui 30 000€

Aga fuel cell ei anna vastust teema küsimusele. Minuteada pole mitte ühtegi
vesiniku abil sõitvat autot reaalselt tootmises, samuti pole võimalik tankida.
Elekter on juba kümneid aastaid meie kodudes laiutanud. Nii et teoreetiliselt,
kui 50 aasta pärast tekivad probleemid akudega, siis räägime edasi vesinikust.
Praeguseks aastakümneks ei tohiks seda teemat isegi tõsta.
Kui olemasoleva elektrivõrgustikuga pooled nutavad, et kusagil ei saa tankida,
siis tõesti, ärme isegi kaalu vesinikku kui reaalset võimalust, isegi kui ta on.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
toomik
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
Peamine sõiduk: 530d E39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas toomik »

Noh mootoriga mul ei olegi probleemi. Elektrimootor on üks geniaalne asi ja oma ehituselt pea jagu üle sisepõlemismootoritest. Ainuke asi mis sisepõlemismootori kasuks räägib on orkester, mis sellega kaasneb.
Otseselt mul ei ole akudega ka probleemi, sest need on paremad, kui mitte midagi, kuid milleni ma jõuda tahtsin on see, et akud ei ole kaugeltki ideaalsed kaaslased elektimootorile. See ei tähenda, et vesinik oleks, lihtsalt vesinik minu arust on parem, kui akud.

Noh esimene, mis nii peast tuleb on Honda FCX Clarity. Selle paaki mahub natuke üle 4 kg vesinikku ja auto sõidab umbes 125km/kg kohta, ehk paagiga 500km. Tankimine on 5 minutit.

Kuskilt nagu meenuks, et paar kuud tagasi oli tehika maailmas uudis, et mingi jaapani autotootja (ilmselt Honda, või Toyota) lasi jaapanis väikeseeriasse fuel cell maasturid. Üldiselt ongi nende fuel cellidega nii, et jaapanis on neid ka liikluses (ma eeldan, et neil on seal tanklad ka), kuid ameerikast kaugemale nad ei jõua. Sinna ka tavaliselt 10 autot proovimiseks ja siis unustatakse.

Reaalselt tootmises ei ole hetkel ühtegi vesinikul liikuvat masinat samal põhjusel, miks see BMW 750hl (?) tootmises ei ole. Puudub infrastruktuur. Ehk mis kasu on mul peenest ja rohelisest autost, kui ma seda kuskil tankida ei saa. See aga ei tähenda seda, et see tehnoloogia halb oleks, või kehvem, kui akutehnoloogia.
Nagu ma eelmine postitus mainisin. Asi on valikutes ja mingil põhjusel on praegu mindud seda rada, et vesinikutanklaid ei ehitata, küll aga vorbitakse valmis uusi laadimispunkte. Ma tegelikult saan ka aru miks nad seda teevad. Kui vesiniku jaoks on vaja paake ja kompressoreid ja tankureid jne, siis aku laadija jaoks on vaja ainult jämedat kaablit ja suurt peakaitset. See aga ei tähenda, et pikas perspektiivis akud parem valik oleks.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Henri. kirjutas:
arnis kirjutas:Hind on parem, sõita on ohutum
Arvestades, et neid massiliselt müüdud ei ole, siis minumeelest on natuke veider väita, et nad on ohutumad, kui 3tk on juba avariis põlema läinud:
1) http://www.carscoops.com/2013/10/tesla- ... crash.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) http://www.carscoops.com/2013/10/anothe ... -time.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3) http://www.carscoops.com/2013/11/owner- ... -fire.html" onclick="window.open(this.href);return false;
USA-s on keskmiselt aastas 200 000 autopõlengut aastas, mitu korda sa nendest oled lugenud?
Aga kõikidest Tesla põlengutest oled kursis, isegi mina teadsin ainult kahest.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ma loodan, et veel mõnele foorumlasele jõuab kohale, kuidas pressitakse negatiivset peale.
Põlengud ei ole ei esimene ega viimane poriga määrimine :(
Tesla S on hinnatud sellise uhke nimega nagu "maailma kõige ohutum auto". See on seda väärt.
Ärge isegi mõelge kuulikindluse peale, lasen kohe maha :lol:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

Ei ole kõigi Tesla põlengutega kursis, küll aga aktiivne Carscoopi lugeja, seega kui nemad kajastavad, siis mina loen ja mäletan. Oleks neid praeguseks 20tk maha põlenud, siis ma teaks ikkagi neid kolme.

Küll aga jääb endiselt mõistmatuks aktiivne ja jõuline Tesla-promo BMW margifoorumis. Teema pealkirjas nimetet arutelu on huvitav, pikad teslaülistustest monoloogid not so much.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Ma®tin »

Kogu selle kiidulaulu peale oleks sul aeg oma BMW ja muu maine vara maha müüa ja endale üks Tesla soetada ja Eesti Tesla Klubi foorumis edasi leierdada.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Samas teema oli algul huvitav ja ka teised on toonud välja huvitavaid fakte.


Ikka etem kui lugeda sellest kui palju keegi kuskil diislit säästis maanteel allamäge sõites :lol:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Pool sellest lobast pole üldse Teslaga seatud. Totter vaidlus kolmanda kütuse kohta :oops:

Foorumlased, miks te ei too reaalset näidet paremast autost?
Pealkirjas on ju küsitud, milline UUS bemm on parem ja miks.
Küsitluses on valitud ka kolmandaid autosid, kuid mitte ühtegi sõnavõttu :roll:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Heaküll ma võtan :lol:


Selleks oleks M235i

Miks?

Suure autofännina pole säästlikus minu jaoks esmatähtis vaid alles vast nr3 või nr4. Tähtsamad on auto välimus, kiirusomadused, emotsioon mida see auto pakub (hääl, kere kaal, juhitavus).

Seega 2. on nende omaduste tõttu parem auto ja legendaarse reas kuuese mootoriga ostaks selle enne ;)

Pilt



Tegu on konseptsiooniga, mis on toiminud pea 40a

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Päris ilus kompaktne auto. 8-9L/100km on vähetähtis, kuna sellisega niikuinii väga
reisile ei lähe. Küll aga võib kiirendada siin ja seal, häält kuulata, tuuritada kohapeal.
Kuid foori taga tagatulesid ei näita. Praktilisusega jääb alla, sportlikkusega jääb peale.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

0-100 = 4,8s

Maksimum kiirus on piiratud 250km/h

Kui foorile järgnev teelõik on piisavalt pikk, siis ükskord jõuab ta ikka mööda :lol:


Samuti on ringrajal BMW tõenäoliselt kiirem
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Mhm, ühe tabeli ma leidsin ja paar M-i on paremate numbritega :)
http://fastestlaps.com/tracks/laguna_seca.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuid S on seal üks vähestest, millel on rohkem kui 2 ust :D
Tõsitõsi, M-id on ikka ringrajal kiidusõnu väärt.
Seega, uued BMW M-id on kiiremad kui S ringrajal.
Otsime edasi paremaid autosid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta