44. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 25.11.2016 22:13 18
Postitas arnis
Ja lisaks installib veel tasuta burgeri äpi, ei saa burgerit ja "unustab" selle uninstallida :roll:
Ausaltöeldes on võtme varastamine märksa tõenäolisem.
Tesla omanik ei vaja WiFit nii väga, tal on nett autos alati olemas.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 25.11.2016 22:48 09
Postitas Henri.
Sellest 'väikesest tõenäosusest' hoolimata on turvaauk siiski korralik, siin pole midagi vaielda. Ja kes see talletab asju plain tekstis aastal 2016 :O

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 19.01.2017 17:47 43
Postitas arnis
Tesla jätkab oma haige kiirenduse arendamisega.
Tuli siis uus pühade muna juurde, mida aktiveeritakse niimoodi peale
salakoodi sisestamist:
Pilt
Ja kui see on tehtud, siis spido saab uusi funktsioone juurde:
Pilt

0-60mph kukkus 0.1 sekundi võrra, 2.42 sekundi peale.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 19.01.2017 18:06 54
Postitas Henri.
Lisaks veel selline põnev info, et kui ilma autovõtmeteta ringi kimad Teslaga (sest nutifoniga saab ju uksi avada/kone käivitada), siis tasub loota, et levi ära ei kao :D Huvitav, et auto miskit Tesla/Local võrku selliseks toiminguks ei võimalda. Muidu ju väga high-tech asi, kui remote softiuuendusega saab sisuliselt kW juurde keerata..

Pilt
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 27.01.2017 18:49 30
Postitas arnis
Vahepeal, ilma igasuguse kriiskamiseta, tulid müüki 100D mudelid.
Ehk siis ilma* meeletu võimekuseta, kuid meeletu akumahuga.
Nüüd saab päriselt 500km sõita sedaaniga, 450km krossoveriga.
Point on selles, et parimat akupakki saab nüüd ka ilma 25k€ lisaklotsi eest.
Need, kes absurdsed kiirendust ei otsi, saavad märksa odavamalt parima aku.
Juurde tuleb lisada kõigest 3000€ kanti.

*Siiski märksa nobedam kui 2017a 540xi, grammike mökum kui varsti saabuv M5.

Ning täiustatud autopiloot hakkab jalgu alla saama. Lähiajal lastakse soft välja.
Esimesel paaril nädalal hakkab olema lubatud 70km/h kiirusega iseroolimine.
Seega tegelikult on uus riistvara kehvema oskusega kui vana. See peaks muutuma
umbes kuu aja pärast, kui uus riistvara suudab ise ridu vahetada ilma luba küsimata,
autot ise parklas ära parkima; võimalik et fooride jälgimine on ka lähedal.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.03.2017 21:57 29
Postitas Henri.
Kust sellised "autojuhid" tulevad, kes oma $100k+ autoga rahumeeli autopiloodiga seina tõmbavad, ma ei saa aru :roll:

Pilt
https://vid.me/gwtx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ma saan aru, et suhteliselt arenenud autopilooti on lihtne pimesi usaldada, aga kui sa ikka näed, et rida lõppeb ja rajajooned (nii kollased kui valged) sisuliselt otse seina suunduvad, siis kuidas sa kasvõi paar meetrit enne juhtimist üle ei võta :shock:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.03.2017 16:04 25
Postitas AARE540
Ohh, selliseid näiteid, et nähakse ainult nina ette, pole üldse vaja kaugelt otsida. Ja öelge, mis tahate, kuid vähemalt mina olen üsna kindel, et sellistes olukordades EI OLE juhi põhitähelepanu juhtimisel. Nagu see just nooremate juhtide puhul moodi on läinud viimase paari aastaga. Ja see on VÄGA ohtlik, aga tundub, et paljud sellised peavad end välismõjude suhtes immuunseteks. Sellel Tesla-juhil läks veel hästi, et ainult auto ära lõhkus.
Mis puutub elektroonilistesse abimeestesse, siis neid ei tohiks kunagi 100% usaldada, kuigi mulle tundub samuti, et paljud seda teevad.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.03.2017 01:23 12
Postitas arnis
Kuidas sa seda elektroonilist abimeest siis ei usalda, kui mitte kedagi autoski pole.
See on see, kuhu 5-nda astme autonoomia autod viib. Ja Teslad, mis praegu tulevad,
sisaldab endas riistvara, mis on võimeline sõitma paremini kui inimene.
Küll aga tarkvara pole valmis. Eelmainitud betoonseina riivamine on ehtne näide.
Kuigi tegemist oli eelmise põlvkonna autopiloodiga, on too tegelikkuses võimeline
juhti hoitama ja ka ise pidurdama. Kahjuks mitte rajalt kõrvale kalduma.

Minu silmade läbi, praegune riistvara pakett nr2 on küll võimeline 5. astme autonoomiaks,
kuid tegelikult vaja veel nipet näpet modifitseerida, et asi oleks tegelikult 5. aste, mitte 4.
Nimelt ei näe ma igal kaameral pesemise mehhanismi. Ja me kõik teame mis juhtub, kui meil
talvel on sool maas. 8'st kaamerast 3 kattuvad plögaga suht esimesel võimalusel.
Kaamerasilma puhtana hoidmine pole ulmeteadus. Ei vaja mingit keerulist arengufaasi,
lihtsalt pole mõeldud selle peale kui üldse kedagi autos pole.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.03.2017 07:57 25
Postitas ooDDoo
Porsche ei tee seepärast isesõitvat autot, et kui inimene ostab saja tonni eest auto siis tahab ta seda ise juhtida. Ise peaks sõitma suvalised leafid ja aurised jne... sest neil pole niguinii mingit aimu mis asendis need rattad hetkel all on.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.03.2017 19:24 35
Postitas iffiff
Kas mitte kõik need 100k eurot maksvad pika kerega a8, s klass ja seitsmes seeria pole välja mõeldud just selle tarvis, et omanik ei peaks ise juhtima, vaid istuma tagaistmel ja oma asju tegema?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.03.2017 23:10 52
Postitas ooDDoo
Mitte Porsche

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.03.2017 00:22 59
Postitas j.j.
Offtopic: Panamera

Ontopic: Kui isesõitvad autod jõuavad viiendale tasemele, siis peab ka infra selleks valmis olema. Ei saa ainult autotööstuse peale lootma jääda.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.03.2017 07:38 29
Postitas ooDDoo
Porsche pressiesindaja enda sõnad on need isesõitva auto kohta.. mida nad looma ei hakka.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.03.2017 14:42 34
Postitas arnis
Mõned autotootjad on käed südamel lubanud, et ei hakka hübriide tootma.
Mõned autotootjad on käed südamel lubanud, et ei hakka isesõitvaid autosid tootma.
Mõned autotootjad on käed südamel lubanud, et ei hakka kunagi SUV-sid tootma.

Ja Porsche on lubanud seda kõike erinevatel aegadel.

Autotootja ei ole kuningas. Autotootja on ori kes teeb seda mida tahetakse ja saab raha selle eest.

Infra kindlasti tambib kaasa. Vaja on kõigest püstolit, mis ise ennast auku topib, olgu elekter või masuut.
Kõik muu on abistav, kuid mitte vajalik (liiklusmärgid, foorid, 5G, V2V jne).

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 08.03.2017 09:16 26
Postitas jjanno
Tere
ooDDoo kirjutas:Porsche pressiesindaja enda sõnad on need isesõitva auto kohta.. mida nad looma ei hakka.
Tulevad meelde fotofoorumid, kus pilgati fotokaga video tegijaid ;)

jJanno

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 26.03.2017 22:26 18
Postitas Muhv
Juhtmetega jahmerdamise aeg hakkab konkreetselt ühele poole saama.
https://www.pluglesspower.com/shop/bmw- ... n-confirm/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 27.03.2017 10:58 26
Postitas toomik
Juhtmetega jahmerdamine jahmerdamiseks, aga mis selle asjanduse kasutegur on?

See ei ole nüüd kellegi kohta isiklikult mõeldud, aga ...

"... ma olen nii roheline ja sõidan elektriautoga, kuid olen nõus 15% sellele kuluvast energiast tuulde kirjutama, sest ma olen liiga laisk, et pistikut seina panna ... "

... jätab natuke naljaka maitse suhu.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 27.03.2017 11:37 53
Postitas ttsys
Asi ei ole viitsimises. Asi on efektiivsuses. "Õhku toodetava" energia võimalikku kasutusse suunamises jne jne. Asi on selles, et laadida saab nn käigu pealt ja sisuliselt ükskõik, kus auto asetseb.
Mitte unustada, et areneb ka see maatriks, kust ja mille kaudu seda laadimisele jaotavat elektrienergiat tekib.
Selles mõttes a la maanteel kellegi/mingi "pidurdus" võib muunduda kellegi teise jaoks samal momendil "vabalt saadavaks energiaks" jnejne. Asi on tehnoloogias/tehnoloogiates, mis selle täna otseses mõttes kaduma mineva energia kasutatavaks muudab. Kõikvõimalikud arendused ei juhtu ega ei toimu samas taktis või üheaegselt. Täiesti elementaarne, et tulevikusüsteem on tänases tähenduses juhtmevaba. Tänapäeva inimesel on seda kõike loomulikult oma mätta otsast vaadatuna liiga kirev juba ainuüksi ette kujutada, seda enam oma tänaste kogemuste ja võimaluste piires kasuteguriks arvutada.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 01:26 40
Postitas arnis
Muhv kirjutas:Juhtmetega jahmerdamise aeg hakkab konkreetselt ühele poole saama.
https://www.pluglesspower.com/shop/bmw- ... n-confirm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem ei ole juhtmes, probleem on manuaalses operatsioonis.
Sinnamaani kuni asi on vähem kui 95% efektiivne ja ennast ise ei positsioneeri
(nendele alustele tuleb sõita väga täpselt, edasi-tagasi on kerge muuta, kuid vasakule-paremale
5cm mööda panna on juba asi pekkis) kirjutan ma need kõik prügikasti.

Küll aga kui maa peal olev alus mehaaniliselt ühendub (kui X/Y positsioneerimist ma NIIKUINII
nõuan, ilma selleta pole asjal mingit jumet, võtab veel kauem aega kui juhe) miks mitte lisada Z ajam?
Kasutegur üle 99% (vaskühendus), hind sarnane, autopoolse seadme mass väiksem.
Äärmisel juhul olen nõus juhtmevaba alusega, mis toob plaadi ikkagi z-telgepidi VASTU auto vastuvõtjat.
Ikkagi, X/Y positsioneerimine on vajalik. Minu reisi viimased 2 meetrit ei hakka kestma rohkem kui 4sek

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 02:08 37
Postitas arnis
Keda huvitav, mõned uudised autost, mis see suvi tootmisesse jõuab
ja järgmisel aastal vast saab ka Eesti tänavatel näha:
Model 3 (odav Tesla, ala 40k€) hakkab olema baasvarustuses
55kWh akupakiga ja on tagaveoline. Kiirendus samasse auku nagu
ka uusimal BMW 3-seeria 330i, 6 sekundit. Aeglasemat mudelit ei tule :lol:
Laiendada saab patareid 75kWh pakile ning ka nelikvedu on pakutav.

Lisaks on teada, et spidomeetrit ei tule. Tuleb üks ekraan, 15".
Seekord horisontaalne - ülemine vasak nurk on väga lähedal roolile, seal ka näidikud
(elektriautodel neid tegelikult ei ole, ainukene tõsiseltvõetav näidik on ainuüksi kiirus).

Reaalse sõiduulatuse vahemik erinevatel mudelitel hakkab olema 350-450km.
Absurdseid EU testi näitajaid ei hakka ennustamagi, 500-600km, või rohkemgi.

Model 3 tippmudel ei hakka olema kunagi kiirem kui Model S tippmudel.
0-100 kiirendust alla 3 sekundi pole mõtet oodata.
Model 3 sõiduulatus ei hakka ületama Model S sõiduulatust (550km).
Ka tulevikus pakutakse paremat pala esimesena lipulaevadele, mitte Model 3-le.

Tegemist hakkab olema siis sedaaniga, klassikalise pisema pagasiluugiga.
Pesumasinaid ja jalgrattaid sisse panna ei saa. Küll aga konksulisa veel
arutamisel. Katuseraamivalmidus on väga suure tõenäosusega tulemas.

Imelik preemium-omadus (ebatavaline sellises hinnaklassis) - raamita ukseaknad.

Tavalised uksed. Ukselingid on küll uksepinnaga tasa, aga pöidlaga surutakse välja.
Pilt
Mulle meeldib, saab küünekriimustusi märksa kergemini välja poleerida (võrreldes kausiga).

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 11:31 47
Postitas Henri.
Hea kokkuvõtlik ülevaade!
arnis kirjutas:Imelik preemium-omadus (ebatavaline sellises hinnaklassis) - raamita ukseaknad
Ma seda nii 'preemiumiks' siiski ei loeks, juba 2000ndate keskpaiga Subaru Impreza/Legacy/Forester tulid ilma raamideta akendeta. Pole just teab-mis preemimumklassi sõidukid.

Ja kui see statement tõeks osutub
Model 3 (odav Tesla, ala 40k€) hakkab olema baasvarustuses...
siis on ikka päris kurb, et esialgsest 30-35k hinnast on lõpuks ikka (vähemalt) 40k saanud. Kuigi tõsi ta on, et € hind nagunii kõrgem kui $ hind.

Otsisin mõned vanad lõigud ka meeldetuletuseks välja:
iffiff kirjutas:täna siis esitleti tesla mudel 3.
üle 350 km sõiduulatus(65kWh?), alla 6 sekundi sajani, supercharge ja autopiloot baasvarustuses 35k taala eest.
arnis kirjutas:
ttsys kirjutas:Elektriauto Euroopa sertifikaatide alla saamine on oluliselt madalamate kuludega, kui fossiilikatel ja see hakkab avalduma ka läbi üksiku auto hinna. Pigem vaadata hinnakorrelatsiooni Tesla S-ga USA-s versus EU.
Seega alates 33k€.

Musk ennustas, et keskmine tegelik hind hakkab olema 42k$, arvatavasti paljud valivad juurde
autopiloodi (2k€), nelikveo (4k€), erivärvi (1k€).
Muhv kirjutas:Jättes vahele pika põhjenduse, pakun et baas saab olema 42000€ ja Muski pakutud keskmine müügihind 50000€.
Muhvi pakkumine siis vast kõige lähemal kui 'odav Tesla' a la €40k hakkab maksma.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 11:36 20
Postitas toivoku
Iseasi kas nii väga teemasse läheb aga raamita aknad olid ka juba 85a subaru leonel :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 12:53 48
Postitas arnis
Arusaadav, et raamita aknad vana asi, aga neid tavaliselt ei saa.
Üldjuhul annavad parema/sportliku fiilingi, nagu bemmi kupee uksed.

Ei, hind on ikka 35 000 dollarit. Tol ajal ma ei arvestanud,
et meie siinpoolmerd paneme oma käibeka otsa, ehk 20%, minu viga.
Ja seetõttu on tegelik hind 40k€, mitte et auto kallimaks läks.

Teadmiseks, et norm Leaf maksabki 40k€. Kuid sellega sarnasused lõppevad.
Üks sõidab 150km, teine 350km. Üks on püss, teine on lihtsalt reibas.
Üks on esiveoline, teine tagaveoline. Ühel 15" ekraan, teisel 8". Üks ilus, teine ei ole.


Teisisõnu, Model 3 baas maksabki Leafi, i3 ja teiste elektriautode hinda, olles
samas peajagu igatepidi üle. Põhiline mure "sõiduulatus" saab lahenduse.
Ja saab lõpuks ilusa auto. Kuigi eGolf on ka ilus ja Ioniq ka rõvedus ei ole.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.03.2017 21:34 36
Postitas Muhv
Elame - näeme.
arnis kirjutas:Probleem ei ole juhtmes, probleem on manuaalses operatsioonis.
Probleem ON juhtmes. Eelpool on see juba kenasti kokku võetud. Võin sisuliselt kihla vedada, et kui see Tesla imelik voolik kuskil ellu jääb, siis ainult pikamaa elektrirekkade laadijana. Ühistransport jms isesõitvad massinad lähevad 100% juhtmevabaks.

Ja ilma raamita aknad on isegi i3-l täitsa standardvarustuses :-) ... juba üle 5a tagasi
Ah jaa... sahistatakse, et sellele vanakesele on järgmine aasta ka facelifti lubatud. Koos 200miilise akupakiga.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.03.2017 12:32 48
Postitas arnis
Juhtmevabad laadijad on ühendatud juhtmetega. Mõlemalt poolt.
Teisisõnu tahan öelda kontaktivabaks tegemine on mõttetu.
Saab olla nii "juhtmeta" kui ka kontaktis - samaaegselt.

Voolik tuleb. Ilma selleta ei saa Tesla autonoomset autot lõpuni valmis.
Kontaktivaba meetod ei sobi 120kW ülekandeks. Selle taha jäi ka N. Tesla.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.03.2017 14:42 37
Postitas ttsys
Kuidas sa laed liikuvat sõidukit?
Juhe on selles kontekstis mõttetu analoogvermiga alge.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 30.03.2017 23:02 34
Postitas arnis
Ma olen juba seletanud, et liikuvaid autosid pole mõtet laadida. Mitte kunagi ei saa kaetud kogu teedevõrgustik. Seega on vaja akut. Kui aku on juba olemas, siis pigem laeme siis kui auto seisab.
Sõidukeid hakatakse laadima siis kui nad ei liigu. Kontaktimeetodil. Ühendamine ei pea olema manuaalne operatsioon, see on see mis tegelikult inimesi huvitab.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.03.2017 00:39 02
Postitas ttsys
Täna laetakse liikumise pealt ja seda enam laetakse ka tulevikus. Juhe on analoog ja surev nähtus. ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.03.2017 11:25 19
Postitas arnis
No mida juttu :o
Miks trollid ja trammid ei lae akut?
Sellepärast, et kui neil oleks aku, siis oleks see kogu aeg täis. Ja sõiduautol ka.
Seismise ajal energiakulu on pea olematu. Kui startida täis akuga, siis ei saa akut
laadida. Ja see, et auto liigub, ei tähenda, et akut saab laadida.

Induktiivne laadimine liikumise ajal ei oma ÜHTEGI eelist, mida tarbija kinni maksaks.
Ja keegi muu seda kinni ei maksa. Isegi kui asi on võimalik, ei lähe seda vaja.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.03.2017 11:57 46
Postitas ttsys
Tee 1 lihtne bilansiarvutus sõiduki energiakulule / tarbimisele valdkonnapõhiselt. Eraldi rea võib veel lisada energiakulule sõiduki valmisolekuks / eelsoojendamisele. Välistemperatuuripiigi võid ise valida aga siiski mitte unustada, et meil on 4 aastaaega.
See on tehnoloogia arengu küsimus ja tänaseni on tarbija selle kõik kinni maksnud ning puuduvad märgid, et seda ei juhtu tulevikus. Jonni ja puksi palju tahad aga see juhtmega sõiduki laadimine on ühel kenal ümmargusel aastanumbril sama harv nähtus nagu tänaval olev telefoniputka.