47. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.05.2017 16:48 54
Postitas ttsys
No räägi meile, kuidas talvel lume ja jää all olevad elektriühendused ilma kaitsmata 21. sajandil teha?

Kuidas teha nii, et parklas lumesahk või traktor lund lükates midagi maha ei sõida ega kinni ei vajuta? Kuidas teha nii, et keemilised ühendid kontakte ei äästa ega kellegi elu looduses ohtu ei ole seatud?

Need on vaid sissejuhatavad ülesanded insenerile. :)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.05.2017 18:56 27
Postitas arnis
ttsys kirjutas:No räägi meile, kuidas talvel lume ja jää all olevad elektriühendused ilma kaitsmata 21. sajandil teha?

Kuidas teha nii, et parklas lumesahk või traktor lund lükates midagi maha ei sõida ega kinni ei vajuta? Kuidas teha nii, et keemilised ühendid kontakte ei äästa ega kellegi elu looduses ohtu ei ole seatud?

Need on vaid sissejuhatavad ülesanded insenerile. :)
Samamoodi, nagu mu praegune J1772 püstol, passib lumetormis kaitsmata õues.
Ja peale seda topin lihtsalt pessa ja valmis. ChaDeMo õues olevad püssid vahel jukerdavad,
lekkevool arvatavasti. Veits logistad seda lund või jama, korras.

Kõik praegused "juhtmevabad laadimisalused" saavad samamoodi kahjustada, kui sahk neid lükkab.
Ükski ei ole tee sisse integreeritud. Ei saa seda distantsi suureks ajada, füüsikaseadused.
Kontaktid peavad olema kaetud inertsema pinnakattega, mis soola ei karda.

Lihtsam on loomulikult kate ette panna. Nagu igal normaarsel õue pistikupesal :roll:
Pilt
Või sinu arvates selline kate laguneb ära või vähendab töökindlust?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.05.2017 19:12 47
Postitas ttsys
Loomulikult - see on otse öeldes p***, mille pildi oled siia riputanud.

Loomulikult on induct justnimelt selline, mis võimaldab kasvõi rasketehnikal sellest üle sõita ning mida on võimalik põranda, parkla, vundamendi jne alla integreerida. See on keskkonna- ja ilmastikukindel, ohutu ning puuduvad töökindlust kahandavad väsivad ning liikuvad detailid.
Autopiloodiga parkiv auto suudab ennast ilma jurata igal aastaajal ja ilmaga vabal parklakohal parkida+laadima seada ehk kõik "hand-shake" toimingud teha. Kasutaja saab kaugustest kõike monitoorida ja maksed liiguvad käed-taskus. See on tulevik mitte aastast 1972 õuekontaktid. :D

Vot ei taha Rimi parklas -15C juures mingi homo-juhtmega susida. Ei taha ja ma tean paljusid, kes teavad väga paljusid, kes ei taha isegi mõelda sellise liigutuse peale. :mrgreen:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.05.2017 20:52 32
Postitas arnis
ttsys, sa seletad, nagu oleksid elektriauto omanik :roll:
Need, kes "ei taha isegi mõelda", mind ei kütkesta.
Paljud ei taha isegi mõelda auto peale, mis ei haise, millest
me räägime. Miks peab rimi parklas üldse midagi tegema? Juhtmega
või ilma, pole vaja seal rimi parklas midagi teha. Tee oma asju.
Laetakse kodus. Kas see läks nüüd meelest ära või?
Vot Cirkus-K parklas pead sa küll -15C mingi homo-voolikuga keperdama.

Aga üleüldiselt, ei saa sa otseselt öelda, et induktsioon on parem.
Pigem on argument "induktsioon on töökindlam". Ja jaurad, et
kontaktühendust ei ole võimalik töökindlaks teha, filosoofial
"kõik mis liigub see läheb p**si".

Kuidas üldse võrlded, sest hetkel, minuteada, auto all toimuvat kontaktmeetodit
ei ole välja pakutud. Seetõttu hõiskadki, et induktsioon parem? Pole võrdlusmaterjali.

Tee mis tahad, sinu poolt õnnistatud lahendus ei funka 100kW võimsuse puhul.
Ei pea olema Elon Musk, et sellest faktist aru saada ja lõpetada mittetöötava asja
pushimine. Võta teine lähenemine.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.05.2017 21:14 08
Postitas ttsys
Sul oli vaja rääkida, kuidas kontaktliidesega saavutada analoogne võimekus nagu on vähemalt INDUCT-il. :)

Loomulikult on see seni nii parim kui ka PAREM ükskõik millisest lahendusest, sest see on ainuke, mis täna teada olevalt sellistele kriteeriumitele üldse vastab. Laadida peab saama kõikjal ja piiranguteta. Laiemalt ja kaugemale peab tehnoloogia nii nägema kui võimaldama. Elektriauto ei ole "telefoniputka", kus võetakse "toru" ja pannakse omale kohale tagasi. See peab olema mobiilne ja seda peab saama laadida eesmärgiväliselt ehk igal pool, kui sõiduk pargitakse (maha jäetakse).
Kõik on suuremas pildis uue kontseptsiooniga, kui kõike seda laadimispiiranguteta vaadelda. Ka aku maht ei pea olema nii suur, nii kõrge hinnaga jne. Tekivad palju suurema valikuga EV sõidukid. Linnainimesele ei ole vaja sõidukit, mis 300km sõidab vaid sõidukeid, mis teatud tunnid/minutid sõidab ja siis seisab kuskil ning taastub uueks kasutuseks jnejne.

Mis kodus laadimine?! Mine küsi Rimi parklas inimestelt, miks nad seal sõiduki on parkinud. :mrgreen:

Muidugi on ja jääb meile vaskjuhe koos klemmidega aga see on nii EILANE kui veel olla saab. Sellel ei ole tulevikutehnoloogiatega sisuliselt mitte midagi ühist ega pistmist.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.05.2017 21:48 40
Postitas Ultron

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 30.06.2017 09:48 20
Postitas Muhv
Na jah - nagu arvata oligi, raputab BMW ilma suurema kärata täpselt Model 3 tuleku ajaks justkui varukast välja täiselektrilise 3-seeria. Pole paha!

http://bgr.com/2017/06/29/bmw-vs-tesla- ... ompetitor/" onclick="window.open(this.href);return false;

Meediamaailmas võidab muidugi see, kes 5 aastat on karjunud, et kohe teen midagi, mida keegi teine teha ei suuda.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.07.2017 20:32 10
Postitas iffiff
Kas tuleb ka uus platvorm või pakitakse kapotialune ja pagass akusid täis? :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.07.2017 01:00 26
Postitas arnis
Kindlasti uus platvorm. Minu ümmarguste arvestute kohaselt
mahutaks praegusesse kolmekasse umbes 20-30kWh akusid.
Arvatavasti, BMW'le omaselt, tuleb see tagaveoline, seega pagasi
põrandaalune poolenisti hakkab olema kasutusel, see pisike jupp
võib vabaks jääda, pagasi servast migni 30-40cm.
Paagi asemele mahub ala 10-20kWh. Kardaanitunnelisse veel 10kWh.
Kokku kuni 30kWh. Kuidagi väga suure pingutamisega saaks esimeste
amordikannude vahele toppida 10kWh. Kokkuvõttes kuni 35kWh, mis
on naljanumber järgmisel aastal.

Seega peab tulema uus kere. Pluss see lisa 200+kg rikub kogu veermikuseadistuse.
Sellele uuemale kerele saab normaalse pistikhübriidi ka valmis meisterdada.
Sellise, mis näiteks 100km sõidaks elektriga (pool akust välja, mootor ja paak sisse).
20km pistikhübriid on nokunäitus millega raha eriti ei säästa, küll on mugavam.

Akusid ei saa telgedevahelisest alast välja tuua, lihtsalt teadmiseks.

Selle uue kere nina arvatavasti läheb väiksemaks (R6 sisse ei mahu) ning
salongiruum pikeneb, selle arvelt saab ka rohkem akut põranda alla peita.

Kuna sadadeks tuhandedeks autodeks neil akut ei jätku, siis tüüpiline kolmekas jääb
arvatavasti müügile. Mingiks ajaks.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 06.07.2017 23:12 37
Postitas Muhv
Akude mittejagumine on müüt.

Vahepeal tuli ka meeldiv valdkondade vaheline uudis Torqeedolt, kes on siis pikemat aega kõige asisem elektrimootorite tootja paatidele. http://www.autoblog.com/2017/07/05/torq ... batteries/" onclick="window.open(this.href);return false;

Igatahes - paadimaailmas on see kõva uudis.

Lisaks on alati tore uurida hinnakirju.
http://www.torqeedo.com/en/products/bat ... 06-00.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 07.07.2017 09:40 22
Postitas j.j.
50/50 kaalujaotus ja ülimadalal asetsev raskuskese - juhitavus on jõudmas uuele tasemele.

Muide, järgmisel aastal siseneb BMW sellisesse põnevasse sarja nagu Formula E. Kindlasti hakkab sealt vihjeid kukkuma, mida ja millises suunas arendatakse.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.07.2017 16:21 17
Postitas arnis
Model 3 tuleb kahes versioonis:
tavaversioon: 5,8s 0-100km/h sõiduulatus 350km, tippkiirus 210km/h, 1610kg tühimass.
suurem aku (9k$): 5,3s 0-100km/h, sõiduulatus 500km, tippkiirus 225km/h, 1730kg.

Need on realistlikud suvised maanteenumbrid.
Ehk näiteks suvel (+10C...+30C) sõita püsikaga Tallinn-Tartu.
Kiirlaadimisvõimekused: tavaversioonil 210km/30min suuremal akuversioonil 275km/30min.
Võrdluseks: kõik teised mitte-Tesla elektriautod on piiratud 125km/30min kanti.
Hetkel veel nelikveo variant ei ole käibel. Standardiks on tagavedu.
Pagasiruum võrreldes 3-seeria BMW-sedaaniga: 1,2m2 (3-seeria) vs 1,4m2 (Model3).

Auto võtmeks ei ole pult, vaid kontaktivaba kaart, mis mahub rahakotti.
Kuid uksed on alati avatud kui telefon on kaasas (Bluetooth sisselülitatud).

Preemiumpakett (5000$) sisaldab endas järmisi lisasid (üks pakett, kõik tuleb korraga):
Preemium salong (materjalid, pärisnahksisu Tesla enam ei paku mitte ühelegi sõidukile)
Soojendusega 12-suunalised elektriistmed, roolisammas ja isetumenevad-klappivad peeglid.
Preemium helipakett
Toonitud UV/Ir filtriga klaaskatus

Akule tuleb 8-aastane garantii, 160 või 200 tuhandelise läbisõiduga vastavalt akupakile.
Tasuta kiirlaadimist ei tule, maksad vastavalt kasutusele.

Nuppe on autos veel vähem. Vähekasutatavad kangid on kõik tarkvaralised, näiteks:
roolisamba reguleerimine, välipeeglite reguleerimine, kindalaeka avamine, peeglite sundklappimine,
näkkupuhuvad õhurestide reguleerimine - kõik see ekraanilt.
Alles on jäänud 2 roolirullikut, ohutulede nupp, 4x ukseaknad, 4x uste avamise klahv, 4x kohtvalgustid.
Suunatulekang ja käiguvalimise kang.

Pärispildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.07.2017 21:43 55
Postitas iffiff
1600 või 1700 kilo tühimassi on päris kerge ju 300-500 km ulatusega elektriauto kohta. Eks neliveoline saab kaks tonni täis.
Paljudele see ühe ekraani süsteem ja tühi armatuurlaud ei meeldi aga mu arvates on see palju ägedam kui mingi nupumeri.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 21:35 58
Postitas Riivo
http://majandus24.postimees.ee/4193601/ ... gn=fb_post
Krt see on vaid minu arvamus aga kogu selle ilustamise järgi võiksid mõned oma elektrikärud lühisesse ajada selle jutu peale...ei pea kogu idiootset euroopa liidu mõttelaadi üle võtma ja veel kiirem idioot olema...ilmselge on et meie banaanias asjad nii kiirelt käima ei hakka ning eestlane keeldub võtma kasutusse ülehaibitud ja ülehinnatud sähkukäru...vähemalt pooltel kui mitte rohkematel inimestel on sellest vähem kasu kui kitsel kinokuulutusest

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 21:43 22
Postitas ttsys
Palju maksab teie elu(?) Ülehinnatud eksole. 1 Tesla annab vähemalt välja. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.postimees.ee/2590372/milline ... e-elu-hind

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 21:52 34
Postitas Riivo
sa oskad asja igas teemas pläustiks ajada nagu need poliitikud seal mäe otsas....ma räägi aiast sa aga mingist Hundisilma talu kompostihunnikust...ma olen seda meelt et sähkoautode tootmine on teps mitte loodussõbralik pluss tulevikus jäägiu ümbertöötlemine pluss kui need liigmassiliseks ajada läheb energiatarbimine kontrasse igasugu energiatarbimise kokkuhoiupoliitikaga mida promotakse ja keelatakse normaalse võimsusega kodumasinategi tootmine/müümine. Tallume iseenda sabal mõttemaailmaga...ühest otsast üritame säästa ja teisest "laristada" kui üldiselt võtta..

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 21:59 01
Postitas ttsys
Inimeste eludest käib jutt. Ainult joodiku mõttemaailma ei mahu selline filosoofia ehk "tulgu homme kasvõi uputus".

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 22:01 01
Postitas Riivo
Valest otsast alustame elude päästmisega...kindlasti on palju kiiremaid kitsaskohti kus palju rohkem elusid säästa on võimalik.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 22:10 10
Postitas ttsys
Eesti ei ole selles suunas sisuliselt midagi isegi pomisenud nii, et ei ole kohta kust king pigistab. Iga riik otsustab ise, mida teeb. Eesti ei ole autotootja riik ehk siin ei toimu sisuliselt mingit eest vedamist ega järgi lükkamist. Diisel on tapetud ja bensiin on ka hübriidis päeva lõpus ikkagi mõttetu... ehk elekter on templiga potentsiaalne (lähi)tulevik ja seda ikoonina vähemalt nii kaua, kui midagi targemat asemele ei ole leiutatud. Selle staatuse ja mõttega on tark harjuma hakata.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 22:21 30
Postitas Riivo
vbl siis harjutakse kuskil edaspidi...pigem pooldaksin esmalt kräpp- ja aegunud rehvide keelustamist millega hoitakse ka kindlasti inimelusi alles omajagu

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.08.2017 23:32 48
Postitas ttsys
Euroopas ei ole rehvid tehnilises mõttes probleem. Isegi mutta vajuvas UK-s näiteks MOT hoiab seda võrreldes DPF kontrolli ning probleemiga sisuliselt täieliukult kontrolli all. Alates 2012 sõidukitel on TPMS test MIL osas. Kuna alanev rehvirõhk on kiirteedel oluline faktor siis see süsteem peab töötama. Uute/odavate rehvide pealevool on turul muidugi ka tuntav ning see "nähtamatu käsi" ravib nii tegu kui teadlikust. See räbalate rehvidega liikumine on korrelatsioonis pigem inimese enda väärtustamisega, mis omakorda taandub jällegi inimese elu hinnale. Turumajandus - ka inimeste "varuosad" on lõppude lõpuks turul lihtsalt üks "kauba" liik, millele toetub mitu tööstusharu. ;)
Eestis teeb X eluhinnaga kodanik mida? Eemaldab või killib TPMS andurid, roogib kõrvalistme sensormati, sukkib saaste-väljalaskesüsteemid, paneb led pedemajakad igasse auku jnejne. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 11:46 46
Postitas Riivo
mis on led pedemajakate seos inimeluga?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 12:11 56
Postitas ttsys
Näiteks parklates/parkimismajades on tagurdavad pedemajakad pimestanud jalakäijaid, mis on ülimalt dramaatiliselt lõppenud. LED seasilma-pedemajakad on esituledes kasvav trend, HID väärkasutamisest rääkimata, ja neid mõlemaid riputatakse automaatse kõrgusregulaatorita tuledele.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 14:24 55
Postitas toomik
ttsys kirjutas:Inimeste eludest käib jutt. Ainult joodiku mõttemaailma ei mahu selline filosoofia ehk "tulgu homme kasvõi uputus".
Et siis kõik, kes bensiiniga sõidavad on automaatselt joodikud ja oma autode pedetuunijad :troll:

Aga nüüd päriselt ... mis juhtub meie elektrivõrguga kui näiteks homme öösel kõik see Eesti rahvas oma elektrimobiili võrku pistaks.
Lisaks mida see 5-9-... korruselise maja elanik teeb, viskab pikenduse ööseks aknast välja? Käib jala?
Mida selle kortermaja elektrisüsteem sellest arvab?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 15:06 58
Postitas ttsys
Arkadi Raikinil on üks etteaste nimega "spustim durotsku", kus analoogsed järeldusvõnked aga küll asjaosalised tunnevad ennast ise ära, kui vaja. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
toomik kirjutas:
ttsys kirjutas:Inimeste eludest käib jutt. Ainult joodiku mõttemaailma ei mahu selline filosoofia ehk "tulgu homme kasvõi uputus".
Et siis kõik, kes bensiiniga sõidavad on automaatselt joodikud ja oma autode pedetuunijad :troll:
Homme öö on muinasjutt nagu üle öö 5 rikkama riigi hulka saamine. 2040 ehk 23 aasta pärast ei juhtu ega ei arva keegi mitte midagi märkimisväärset või mis isegi uudiste hulka küündiks.
toomik kirjutas: Aga nüüd päriselt ... mis juhtub meie elektrivõrguga kui näiteks homme öösel kõik see Eesti rahvas oma elektrimobiili võrku pistaks.
Lisaks mida see 5-9-... korruselise maja elanik teeb, viskab pikenduse ööseks aknast välja? Käib jala?
Mida selle kortermaja elektrisüsteem sellest arvab?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 15:29 40
Postitas toomik
23 aasta pärast keegi ei ela kortermajas?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 15:34 44
Postitas ttsys
Elab aga kindlasti mitte ühes putkas koos elektriautoga. :mrgreen:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 15:47 54
Postitas jargo
Mind huvitaks pigem see,et mis siis saab,kui elekter välja lülitada :D
kui näiteks 90% sõidukitest oleksid elektrikad!Asi,mille suunas meid surutakse! Suhteliselt lihtne oleks mingit riiki halvata!
Pean silmas just riigi julgeoleku teemat! Sõjavägi ja nende elektrimootoritega sõidukid! Näiteks!
Elektriautodega politseinikud! :) Tagaajamise lõpetab see,kellel akupank enne tühjaks saab :D
Aga,eks sellele ole ka juba kindlasti mõeldud!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.08.2017 15:58 46
Postitas ttsys
10 aasta pärast on EV-le järelkasvuks juba ka 2-3 uut tehnoloogiat silmapiiril. Ei ole vaja 1:1 nende "prillidega", mis tänaste piiratud võimekuse ja elatustaseme piirilt edasi vaatab 20 a. taha järeldusi teha.

Aastal 1894 ennustas 1 ajaleht, et kõik Londoni tänavad on 50 aasta pärast kaetud 3 jala paksuse hobusepasaga. See alge tuli sellest, et New York-i linnavalitsus kalkuleeris samal ajal, et suurim probleem 10 aasta pärast ehk 1900 on New York linnas see, et pole hobusepaska enam kuhugi kuhjata. :mrgreen:
http://www.historic-uk.com/HistoryUK/Hi ... s-of-1894/

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.08.2017 00:11 41
Postitas j.j.
23 aastaga jõuab teha küll.

Tarbijaid tuleb võrku juurde, aga kui nende efektiivsus suureneb, siis kogutarve jääb ikkagi samasse auku.

Taaskäitlus, eriti mis puudutab akusid, on juba omaette teema. Päevakangelane Tesla/Panasonic on muidugi lubanud, et mingi X arvu aastate pärast suudetakse akud toormaterjaliks tagasi konverteerida. :cool: