49. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 25.10.2017 00:15 47
Postitas Muhv
Tänuväärne amet. Eriti arvestades, et jätkuvalt on meil mitmeid leviauke. Õppuste ja ka reaalsete SAR juhtumite käigus olen korduvalt pidanud VHFi käest panema ja JRCCga mobla abil suhelnud.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 26.10.2017 01:51 33
Postitas arnis
Päästemeeskondadele on olemas juhendid. Nii palju kui videost oli näha, siis
käituti ikkagi valesti. Juhendis on suurtähendega märkus:
If the high voltage battery catches fire, is exposed to high heat, or
is bent, twisted, cracked, or breached in any way, use large
amounts of water to cool the battery. DO NOT extinguish with a
small amount of water
Kaameraga vaja üle kontrollida, kas on maha jahtunud põlev akupaki ots.
Kui tunni jooksul temperatuur ei tõuse, võib treilale tõmmata.

Teisisõnu, selle jaoks, et ahelreaktsioon lõppeks, on vaja akupaki põlev ots
maha jahutada, et järmised elemendid tuld ei võtaks. Vastasel juhul tulebki oodata
terve ööpäev kui 6-8 tuhat elementi ükshaaval tuld võtavad, paar tükki minutis :)

tfv, ma mõtlen veidi kangemat tehnikat kui <3,5t sõiduauto. Kraavis järjekorda neist ei teki.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 26.10.2017 10:10 03
Postitas Muhv
Üks, tõsi juba veits vana, uudis ka siia vahepeale. BMW patareidega autode müük võtab jõudsalt tuure üles.
http://www.greencarreports.com/news/111 ... ?fbfanpage" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 17.11.2017 21:58 34
Postitas arnis
Tesla näitas täna, mis nende järgmised sammud on peale Model 3'e.
Esimene samm on Tesla rekka.
Ulmelised näitajad võrreldes tavarekkaga. Sõiduulatus maksimaalse lastiga 800km.
Laadimiskiirus 600km poole tunniga. Ainult traktor, 5 sekundit sajani, täislastiga
36,3 tonni kiirendus 0-100 võtab tervelt 20 sekundit (tavanäitaja on üle minuti).
Max kiirus täislastiga 5% tõusul 104km/h. Diiselrekka vastav näitaja umbes 72km/h.
Tasuvusaeg 2 aastat võrreldes diiselrekkaga. Garantii 1.6 miljonit kilomeetrit.
Eluaegsed piduriklotsid. Eluaegne esiklaas. Tootmine plaanis 2019

Ja teine samm on üks teine sõiduvahend rikastele. Näitajatega, mis lükkab kõik teised
samas klassis sõidukid põlvili, seda ka sõiduulatusega. Tootmine plaanis 2020.
Sündmuse salvestus näha siit (kui on puhverdusega probleeme, vaata videot 720p's)
https://livestream.tesla.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 19.11.2017 15:42 04
Postitas EnnR
Veel natuke elektriautode maailmast - ilmselt prototüübist rohkemat pole, aga huvitav ikka - LUCIDA

http://www.gallery.lucidmotors.com/?_ga ... 1511089162

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.11.2017 21:36 21
Postitas BumBum
Tesla on üks hea eestvedaja, paraku on seal ka süngeid pilvi. Hiljuti kirjutati selles, kui palju kulub raha ja varsti võib rahast puudu jääda. See selleks.
Norras üks suurem hoolduskeskus vajab umbes miljon eurot järgmise aasta suveks või on asi hapu.
Kui tavalisel müügiesindusel tuleb kasum hooldusest ja varuosade müügist, siis Tesla paraku on selline, kus kliendid hetkel viivad raha garantiiga minema ja ega seal suurt paranda ja vahetada ka ei ole. Näis kas jäävad ellu!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.11.2017 21:48 02
Postitas Riivo
norra oli küll õige koht kus midagi teha...seal on asjade hinnad üle mõistuse nagunii...kardetavasti viiakse see jännijäämise korral mõnda veidi odavamasse riiki.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.11.2017 22:51 37
Postitas BumBum
Riivo kirjutas:norra oli küll õige koht kus midagi teha...seal on asjade hinnad üle mõistuse nagunii...kardetavasti viiakse see jännijäämise korral mõnda veidi odavamasse riiki.
Ma räägin tavapärasest autode müügist ja hilisemast hooldusest. Vahel on tunne, et iga kolmas auto on siin Tesla, väga populaarne auto. Odavamasse kohta ei ole midagi viia.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 28.11.2017 23:01 15
Postitas Riivo
ma ei rääkinudki Teslast, jutt oli mingist tavamasina hoolduskeskusest nagu ma su jutust aru sain..firmad kolivad otsapidi väljamaale kus turgu rohkem...a tendents on üldse sedaviisi et paljud suured firmad hooldavad oma masinaparki nt Eestis :) tuleb soodsam ja jääb ellu

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.11.2017 17:51 48
Postitas BumBum
Riivo kirjutas:ma ei rääkinudki Teslast, jutt oli mingist tavamasina hoolduskeskusest nagu ma su jutust aru sain..firmad kolivad otsapidi väljamaale kus turgu rohkem...a tendents on üldse sedaviisi et paljud suured firmad hooldavad oma masinaparki nt Eestis :) tuleb soodsam ja jääb ellu
Ma ikka mõtlesin Tesla hooldust. Vajavad raha juurde. Enamus hooldusest käib garantiiga ja ei ole kliente kes tuleks midagi isikliku raha eest parandama.
Bensiin, diisel nende muret ei ole ja kolimist kindlasti ka Norras juhtuma ei hakka. Transport selleks liiga kallis. Küll aga tehakse selliseid asju, et võtavad puhkuse näiteks Poolas ja ühes lasevad ka autot korrastada. See protsent on aga tõenäoliselt väga väga väike.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.11.2017 19:42 42
Postitas Riivo
Teslal pole vist jah midagi väga ise ka parandada...tuleb aint ametlikus käia :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.11.2017 21:46 21
Postitas taunod
Riivo kirjutas:norra oli küll õige koht kus midagi teha...seal on asjade hinnad üle mõistuse nagunii...kardetavasti viiakse see jännijäämise korral mõnda veidi odavamasse riiki.
Hinnad võivad olla üle mõistuse, aga samas suudab üks lihtne väikelinna õpetaja selle ka endale soetada. Eestis seda vaevalt järgneva kümne aasta jooksul juhtuma hakkab :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 29.11.2017 22:35 32
Postitas BumBum
Soetamine on ikka kulukas ka siin. Loomulikult, mõnel rikas perekond,pärandused mis iganes aga üldjuhul ikka auto nagu Corvette, 7 seeria BMW, sellisega sõidavad 50 pluss vanuses inimesed.
Nii mõnigi on eeldavalt ka rihma kõvasti pingutanud, et Teslat osta, kui mõni jääb südasuvel talverehvidega silma. Aga jah, rikkaid on ikka rohkem, see on tõsi.
Mis üllatab on Opel Ampera elektriauto vähene nähtavus tänavapildis. Odavam hind, suur sõiduulatus. Kas Tesla 3 teeb selle tasa, seda saab näha.
Tesla hooldusest jah, ega seal peale kaitsmete vahetuse ise midagi teha ei ole. Õlivahetust saab ka teha: https://youtu.be/qIaPcpUBPoo" onclick="window.open(this.href);return false;


Jaanuar peaks nüüd tooma ka BMW-le juhtmevaba laadimise, mida Tesla veel suutnud ei ole teha. See saab olema päris lahe asi elektri/hübriidautode valdkonnas.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.12.2017 02:32 57
Postitas arnis
Tesla hooldus koosnebki põhiliselt asjadest, mida saab ise teha.
Pidurivedeliku vahetus (enamike autodel identne protsess),
reduktori õlivahetus, nagu video näha, jahutusvedeliku vahetus (4a järel)
on tõesti natuke keerukam, kuna oleks vaja ligipääs diagnostikaekraanile,
et vedelikupumpasid ja veevärki ümber lülitada. Tegelikult saab isegi remondi-
asjadele nüüd ligi, kuna saab osta tehnojuhendeid ja isegi programme, kodukalt.
Ja muidugi standardpauk on veermiku kontroll, lõtkud, kummidetailid, kokkujooks.
Puldi patarei vahetus, kojamehed, salongifilter, klaasipesuvedelik, tihendite määrimine.

Suur osa teslaomanikke käivad ametlikus teeninduses
kas iga 2 või iga 4 aasta järel. Garantiid see ei katkesta.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.12.2017 14:51 25
Postitas Henri.
Päris meelelahutuslik võrdlus 911R vs P100D Chris Harrise poolt:
https://youtu.be/mHhZ9jk-DrU" onclick="window.open(this.href);return false;

Pole Teslat meeletult kiitev, ega laitev. Tavaliselt on pigem emb-kumb.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 15.12.2017 22:44 43
Postitas Muhv
Märkasin huvitavat trendi Facebooki i3 osakonnas. Tüübid postitavad järjest oma Tesla model 3 tellimuse tühistamise pilte. Huvitav - kas tõesti on siin i3e facelift ja 44kw akupakk mängus?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.12.2017 13:57 19
Postitas arnis
Uus esistange ja 50km sõiduulatust aasta pärast kindlasti ei ole põhjus
katkestada broneering. Kui tegemist on emotsionaalselt stabiilse inimesega.

Kunagi vaatasin seda Top Gear videolõiku. Nüüd sirvisin uuesti ja puhtjuhuslikult
märkasin, et nad teevad kiiruskaitseid praktiliselt tühja akupakiga. Jälle.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.12.2017 22:06 34
Postitas jargo
Tegemist ju meelelahutussaatega!
Ega seal reaalseid teste tehta!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.12.2017 19:35 35
Postitas Muhv
arnis kirjutas:Uus esistange ja 50km sõiduulatust aasta pärast kindlasti ei ole põhjus
katkestada broneering. Kui tegemist on emotsionaalselt stabiilse inimesega
Uus stange ja +60 on juba eile. Aasta pärast on +140 (kokku 280). Ja ega seda Model 3 ka ju keegi selle tempo juures varem nagunii ei saaks... julgen arvata, et kainelt mõtlevad kodanikud on.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.12.2017 21:45 53
Postitas arnis
Mõtle uuesti. Sa nägid broneeringute tühistamist (mineviku vormis).
Kas mõistlik inimene tühistab broneeringu (seda võib ükskõik millal teha)
kui teine tootja lubab auto kätte anda mõned kuud varem? Kas pole mitte
mõistlikum broneering tühistada siis, kui auto saabumispäev on selgunud?

Ära aja meid segadusse nende kilomeetritega. 33kWh praegu, 43kWh LCI'l.
10kWh vahet võrreldes praegu kättesaadava autoga. See on 50-60km.
Ei võrdle eelmise põlvkonna akut varsti saadaval oleva akuga :D

PS: maksimaalne laadimise kiirus jääb 50kW piiresse, nagu ka Leafil?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.12.2017 17:07 39
Postitas Muhv
Katsu mitte segadusse minna :D :D :D

Võrdlen 20kWh originaalautol ja selle reaalsete läbisõitudega, mitte kellegi arvamusega.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.01.2018 09:50 37
Postitas Muhv
Tesla mehed Teslaratis on ekstaasis - üks tiba suurema sõidukogemusega BMW juht kasutab nime Model 3 ja M3 samas lauses. Täpsemalt M3 e46. Seega, Model 3 on pea-aegu sama hea nagu BMW oli siis kui ma veel noor olin :-)

Originaal artikkel ka:
https://www.bmwcca.org/roundel/professi ... sed-course" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.01.2018 16:25 55
Postitas ttsys
Nii vaikne ja keegi ei kilka, et Byton ka Eesti ajakirjanduses.
https://tehnika.postimees.ee/4369571/te ... 1503743604

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.01.2018 18:04 01
Postitas Henri.
Kui saaks iga kord ühe tasuta kebabi kui keegi avalikustab artikli, et "teslakiller on kohe-kohe saabumas" või "ettevõte asub tootma elektriautosid konkureerimaks Teslaga", siis oleks juba korralikult ülekaalus.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 01.03.2018 13:39 40
Postitas Kert11
Käisin mõned päevad tagasi Iirimaal, seal oli tänavatel sellised BMW elektriautod, kohalikud rääkisid, et elektrikas suht populaarne

Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.03.2018 08:17 40
Postitas Jaakk
See BMW peaks siiski pistikhübriid olema, ka meil pakutakse samu autosid aga hinnavahe tuleb 530e vs 530i -ga umbes 15 kilo ja sellise hinna juures ei taha keegi neid meil osta.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.03.2018 16:33 02
Postitas arnis
Jaakk kirjutas:See BMW peaks siiski pistikhübriid olema, ka meil pakutakse samu autosid aga hinnavahe tuleb 530e vs 530i -ga umbes 15 kilo ja sellise hinna juures ei taha keegi neid meil osta.
Misasja :o

Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.03.2018 19:49 25
Postitas Jaakk
Võimalik jah, et plank varustuses hinnavahe väike aga samas varustuses sain kaks pakkumist ja oli selline hinnavahe, sisaldas ka juhtmevaba laadimist, mida alguses pakuti lisavarustusena, nüüd vist antakse laadur tasuta kaasa.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.03.2018 22:55 36
Postitas BumBum
Pistikhübriidid on nii ja naa. Selle ostmiseks peab mõtlema, kas seda on ikka vaja. Kui sõite päevas vähe, siis on kasulik. Samas kui selline auto juba osta, siis pigem tahaks sõita palju.
Alustame siis:
Kütusekulu on umbes 10 sajale, kütusepaak 45 liitrit. Sõiduulatus 450-550 km. Seda kõike juhul, kui ainult bensiiniga sõita. Laetud aku annab juurde 40-45 km. Pidurdades ja aeglustades laeb ka akut ja pika sõidu puhul annab see väikse kütusekokkhoiu. Talvel sellel eriti loota ei saa.
Plussiks on kiire soojenemine talvel, sellel on ka kasutatud elektrilist soojendit, lisaks kui juhe järel, saad hommikul sooja auto. Juhet järel ei ole, siis täislaetud hübriidiaku saab kähku tühjaks.
Sellised olukorrad, kus paned auto sooja ja ise lähed tuppa kohvijooma võite unustada. Auto ukse lahti teed, siis lülitub auto välja. Istud autosse tagasi, vajutad nuppu, lülitub täitsa välja. Pead veel ühekorra nuppu vajutama, et auto käima läheks. Ühel sai ka korra akut laetud ja ei mäleta küll, et teisiti oleks käitunud. Lisaks ei ole seda nuppu, kus saad selle väljalülitada, Auto Start-Stop. Oleks vähemalt see võimalus. Starter saab korralikult tööd teha.

Varustusest... BMW teeb häid istmeid, kas on nahast või mitte, mugavad on nad ikka.
Kliimapaneel-automaatika, neid vist tuleb kolme varianti. 530e on kaks erinevat kindlasti. Üks on nuppudega ja teine on puutetundlike nuppudega. Mida kõrgemaks hinda ajada seda mugavamaks asi läheb.
Menüüst saad reguleerida automaatset istmesoojendust, igale istmele eraldi, ka tagumistele. Mis temperatuuril hakkab tööle, mis võimsusel, sama asi ka istmeventilatsiooniga. Roolisoojendus hakkab vajadusel automaatsel tööle.
Pagasiluugi nupust sulgemine on lisavarustuses. Avamine võib salongist olla aga sulgemine tuleb eraldi. Eriti mõistlik.
Kliima pool loomulikul ei sõltu nüüd sellest, kas on hübriid või mitte, lihtsalt see hind jah. Ei ole lõplik.

Audi Q7 tehti diisel-pistikhübriid. Säästlikum.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.03.2018 23:05 08
Postitas BumBum
Elektriautodest veel.
USA-s on seda tehtud juba pikemat aega. Täiesti võimalik on ehitada tavaline auto ümber elektriautoks.
Akudele kulub kõige rohkem raha ja otstarbekus tuleb ka mängu. Youtube-is otsida EV conversion.
Asjad saadaval ka Euroopas, ei pea USA-st tellima hakkama.

Tesala kohta tuli üks huvitav video. Näited maksumusest, kui garantii on läbi:
https://youtu.be/nq5c4jGR2gM" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja ehitas endale Tesla 6500 dollariga :D https://youtu.be/goBrBE-gKKQ" onclick="window.open(this.href);return false;