Re: Elektriautorubriik
Postitatud: 24.06.2022 21:44 17
Selle elab veel üle, kui pill vihmaveega hakkama saaks. Lekivad piinlikult.
Hetkel ei leia, kuid oli üks õnnetu omanik Inglismaal, kaameratega küljepeeglid. Need andsid esmalt otsad.
Palju maksab tavaline bensumootoriga golf ja elektrimootoriga golf? Ning mitu tuhat km saab sõita selle rahaeest mis tavagolf odavam on?arnis kirjutas: ↑01.07.2022 13:16 38 Elektri hind on ulmekõikuv, aga väga tihti saab elektrikaid laadida alla 10s/kWh. Keskmiselt ikkagi jääb 10s juurde.
Keskmine hätspäkk 20kWh/100km (sh konditsioneer +30-se ilmaga, mis võtab alla 1kWh/100km). 2€/100km, 1 liiter kütsi.
2 liitrit bena/disla kindlasti mitte. Isegi mitte e-tron.
Ühistu ei ole mingi müstiline rahatrüki allikas. Korrektne olnuks sõnastada, et elektrikärude omanikud panevad selleks rahad kokku. Samas tekitaks selline rahaküsimine nii mõneski valju "möö" ja mõistus hakkaks p...st pähe voolama. Viites toodud hind on ainult laadijale, mitte vajalikule infrale ja liitumistasudele (PK-d tuleb suure tõenäosusega suurendada ehk ampreid juurde osta), kaabeldus (kiirlaadijatele korraliku jämedusega, mitte telefonikaablid), eraldi arvesti, võimalik keskpinge trafo jne. Siin võiks püstitada küsimuse, kas elektrikäru omanik soostuks plekkima 1 laadimiskoha eest näiteks 5 kuni 10 k€? Igasugune andekas "ühistu plekib" jutt ehk sõjakommunism oleks siiski viisakas ära lõpetada. Ülaltoodud diagrammis elektrikäru "kütusekulu" maksumus on otsene valetamine. Hetke keskmine elektrihind ca 200 € /MWh tähendab, et 1 € eest saab 5 kWh, kui tõuseb tipuajal 500 peale, siis 2 kWh/€. Diiselkütus, mis sisaldab ka teemaksu (aktsiisi), on arvestusel 10 kWh /2€ annab samuti 5 kWh /€. Jah, siin on diiselmoootori kasuteguriga läbi korrutamata, kuid 3/4 aastast on vaja salongi kütta. Kui elektrikärule lajatataks aktsiis teetaristu jaoks (hetkel hoitakse neid miskipärast nagu s..a pilpa peal) ja kärude omanikud peaksid nende jaoks rajatava laadimisinfra kinni plekkima, mitte üritama määrida seda nahaalselt müstilise ühistu kraesse, siis tõuseks ulg tõenäoliselt taevani. Lisame kirsiks tordile, et liitiumisoola varud ja raketina tõusev hind ilmselgelt ei taga kogu autopargi akudele ülemineku vajaduse ehk elektrikärude friigid ärgu soovigu, et asi massidesse läheks, siis võetaks rahaliselt püksid jalast ja järgi jääks märg unenägu. Lisaks on liitumisoola rikastamine ja töötanud akude utiliseerimine äärmiselt keskonnavaenulik tegevus ja elektriauto roheline oreool on täielik feik. Ka põlemasüttinud liitumaku kustutamine on tõeline peavalu ja seotud lisaks laialdase keskonnasaastega.Kõige kasulikum oleks kui ühistu kulud enda kanda võtab.
Mitu bensumootoriga golfi peab ostma, et 220 000 km läbida?ooDDoo kirjutas: ↑06.07.2022 06:36 12Palju maksab tavaline bensumootoriga golf ja elektrimootoriga golf? Ning mitu tuhat km saab sõita selle rahaeest mis tavagolf odavam on?arnis kirjutas: ↑01.07.2022 13:16 38 Elektri hind on ulmekõikuv, aga väga tihti saab elektrikaid laadida alla 10s/kWh. Keskmiselt ikkagi jääb 10s juurde.
Keskmine hätspäkk 20kWh/100km (sh konditsioneer +30-se ilmaga, mis võtab alla 1kWh/100km). 2€/100km, 1 liiter kütsi.
2 liitrit bena/disla kindlasti mitte. Isegi mitte e-tron.
Mitte isegi üks päev, vaid 1 tund.
Eks see sõltu sellest, kus kuulata. Mina olen kuulnud jutte, et genekaga 4000€ tunnil võrku elektrit müüa, kui päike enam ei tooda piisavalt. Kuna eilne tund oli siis, kui juba päike oli ennast lõunast ära keeranud siis ilmselt oleks korralikult plussi jäänud kütust põletades. Või siis teha ostuks püsileping ning müügiks börsileping ning kujundlikult öeldes "ostetud elekter kohe võrku tagasi müüa", kui börs püsihinnast kallim on (jah siin on umbes tuhat tehnilist nüanssi, aga need on teise foorumi teemad). Igasugu akud jms salvestamised on juba väga tavaline vastavas ringkonnas.
Paluks tõestust sellele väitele, ma ei viitsi hakata argumenteerima vastupidist. Elektrihind hetkel kätte koos maksudega on ca 0,7 € /kWh. Pole mõtet jahuda neist, kellel on mingid pseudohinnaga fix paketid ja homme enam ei pruugi olla.Kuid üldjoontes on elekteriauto laadimine olulisel määral odavam, kui sisepõlemismootoriga auto tankimine.
Täiesti börsihinnaga (+marginal) ostan ning koguarve (energia+võrguteenus+maksud) jagatud tarbimisega tuli juulis 0,30€/kWh (börsihinna keskmine ilma ülekandeta oli vist 0,28€). Ma muidugi näen vaeva ka selleks, et oma keskmine madalamaks saada, aga kes juba börsi valinud, need peakski oma tarbimist ajatama.