3. leht 62-st

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 15:39 52
Postitas ReinoT
Ma haibin ka natuke. :)

Model S seestvaade
Pilt

Model X prototype
Pilt

Aga miks mitte ei tohiks ÜKS teema olla, kus Tesla S-ist arutada.

Minu arust on tegemist väikestviisi revolutsioonilise autoga justnimelt sõiduulatuse suhtes. Võrdlema ma ei hakka.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 16:17 53
Postitas Ma®tin
Sellepärast, et tegu on BMW foorumiga?
Isegi huumoriteema ei ole lubatud ja samas võib mingit teist automarki haipida?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 19:39 49
Postitas oo7
Kiirem ? Jah

Ilusam? 10x




Alpina B4 BiTurbo :lol:

Pilt

Pilt

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 19:45 09
Postitas Ma®tin
:shock:

See on ikka tõsine kaunitar. Mul tuleb millegipärast E31 silmeette seda küljejoont vaadates.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 20:16 26
Postitas prelude20
Alpina D3 touring :D
Pilt
Põhjus:
D3 Bi-Turbo like pearls on a chain: Vmax 278 km/h, 350 bhp, 4.6 s from 0-100 km/h, 5.3 l/100 km (139 g/km CO2), EU6, 700 Nm :mrgreen:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.11.2013 20:33 57
Postitas oo7
Selle küljejoone pärast oleks ma valmis kasvõi kola postiga kohale saatma, mitte universaali ostma :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 03:16 58
Postitas arnis
Seda universaali võib juba nimetada selliseks autoks, mis suudab lisaks iseendale ka veidi kaupa liigutada.
Kuna siin võlutakse mulle ilusaid numbreid, näiteks väände kohta, siis ma teen asja veel huvitavamaks:
Dünograafikud B3 vs S peaksid olema küll nagu öö ja päev. Ja just selle graafiku tõttu, 2 tonnine
hiiglane liigutab ennast 0-100-ni 4.2-ga, B3 aga 4.6-ga.
Kui rääkida siin CO2-st, siis 136gr on peaaegu igal pool liiga palju al 2014. Mis euronormile vastab 0gr CO2/100km :D ?

Kuidas puutub TeslaMotors kokku BMW-ga?

Tesla Motors hakkab/hakkas avaldama survet kõikidele respekteeritavatele autotootjatele, sh. BMW.
Vaenlast tuleks tundma õppida, mitte teda põlata.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 10:16 10
Postitas Henri.
Siis peaks olema ka eraldi teema
*S-klassi Mersu kohta?
-läbi aegade palju "maailma esimesi" featuure.
*Honda Legendi kohta?
-Sh-AWD oli esimene sellelaadne nelikveosüsteem, mida tänapäeval kasutet nt. X-drive'is & Quattros.
*jne.

Või peaks piirduma AINULT ÜHE "vaenlasega"?
ReinoT kirjutas:Aga miks mitte ei tohiks ÜKS teema olla, kus Tesla S-ist arutada.
arnis kirjutas:Tesla Motors hakkab/hakkas avaldama survet kõikidele respekteeritavatele autotootjatele, sh. BMW. Vaenlast tuleks tundma õppida, mitte teda põlata.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 10:24 45
Postitas taunod
Nüüd võiks keegi välja võluda tabelid, et kui palju co2 tekib elektri tootmisel, et laadida akud täis?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 10:30 28
Postitas coley
Põlevkivist toodetava elektri puhul ligikaudu 1kg/kWh.

Edasised arvutused võib igaüks ise teha arvestades, et Model S'i aku on vastavalt tellimusele 85 või 60 kWh.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 11:45 18
Postitas oo7
Muidu auto enda tootmine/kohale transport ja hilisem käitlemine pidavat moodustama ~25% kogu keskonnareostusest mida see oma eluajal tekitab. See kehtib siis tavaliste sisepõlemismootoriga autode kohta.

Hübriidide ja elektriautode puhul on see reostus tänu suurtele akudele oluliselt suurem.

Alpina B4 CO2 on 177g/km peale

D3 on CO2 174g/km peale

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 14:47 02
Postitas pancho villa
coley kirjutas:Põlevkivist toodetava elektri puhul ligikaudu 1kg/kWh.

Edasised arvutused võib igaüks ise teha arvestades, et Model S'i aku on vastavalt tellimusele 85 või 60 kWh.
nüüd võiks veel lisada, kui palju kaevusid jätab põlevkivi kaevandamine kuivaks, kui palju kassipoegi tapab jeesus iga kaevandatud tonni kohta ning kui mitu aafrika last saavad aidsi.


eriti, kuna kiirlaadijad kasutavad taastuvatest allikatest pärit elektrienergiat :roll:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 15:50 21
Postitas prelude20
Meenutab juba kunagist sreetrace.org olnud teemat kus peale pikka arutelu ja veel suuremate argumentide läbitöötamist tunnistati parimateks mootoriteks audi 2,5tdi hitleri kättemaks ja m51 tds :mrgreen:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 16:03 01
Postitas arnis
taunod kirjutas:Nüüd võiks keegi välja võluda tabelid, et kui palju co2 tekib elektri tootmisel, et laadida akud täis?
Nüüd võiks keegi välja võluda tabelid, kui palju co2-te tekib 60 liitri bensiini 1) välja võlumiseks toornaftast 2) selle kütuse transpordireostust (naftatankerid, rekkad) naftaplatformist tanklani 3) põletamiseks

Elon-ilt on juba küsitud seda küsimust ja ligikaudne kalkulatsioon on: KUI kasutada KÕIGE räpasemat energia saamise viisi (kivisüsi), siis ligikaudu poole vähem kui keskmine sisepõlemismootor.
Superchargerid muidu töötavad alati Päikese abil. Kõik ülejäänud jääb kasutaja enda südamele.

Nagu te näete, kallid kaasfoorumlased, kõigil on soov Tesla täis s*ttuda :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 16:21 00
Postitas Henri.
Viimane väide on küll täiesti laest võetud :roll: ses mõttes, et teema pealkirja oled ise juba nii püstitanud, et vastandeid otsitaks. Teiseks, näiteks mulle antud Tesla ja ka roadster sümpatiseerivad, küll aga ei kipu seepärast vägisi sellele mõne teise margi foorumis promo tegema.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.11.2013 18:01 42
Postitas arnis
Milline näide?

Jah, teema pealkiri on püsti pandud ja kohe esimeses postis oli vihjatud, et kupeed ei ole mahult ligikaudseltki sarnased S-iga. Pisikesi spordipõnne peaks võrdlema ikkagi Roadsteritega.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.11.2013 00:17 12
Postitas asser
Vale foorum selleks

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.11.2013 02:05 57
Postitas arnis
asser kirjutas:Natuke vale foorum on tõesti. Samahästi võiksid sa minna moslemite mošeese ja küsida et missugune usk on veel parem kui ristiusk vms. Mis sa arvad mis nad vastaks sulle. Bmw on ju ikkagi mark omaette ja sa ei saa võrrelda seda elektriautoga.
See on peaaegu vihane kommentaar :D
BMW ei ole usk. BMW on registreeritud kaubamärk, põhitegevuseks autode tootmine.
Öelda, et BMW-d ei saa võrrelda elektriautoga on sama,
mis öelda, et APC-d ei saa võrrelda elektrigeneraatoritega.
Need ei ole samast mestist sõnad: üks on bränd, teine tüüp.

Proovime jääda ikkagi professionaalseks ja lisame teemasse kommentaare,
mis arendavad jututeemat, mitte ei sulge.
Üsna totter oleks seinakalendrite teemasse lisada kommentaar, et kalendrite
müük ei ole üldse huvitav ja seda ei tohiks hakata ka siin foorumis laiatama,
sest see peaaegu ei puutu kokku BMW-ga. Kahel erineval automargil on rohkem
ühist kui automargil ja seinakalendril BMW logoga. :mrgreen:

*APC - Kuulus UPS-seadmete tootja.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.11.2013 09:39 37
Postitas oo7
4. Pikkus on 4640 mm ja laius 1825 mm

Tegu ju päris suure autoga. Suuruselt on ta natuke lühem kui vana 6. seeria, kuid selle eest jällegi laiem.

Ärme nüüd nii paksuks ennast ka söö. 80nendatel mahtus noor pere E30nesse ka ära ;) Ja kui aus olla, siis sellega on isegi võimalik 4jakesi sõita ka tänapäeval.

Pilt

Pilt


P.S Kui ma väike olin, siis mina, vend, isa ja ema sõitsime üldse E21-ga. Oli pereauto missugune :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.12.2013 11:11 05
Postitas coley
Ja kohal ta ongi!

http://www.kahvel.ee/27772/tana-voeti-e ... ektriauto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 04:02 14
Postitas Kustas
Omg, arnis ongi BMW foorumis trolliv Mario Kadastik :D
Mario Kadastik kirjutas:Tegemist on mugava sedaaniga, mis kindlasti on konkurentsivõimeline Audi, BMW, Mercedese, Porsche vms tootjatega ning oma sõiduomadustelt ületab ta kõvasti kõigi nende tippmudeleid.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 11:18 29
Postitas arnis
coley kirjutas:Ja kohal ta ongi!

http://www.kahvel.ee/27772/tana-voeti-e ... ektriauto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jee :D Hea meel, et ükski organisatsioon ei hakanud konkreetselt näkku s*ttuma Tesla arvele võtmisega.
Ja kiirlaadijatega siis väike nüanss, mis peaks lahenema juba järgmisel aastal :D
ELMO annab siis 18 000€ alla ilma küsimärkideta.

Tundub et mu varjupool on avalikustatud :lol:
Kõik BMW-d sakivad kõikvõimalikel põhjustel :D
Eriti turbod, pihustid, siilid, lahtised diffrid, ABS-ajud, karbid, kondid, plokikaaned, viskosidurid... :lol:

Ja soovin rõõmsaid jõulumeeli Eestis esimestele teslaomanikele, kel jääb au pakkuda rõõmukonkurentsi tagarattaveoliste talvesõõrikute nautimises :)

Ai, krt, mu nimi oli Arnis, nähh.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 11:40 19
Postitas Jokker
arnis kirjutas: Kõik BMW-d sakivad kõikvõimalikel põhjustel :D
Eriti turbod, pihustid, siilid, lahtised diffrid, ABS-ajud, karbid, kondid, plokikaaned, viskosidurid... :lol:
Peale E39 520d on olemas ka teisi BMW-si, ei maksa siin kõiki ühe lauaga lüüa. Mine tea mis tüüpvead sellel Teslal S-il ca 5+ aasta pärast tekivad - oled lõpuks hoopis Tesla foorumis Teslasi kirumas :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 11:49 17
Postitas Henri.
No kuule, omanik eile televiisoris ütles ju, et hooldevaba sõiduk pmts. 3 aasta pärast vahetab pidurivedeliku ära ja muidu on muretu. :mrgreen: Ilmselgelt on tegu esmaklassilise sõidukiga, mille veermik on Eesti teede jaoks projekteeritud ning mis seetõttu, erinevalt BMW-st, eriti hoolde- ja murevaba on. Samas, intervjuus ütles omanik, et tema läbisõidud jäävad 1000-1200km vahele kuus, seega ~43000km kolme aasta peale ei pruugi tõesti ükski mure väga välja lüüa. :)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 12:33 40
Postitas arnis
Tõesti, insener võib valida ja keegi isegi ei pane tähele, mis valiku ta tegi :D
Juba 1999 ehitati haiglaselt niruseid ABS-ajusid, liblikklappe. Viimase aja
tippsaavutused on vahetamatud paagipumbad jne.
Kuna Tesla tallab rada alles sisse, siis oleks see liiga suur risk sellist nalja
integreerida nagu "Hõõglambi efekt", teisisõnu "planeeritud vananemine".

Muideks, vahepeal on tulnud veel häid uudiseid: GM plaanib elektrisõidukit,
mis suudab sõita 300km. Kuna GM trumbiks Tesla üle on kogused, siis võib-olla
Telsa primaarne ülesanne on veel sammukese lähemale tulnud :)

Kusjuures ei ole hooldevaba sõiduk. Isegi õlisid on vaja vaheta.
"Käigukasti" õli on vaja vahetada ja seda IGA 15-ne aasta tagant.
Lisaks sellele muidugi eelmainitud pidurivedelik ja kindlasti on vaja lõhnakuuske :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 12:57 04
Postitas Jokker
Ma pole kursis täpselt nende akude elueaga aga kas need akud ka 15 aastat vastu peavad? Usun, et see õlivahetus on köömes võrreldes akude vahetamise hinnaga :lol: :lol:

Tegelt oleks küll vägev käia tanklas ainult kusel ja kabanossi söömas aga minu arust asi ikka toores veel. Eks aeg näitab mis tuleb ja saab. See naftast sõltumine pole kuigi hea jah...

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 18:42 44
Postitas oo7
Üldiselt olen täheldanud tekkivat sellist säästu-koitamise-hulluse esinemist viimasel ajal, kus siis käib uhkeldamine selle üle kui palju ikka õnnestus allamäge/allatuult selle paagitäiega sõita või kui odavalt sai Pärnus ära käia. Asi seisneb siis võimalikult suure ja üle enda võimete käiva laeva soetamises kombineerides seda siis võimalikult väeti mootorikesega, et km peale kulunud sendist võimalikult palju kätte saada. Omamoodi inimesed on need. Imelikul kombel pole neist keegi rikkaks saanud :lol: Tean juhust, kus isegi autol puhurit ja tulesi on kokku hoitud ja 25 krooni kaupa kütust soetatud.

Ma saan aru, et Arnis on leidnud mingi viisi kuidas õnnestuks ikka kuidagi veel odavamalt neid kilomeetreid läbida, sellest ka selline entusiasm.



Aga see selleks. Teema on siiski suunatud päris huvitavale autole ja meie praegusi arvamusi võidakse 10a pärast välja naerda.

Fakt on muidugi see, et elektrimootor on kolbmootorist oluliselt lihtsam ja vastupidavam.

Usun, et eks ta selline tarbeasi ole, kui akud vähegi kaua kestavad, siis tõenäoliselt nende vahetust vajades lihtsalt asi läheb prügimäele.. arvan, et suuremjagu meist saab seda autot endale siis lubada, kui see sõiduulatus on kahanenud 50 km peale umbes nagu mul lauasahtlis seisev Nokia 3210, mille aku suudab vaid paar kõnet praeguseks vastu pidada.

Ma seda Teslat siiski maha ei kannaks, pole teisega sõita saanud võib vabalt ka parem auto olla :) Pealegi ei saa etteheiteid teha ka välimuse osas. Auto näeb ju ilus välja.


Muidugi ega ka praegused BMW-d pole mõeldud 20a sõitma ;)

Keegi võiks sellega sõitmas käia ja muljeid jagada :)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 19:04 39
Postitas arnis
Jokker kirjutas:Ma pole kursis täpselt nende akude elueaga aga kas need akud ka 15 aastat vastu peavad? Usun, et see õlivahetus on köömes võrreldes akude vahetamise hinnaga :lol: :lol:

Tegelt oleks küll vägev käia tanklas ainult kusel ja kabanossi söömas aga minu arust asi ikka toores veel. Eks aeg näitab mis tuleb ja saab. See naftast sõltumine pole kuigi hea jah...
Akud kestavad ja kestavad. Esimesed Tesla akud on 7-8 aastat vanad ja neil on kümnendik alles ära kadunud. Seega 15 aastaga ligikaudu veerand, maksimaalselt kolmandik.
Aku vahetus võtab aega mõni minut, jah, mõni minut. Ja hind iga aastaga langeb, vastupidiselt kütusega.

Uuri, süvene, saa aru. Siis ütle, kas asi ikka veel on toores või mitte. Ja kui on toores, siis millal enam ei ole toores? Ehk, mis momendil saab asi küpseks? Mis on see kõige tähtsam asi?

Ei ma ei ole kütusesäästuhull, 530d sedaan võtab maanteel vähem kui 520d universaal.
Mind huvitab "best bang for a buck" - ehk iga investeeritud eurost saadud tulu, olgu sõidurõõm või mugavus.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 04.12.2013 22:35 08
Postitas Muhv
Huvitav teema siin. Tõsiselt. Tesla S on tore, aga... Laadimisprobleemid ei lahene järgmisel aastal. ELMO sõnul ei ole süsteemide vahetust täna plaani võetud. Elektriautod vajavad hooldust. Nissan Leafil näiteks iga 30 000km järel või kord aastas. Peamiselt kõikvõimalike elektrisüsteemide kontroll. Hind ca 150€.

BMW i3 on igati huvitav pill, aga kahjuks meil teda ei müüda ja lähiajal ka ei hakata. Lootus on, et hooldusõigus siiski saadakse. Hooldust vajab samuti kord aastas.

Eesti häda oli, et üritasime olla kole innovatiivsed ja ehitasime välja kiirlaadijate võrgu, mis erineb ülejäänud euroopa valitud lahendusest. Karta on, et see asjaolu pärsib vähegi huvitamate masinate levikut siinmail.


Väidetavalt on Tartus taksot sõitva Leafi akud 100 000km järel ca 80% peal.



Ah jaa. Tesla S on 2 korda kallim kui i3. Kas seal on ka 2 korda rohkem autot? Kahtlen. Hind on vähemalt minu jaoks argument.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 05.12.2013 01:57 51
Postitas arnis
i3 - 1200kg
S - 2100kg

i3 - 4m pikk
S - 5m pikk

i3 - 22kWh
S+ - 85kWh
S - 60kWh

i3 - 130kW
S+ - 310kW
S - 225kW

i3 - 160km
S+ - 500km

i3 - ohutus 4/5
S - ohutus 5/5

i3 - 35 000€-x?€ pole veel müügil
S+ - 76 000€-18 000€ -1000€ laadija
S - 57 000€-18 000€ -1000€ laadija

Suht kõik teemalugejad on poolt, et i3 ja S ei ole ligikaudseltki samasugused autod.
Ja Nissan Leaf on veel kaugemale S-st, sel on pliiaku kaasaskandmiseks, halloo-tehnika.
Loomulikult on vaja sellise tipptasemega käia kogu aeg hoolduses.
Ja Tartu takso aku on täpselt seal kus ta olema peab. Tesla aku oleks umbes samas
kohas TINGIMUSEL, et sõiduotsad oleksid enamik 300+km-sed. Põhjus peitub liitiumaku
vananemise põhitingimuses, milleks on: väga sügavate tühjakslaadimise tsüklite ja ääreni
täis laadimise tsüklite arv. Neid vältides pikeneb eluiga kordades.
Kohe varsti tuleb Norrast statistika. Seal on hunnik Teslasid samuti taksomasinad.
Tesla akule on garantii 8 aastat, BMW jätkab oma taktikaga, 100 000mi, mis on siis
aktiivsel kasutamisel 3-4 aastat?

i3 ja kõik allapoole vajab kohe kindlasti laadimisvõrgustikku Eestis, Tesla aga mitte päris,
piisab, kui sul on kodu olemas. Vaevalt nüüd see laadimisvõimalus ära jääb 2014. Tesla on
väga väga aldis koostööd tegema iga kliendi vajadustest lähtudes, kuna pöörab negatiivsele
tagasisidemele suuremat tähelepanu kui positiivsele, üks filosoofia ärimaailmas.