1. leht 2-st

K: rehvirõhk

Postitatud: 20.08.2006 18:31 24
Postitas Kustas
Tere.

Kuna rehvid on keskelt rohkem kulunud, siis kahtlustan, et rehvid on liiga täis. Kas oskab keegi öelda, palju oleks normaalne rehvirõhk järgmistel rehvidel: 235/45/17 (ees) ja 265/40/17 (taga)?

Auto: E34 520i Touring.

Kustas.

Postitatud: 20.08.2006 19:05 02
Postitas alr
Enamasti on soovitav rõhk rehvi peal kirjas, tihtipeale küll PSI-dena-

Postitatud: 20.08.2006 19:24 20
Postitas H_Margus
mõõtudele ees 235/45ZR17 ja taga 255/40ZR17
on soovituslik ette 2,1 - 2,5 ja taha 2,4 - 3,0

esimesed numbrid, siis, kuni neli inimest ja viimased üle nelja + pagas.

Postitatud: 20.08.2006 19:47 45
Postitas Kustas
Aitäh sulle Margus. Kontrollisin ära, ees oli 2,0 ja taga 1,8. Panin siis ette 2,1 ja taha 2,4. Aga aru ma ei saa, et miks siis tagarehv keskelt hullult kulunud on? Peaks ju loogiliselt keskelt ära kuluma siis, kui rehv liiga täis on.

Postitatud: 20.08.2006 19:52 20
Postitas aise
kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
minul on näiteks 245/40ZR18 rehvid. ees 2.8 ja taga 2.6bar

Postitatud: 21.08.2006 12:25 41
Postitas Indrek_M
aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.

Postitatud: 21.08.2006 12:57 01
Postitas Ilves
Indrek_M kirjutas:
aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.
Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutada ;)

Postitatud: 21.08.2006 13:52 30
Postitas Indrek_M
Ilves kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?
Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.
Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutada ;)
Valet kohta tsiteerisid - point oli, et eriti mitte :) Ehk siis ei soovita ette rohkem rõhku kui taha.

Endal mul on ees ja taga võrdselt 2,3 ja sõidan enamasti üksi - kui on teada, et on suurem rahvas vaja peale võtta või midagi raskemat vedada siis olen taha juurde lasknud veidi.

Aga ot: koormaga on ette 2,8 soovitatud? Päris palju :) Enda autol olen proovinud (bentsuka näidik valetas) - maru ebaugavaks tagumikule ja kõrvale läks sellise rõhuga meie aukudes sõitmine :)

Aga rehvid kuluvad peamiselt ratta ringi laskmisest :lol:[/u]

Postitatud: 21.08.2006 14:41 48
Postitas Jaanus_P
Pilt

seal küll E34 pudub, aga ehk on abiks;
michelin

Postitatud: 21.08.2006 23:28 03
Postitas Ranet
Tere! Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number. Nüüd olen kasutanud seda varianti, et vaatan milline rehv on kõige rohkem täis ja selle ning näidu järgi kombineerides mõõdukalt täidan kui peaks millegipärast õhk lahkuma mõnest rõngast.

Postitatud: 22.08.2006 09:48 50
Postitas Ilves
Bensukate manomeetrite järgi ei kannata midagi täis puhuda. Selleks ongi manomeeter autos.

Postitatud: 22.08.2006 11:00 56
Postitas Svenp
Ilves kirjutas:Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks.
Pigem ülejuhitavaks, sest alarõhuga paindub rehv rohkem läbi.

Rehvirõhk sõltub suuresti koormusest. Mida kiiremini sõita ja räigemalt kurve võtta seda kõrgem peab olema. Teisalt on see ka maitseasi. Ma alustaks BMW soovitusest ja siis reguleeriks tunde järgi.

Postitatud: 22.08.2006 21:03 16
Postitas Kustas
Ranet kirjutas:Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number.
Tean seda, jah, et bensukate omad panevad segast. Mul kodus korralik kompressor, millega mõõtsin ja täitsin.

Postitatud: 22.08.2006 22:47 45
Postitas Silwer
Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?

Postitatud: 23.08.2006 07:53 31
Postitas Kustas
Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
Ei, seda mitte. Täpset velje laiust ei oska siin numbrites välja tuua, kuid 265mm laiusega rehv istub ideaalselt seal, ei punnita, ega pole mingi "saksa-tjuning". Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk) :|

Postitatud: 23.08.2006 09:37 57
Postitas Zhaft

Postitatud: 23.08.2006 11:49 12
Postitas Svenp
Kustas kirjutas:Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk) :|
Kui rahakott ei kanna, siis võta kitsam mõõt. Need on palju odavamad. Kulumise tõttu lõhkenud rehv peaks ju piisavalt mõtlemisainet andma, järgmine kord võid tõsise liiklusõnnetuse korraldada.

Postitatud: 23.08.2006 15:04 33
Postitas Ranet
Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.

Postitatud: 23.08.2006 15:18 19
Postitas Kristjan_K
Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.

Postitatud: 23.08.2006 15:32 54
Postitas Ranet
Kristjan_K kirjutas:
Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021

Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.

Tulgu või järgmine, aga vähemalt on veidi mustrit peal. 265 mõõtu ka kasutatuna raske leida. Kiiresti leiab vast 245 mõõtu, aga hind on kindlasti sama või kallim kui need dingdongid :D

Postitatud: 23.08.2006 15:39 45
Postitas Kustas
Seda kindlasti, et on ohtlik sõita rehvidega, milledel on traadid väljas. Kuid asi on hoopis nii, et sai ostetud uued veljed ja nendel olid need rehvid peal. Suurest erutusest viskasin nad muidugi autole ka koheselt alla :oops:. Siinkohal siis mainin ka seda, et just nende, väljas olevate traatide pärast, kulgesin autoga suhteliselt aeglaselt.

Need LingLong'id jõuavad alles jah kevadel kahjuks. Ega kui muud üle ei jää, siis peab poest uued tooma :p Sest ma kardan, et näiteks 245mm laiusega rehv jääb kitsaks sellele veljele.

Postitatud: 23.08.2006 15:46 17
Postitas Aimar
Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.

Postitatud: 23.08.2006 15:56 53
Postitas Kustas
Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
Nonii, helistasin siis hetk tagasi sinna. Küsisin oma küsimuse ära ja sellepeale vana vastas: " :shock: See on nüüd küll raske küsimus, helistan homme tagasi!"
Need kohad helistasin ka läbi, mida pole, seda pole.

Jessas jessas, sellist mõõtu ikka üldse ei liigu :?

Postitatud: 23.08.2006 20:05 30
Postitas Kustas
No nii, mina siis leidsin endale rehvid. Kui kellelgi veel mingit haiglast mõõtu rehve vaja on, siis OÜ Gründer abiks. Suurem ladu Võrus, kuid toovad ka Tallinnasse.

Postitatud: 25.08.2006 17:12 00
Postitas Kustas
Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
Vaatasin järgi, tagumiste velgede laius on 10".
Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
Lõppude-lõpuks suutis ikka Agomer leida mulle 265mm laiusega korralikud rehvid (rohkem ei pidavat olema sellist mõõtu). Hind oli tegelt küllaltki soodne, pluss sain ka rehvide allapaneku, rehvide hinna sisse. Hea koht, soovitan.

Postitatud: 03.11.2006 11:15 16
Postitas Fred
Kas talvel seoses külmaga peaks rehvirõhk ka väiksem olema, või tuleks juurde lasta?

Postitatud: 03.11.2006 12:15 23
Postitas Ilves
Fred22 kirjutas:Kas talvel seoses külmaga peaks rehvirõhk ka väiksem olema, või tuleks juurde lasta?
Rõhk peaks olema selline nagu tehas uksepostil ette näeb. Mina kasutan talvel rõhku mis on 4 inimese ja max rõhu vahepeal talvel. Ehk siis 2.6 ees ja taga. Krt. rehvivahetaja ajas jälle silmad :shock: kui kuulis, et ma 2.6 tahtsin sisse ja pobises midagi 2.2 kohta. Nad vist arvavad, et muud rõhku ei eksisteerigi.

Maanteel lörtsis sõites on pigem kõvem rõhk parem kui madalam - rehv surub ennast märksa paremini pidavamale pinnale läbi (kontaktpinna surve on suurem). Madalama rõhuga hakkab suusatama.

Postitatud: 03.11.2006 18:23 38
Postitas Cardo
Hr Ilves sul on võga õige suhtumine, soovitavalt pisut suurem rõhk kui vähem, juhitavus on parem ja kindlam, ei teki uitemomenti.
Teisalt vaatan et rehvitöökojad soovitavad ette panna kulunumad ja taha paremad rehvid, et ei tekiks külglibisemise ohtu, samas mina olen kasutanud vastupidist tehnikat, kuna esimene rehv pidurdab ja juhib autot, kui tean, et rehv ei pea külgsurvet vastu, siis on ikka väga kehv ja kulunud rehv.
Sellised üldised reeglid võivad olla kahe otsaga.

Postitatud: 03.11.2006 18:29 35
Postitas Kristjan_K
Jah, ja kui sul ees on parem rehv, on märksa suurem võimalus sattuda külglibisemisesse, või teha spin, just tänu sellele, et ees on parem pidamine ja tagumised hakkavad endale, järsu muutuse korral (lumevall vms), uut teed otsima.

Postitatud: 03.11.2006 18:38 30
Postitas kapa
vb oleks kõigeparem kui vedavale sillale panna paaremad :)