1. leht 2-st

Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 10:14 01
Postitas 50atmracing
1. maist hakkab kehtima uus vedelkütuse seadus, mis kohustab kütusemüüjaid lisama bensiinile ja diislile ka biokomponendi. See tähendab aga tarbija jaoks hinnatõusu ja mõne jaoks ka aasta pärast tõsiasja, et nende auto ei saa enam 95 bensiini kasutada.

Siit küsimus on se diisel mootori pihustitele ja pumpadele hea?

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 10:30 15
Postitas KevinVi
Tangi siis 98-t kui nii kardad :D

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 10:30 56
Postitas darklight
KevinVi kirjutas:Tangi siis 98-t kui nii kardad :D
diislisse ei tasu vast :mrgreen:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 10:33 17
Postitas KevinVi
Pigem diislisse ikka diislit jah. Kestab natuke kauem kui 98-t sisse panna. :mrgreen:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 10:59 40
Postitas m2x
Tulin just bimmerforumsist ja mõtlesingi, et võiks siin ka teema juba sellest olla.
Isegi muretsen tiba enda auto pärast, siin-seal ikka räägitakse, et biodiislis sisalduvad etanoolijäägid sulatavad kõikvõimalikud kütusega kokkupuutuvad kummitihendid ära. Ja BMW mootoris neid natuke on.. törts ärevaks teeb küll, kas kohalikest keegi oskab midagi asjalikku leida sellel teemal? Ise üritasin googlist leida midagi ametlikule versioonile sarnanevat infot, millise etanoolisisaldusega või mis konsistensiga kütet üleüldse BMW mootorites (eri ajastutes eri nõuded ofc) kasutada lubatakse aga pole veel eriti kaugele jõudnud..

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 11:36 01
Postitas 50atmracing
Kuna eestis juba on diisel kütuse kvaliteet mitte hea siis ei ole küll selle poolt ,et peaks hakkama iga poole aasta või aasta tagant uusi Piezo pihusteid ostma või pumpasid vahetama.
Võimalik , et DPF-ile avaldab ka mingit mõju.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 11:48 52
Postitas coley
Veidi murelikuks teeb küll see olukord. Mu E91'e kütusepaagi korgi peal on suurelt ja roheliselt kirjas "NO BIODIESEL". Peab hakkama venemaalt kütust tooma edaspidi? :roll:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 11:56 39
Postitas AARE540
Rootsis pidavat ka diislisse biokütust pandama, Norras aga mitte. Näiteks veokate puhul annab see kohe tunda näiteks kero töös, ehk siis just "norraka" puhul töötavad kerod probleemivabalt. Puhta biokütusega ei pidavat kerod üldse töötama. Pole küll otseselt bemmi teemasse, kuid pöörasin tähelepanu just biokütuse mõjule. Ja kuna Eesti kütus pole nii puhas, mis siin siis veel saama hakkab?
Ja mis selle seaduse põhjustas? Hmmm... Jälle Brüssel, ma arvan? :roll:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 14:53 19
Postitas roheline j2nes
coley kirjutas:Veidi murelikuks teeb küll see olukord. Mu E91'e kütusepaagi korgi peal on suurelt ja roheliselt kirjas "NO BIODIESEL". Peab hakkama venemaalt kütust tooma edaspidi? :roll:
Paljudel sõidukitel on kütuseluugi juures märk, mille kohaselt ei soovitata biokütust tankida. See märk kehtib 100 protsenti biokütuse kohta ja võib seetõttu tarbijat eksitada.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 14:56 56
Postitas roheline j2nes
Tavalisele diislile tuleb biokütust 3,5%
Neste prodiisel on juba hetkel 15% biokütust.

Ärge sellepärast muretsege, et ei sobi, pigem kuidas see hinda hakkab tõstma :evil:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 17:44 11
Postitas volli777
Gero teemal puudutab ka sõiduautosid? Kero praegu töötab kui kulda, pane või lisapaak kus ei ole biodiisel.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 18:36 32
Postitas BumBum
Tuleb siis sinisega lasta.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 19:29 18
Postitas AARE540
Vollile- mul on Rootsis üks hea tuttav, kes ütles, et tal Scania sõidab bioga, kuid kero jaoks ongi eraldi paak puhta diisliga.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 20:40 39
Postitas Henri.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid" onclick="window.open(this.href);return false;

Biolisandiga kütuse E10 kasutamine erinevatel sõidukitel (xlsx, 18.48 KB)
E10 kütust on lubatud kasutada kõikidel BMW bensiinimootoriga mudelitel sõltumata väljalaskeaastast, välja arvatud juhul kui sõiduki omaniku käsiraamatus ei ole määratud kasutada ainult Super Plus (98 oktaaniarv) kütust.
Bensuka puhul pole väidetavalt vahet kas antiik või tutnoi BMW. Raske uskuda miskipärast.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 21:44 23
Postitas paradiisivares
Rootsis näiteks Preemi tanklaketil on ammu mingi bioõli diislil lisakomponendina sees. 0 ja ülespoole temperatuuridel pole kero töös muutusi täheldanud, samas -10 hakkas juba kero nn. tatistama. Tegelikult koosneb diiselkütus juba ammu enamjaolt igasugustest lisanditest. Rootsis Piteal ja soomes Lappeenrantas on suured rafineerimistehased kus näiteks männiõlist diiselkütust tehakse....eks neid ole vb. veel, lihtsalt need on kohad kuhu ise olen seda männiõli viinud ja tean mis sellega tehakse. Niiet diisli puhul on paanika vb. pisut üles puhutud....siiani inimesed lihtsalt ei teadnud mida nad oma paaki tegelikult kallavad. Bensu puhul võib tõesti juhtuda, et see etanool võib mõned tihendid nahka panna ja vb. ka silumiindetailidele mingit mõju avaldada. Kunagi oli ju eestis ka lühikest aega müügil selline kütus nagu E85 mis siis koosnes ka suuresti vist bioetanoolist.....suht ruttu lõppes see jama ära miskipärast.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 22:07 02
Postitas BumBum
E85 müük lõpetati väga vähese nõudluse tõttu.
https://tehnika.postimees.ee/113876/sta ... -e85-muugi" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 22:28 25
Postitas AARE540
Rootsis on E85 praegugi müügis ja hind on nö. tavabensust märgatavalt madalam.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 22:43 45
Postitas paradiisivares
E85 tavamootorisse tankida ei tohi, selleks olemas flex fuel mootorid. Krt. BMW pole oma otsepritse bensukate pihusteid ja pumpasid tänaseni korralikult tööle saanud, vaevalt, et isegi ainult 10% etanooli osalusega bensiin nende eluiga just pikendab.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 22:50 44
Postitas AARE540
Seda ma tean küll, et tavamootorisse E85 panna ei tohi, hinnavõrdluse tõin lihtsalt näiteks. Kuud kuna seal 85 müüakse, siis järelikult on vastavaid autosid piisavalt müüdud. Ei meenu täpselt, mis teema nende autodega seal on, aga kas mitte pole tegu riigipoolse toetusega? Võin muidugi ka eksida, aga mingi teema sellega on minu teada :roll:

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 23:03 14
Postitas paradiisivares
Võimalik, et ka riik toetab jah.....pole huvi tundnud. Mingi põhjus peab olema, milleks selline peavalu omale kaelapeale võtta. Norras näit. on väga palju Teslasid liikvel ja seal tõesti riik toetab päris kopsakalt neid. Tesla teadupärast ei kuulu just odavate masinate hulka. Mis aga puutub praeguse kütuse poliitikasse, siis keskkonna säästmisega on siin samapalju ühist kui luigel ninasarvikuga.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 26.04.2018 23:09 24
Postitas AARE540
Kui korraks sellest tõesti rääkida, siis minu arvates pole ükski asi, vähemalt viimasel ajal tehtud selleks, milleks väidetakse tehtavat. Keskkond, inimeste tervis, teed jne, jne. Phah. Jamajutt kõik, teame kõik, mis asja point on, isegi kui see kohe silma võibolla ei paista.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 27.04.2018 06:38 02
Postitas Silver88
Tavabensukal E85 sisse kallates saab lahti hea õnne korral ainult kõikidest kummitihenditest. Muud mootorile see halba küll ei tee. Lisaks põleb etanool ka oluliselt jahedamalt.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 27.04.2018 08:17 42
Postitas BumBum
E85 on odavam, paraku on kütusekulu ka suurem. Seepärast FlexiFuel auto omanikud ei vaevunud seda siin Norras kasutama. Sageli oli tegemist USA autodega. Paigaldatud gaasiseade muudab E85 kasutamise veel vähem otstarbekaks.
Vähemalt osades piirkondades Norras lõpetati E85 müük ja ka E98 müük.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 27.04.2018 13:00 50
Postitas Henri.
Postimees teavitab, et:
https://majandus24.postimees.ee/4479704 ... -tallinnas" onclick="window.open(this.href);return false;
Ise hommikul erinevatest Neste tanklatest möödudes veel märgatavat hinnatõusu ei täheldanud nagu.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 27.04.2018 17:35 52
Postitas taunod
https://auto.geenius.ee/uudis/kas-sinu- ... -on-tabel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 30.04.2018 09:12 01
Postitas coley
roheline j2nes kirjutas:
coley kirjutas:Veidi murelikuks teeb küll see olukord. Mu E91'e kütusepaagi korgi peal on suurelt ja roheliselt kirjas "NO BIODIESEL". Peab hakkama venemaalt kütust tooma edaspidi? :roll:
Paljudel sõidukitel on kütuseluugi juures märk, mille kohaselt ei soovitata biokütust tankida. See märk kehtib 100 protsenti biokütuse kohta ja võib seetõttu tarbijat eksitada.
Ma veidike eksisin enne. Korgi peal on siiski "BIODIESEL ADDITIVE" läbikriipsutatud seega sellest lähtudes ma seda uut diislit küll tankida ei tohiks enam. Ma pean auto raamatu üles otsima ja vaatama mis seal täpselt kirjas on aga see kiri seal korgil on üsna üheselt mõistetav. Mis siis nüüd variandid on? Visata püss nurka, lasta venemaalt kütust tuua või sõita sinisega? :roll: :(

Pilt

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 30.04.2018 09:31 59
Postitas Tauri_J
Aeg bensukas osta.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 30.04.2018 09:45 12
Postitas RoccatX
Jutt ongi ju bensukatest. Bensiin 95'le lisatakse biolisandit. Kas siis 99.a e46 benuskasse ei võigi varsti enam tankida seda uut 95't? Peaks hakkama tankima 98't? Või seda ka ei tohi?

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 30.04.2018 10:09 51
Postitas roheline j2nes
Diisliga ei juhtu kellelgi midagi. 100% biokütust ei tohi tankida, Nagu ütlesin, Prodiisel juba 15% sisaldusega ja uus Diisel tuleb lisatuna 3,5% bio-ga

Bensiiniga pole ka probleemi, E5 võivad kõik kasutada, ning nagu uudistes kirjas, jääb see ka müüki, ehki läheb kallimaks. E10 ei sobi mõndadele, ning seda lihtsalt ei tangi ja kogu moos.
98-le ei lisata midagi juurde.

Re: Räägime biokütusest

Postitatud: 30.04.2018 10:11 10
Postitas Tauri_J
98 -le ei panna midagi juurde.