Kuulmootor - Täielik kosmos? !

Vaba teema
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Kuulmootor - Täielik kosmos? !

Postitus Postitas priitv8 »

Selline asi siis leiutatud, nüüd tänu Šveitsi firmale paistab ka seeriatootmises olema.
http://kugelmotor.peraves.ch/

Ega ilma animatsiooni vaatamata selle tööd ette ei kujutagi!

PS sama asi, YouTube's ja ingliskeelne:
Viimati muutis priitv8, 30.10.2007 22:41 30, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Postitus Postitas Riivo »

ülimalt omapärane asi...ja mis peamine: töötab...isegi suht hästi kui graafikuid uskuda :shock:
´17 4Drive
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui siit lugeda, siis leiab ka mõne tehnilise kirjelduse:
Töömaht: 377 ccm
Võimsus: ~50 HJ @ 6000 rpm

Ja kui eelmainitud artiklis mööda viidet edasi liikuda, siis saame teada, et sellise asja oli idasakslane juba 1974 DDR-i patendiga kaitsnud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

uh, V12 asemele tuleb O12 :lol:
EnnR
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 21.06.2007 23:39 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas EnnR »

Mingil määral tuletis vankelmootorist, aint' selle vahega, et vankel oleks piltlikult justkui 2D, aga see kuugel on 3D :) Vankelmootori häda ja õrn koht olid, kui mälu ei peta tihendid, siis huvitav, kas kuugelil on need probleemid kuidagi ellimineeritud või vähendet?
X1 E84 2.0d 2011 a.
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Milleks tegeleda sirgliikumise muundamisega ringliikumiseks kui võiks kohe ringliikumise abil liikumisenergiat hankida :D

Aga ilmselt nagu minul tekib nii mõnel teiselgi küsimus, et kui pikalt küll need kuulikesed seal radades liiguvad ilma suurema takistuseta, kui mootoris on standardiks ikka vähemalt 125-140kw võimsust. Kui raja kõverused kuluvad järskudeks käändudeks ja juhtkuulid ei saa enam sujuvalt suunata, siis sealt edasi on ilmselt juba suht kiire lõpp mootorile.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

EnnR kirjutas:...huvitav, kas kuugelil on need probleemid kuidagi ellimineeritud või vähendet?
Siit loen ma, et ei ole:
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075537
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075568
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
umptsik
Huviline
Postitusi: 258
Liitunud: 19.03.2007 10:09 17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umptsik »

Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:

Suht äge, kui näeks selle reaalset mõju autole ;)



Aga mind huvitaks mõlema mootori müratase ja vastupidavus :)

-edit-
ja loomulikult vibratsioon :p
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Indrek
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
umptsik
Huviline
Postitusi: 258
Liitunud: 19.03.2007 10:09 17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umptsik »

priitv8 kirjutas:
umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Seal on kõral veel klippe selle kohta.

Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

umptsik kirjutas:Seal on kõral veel klippe selle kohta.
Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p
Leidsin jah. Mingi kaval väntmehhanism. Aga tihendamise osas ilmselt sama probleemne, nagu Wankel- ja kuulmootorgi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

priitv8 kirjutas:
umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)
Indrek
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)
Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

priitv8 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)
Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.
Ma näen selles tiivikute süsteemis pigem visuaalset lihtsustatud mudelit, mille reaalselt töötav edasiarendus oleks see kuul. See tiivikute süsteem ei näita kuidagi, kuidas pöörlemine tekib - näidatakse, et kui asi pöörleb, siis on ridamisi töötakte, mis liigutavad tiivikuid kokku-lahku :)
Indrek
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

tegemist ei ole ju tiivikutega :lol: vaid nö. "silindritega". Need jooned seal liikumas on siiski visuaalselt lihtsama seletuse saamiseks.

Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Tauri kirjutas: Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)
Jah aga silindris on hõõrdepind suurem ja seega jaotub külgsurve ühtlasemalt laiali. Kuulmootoris saab aga kogu vati suht väikeste pindadega kuulid ja juhtrajad.
Kasutaja avatar
mel76
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 22.10.2006 14:03 16
Asukoht: Jyväskylä

Postitus Postitas mel76 »

Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.
Bmw 520 i 110kw
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

mel76 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.
Kogu süsteemi probleem, nagu vankelmootori puhulgi, saab olema tihendamine. Kolb on selles mõttes geniaalne leiutis, et kolvirõngastega saab seda suurepäraselt tihendada, ka kuludes.
Õlituse osas - hõõrduvaid pindu paistab päris palju olevat, samas paigalseisvaid osi, mille kaudu õli kuuli sisemusse liikuvate silindripindadeni juhtida, vähe.
Indrek
Vasta