325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis

Vaba teema
Vasta
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

325 sedaani ja kupee sisulised erinevused Cup'i konekstis

Postitus Postitas wirx »

http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=195
Peep kirjutas:
Tegin eraldi teema, et läbu vältida. Antud teema piires läbu vältimiseks on mul järgnev palve: palun siin mitte arutada compacti ja universaali lubamist või keelamist ja selle seotust kupee lubamisega, vaid ainult kas kupeed ja sedaani saab koos samas sarjas kasutada ? Kui soovite, tehke compacti ja universaali jaoks samasugune eraldi teema.

Ja räägime ikka konkreetsetest faktidest, mitte spekulatsioonidest ja emotsioonaalseid vahelehüüdeid pole ka vaja. Nagu ma ütlesin, pooldaksin ühe keretüübiga sarja aga kui pole veenvaid argumente, miks neid keretüüpe ei võiks olla näiteks kaks, siis ok.

Faktid:

- tühimass on neil võrdne standardis
- meil on miinimumkaalu sätestav sari ehk mingit kaalueelist ei saa tekkida
- teljevahe ja pikkus on sama
- kupee on 1,3 cm laiem ja 2,6 cm madalam
- mehaaniliselt on need autod sisuliselt identsed
- kereplekid on erinevad

Ainus hetkel teadaolev argument on, et kupee madalam raskuskese teeb ta konkurentisvõimelisemaks. Samas pole infot, kui palju on kupee raskuskese madalam ja mida see sisuliselt tähendab konkurentsivõime seisukohast ? Mulle tundub, et kupeel on piilarid lühemad, sest tal on tehaseandmete järgi natuke vähem pearuumi. See mõjutab raskuskeset vähe, eriti arvestades, et sarjas eemaldatakse polstrid ja katuseluugid. Teine faktor on kliirens. Juhul kui selles on erinevus, tuleks see elimineerida, sest sarjas kasutatakse sama vedrustust ja miinimum kliirensit. Seega, kas keegi suudab faktiliselt seda madalamat raskuskeset välja tuua, näiteks, et tal on mootor, sillad jms. rasked agregaadid teepinnaga võrreldes madalamal kui sedaanil, kui elimineerida vedrukõrgusest tulenev erinevus ?

Ja veelkord palun ainult fakte, see pole võistlus, et kes kõvemini kisab see võidab.




Siin on juttu sellest BMW cup-ist....325 hinna tõusu on varsti oodata :)
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=194
BMW M5 V10
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

minu teada ei ole ei kaalu vahet... või oli sedaan ~25-50kg raskem
(muidugi see kaal on nii suhteline... auto millel on peal kliima, katuseluuk, 4x el. aknad, 4x airbagid ja muu lisavarustus, siis see auto on ka tehaseseades raskem kui täispauk neeger)

kaalujaotus on mõlemal autol tehase konditsioonis 50/50
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

üks asi veel... lugesin selle teema seal läbi aga kuna regada sinna ei viitsi, siis kirjutan siia...

milleks keelata põhjavaipa... tead kui paks on kolmekal see põhjavaip? Kui see ära võtta, siis väiksema jalanumbriga kodanik peab jalga õhus hoidma et pedaalideni ulatuda, sest pedaalide juurest on valla mati paksus ~15cm... kui vaip välja võtta, siis ostud autos nagu tabureti peal.

lahendus võiks olla, et põhjavaip tykeldatakse ära, et juhi kohal peab vaip maas olema ja korralikult liimitud kerekülge kinni

Aku kohapealt samuti arvamus... aku võiks jääda oroginaal kohta ja sinna võiks panna ükskõik mis aku ilma, et muudetakse originaal aku koha mõõtusid... omast kogemusest võin öelda, et yle 100Ah aku sinna niikui nii ei mahu ja 100Ah aku on 325TDS'il originaalis

Vedrustus võiks olla mono ja vabalvalikul... kui keegi tahab 100K sinna alla raha panna... palun... kui keegi tahab tehase m-techiga sõita... palun


Aga mul tekkis 1 küsimus ka, et kui lastakse kellelgi mootor laiali võtta kontrolliks... ja selgub, et ta siiski ei ole mitte millegi vastu eksinud... kes selle kokku lappimise siis kinni maksab? Tavaliselt ikka see kes on eesel, see maksab asja kinni... st. see kellel tekib kahtlus ja tahab seda mootorit kontrollida lahti võttes, siis pärast pangu ka asi kokku oma kuludega... mingi plommimisega jälle see jama, et võibolla mul raha nii palju, et tahaks koguaeg peale igat sõitu vahetada ära kolvid ja rõngad... siis käi ja lase plommida... ja samas näita koguaeg ette, et mida sa sinna sisse ikka panid...

Chippimisega oli bmw'l mingi asi, et neid ajusid nii suvaliselt omavahel vahetada ei saa... ja niisama kontrollida ka suht keeruline... kui mitte öelda, et võimatu... ja kui enne igat võistlust võtta autodelt ajud maha... segada suures korvis ära ja igayks saab mille saab, siis pooled ei pruugi enam autot käima saada
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Läks lukku ära juba nagu ma aru saan..
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

kuna sarja algatajad otsustasid vaid sedaani kasuks, siis case closed !
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Arux
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 05.11.2005 13:01 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arux »

Lugesin ka seda pikkkka arutelu. Arvan, et mõistlik otsus - kui mono sari, siis mono. Pole hiljem mingit kobinat. Naabritega reeglistiku ühtlustamine samuti teretulnud. Igatahes paneb see sari kõrvad liikuma :).
"The sun shines and the iglu melts"
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Tuleohutus ei luba hoida matte sees ja selleks, et motot testida, pole vaja teda kohe lahtivõtta. Kui tekib suurem kahtlus, siis läheb ekspertiisi. Ja kui on võistlused siis protesti summad on kaunis suured ja need tagavadki selle, et kokkupannakse kah. Kui muidugi ei leita midagi kahtlast.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

nu ma olen sõitnud nädalakese ilma põhjavaibata oma masinaga... hea et mul 49½ jala number on... aga ebamugav oli sellegipoolest sõita

aga siis tuleb lihtsalt mingi metall plaadiga selle kohapealt põrand kõrgemaks tõsta või kõik pedaali asukohad allapoole tuua
Vasta