E90 07-08a DPF filter

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Kas keegi läbi ime DPF filtri läbilõike oskab netist välja otsida? Omal DPF puhastus keemia kodus ja pilt näitab et tuleb millegi pärast DPF filtri keskele lasta, mida sellest võiks arvata, kas tõesti kaks eri filtriosa selles paunas?

Antud juhul siis plaanin seda lasta 2,0d 130kw, (07-08a mudel)


Pilt

Endiselt keegi ei oska soovitada mismoodi tolle filtri isepuhastuma saab sundida?
Teatud kiirusel sõitmine, teatud pööretel vms?
Viimati muutis Raemees, 03.11.2012 23:02 51, muudetud 2 korda kokku.
ImreR
Klubiliige
Postitusi: 2609
Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
Peamine sõiduk: BMW E39 530d
Asukoht: Hiiumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas ImreR »

Ega sa ei proovinud seda varianti, mida rääkisin Fordi kohta? Või tahad, et vaataksin sealt raamatust täpselt järgi kuidas see käis?
EBK Kossutiim
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Mõistlik oleks vist vaadata see juhend täpsemalt järgi kui viitsimist on, tänud. Tänaseks ei ole mul ka infot termostaadi töö kohta st kas mootori temperatuur on ikka nii kuidas vaja 90C. Loodan, et homme saab INPA toimima.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Rain. »

Mul on oma auto DPF, mis alt ära võeti, veel autos ja sõidab kaasa. Varsti läheb kokkuostjale, aga muidu kui vaja, võin sellest pilte teha.

Sundpuhastus peaks käima diagnostikaga ikka. Aga kui diagnosti pole, siis maanteele, sest pikad otsad põletavad ka seda.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Svenp »

Pikem sõit suure koormusega võimaldab puhastada kübemefiltrit. Kübemefiltri puhtaks põletamiseks peab väljalaskegaaside temperatuur kuskil üle 600°C olema. Selline temperatuur esineb ainult mootori nimivõimsusel ehk "lapats põhjas". Kütuselisandite abil abil saab nõutava temperatuuri 450...500°C kanti alandada, lisaks kütusepritse hilisemaks muutmisega suurendatakse väljalaskegaaside temperatuuri.
Sõidurõõm
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Rain. »

Kusjuures ainult pikem sõit ei aita, välismaised foorumid väidavad, et temp. peab olema suurem kui 75 kraadi ja paagis vähemalt 10 liitrit kütust.

Minu pildid viibivad, kuna pole fotokat käepärast nii kiiresti ning telefoni pildid on jälle udused.
meego
Huviline
Postitusi: 418
Liitunud: 12.03.2006 02:01 23

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas meego »

Svenp kirjutas:Pikem sõit suure koormusega võimaldab puhastada kübemefiltrit. Kübemefiltri puhtaks põletamiseks peab väljalaskegaaside temperatuur kuskil üle 600°C olema. Selline temperatuur esineb ainult mootori nimivõimsusel ehk "lapats põhjas". Kütuselisandite abil abil saab nõutava temperatuuri 450...500°C kanti alandada, lisaks kütusepritse hilisemaks muutmisega suurendatakse väljalaskegaaside temperatuuri.
Ei ole mõtet inimesi segadusse ajada "lapats põhjas" :evil:

To enable regeneration of the particulate filter, regeneration must be requested in the DDE control unit.
The regeneration is requested in that the consumed fuel since the last regeneration is set to a maximum value in the DDE control unit.
The regeneration is started at the next trip as soon as the coolant temperature has reached a value of at least 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has reached a value of at least 240 °C. Moreover, the fuel level must be at least 10 litres.
The best possible effect of the regeneration is achieved if the vehicle is operated for around 20 minutes at a speed of at least 60 kph that is as constant as possible as of the start of the regeneration. Experience has shown that non-urban driving achieves the best regeneration results.
In the event of a prematurely cancelled regeneration, the regeneration is started in the next drive cycle as soon as the coolant temperature has returned to a value of 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has returned to a value of 240 °C.
In the case of a particulate filter heavily loaded with soot, it can occur that the regeneration request is blocked again after a short time or is not released.
In this case, it is required to regenerate the particulate filter in a motorway / or cross-country trip taking approx. 30 minutes at a speed that is a constant as possible.
Subsequently, the service function ”Regeneration particulate filter” must be run again.
Moreover, it also occurs that with a filter heavily soiled with soot the exhaust-gas back-pressure becomes so high that problems can occur on reaching breakaway speed. In many cases, this impairs the feasibility of the exhaust backpressure test. A clean regeneration reduces the effect of this problem in many cases and lowers the exhaust-gas back-pressure.
During the regeneration phase and with the engine running, it can also occur that the display for 'Regeneration active' jumps to 'Regeneration not active'. This behaviour can be seen exclusively with the vehicle stationary with the engine running. This behaviour does not impair the scheduled course of the regeneration in general.
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas priitb »

On ,mis on, aga tehes kuu aega ainult linnasõite, ja saata siis naine maanteele 300km otsale, siis ise uuesti roolima saades on vahe tuntav.
BMW f31 325d 160kw 2014a
ImreR
Klubiliige
Postitusi: 2609
Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
Peamine sõiduk: BMW E39 530d
Asukoht: Hiiumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas ImreR »

Mina seda "vahe on tuntav" asja ei tahaks uskuda(muidugi on inimesed erinevad, mul näiteks ei värise rool ka nii nagu mõnel kliendil, kes suvejooksul kolm, neli või enam kordi käib rattaid balanseerimas :D ). Minu käest on korduvalt küsitud, kuidas ma ikkagi ei tunne seda kui mootor hakkab DPF-i põletama. Ma sõidan igapäev, linnas peamiselt, ei saa aru kas auto ükspäev on erksam või ükspäev on laisem. Nii kuidas vajutad, nii läheb. Kas ta üks hommik väriseb rohkem kui teisel hommikul, ka seda on raske eristada(temp. ka erinev). Jube tundlikud ikka inimesed, ma ei pea ennast kõig tehnika võõramaks inimeseks ja midagi ikka jagan(pole täiskohaga mehaanik), sõitnud olen palju ja ka rajal, metsavahel, kiirelt, aeglaselt jne. Minujaoks igasugused väiksemad muutused mootori töös jäävad küll märkamata :mrgreen:
EBK Kossutiim
Kasutaja avatar
bosshoss
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 04.10.2009 19:49 02
Asukoht: Tartu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas bosshoss »

Minu kolme aastase kogemuse põhjal tundsin esimest korda eelmine pühapäev et dpf puhastas ennast. Ostmisest alates on kütte kulu ainult tõusnud, viimane ots sain paagitäiega sõita ainult 700km. Ostes sain 1200km vabalt. Ei tea kas on kokkusattumus aga kaks nädalat tagasi eemaldasin pöördklapid sisselaskest, pühapäeval puhastas dpf ja paagi panin täis ja näitas esimese hooga 1300km.
Autoks e90 2005 2.0d
E91 330xd
ImreR
Klubiliige
Postitusi: 2609
Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
Peamine sõiduk: BMW E39 530d
Asukoht: Hiiumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas ImreR »

No 1500 on ikka väga ebareaalne ja ulme valdkond... Ma pole seda numbrit kordagi näinud, maks mis Eesti-Itaalia tripil nägin, oli 1300 midagi.
Eestis, siinses kliimas, ma ei tahakski uskuda, aga valetajaks ma kedagi ei pea, ju siis võimalik. Endal pole küll midagi aastaga muutunud. Kui auto sain eelmine sügis, siis olid samad numbrid ees, eks ma natuke saan kulu alla võrreldes eelmise sügise/talvega, sest nüüd termostaat korras. Mul tavaline et saan paagitäiega sõita 800 km, sõidan linnas pea 80-90% oma sõitudest. Maanteel oleks muidugi pilt teine.
Ja kuidas sa siis arusaid, et nüüd(peale nii pikka omamist) just hakkas põletama filtrit? Sul vist suuremasosas sõidud maanteel?
Viimati muutis ImreR, 17.10.2012 23:23 37, muudetud 1 kord kokku.
EBK Kossutiim
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Teema lähebsujuvalt kütusekulu peale üle :lol:

Minu autol näitab ka mnt sõitudel 1300km 90km sõites seisab see seier 4-4,5 peal ja 100 sõites vist oli samuti,120 5,5 aga eks see ole ainult seieri näit reaalselt pole viitsinud veel jälgida. ca pea 900km läbisõitu peaks 80-90% linnas sõites vist ära tulema küll. Kuna auto liigub nii hästi siis ei ole sellega lihtsalt võimalik pikalt "ökotada" lihtsalt tuleb aegajalt kiirendades liikuda :D

DPF teema on mul tekkinud üldse sellest, et UM-ist akuvahetuselt autot kätte saades oli see ainuke oluline viga. Kuna programmi vigade lugemiseks ka veel tööle ei ole saanud siis ei tea kas antud viga viskab veel sisse või mitte.

Mingi idee on lihtsalt DPF kopsik maha kiskuda ja survepesuga seest puhtamaks lasta, kuidas sellesse mõttesse suhtuda? Andurid enne sellelt loomulikult eemaldan.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Rain. »

Väheke lugemist kuidas üks põhjanaaber oma autol DPF-i puhastas ja kuidas kahe-kolme kuu pärast jälle pidi puhastama. Lihtsam on see DPF sealt esimese korraga välja võtta kui raha ja aega kulutada :D
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Välja võtta?
See väljavõtt + arvutiga programmeerimine maksab ju ka midagi?

Lihtsalt välja võtta või puurida ilmselt ei aita.

Peab veakoode lugema siis näis kas on viga tagasi või mitte, sest sõiduajal midagi negatiivset tunda ei anna, esialgu veel seda jama seal siiski ei näpi.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Rain. »

Vahelt välja võtmine (st. et filter võetakse sealt paunast välja ja see paun keevitatakse kokku tagasi) ja süsteemist välja programeerimine maksab jah, aga kuna minu autol on ligipääs sellele filtrile juba palju raskem, siis ei näe mõtet seda tööd mitu korda ette võtta ja selle peale raha kulutada. Esimeste aastate autodel millel DPF vahel asus ta põhja all ja ligipääs väga lihtne, uuematel on ta juba kohe peale turbot ja sellele ligipääsuks tuleb ka sumpa eemaldada ning võibolla veel midagi. Aga eks igaüks ise otsustab, mis temale soodsam. ;)
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Arusaadav. Kui väljavõetud DPF miskised pildid tekivad siis pane siia ka üles.
Kasutaja avatar
bosshoss
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 04.10.2009 19:49 02
Asukoht: Tartu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas bosshoss »

ImreR kirjutas:No 1500 on ikka väga ebareaalne ja ulme valdkond... Ma pole seda numbrit kordagi näinud, maks mis Eesti-Itaalia tripil nägin, oli 1300 midagi.
Eestis, siinses kliimas, ma ei tahakski uskuda, aga valetajaks ma kedagi ei pea, ju siis võimalik. Endal pole küll midagi aastaga muutunud. Kui auto sain eelmine sügis, siis olid samad numbrid ees, eks ma natuke saan kulu alla võrreldes eelmise sügise/talvega, sest nüüd termostaat korras. Mul tavaline et saan paagitäiega sõita 800 km, sõidan linnas pea 80-90% oma sõitudest. Maanteel oleks muidugi pilt teine.
Ja kuidas sa siis arusaid, et nüüd(peale nii pikka omamist) just hakkas põletama filtrit? Sul vist suuremasosas sõidud maanteel?
Ma arvan et ma lükkasin seda nn. isepuhastust ise veidi edasi sellega et ma võtsin filtri alt ja puhusin selle suruõhuga läbi. Pesta ma ei julgenud sest lugedes inglise foorumeid siis mis iganes ainega puhastades ei kuiva see aine korralikult ära ja hakkab kiiremini uut tahma endasse hoidma, seoses sellega siis kiirem ummistumine. Keskmine kiirus näidu järgi on kuskil 46-48kmh. Aru sain ma põletus protsessist siis kui naisele linna järgi läksin ja seisma jäädes mingi ilge kirbe lõhn sisse tuli, alguses ei pannud muidugi kokku pilti et kust hais tuli aga maanteele tagasi jõudes vaatasin kütte seierit ja see oli kukkunud mitu liitrit, siis sain aru et vohh nüüd midagi toimus. Maanteel sõites seier alla kuue peaaegu ei kukkunudki enam, nüüd on nagu alguses oli... kolme-nelja vahepeal ja isegi tõusudel ei tõuse üle viie. Mitmed asjapulgad on seda isepuhastust nüüd seostanud sellega et eemaldasin pöördklapid.
E91 330xd
ImreR
Klubiliige
Postitusi: 2609
Liitunud: 26.03.2006 21:10 40
Peamine sõiduk: BMW E39 530d
Asukoht: Hiiumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas ImreR »

Oot... ma olen siis väga valesti ikka asjast arusaanud. Mina tean, et nelja silindristel ei olegi neid nn. pöördklappe. Kas olen ise udu?
EBK Kossutiim
Kasutaja avatar
bosshoss
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 04.10.2009 19:49 02
Asukoht: Tartu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas bosshoss »

ImreR kirjutas:Oot... ma olen siis väga valesti ikka asjast arusaanud. Mina tean, et nelja silindristel ei olegi neid nn. pöördklappe. Kas olen ise udu?

Täpselt samasugused nagu e39 3.0d common railil, ainuke vahe et tollel kuus klappi meil neli. Ise näind ja ise eemaldanud neid mõlemal.
E91 330xd
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Rain. »

Mõningad pildid siis ummistunud DPF filtrist, mis autol vahelt välja võetud. Hoiatan, pildid on suured, kuna sooviti suure resoga pilte.

PiltPiltPilt

PiltPiltPilt

PiltPilt
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Svenp »

meego kirjutas: Ei ole mõtet inimesi segadusse ajada "lapats põhjas" :evil:
Fakt jääb faktiks, et tahm põleb 600°C juures, mis saavutatakse mootori nimivõimsusel. Soovid Sa seda ümber lükata? Kuna reeglina gaas põhjas ei sõideta on terve rida meetmeid, et põlemistemperatuuri alandada (kütuselisandid) ja/või väljalaskegaaside temperatuuri üles viia (ECU programm pritse hilistamiseks). Su pikas algallikale viitamata tekstis on juttu viimasest meetmest ja selle eeltingimustest.
Sõidurõõm
oja86
Huviline
Postitusi: 1043
Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
Peamine sõiduk: BMW g11 740e M-Sport
Asukoht: Vantaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas oja86 »

bosshoss kirjutas:
ImreR kirjutas:Oot... ma olen siis väga valesti ikka asjast arusaanud. Mina tean, et nelja silindristel ei olegi neid nn. pöördklappe. Kas olen ise udu?

Täpselt samasugused nagu e39 3.0d common railil, ainuke vahe et tollel kuus klappi meil neli. Ise näind ja ise eemaldanud neid mõlemal.
on siis kuulda ka olnud et mönel mootorisse lennanud need?
BMW g11 740e M Sport
Kasutaja avatar
alarh
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 01.02.2010 19:27 57

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas alarh »

Kel on automaatkast ja dpf filter ja 320d, siis linnas on hästi aru saada, kuna toimub dpfi põletamine või mitte. Mina veendusin ka selles, et minu auto termostaat on korras (vähemalt laseb mootorit soojemaks kui 75C). Muidugi lasen järgmise hoole aeg seda ka kontrollida. Nimelt, kui sõidan linnas ja mootor saavutab vajaliku temperatuuri, siis ühel hetkel hakkab auto hoidma kõrgemaid pöördeid. Kui tavaliselt vahetab käigu juba 1600 - 1700 pöörde juures (rahulikult liikudes) ülesse siis põletades laseb ta pööretel minna 2000 juurde ja jääb neid hoidma. Samuti väheneb märgatavalt nö järele jäänud km'de hulk. Kui protsess jääb pooleli, siis külma autoga uuesti sõitu asudes protsess kohe ei käivitu, vaid siis, kui mootori temp on piisav. Ise kiirendan põletamise protsessi sellega, et sõidan manuaal režiimis ja valin küllaltki madalad käigud (pöörded 1900 - 2500 rpm). Trassil ei saa aru, kuna toimub põletamine (va tavalisest kiirem järele jäänud km'de vähenemine). Püsikaga 97ga sõites on kulu seieri järgi 4,0-4,7. Rekord, mis saadud täistankimisel kellale on 1411km. Seda siis ainult trassil kulgedes.
Kui autol oli sukk all lahti, siis tuli koos dpf põletamisega ka mehine impreza hääl salongi, siis teadsin et nüüd lammutab. Samuti on põletusprotsessi järel auto küljes lõhn, mis viitab põlemisele. Seda muidugi siis, kui poole protsessi pealt auto seisata ja välja minna.
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

On ka minu autol atutomaat käigukast.
Mis lõhnaga see kärsakas tundub olema? :D

Ise ei ole siiani aru saanud, te midagi oleks toimunud, mootor tuure pole ka tõstnud, linnas siis. Kärsakat on küll tunda olnud küll kummi küll sidurikärsakat iseasi kas see automaadiga võimalik on? :shock:

Linnasõitudega poole paagiga läbitud üle 500km aga komp näitab kokku ca 1100km krt teab kas täis ka tuleb 5,2L/100 Keskmine kiirus ca 42km

Muidugi seda keemiat millest teema alguses pilt on pole jõudnud veel kasutada
Kasutaja avatar
alarh
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 01.02.2010 19:27 57

Re: E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas alarh »

Ei oska väga seletada seda kärsakat, põlemiskärsakas :mrgreen: . Palju autol läbisõitu on? 200000km ringis võib vist midagi ootama hakata. Endal ka juba plaani võetud, et kui tuleb iDrive'i info, et on umbes, siis "defiltreerimine" ja chip. Odavam ja kindlam meetod. Kindlasti on võimalus ka uus panna, kuid mina ei näe sel mõtet. Raha maksis vist 27000 vanas vääringus ja kui sõita aastas ca 60000km siis teoreetiliselt on ta 3 aastaga jälle täis.
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

Chipil ei näe nagu eriti vajalikkust, minek ju selletagi hea... aga äkki ongi juba eelnevalt chipitud :mrgreen:
Ls. õige ja ca 165000km
veix
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 11.09.2010 16:34 18

Re: E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas veix »

see siduri kärsaka moodi hais ongi see filtri põletamisel tekkiv hais, ei kärssa korras sidur korraliku sõiduga ju:-), nüüd ilmade jahenedes ja lühemate otstega hakkab seda ilmselt tihedamalt tundma, vähemalt minul oli nii. sai aasta tagasi enda oma läbi pestud ja peale seda olen ainult ühel korral seda haisu tundnud.
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas Raemees »

to veix
Millisel autol sa seda filtrit täpsemalt pesid?!
veix
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 11.09.2010 16:34 18

Re: E90 07-08a DPF filter

Postitus Postitas veix »

mul 318d 2,0 90kw 2007a ja päris korralik peotäis sodi tuli sealt välja.
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Re: E90 02.08a DPF filter

Postitus Postitas Hendrik »

bosshoss kirjutas:
ImreR kirjutas:Oot... ma olen siis väga valesti ikka asjast arusaanud. Mina tean, et nelja silindristel ei olegi neid nn. pöördklappe. Kas olen ise udu?

Täpselt samasugused nagu e39 3.0d common railil, ainuke vahe et tollel kuus klappi meil neli. Ise näind ja ise eemaldanud neid mõlemal.
120 kW on pöördklapid, 130 kW ei ole. Ehk siis muutus toimus 2008. aastal.
Vasta