320D Eelsüüte jama E91

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
tomlaatsit
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 21.08.2006 08:26 56
Peamine sõiduk: BMW 330XD E46
Asukoht: Elva

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas tomlaatsit »

Al- sulamist traadid on kontakt-keevitatud ilmselt Al-kihiga pinnatud 1mm paksusele vaskalusele, mis omakorda on joodetud trükkplaadile. Aspiriin on kõige kättesaadavam (kas ka parim, ei ole veendunud) räbusti, mis suudab Al2O3 kihi Al-sulami pinnalt lõhkuda ja mis teeb seeläbi jootmise üldse võimalikuks. Kampol seda ei suuda.

Mina olen minidrilli otsa käiva kõvasulam otsaga Al kihi jootealuselt eemaldanud. Tuleb jälgida, et metallipuru ei jääks hiljem trükkplaadile. Võibolla võiks need 1mm paksused jootealused üldse eemaldada - nende all on ju ülejoodetud vaskpind olemas. Pole proovinud niiviisi, igatahes jootmise teevad need keerukamaks sest üles kuumutatakse joodis mõlemalt poolt seda plaati.
Esmalt võib plaati kaitsva "silikooni" eemaldada metallipuruga saastumise vätimiseks osaliselt. Ühenduste taastamiseks olen kasutanud elastset õhukest vasklinti + Zn sisaldavat meh. tugevat vene ajast pärinevat joodist. Senini on see lahendus ennast õigustanud. Lahendus on ka alljärgnevalt näha.

Pilt

Pean oluliseks, et mistahes materjalist ühenduste tegemistel jäetaks ühendustraadile võimalus keskelt elastselt deformeeruda. Selle orig. lahenduse probleem tundub peale ühendustraadi vale (meh. mittetugev) valiku ka see, et need traadid on pingul ja võnkumise võtab vastu ploki välimistele kontaktide lähedale jäetud suhteliselt terav kumerus, kust hiljem ühendus katkebki.
Viimati muutis tomlaatsit, 01.12.2013 05:07 05, muudetud 2 korda kokku.
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

Leidsin samasugused õhukesed vasklindid mida proovida. Jootealuse tegin ka nii puhtaks kui vähegi võimalik, Al kiht läinud, läigib vastu, aga noo ei jää tina sinna. Puhasta millega tahad, aspirini pole veel proovinud. Pärast tänast ei taha vist tükk aega isegi proovida mitte. Pool päeva mõttetuid katseid.. Jätkan kunagi teinekord vist.
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

Väike update.
Proovisin aspiriiniga ka, ei midagi. Ainuke koht kuhu tina nakkus oli kas laud, püksid või mingi muu koht, aga mitte sinna kuhu vaja. Oli suur tahtmine asi kuskile vastu puruks visata. Siis mainis üks tuttav, et tal tööjuures testitatakse seadmeid ja mehed mõistavad kõike joota, ja nii oligi. Nüüd vaja see karp kokku panna ja autole külge monteerida, jälle.
Vahepeal hakkasin mõtlema, et ehk on asi tõesti kehvas akus, et ei jõua eelsüüdet rakendada käivitamisel. Eelmine talv juba diagnostika ütles, et aku on kehvavõitu. Proovisin nii, et panin täkujuhtmetega pealolevale akule teise aku pealt lisa ja käivitasin siis. Ei miskit, ikka vajas käiamist veits ja turtsus. Või tegin ma midagi valesti?
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas priitb »

Kuna ma lollide küsimuste rubriigist abi ei saand, küsin siit, et kus see plokk- relee sellel autol asub?
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
tomlaatsit
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 21.08.2006 08:26 56
Peamine sõiduk: BMW 330XD E46
Asukoht: Elva

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas tomlaatsit »

Asub sisselaskekollektori all. Suhteliselt keeruline on kätte saada - sisselaskekollektor ettevaatlikult (seal all on andurite jms ühendused) maha ning siis saab kapoti alt selle kätte. Esindus vist rääkis, et nad vahetavad seda plokki auto alt. Kätte saamine keerukas igatahes. Kui käega juba ligi saab siis kaks pistikut lahti + kümme võtmega kaks M6 mutrit samuti lahti ja plokk on seejärel käes.
Kasutaja avatar
tomlaatsit
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 21.08.2006 08:26 56
Peamine sõiduk: BMW 330XD E46
Asukoht: Elva

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas tomlaatsit »

0tt kirjutas:Väike update.
Proovisin aspiriiniga ka, ei midagi. Ainuke koht kuhu tina nakkus oli kas laud, püksid või mingi muu koht, aga mitte sinna kuhu vaja. Oli suur tahtmine asi kuskile vastu puruks visata. Siis mainis üks tuttav, et tal tööjuures testitatakse seadmeid ja mehed mõistavad kõike joota, ja nii oligi. Nüüd vaja see karp kokku panna ja autole külge monteerida, jälle.
Vahepeal hakkasin mõtlema, et ehk on asi tõesti kehvas akus, et ei jõua eelsüüdet rakendada käivitamisel. Eelmine talv juba diagnostika ütles, et aku on kehvavõitu. Proovisin nii, et panin täkujuhtmetega pealolevale akule teise aku pealt lisa ja käivitasin siis. Ei miskit, ikka vajas käiamist veits ja turtsus. Või tegin ma midagi valesti?
Kui kontaktid oled mehhaniliselt puhastanud ja vask on väljas, siis edasine jootmine võiks toimuda ikka kampoli lahuse abil. See töötab 100%. Pead veenduma, et kontaktid ei oleks koos selle silikooniga, millega on kogu skeem üle valatud.

Aku peab olema käre ja korralik. Soovitan AGM-i. Pole veel hätta jätnud. :)
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

tomlaatsit kirjutas:Asub sisselaskekollektori all. Suhteliselt keeruline on kätte saada - sisselaskekollektor ettevaatlikult (seal all on andurite jms ühendused) maha ning siis saab kapoti alt selle kätte. Esindus vist rääkis, et nad vahetavad seda plokki auto alt. Kätte saamine keerukas igatahes. Kui käega juba ligi saab siis kaks pistikut lahti + kümme võtmega kaks M6 mutrit samuti lahti ja plokk on seejärel käes.
Asukoht on tal täpselt seal, kus kirjeldatud. Aga kättesaamiseks ei ole mina sisselaset pidanud ära võtma. Esimene kord oli suht keeruline teda kätte saada, järgmised korrad juba lihtsam. Ühe mutri saab kapoti alt lahti, käsikaudu ja vähehaaval. Ja teise saab põhja alt(eeldusel, et kanal on olemas vms)
Kasutaja avatar
tomlaatsit
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 21.08.2006 08:26 56
Peamine sõiduk: BMW 330XD E46
Asukoht: Elva

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas tomlaatsit »

Kaheliitrisel diislil on kapoti all tõesti rohkem ruumi. Seetõttu ka ligipääsetavus kõigele parem.
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

Väike update.
Lõpuks viitsisin enda "parandatud" ploki peale panna. Nüüd näitab kõigest kahe küünla viga. Seega hakkan juba Kuno juttu uskuma, et kõik need proovitud plokid ongi vigased olnud. Nüüd ei tea, kas viitsin veel selle vana lahti võtta ja uurida, mis oleks omamoodi huvitav tegevus jälle. Või vahetan välja, ja loodan, et seekord joppab. Või siis tuleb lõpuks ikkagi uus osta :)
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas jass161 »

0tt kirjutas:Väike update.
Lõpuks viitsisin enda "parandatud" ploki peale panna. Nüüd näitab kõigest kahe küünla viga. Seega hakkan juba Kuno juttu uskuma, et kõik need proovitud plokid ongi vigased olnud. Nüüd ei tea, kas viitsin veel selle vana lahti võtta ja uurida, mis oleks omamoodi huvitav tegevus jälle. Või vahetan välja, ja loodan, et seekord joppab. Või siis tuleb lõpuks ikkagi uus osta :)
Osta uus, mida sa jaurad :shock: Mul kärsatas katkine plokk küünlad ka läbi. Äkki ongi 2 küünald piixus, kontrolli testriga need ära.
martin89
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 14.01.2008 19:25 20
Asukoht: tartumaa

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas martin89 »

Minul on selline jama olnud 2003 aasta 320 diisliga. Ja viga oli mootori ajus.Eelsüüte klemm oli ajus seespool ära sulanud. Ilmselt põhjstas selle ikka vigane eelsüüteplokk (mida sai igaks juhks mitu korda vahetatud).
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

Nüüd anti mulle romulast juba kolmas plokk. See näitab vähemalt mingisuguseidki numbreid testeriga mõõtes. Kui varem, nagu ka nüüd see enda parandatud plokk näitab küünlavigasid, siis see näitab ainult 4203 glow control unit: http://www.hot.ee/fackit/pilt/DSC00717.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kõik ühendused ja jooted on sellel korras.
Selline viga ilmneb ainult siis, kui starterit anda ja töötava mootoriga on ta koguaeg. Enda lapitud plokk näitab 4 küünlaviga juba siis, kui süüte sisse paned. Kuna mu enda parandatud plokk poolenisti töötab siis arvatavasti on plokijuhtimine jne kõik korras...
Nüüd on mul ametlikult kopp ees sellest saastast. Kui keegi oskab veel midagi soovitada siis kuulan ära. Ja kui keegi teab, kes müüb seda plokki (soovitatavalt uus) proovimisvõimalusega siis olen huvitatud. Nimelt oskan ma selle käki kätte saada kapoti alt juba 3 minutiga..
priitb
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 24.11.2005 23:13 46
Peamine sõiduk: F31 325d
Asukoht: Paide

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas priitb »

Ei paku midagi uut, aga paarpäeva tagasi vahetasin 4 küünalt ja ploki uute vastu(autoosad.ee ca 100 eur kokku) + vahetus. Auto käib -23 hommikul poolest pöördest, ja ei lonka nagu vanasti juba +5 juures.
BMW f31 325d 160kw 2014a
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas Raemees »

Kui keegi leiab foorumist E46 320D teema kus eelsüüteküünalde vahetus lahatud võib lingi priva visata. Tänud.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas Tauri_J »

Raemees kirjutas:Kui keegi leiab foorumist E46 320D teema kus eelsüüteküünalde vahetus lahatud võib lingi priva visata. Tänud.
mis sa selle all mõtled, mul sai vahetatud :lol:
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas Raemees »

Ei midagi erilist, lihtsalt pitle oleks tahtnud näha kui rakse see vahetus on :mrgreen:
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas jass161 »

Raemees kirjutas:Ei midagi erilist, lihtsalt pitle oleks tahtnud näha kui rakse see vahetus on :mrgreen:
viewtopic.php?f=75&t=93215" onclick="window.open(this.href);return false; Teine mootor aga põhimõtte sama. Kui võtmed käes püsivad siis saad hakkama :cool:
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

Sain sellest probleemist jagu, lõpuks. Ja nüüd ma tean, mida tähendab väljend "Ma pole nii rikas, et odavaid(kasutatuid) asju osta" Nagu siin foorumis hoiatati, siis viimane katkine plokk lõhkus ka eelsüüteküünlad ära. Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad. Kokkuvõtteks uus plokk ja küünlad ning probleem lahenes.
Kuidas asi käis: Saadeti E61 plokk--saadeti logari pikendus(vale jupp)--saadeti katkine plokk--saadeti uus katkine plokk--kolmanda katkise ploki järgi käisin ise--sain kasutatud küünlad(läksid läbi)--ostsin uue ploki ja küünlad ning probleem lahenes.
Iga kord, kui ma väitsin, et teie plokk on katki, taoti käega vastu rinda ja öeldi, et see on täiesti võimatu, meie autosid diagnoosib eesti parim. Lõpuks ei tahtnud enam selle asutusega tegemist teha, kes väidab, et neilt on odavam kui foorumist osta..
Ainuke asi, mis ma siit loost õppisin oli see, et kuidas see plokk töötab ja mis tal seal sees katki läheb..
Järgmine kord olen targem ja kuulan rohkem häid soovitusi :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Ilmselt said veel ka teada, et küünlad on 5V nimepingega ja akult uhatud 13-14V tappis ükshaaval need testitud elukad.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Töökorras 800-900 CCA aku annab köhimata 13-14V ja tapab üksikult testitava küünla esimesel sekundil.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Mine mõõda ise aku vahetult laadimise ahelast tarbijana maha võetud aku pinget. Aku tehnoloogia on oluliselt arenenud ja 20-30 aasta tarkus ja kogemus vajab nii mõnelgi peerul apdeitimist ;). Seda me teame, et aku purk on 2.16V vabajooksul. 800-900CCA aku inerts on aga midagi muud kui nimiväärtus.
PS: ka 11V tapab üksikult testitava küünla - heakene küll, selleks kulub siis sekund rohkem aga ni-või-naa laip järel.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Joga on antud juhul su suhtumine ja ühtlasi ka vastutustundetu, et antud hoiatust torpeteerid.
Kuno_T kirjutas:Huvitav on see, et sa jäärpäiselt mölised ja ei viitsi mõõta, :)? Minu poolt kõik, ei viitsi seda joga jätkata.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Mis "spetsi"? Inimene ühendas küünla otse aku külge ja koges midagi. Teada sai ta seda, et füüsika seadused kehtivad.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Nüüd mine tee teine test ja pane sinna küünal külge ja mõõda stopperiga sekundid kaua vastu peab. Siis pühapäev energiaga täidetud ;).

Mehisema AGM 850A jääb voldi-piik laadimisjärgselt kauemaks ca 13-14V. Seda teame me teooriast, et happeaku purk on disainitud 2.16V juurde ja selle jaoks, et happe-aku andmeid saada pole vaja külma kätte minna ehk 6x2.16=12.96V. See on ka põhjus, miks AGM aku diislite juures rohkem ennast õigustab.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas Tauri_J »

Räägiti ju tavalisest pliiakust.

Täiesti täis laetud akul jääb see ikkagi 12,5 V kanti. 13-14 on ulme
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Eelarvamus on saatanast ja te keegi ei tea, mis aku on E91 seljas. AGM tüüpi aku on 320d peal aga väga tõenäoline ja ka põhjendatud. AGM aku laadimisjärgne pinge-piik on kõrgem, kui tavalisel happe-akul... aga hästi, olgu see kasvõi 10-11V... ikkagi on see kahekordne nimiväärtus ja see tapab selle küünla sekund-kolm hiljem aga kindlasti.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Arvuta tarbitav vool (piiramatu) selle küünla ühendamisel. Siis uuri ja vaata seda specs-i, kuidas on juhitud "täispinge".
Kui arvutada ei viitsi siis mine pane stopperi kõrvale veel ampermeeter küünla vahele ;).
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Ei soovi ma siin kedagi testida ega kakelda. Ainus sõnum oli see, et inimesed 5V küünlaid harjumuspäraselt otse aku klemmide pealt ei testiks, eriti veel AGM akul. Kas see sõnastus sobib?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas ttsys »

Kaua see "korra" oli?
Või siis, kui kaua on "kestev küpsetus"?
0tt kirjutas:Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad.
0tt
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 13.12.2012 18:27 44

Re: 320D Eelsüüte jama E91

Postitus Postitas 0tt »

ttsys kirjutas:Kaua see "korra" oli?
Või siis, kui kaua on "kestev küpsetus"?
0tt kirjutas:Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad.
Mina lasin nii umbes 4-5 sekundit. Sellest 5V nimipingest ma olin teadlik, samamoodi nagu ka sellest, et ta paar sekundit saab kuumutamisel ~12V. Ning kuna vanematel masinatel sai neid kunagi vahetades ka pikemalt aku pealt proovitud ja vaadatud, kuidas nad punaseks lähevad, ei tulnud see hetk pähe, et nad läbi võiks nii kiiresti minna... Ma ei tea kas see ka midagi muutis, et nad juba kasutatud olid. Üks oli läbi läinud, kõik ära vahetatud ja 5tk jäi alles, neid ma proovisingi...
Vasta