E46 320d 110kW parem turbo

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
HenryR
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 10.11.2013 15:50 24
Peamine sõiduk: E90 330D
Asukoht: Viljandimaa

E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas HenryR »

Tervist bemmisõbrad!

Välismaal on populaarne panna sellele kaheliitrisele hübriid-turbo, aga hinna poolest ei sobi selline variant mulle kuidagi. Mulle on eesti foorumitest silma jäänud, et pannakse ka 3.0 turbo, tahaks targematelt selle kohta täpsemalt uurida.


* Kas saan õieti aru, et E46 M47TUD20 2.0 110kW upgrade turboks sobib 3.0 oma, et siis M57D30 150kW mootori oma, või sobib isegi mõne veel uuema oma?

* Kui summuti pool välja arvata, siis 3.0 turbo on bolt-on? Kuidas geomeetria juhtimisega on, midagi ümber reguleerima ei pea?

* Kas arvan õieti, et 100kW 2.0 turbo geomeetria on vaakum juhtimisega ning 110kW elektriga? Või on ka osad 110kW vaakum juhtimisega turboga? Kuidas kolmeliitristel?


Tänud!
Henry
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Silver88 »

Üldiselt on nii et elektrilise aktuaatoriga turbod on EU4 autodel. 110kw on mitut varianti ning samamoodi 150/160kw.

Nu saan aru et suurem turbo plaanis panna seetõttu, kuna on soov lisajõudu autole saada?

Kindlasti ainult turbo vahetusega suurt midagi juurde ei saaks. Ka Intercooler tuleb "voolavama" cooleriga asendada. Muidu surud õhku läbi väikese pilu, mistõttu kõrgetel pööretel vaatamata suurele turbole ei kasutata täit potentsiaali ära.
Järgmine asi on pihustid. Need pisikesed 110kw pihustid EU3 nagunii üle 160kw suurt ei tooda, isegi mitte suurema turboga.
Õnneks on võimalik need 320d pihustid asendada 200kw 535d pihustitega. Nendega peaks jõudu saama kuskil ca 210kw ;)

100kw ja 110kw turbod on täiesti erinevad. :)
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Tauri. »

Juba proovitud, ehk turbo hakkas väga hilja alles puhkuma!
Toodavad küll need pihustid, täpselt sama koodiga on ju 150kw ka.
Mul mootorist 162kw ja 490nm orig turbo ja pihustitega.
BMW
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Silver88 »

Jah on küll, AGA R4 ei tooda sama suurte pihustidega sama palju kui R6 :D
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas toivoku »

Martin Linki 320d on päris muljet avaldavate jõu nritega. Et võid tema käest küsioda, et mis tehtud kui minekut väheks jäänud on. ta kindlasti aitab kachippimise ja asjadega.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Tauri. »

Mis muljet avaldavad nr-d on?
BMW
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas toivoku »

Tauri. kirjutas:Mis muljet avaldavad nr-d on?
kui ma õigesti mäletan siis midagi 160kw rattast?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 3001
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Tauri. »

Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.
BMW
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas toivoku »

Tauri. kirjutas:Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.
ei tahmanud tõesti.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas martinlink »

Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse :D

Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...

Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.
Kasutaja avatar
50atmracing
Huviline
Postitusi: 790
Liitunud: 03.10.2013 14:30 06
Peamine sõiduk: E60 3.0D
Asukoht: Järvamaa
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas 50atmracing »

160kw turbo paigalduse kohta leiab infot siit
viewtopic.php?f=4&t=269993" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
myself
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 10.08.2012 21:34 15
Peamine sõiduk: bmw 540

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas myself »

Teemaga seoses mis vahe on 85kw common rail mootoril ja 110kw common raili mootoril,niipalju kui uurisin siis õlipump 85kw omal mõistlikuma ehitusega ja turbo vaakumi peal aga kas tarkvara ja pihustite kohapealt sarnane kui tahaks jõudu juurde keerata?Ka kast on 5käiguline aga kas sinna otsa saab ka 6käigulise panna ühesõnaga kas plokis ka erinevused?Ehk kellelgi on kokkupuudet olnud.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Silver88 »

Plokis, ega õlipumbas vms erinevusi pole. Tegemist on mõlemal juhul M47N mootoritega. Ainult turbo, pihustid, intercooler ning mõned pisemad detailid on erinevad. 85kw saab ca 120kw, siis on pihustid lõpus juba. 85kw pihustid on oluliselt pisemad kui 110kw mootoril.
Kasutaja avatar
myself
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 10.08.2012 21:34 15
Peamine sõiduk: bmw 540

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas myself »

Õlipumba koha pealt vaidleks vastu kuna 85kw ketiga ning 110kw kinnitub pump balanseerimisvõlliraami külge ning ajamiks hammas.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _oil_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Silver88 »

Pildi pealt on sul tõepoolest õigus.
HenryR
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 10.11.2013 15:50 24
Peamine sõiduk: E90 330D
Asukoht: Viljandimaa

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas HenryR »

Tänud vastuste eest!

Mõte sai alguse sellest, et praeguses seades auto 2-3000 kandis liigub, kõrgematel pööretel enam jõudu pole, vahet pole kas lasta kolmas piirajasse või panna kohe viies, liigub samamoodi :roll:

Aju seade tehti autot nägemata, ise lugesin-kirjutasin softi ja saatsin datalogi andmed (ebay).

Sellesama kõrgemate pöörete jõu puudus panigi mõtlema, et äkki turbo jääb väikeseks. Kuna summuti vaja nagunii uus keevitada, siis oleks ühe korraga turbo ka uue pannud. Samas, lugedes teie vastuseid, siis paistab, et lihtsalt suurema mootori turbot ei ole mõtet panna, muidu saab jälle selline poolpidune lahendus...


Mulle tundub, et praegu oleks mul pigem mõistlik lasta düno kõrval ajule korralik seade teha ning olla rahul nii nagu on, kui vähemaks jääb siis pigem suurema mootoriga auto ja sellesse investeerida. Ma tegelikult oleksin väga rahul, kui saaks ~150kW rattast :)


Tänan veelkord!
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas Jaanus_P »

martinlink kirjutas: 19.02.2018 21:57 39 Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse :D

Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...

Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.
Tere.

Uurin natuke, et mida oled teinud muutnud auto juures selleks, et ca. 150kw kätte saada? Saan aru, et ainult chipist ei piisa? Mul plaan midagi sarnast autost kätte saada, aga seni lasknud ainult chipida ja siis tulemus kirja järgi 132kw stage 1
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitus Postitas martinlink »

Tervist,

põhiline erinevus stockist oligi selle masina puhul ise kokku laotud ja paika seadistatud turbo (mõõtudelt stock, kuid sisu Melett toodang veidi teistsuguste tiivikutega, kodade asend väheke muudetud), mis kannatab püsivalt ~2700mbar peal sõita. Lisaks muidugi tühi summutitoru.

Samas on ka netist võetud "chipil" ja õigel tarkvara seadistusel vahe sees ja olen üsna kindel, et korras stock sõidukist saaksin rohkem kätte, kui 132kw.
Saaksin näiteks omalt poolt olemasoleva üle vaadata ja vajadusel korraliku asja asemele teha ;)
Ka kõik erilahendused on läbi tehtud, muuhulgas suuremate pihustite ja 160kw turbo paika timmimine sellel mootoril, kui isu ikkagi hullu panna :lol:
Vasta