Rammu juurde

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Rammu juurde

Postitus Postitas karwic »

K: kuidas saada kõige odavamalt mootorile jõudu juurde.
Kui palju annavad näiteks torukollektor ja koonusfilter??
ning chip???
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Postitus Postitas karwic »

autoks muidu 325iX 86a
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Re: Rammu juurde

Postitus Postitas e36forever »

karwic kirjutas:K: kuidas saada kõige odavamalt mootorile jõudu juurde.
Kui palju annavad näiteks torukollektor ja koonusfilter??
ning chip???
Korralikult tehtud torukollektor annab m20 mootorile 5hp-15hp.
Koonusfilter ei anna midagi, koos CAI-ga saad võibolla 5hp(ilma selleta läheb vähemaks).
Korralik chip annab 5-10hp.
IX-ile saaks näiteks palju minekut juurde, kui 2 plokkdifrit on ja vedrustus madalamaks ja jäigemaks teha. m20-l kannatab veel plokikaant maha lihvida. On veel palju võimalusi, aga siis on asi odavast kaugel juba.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Re: Rammu juurde

Postitus Postitas Aaro »

karwic kirjutas: Kui palju annavad näiteks torukollektor ja koonusfilter??
ning chip???
Pane aga külge, siis ise tunned, et ei jõua enam püssi maapeal kinnigi hoida. :roll:
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Postitus Postitas karwic »

aga mis oleks see hind torukollektoril ja koonusfiltril.
mis see CAI on ?
et teha sis kõik neli ratast vedama s.t plokkdiffrid palju see võib maksta?
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Postitus Postitas karwic »

aga mis oleks see hind torukollektoril ja koonusfiltril.
mis see CAI on ?
et teha sis kõik neli ratast vedama s.t plokkdiffrid palju see võib maksta?



ning chip mis hinnaga ja kuidas see asi käib?
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

karwic kirjutas:aga mis oleks see hind torukollektoril ja koonusfiltril.
mis see CAI on ?
et teha sis kõik neli ratast vedama s.t plokkdiffrid palju see võib maksta?



ning chip mis hinnaga ja kuidas see asi käib?
Torukollektorid on olenevalt sellest kas ise tehtud või firma toodang
4000-15000 krooni.
CAI=Cold Air Intake, (Kokku hind 4000 krooni umbes)
Selline kopsik on filtril ümber, peab olema plastmassist, vastasel juhul sellest kasu pole:
Pilt

Tagumine plokkdiffer peaks ixil originaalis olema, siis on ainult ette vaja ja see maksab 3000-5000 krooni.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Odavalt rammu saad juurde ainult enda lihasmassile. ;)
Chipi panek on vist ainuke odav lahendus sinu puhul. Ylej22nud asjade vahetus on suht m6tetu kui odavalt midagi tahad. Torukolled ja sisselasked ainult eelm2ng suurema mootori tuunimise jaoks. J6ud mis sa sellega saavutad on v2ga minimaalne.
K6ige rohkem rammu k6ige odavamalt annab nitro, mida on v6imalik juba suht odavalt osta.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Mootoripeale väike remont, lased klapid soveldada, hooratast (leevendit) õhemaks treida, natuke kaane ka madalamaks ning tagumikutunde järgi sai vähe erksam :) Torukolle ka ja ca 20hp kõik kokku ikka juurde annab.
Või vähemasti saavutad mootori tehase poolt ette nähtud numbrid.

Mismoodi see esidiffer muideks jõudu juurde annab :lol:
Tal ju taga ja keskel nö visko või mehh.lukk olemas. Kui esimese ka plokiks teed siis kipub juba pööramisega probleeme tekkima. See jutt muidugi ei kehti, kui soovid sellega rallit hakata sõitma, mida küll ix-iga eriti mõistlik teha pole.
530d
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Aaro kirjutas:Odavalt rammu saad juurde ainult enda lihasmassile. ;)
Chipi panek on vist ainuke odav lahendus sinu puhul. Ylej22nud asjade vahetus on suht m6tetu kui odavalt midagi tahad. Torukolled ja sisselasked ainult eelm2ng suurema mootori tuunimise jaoks. J6ud mis sa sellega saavutad on v2ga minimaalne.
K6ige rohkem rammu k6ige odavamalt annab nitro, mida on v6imalik juba suht odavalt osta.
Eks iga asi anna väheke juurde. Kui lõpuks kõik kokkuliidad, tuleb juba päris palju.
E 39 535 1997.a.
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Postitus Postitas karwic »

sis kallim variant oleks juba turbo?
kuid palju see nitro sis maksta võib?
Ja miks ei ole soovitav iX rallit sõita?? kas ei pea vastu?
kuigi päris ralli jaox ei mõelnudki aga lihtsalt võiks natuke parem olla...
see CAI võib sis ju ka täitsa tavaline plastmass kobakas ümber filtri olla??
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

I vers.

81mm käiguga vänt sisse, uued rõngad, uued saaled, hooratast kergemaks, 4,10 ülekannetega diffrid alla, kõrgem nukk

II vers.

turbo - eeldab mingeid modifikatsioone mootori poolel

III vers.

nos kahjuks ei tea sellest eriti midagi

üldiselt on X'iga kulukas tegeleda kiirenduse/ralliga, kuna esi differ/poolassid ja vahekast võib puruneda ka originaal mootoriga...

aga tee mootor korda lihtsalt, korralik 325 on väga mõnus. ja kui näiteks jäärada sõida siis piisab ka tava mootorist, et üritus lõbus oleks
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Hartge sumpsi täisjooks andis 126kw 325i juurde 6kw. See oli siis alates torukollest ja lõpetades viimase pütiga. Osadel autodel mis tulid saksast sellise sumpsiga oli passis 132kw (Näiteks Xjan'i kunagine 325i - mõned vast veel mäletavad veel seda autot kunagises hiilguses).

Minu arvates oleks ainuke normaalne tuuning 2,7; 2,8; 3,0 vändaga kubatuuri suurendamine. Torukolle ei tee küll paha aga selle efekt on kordades väiksem kui kubatuuri suurendamisel.

Turbo paigaldus eeldaks juba päris suurt eelarvet, kuna need odavad ja lihtsad lahendused kipuvad kangesti lagunema. Hea eelarve algaks vast 60-70 tuhat eek pealt...

NOS ei ole minu arvates küll nüüd mingi asi mida autole igatseks.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2614
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

mõttetu teema :D
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

foorumis müüakse ka hetkel M20-nele torukollektorit ;)
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

kollerimees kirjutas:
Aaro kirjutas:Odavalt rammu saad juurde ainult enda lihasmassile. ;)
Chipi panek on vist ainuke odav lahendus sinu puhul. Ylej22nud asjade vahetus on suht m6tetu kui odavalt midagi tahad. Torukolled ja sisselasked ainult eelm2ng suurema mootori tuunimise jaoks. J6ud mis sa sellega saavutad on v2ga minimaalne.
K6ige rohkem rammu k6ige odavamalt annab nitro, mida on v6imalik juba suht odavalt osta.
Eks iga asi anna väheke juurde. Kui lõpuks kõik kokkuliidad, tuleb juba päris palju.
Selliste asjade kokkuliitmine ei oma mitte mingisugust mõtet. Sellised asjad ei ole "liidetavad".

Ja CAI ei pea tingimata plastmassist olema.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

e36forever kirjutas:Torukollektorid on olenevalt sellest kas ise tehtud või firma toodang
4000-15000 krooni.
CAI=Cold Air Intake, (Kokku hind 4000 krooni umbes)
Selline kopsik on filtril ümber, peab olema plastmassist, vastasel juhul sellest kasu pole:
Pilt

Tagumine plokkdiffer peaks ixil originaalis olema, siis on ainult ette vaja ja see maksab 3000-5000 krooni.
Ja see ei ole eriti õige CAI seal pildi peal, kasutegur võrreldes stock õhukarbiga on 0 või isegi läheb sitemaks.
Korralik BMW CAI on ikka paneelfiltritega ainult et õhusissevõtuava(d) tuuakse auto ette ja sealt jookseb voolik õhukarpi.

Nowacki stiilinäide
Pilt
tähelepanu pöörata metallrõngastele mis tal "suus" on, need ongi CAI otsad.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Tom kirjutas:Korralik BMW CAI on ikka paneelfiltritega ainult et õhusissevõtuava(d) tuuakse auto ette ja sealt jookseb voolik õhukarpi.
Tegelikult on E30 see juba originaalis väga hästi lahendatud. Õhuvõtuava tuleb kahe vasakpoolse tule vahele. Igasugu tuuningfiltri paigalduse mõte on e30 vägagi küsitav. Originaal paber hingab väga hästi. Kui on alles filtrikasti õhu sissevõtu toru ja tulede tagune plastik kaan siis toimib süsteem ka originaalis väga hästi...

(minu E30 328i on siiani originaal õhuvõtuga ja ma küll midagi ei kurda).
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Silwer kirjutas:Tegelikult on E30 see juba originaalis väga hästi lahendatud. Õhuvõtuava tuleb kahe vasakpoolse tule vahele. Igasugu tuuningfiltri paigalduse mõte on e30 vägagi küsitav. Originaal paber hingab väga hästi. Kui on alles filtrikasti õhu sissevõtu toru ja tulede tagune plastik kaan siis toimib süsteem ka originaalis väga hästi...
Sama süsteem on ka näiteks e34'l ja e28'l, kuigi M30 mootoriga isenditel on sissevõtt parempoolsete tulede taga.
Ainuke võimalik parendus mille peale ma olen tulnud oleks see kui teha airbox, milles on filter õhu liikumissuunaga risti.

Ala midagi sellist
Pilt
karwic
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 08.12.2005 18:30 10

Postitus Postitas karwic »

et sis ühesõnaga on ikka päris palju raha vaja!?
kuid neid diffreid võiks küll teha kes kus ja mis hinnaga ?
Vasta