318, 1999vl mootoris tiksub ->Võhikule nõuanne.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Mark65
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 17.10.2006 12:57 38

318, 1999vl mootoris tiksub ->Võhikule nõuanne.

Postitus Postitas Mark65 »

Tere

Vajan kiiret nõuannet, kui see allpool oleva napi kirjelduse alusel võimalik peaks olema.

Auto on 318, aastast 1999, läbisõit võib olla 100 000 km kandis juhul kui odomeetrit usaldada. Esimesed pidurikettad on korralikud, tagumised aga siiski kulunud. Erinevus on piisavalt suur et kahtlustada esimeste ketaste vahetust ja seda sellise läbisõidu juures. Kerekoodi kahjuks ei tea ja bmw on üldse mulle täiesti tundmatu aparaat. Sel põhjusel siit abi otsingi.

Probleem : Masin pandi külmalt käima ja mootor töötas täiesti ilusti vaikselt ja ühtlaselt. Pisut soojenenult tekkis mootorisse kerge tiksumine. Pigem selline nagu üks klappidest tiksuks. Tiksumine kostus selgelt sealt sisselasketorustiku rägastikust. Klapikambri kaane alt ja ka plokist tundus kõik ilus ja vaikne olevat. Väljalaskegaasid olid ok, st nähtamatud ja ei haisenud. Tiksumist oli kosta siis kui kapott lahti, ehk siis üsna vaikne, kuid valvsaks tegev hääl. Müüja väidab, et tegu sellele masinale omase tiksumisega, mina nagu ootaks bmw puhul veatut ja vaikset surinat.
Kahjuks sõitmas ei käinud ja mootorit korralikult töösoojaks ei ajanud. Gaasi andes klõbin kaasa ei mänginud ja esines vast ainult tühikäigul.
Küsimus ongi järgnev : kas usaldada või umbusaldada seda masinat?

Vabandan nende ees, kes kukuvad otsingust jms sajatama. Nagu öeldud, neid baieri masinaid piisavalt ei tunne isegi mitte niipalju et siit foorumist täpselt õiget asja otsida. Sooviks asjatundlikku nõu.

Tänud.

PS. Huvitab ka sellise masina hooldusvälp, tavahoolduse keskmine maksumus, nn. suure hoolduse välp/kilometraazh ja maksumus.
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1383
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille »

ma pole küll spets, kuid ka minu 1988. aasta auto mootor (2,5) tiksub vaikselt tühikäigul. Kuulda siis, kui kapott on lahti, muidu mitte. Ka mulle öeldi, et see peabki nii olema. Siiani (2 aastat) on kõik ok ja pole midagi kummalist märganud.
Ma ka ootaks teadjate vastust :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: 318, 1999vl mootoris tiksub ->Võhikule nõuanne.

Postitus Postitas priitv8 »

Mark65 kirjutas:PS. Huvitab ka sellise masina hooldusvälp, tavahoolduse keskmine maksumus, nn. suure hoolduse välp/kilometraazh ja maksumus.
See käib BMW-del vastavalt hooldusintervalli mõõdikule (aka Service Intevall Anzeige) juba aastast 1975 (vist).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Vanematel 6 silindrilistel mootoritel on tõesti enamusel teatud "tiks" sees.
Nii uuel aga nagu sina vaatad mingit tiksumist küll ei tohiks olla. Lase ikka asjatundjal kuulata ja ära ennem rahaga küll mine!

Hooldevälp sõltub sinu sõidustiilist, külmkäivitustest jne. nagu Priit eespool mainis. Ja on sedasi, et Inspection I tehakse ca 15-25tkm tagant ja Inspection II iga teise InspI järel. Ehk siis ca 40-50tkm tagant.
Tavahooldus ei tohiks väga palju üle 2K maksta (kui sedagi).

NB! Kui on soovi, võid tulla nt minu auto häält kuulama.
530d
Mark65
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 17.10.2006 12:57 38

Postitus Postitas Mark65 »

Seal vist ikka R4 kapoti all, kui õigesti mäletan. Kahjuks Tallinnas kuulata ei saa. Saaremaal kuulaksin küll mõnda 318 -t. Kas sama põlvkonna 316 mootor on piisavalt analoogne, et sellisega võrrelda?
Kas võiks olla, et mõni sisselaskeklapp tiksub ja asi kostub lihtsalt sisselasketorustiku kaudu? Või võib see olla sisselaskes mingi siiber või õhuklapp?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Jätkame odomeetrinäiduga siin teemas edasi.
530d
Mark65
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 17.10.2006 12:57 38

Postitus Postitas Mark65 »

Nii. Tere jälle.

Õnnestus siis kuulata kahte sarnast aparaati. Õigemini üks neist oli identne asi. Ja hääl tõepoolest täpipealt sama. Vaikne tiks sisselaskekollektoris. tekib siis kui masin kohal poolsoojaks saab. Annad gaasi, kaob. Pöörete langedes tühikäigule tekib taas. Kostub sealt sisselaskepoole plastmass (?) torustikust.
praegusel hetkel võib müüja väidet tõe pähe võtta. Kepsu ja vända kilksud-kolksud tunneksin ära, sellega kohe kindlasti tegu ei ole.
wax
Huviline
Postitusi: 278
Liitunud: 07.08.2003 14:55 39
Asukoht: Loo-Tallinn-Võru
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Mark65 kirjutas:Õnnestus siis kuulata kahte sarnast aparaati. Õigemini üks neist oli identne asi. Ja hääl tõepoolest täpipealt sama. Vaikne tiks sisselaskekollektoris. tekib siis kui masin kohal poolsoojaks saab. Annad gaasi, kaob. Pöörete langedes tühikäigule tekib taas. Kostub sealt sisselaskepoole plastmass (?) torustikust.
Mul tiksub kah 318 samamoodi. Gaasiga mängides kaob ära. :roll:
truumu

Postitus Postitas truumu »

Pihustid ehk?
Vasta