325 e36 probleem jahutusega

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
KanQ
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 23.11.2004 22:47 02

325 e36 probleem jahutusega

Postitus Postitas KanQ »

Tahaks teada kas üle kuumenemine, salongi ei tule sooja õhku ja mingi räige undamine eespoolt on kuidagi omavahel seotud?

Mingi nädal tagasi hakkas eespoolt midagi vaikselt undama, nüüdseks aga undab se väga häirivalt juba. Undamine on kõige suurem 45 km/h ja 60 km/h juures. Pööretest se undamine suuremaks ei lähe. Muidugi võivad need olla rattalaagrid, aga äkki on se undamine seotud hoopis kuidagi üle kuumenemisega jne? igaljuhul eile tahtsin autosse sooja puhuma panna, aga tükk aega ei tulnud ja järsult hakkas ka jumala lambist mootori temperatuur tõusma. Nüüd ongi, et koguaeg tahab üle kuumeneda ja sooja salongi ei saa lasta (üksikutel kordadel isegi tuleb sooja). Radiaator on ilusti dosooli täis ja kuskilt midagi ei leki. Samas on mul automaat kastiga ka mingi jama, et äkki hoopis see undab kuidagi ja põhjustab sellist asja? Niiet äkki keegi on kursis sellise probleemiga.
Viimati muutis KanQ, 24.04.2007 19:07 10, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Alustuseks võiks teema pealkirja panna veidi asjalikuma "jamab täiega" pole teab mis intelligentne pealkiri.

Pakuks, et sul on veepump oma töölepingu lõpetanud.
Kasutaja avatar
KanQ
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 23.11.2004 22:47 02

Postitus Postitas KanQ »

ole rahulik, ma arvan et ma ei ole siin foorumis eesti keele tunnis, et siin intelligentsust peaks taga ajama


aga kas veepump võib teha siis sellist undavat häält?
igaljuhul on nüüd küll mingi suurem jama juba, sest õli ka lekib
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

mina soovitaks auto viia (treileri peal soovitatavalt) kuskile spetsalisti juurde... ise ära sõida sellega... tõenäoliselt sa kohale ei jõua.... ja lase ta yle vaadata, et mis viga on. Üle interneti on raske autole diagnoosi panna
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

KanQ kirjutas:ole rahulik, ma arvan et ma ei ole siin foorumis eesti keele tunnis, et siin intelligentsust peaks taga ajama
Sellise suhtumisega sind lihtsalt varsti keegi ei taha siin enam aidata. Korraliku eesti keele kasutamine näitab sinu suhtumist ülejäänud seltskonna vastu. Keegi ei viitsi isegi vaatama hakata teemat, mille pealkiri on "jamab täiega". Teema nimetusse on mõistlik kirjutada lühikirjeldus probleemist, millele proovid lahendust leida, siis oskajamad inimesed võibolla isegi vaatavad su teemast. Üldiselt on foorumis allergia teemade vastu, mille algataja pole isegi viitsinud veidi mõelda enne teema postitamist.
Pluss siis see, et kui korraliku nimega teema on, siis hiljem sarnasele probleemile lahendust otsivad inimesed saavad otsingut kasutades leida lahenduse oma hädale ja ei pea hakkama tegema identset teemat, kus jahutakse asja üle, millele on varem juba lahendus leitud.
KanQ kirjutas:aga kas veepump võib teha siis sellist undavat häält?
igaljuhul on nüüd küll mingi suurem jama juba, sest õli ka lekib
Keegi ei tea siin, mida tähendab "selline undav hääl" sest keegi pole su auto häält kuulnud. Aga katkine plastmasslabadega pump õigete asjade kokkulangemisel võib loomulikult undama hakata.
"Õli lekib" pole ka just väga probleemi kirjeldav väljend. Kus kohast seda õli lekib? Kui palju seda lekib? Kui tahad vastust saada, siis tuleb probleemi võimalikult süviti kirjeldada.
Kasutaja avatar
KanQ
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 23.11.2004 22:47 02

Postitus Postitas KanQ »

no anna andeks et sulle se asi nii südamesse läks


undav hääl on küll, mismoodi ma peaks seda siin foorumis siis kirjeldama huvitav, käin kõigi fooorumi kasutajate juurest läbi ja sõidutan neid või?

igaljuhul hääl on ainult siis kui auto sõidab, kohapeal on kõik timm.
õli lekkis ainult korraks ja enam nagu ei tule seda mitte kuskilt täiesti müstika. kui midagi plokis peaks katki olema siis peaks ju õli koguaeg lekkima kui tööle panna minu arust. veepump peaks ka toimima ju ometi kui vesi radiaatoris muliseb.

kui autoga sõita ringi, siismõnda aega hoiab ta täiesti normaalset temperatuuri, mingi hetk aga toimub midagi ja tempertuur hakkab kiiresti tõusma.
puruvana
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 23.03.2007 14:23 26

Postitus Postitas puruvana »

Proovi õhutada radiaatorit igaksjuhuks ,siis ei tohiks nii kiiresti kuumeneda .
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

võta teine inimene autosse ja las püüab sõiduajal jälile saada, et kust kohast undab.... haiseb ratta laagrite järgi... ja need võivad hakata undaba suhteliselt äkitselt

ylekuumenemine... kontrolli ventika termosidur yle... kui oled kindel, et see on korras ja siis kui mootor kuumenema hakkab hakkab ventikas siduripeal raskemalt keerlema, siis katsu radita alumist toru kas see on sama soe/tuline kui ylemine... kui ei ole, siis on võimalus, et radikas umbes.... see üldiselt suht vähe tõenäoline aga siiski tõenäoline... seda saad kontrollida kui võtad radikalt lõdvikud kyljest ära ja hakkad ylevalt radikasse vett kallama... minul oli yks radikas kus peale 3 liitri vee ylevalt sisse kallamist läks mööda umbes 30-40 sekundit (plus veel see aeg kui kallasin) enne kui alumisest otsast hakkas välja jooksma... diagnoos... radikas umbes.

Kui aga ylemine voolik ja alumine voolik on mõlemad soojad... noh mitte just yhepalju aga aru on saada, et ikkagi on soojad mõlemad, siis tõenäoliselt ei ole viga radiaatoris... kontrolli igaksjuhuks veel termosidur yle... mingid kodanikud soovitavad kasutada termo pastat veepumba otsa ja termosiduri vahele... ega ta nüüd nii palju, ei maksa, et seda proovida ei oleks mõtet.

Keera maga termostaadi korpus ja võta termostaat välja... aseta ta metall kausi/poti/kruusi sisse ja pane see pliidipeale... lase vesi keema... vaata mis toimub... kas termostaat reageerib või mitte... kui ei reageeri, siis viska ära ja osta uus... kui reageerib, siis pane see kopsik/kaus/pott kraanikaussi ja lase kylma vett... vaata kas termostaat sulgub kah.... kui ei sulgu, siis samuti.... viska ära ja osta uus. kui termostaat toimib, siis pane asi kokku...

NB! kasuta uusi tihendeid.

Õhuta jahutussysteem ära
1) lükka auto esimesed rattad näiteks telliskivide peale, et nina oleks kõrgemal
2) vala sisse tosooli nii palju kui mahub
3) käivita mootor
4) pane salongi soojendus põhja ja ventilaator samuti
5) pane keegi autosse istume, et ta gaasi vajutaks ja jälgiks et mootor üle ei kuumeneks
6) vala tosooli juurde nii palju kui mahub
7) keera korgi kõrval olev õhutus nippel lahti ja vala tosooli juurde nii kaua kuni õhutusnipplist tuleb ainult tosooli
8) las autos istuja annab vahepeal tuuri ~3000-4000rpm
9)kui õhutus nipplist tuleb ainult tosooli ja sa oled täiesti veendunud, et õhku rohkem systeemis olla ei tohiks (pigista radika ylemist ja alumist toru kokku. nagu pumpaks) siis keera õhutus nippel kinni ja vala tosooli kuni max. märgistuseni ja keera kork kinni


Kui selle ajapeale auto keema läinud ei ole ja salongist tuleb sooja, siis on asi kompu
Samas kui sa juba jõuad nii kaugele, et ventika sidur ja termostaat on maha võetud, siis keera ka korra veepump maha... kontrolli, et labad oleks terved, et laagrid ei oleks kinnikiilunud ja lokse ei oleks sees ja el tiivik ei käis siis ringi kui võll paigal seisab.

Kokkuvõte:

Kui...
1) radikast voolab vesi läbi
2) termostaat toimib
3) veepump on korras
4) ventika termosidur on korras
5) systeem on korralikult õhutatud
...siis on asi sul korras
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

Tundub et said asja korda, kuid kas undamine kadus ära?
Kasutaja avatar
KanQ
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 23.11.2004 22:47 02

Postitus Postitas KanQ »

Jep asi nüüd kõik ok, aint radika paisupaagi alumine tihend lekkis vaikselt ja se sai korda tehtud. Sooja tuleb ka nüüd ilusti tuppa jälle.
Kipun arvama, et undamise tekitab rattalaager siiski.
Kasutaja avatar
KanQ
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 23.11.2004 22:47 02

Postitus Postitas KanQ »

Kas on variant, et kui liiga palju dosooli sisse valada, siis pritsib kuskilt välja?
Ja kui pritsib, kas siis mingist spets kohast?
Vasta