1. leht 1-st

E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 25.05.2011 00:50 07
Postitas HeavyCuda
edit akibo: Arutelu sai alguse ummy kommentaarist:
ummy kirjutas:Iseenesest hea haruldus selline (M3) mootor (raxxi autole) peale panna, aga samas ka osaliselt raiskamine, sest kaaluvahe tõttu jääb touring kahjuks sedaanile ja kupeele kergelt alla. Olen isegi mõtteid mõlgutanud sel teemal. :)
--------------------------------------------
raxx kirjutas:Palju see kaalu vahe neil ikka on?Minu touringu tühimass on praegu 1475kg.praegune mootor ja aut kast on 100kg raskem(mõni kilo isegi rohkem) kui s50b30+man. k.kast.Seega peale moto vahetust tuleb auto tühimassiks ca 1370kg.
Palju kaalub m3 kupee?
----------------------------
Ise küsin,ise vastan.Kupee kerega 3,2l mootoriga e36 m3 kaalub 1460kg(ei leidnud esimese hooga 3,0l tühimassi).Eks on raskemad ka pidurid,sest need on suuremad ja ka minu touringule lähevad nad külge,aga ca 50kg on siiski tulevikus minu touring kergem kui kupee 3,2l m3(kui mitte kergem siis raskem kah kindlasti mitte.
Minu teada on üldse kupee kere raskem kui sedaani oma ja võimalik,et isegi raskem kui touringu oma.Muidugi on need andmed interneti avarustest pärit nii,et ei pruugi õiged olla.
--------------------------------------------

Kupee kere ise ei tohiks kuskilt otsast olla raskem, kui sedaan või touring :roll: Minuteada touringu kere kõige raskem üldse. Vaata kasvõi kuskilt netist a`la wikipediast sama mootoriga aga erinevate keredega e36`te 0-100kmh aegu, sealt imo loogiline tuletada, mis kui raske umbes on ;)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 25.05.2011 01:04 53
Postitas Tsetseen
HeavyCuda kirjutas:Kupee kere ise ei tohiks kuskilt otsast olla raskem, kui sedaan või touring :roll: Minuteada touringu kere kõige raskem üldse. Vaata kasvõi kuskilt netist a`la wikipediast sama mootoriga aga erinevate keredega e36`te 0-100kmh aegu, sealt imo loogiline tuletada, mis kui raske umbes on ;)
Aerodünaamika mõjutab 0-100km/h aegu päris julgelt. Sellest ei saa midagi järeldada.

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 25.05.2011 01:13 05
Postitas Jan
Kui nüüd vaadata 2,8 sedaan ja kupee kiirendust 100ni, mis on 7,3 vastu touringule mis on 7,4. Siis ei ole ju erilist vahet. 3,0 m moto peaks siis kiirendama u. 6,1 100ni touringu.
Andmed siis 1995 aasta BMW mudeli raamatust.

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 25.05.2011 01:18 18
Postitas ummy
Sinu praeguse mootori + atm kasti vahe m3 komplektiga ei tohiks kindlasti üle 50kg olla.

Kiire sirvimine bmwfansis. uute kastide ja mootorite kaaluvahe umbes 35kg (ilma pudinateta). Ei tohiks ju iseenesest muud komponendid mootori küljes ka väga kaalus erineda). Hakkas endalgi nüüd huvi pakkuma ja homme uurin edasi veel sel teema. Omameelest sai kunagi uuritud ja loetud juba selle kohta, aga sellest kõvasti aega möödas.

Edit:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M3

e36 m3 kaalud kenasti välja toodud. :)

Muidu mootorite kaalud kenasti siin:

http://www.bimmerforums.com/engine_faq.php

118kg m52 ja s50 152kg

Kastide kaal bmwfansi andmeil:

m52 atm - 86kg
s50 man - 35,7kg

erinevus oleks:

m52atm 204kg vs s50man 187,7kg = erinevust 16,3kg

Samas need ikkagi suhtelised, sest võetud ainult puhtpaljaste kastide kaal.
Homme mõtlen veel edasi.

edit2:
ei saanud rahu.

http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Mod ... x?manu=869
andmeil on 328 atm kastidega autodel muidu selline vahe:
e36 - 1475 kg
kupee - 1430kg
sedaan - 1430kg

siiski pea olematu vahe :)
m3 on siin üleüldse 1930kg nii sedaan, kui ka kupee. (eeldan, et mõeldud ehk täismassi?)
Muidugi on vahe veel varustustasemes...

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 19:25 49
Postitas loffa
HeavyCuda kirjutas:Kupee kere ise ei tohiks kuskilt otsast olla raskem, kui sedaan või touring :roll: Minuteada touringu kere kõige raskem üldse. Vaata kasvõi kuskilt netist a`la wikipediast sama mootoriga aga erinevate keredega e36`te 0-100kmh aegu, sealt imo loogiline tuletada, mis kui raske umbes on ;)

Kupeel pole B-piilarit ja uksed on palju pikemad, seepärast on kere vaja rohkem toestada, et sama jäikus saavutada ja seega on ta ka raskem. (ja tegelikult mõõdupingis on endiselt sedaan jäigem)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 21:26 52
Postitas Fred
Ja kabrio on veel raskem, aga see selleks.

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 21:39 44
Postitas HeavyCuda
loffa kirjutas:Kupeel pole B-piilarit ja uksed on palju pikemad, seepärast on kere vaja rohkem toestada, et sama jäikus saavutada ja seega on ta ka raskem. (ja tegelikult mõõdupingis on endiselt sedaan jäigem)
Millisest kupeest sa veel räägid :mrgreen: Minu teada see et ukseraame pole ustel ei tähenda, et e36 kupeel pole b piilareid või olen ma millegist väga valesti aru saanud :roll: Ja ometi on e36 kupee kere kergem kui touringu oma...M3 kere mby jah tugevdatud vms, nii et selles osas ma vaidelema ei hakka ;)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 22:37 56
Postitas Henri.
Kupee siiski Touringust kergem pole. :P

Paneme siis raskuse järjekorras, et see vaidlus lõpetada:
Cabrio - 331kg
Kupee - 329kg
Touring - 270kg
Compact - 239kg
ja kõige kergemana:
Sedaan - 218kg

Kõik andmed BMWFANSist.

Kupee on ikka sedaani keretoorikust 1,5x raskem ja Touringu omastki veel julged 20+ protsenti raskem.

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 22:54 33
Postitas HeavyCuda
WTF , PWN :shock: Ei kujuta ettegi kuidas see võimalik on :roll: Noh pean siis alandlikult vabandama, et panin täiega mööda :oops: A siiski ega ma jonni ei jäta :mrgreen: Kruvid kõik asjad sellele toorikule külge ja siis ühtlustuvad massid keretüüpide vahel suht ära :cool: Keegi võiks oma 316 touringu tühimassi mulle öelda, jubedalt huvitab. Eniveis edaspidi hoian siis lõuad............

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 22:58 51
Postitas Edgar
Henri_J kirjutas:Paneme siis raskuse järjekorras, et see vaidlus lõpetada.
Vot see on hämmastav, et sedaan kõige kergem, isegi Kupeest ning compactist :o
Aga, M3 mootoril jõudu niigi, ning usun need mõned lisakilod ka nüüd halba ei tee.
Ringraja pilli sellest ju ei tule.
Praktiline, ruumikas, mugav ning kiire - M3 touring :)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:10 30
Postitas HeavyCuda
Ma sain aru, miks keretoorikute kaalud sellised on. Tegelt on compact siiski kõige kergem, tuletan meelde et toorikutel ju uksed ja mõned muud asjad puuduvad Kupeel ja compactil ju tagumisi uksi ei ole, need juba pmst plekina tooriku küljes !!! ;) Nii et reaalselt kui kõigil nende keredel uksed, tiivad, klaasid jms. keredetailid küljes on kaalud hoopis teistsugused. Nii et tglt Henri ei lõpetanud sa seda vaidlust. Vot niii..Minu arust peaks tglt tegema vastava teema, sest muidu solgib raxx`i teema täiesti ära :roll:

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:10 57
Postitas Henri.
Eks ta nii ole, et kui kogu kiti sinna sisse laod, siis on enam-vähem üheraskused kõik. Point pigem selles, et mis mootoriga tahes - kaaluvahed neil väga suured kõigest hoolimata pole. Ise oleks vist ainult sedaani ja compacti kohad ära vahetanud, muidu oleks sama järjestust pakkunud :P

ahjaa, ärme kogu postitust tsiteeri - piisab ainult mõtet edasiviivast osast ;)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:14 00
Postitas marek555
Kupee vs sedaani teema jätkuks veel - mängu tuleb ka kerede jäikus, E46 puhul on see näiteks selline:
The E46 Sedan was significantly stiffer than the E46 Coupe. The natural frequency of the Sedan was 29 Hertz, vs 28 for the Coupe (dynamic torsion measurements). In terms of twist, the Sedan (without fold-down rear seats) required 18,000 Newton-meters to twist the body 1 degree, while the coupe required 12,500 Nm. Even with folds, the sedan required 13,000 Nm to twist 1 degree.

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:24 52
Postitas Henri.
Ok, proovime siis korra veel.. Autoweeki andmetel 6-pütase motoga ja 5-käigulise käsikastiga:

Cabrio - tühimass 1450kg / max lubatud 1850kg
Touring - tühimass 1365kg / max lubatud 1865kg
Kupee - tühimass 1310kg / max lubatud 1770kg
Sedaan - tühimass 1310kg / max lubatud 1770kg
Compact - tühimass 1255kg / max lubatud 1715kg

Kõik on 323i-d v.a. Cabrio, mille puhul valisin 325i.

Raxx annab mulle PS-ga teada, kui soovib, et selle kaalu- ja kerejäikuse üle arutamise siit teemast ära ja 3-ste alafoorumisse splitiksin. ;)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:31 58
Postitas HeavyCuda
Henri hakkasin just kirjutama seda nö õiget järjestust, aga su leet skillid on minu omadest siiski üle :mrgreen: Eniveis ma usun et raxx`i touring hakkab selle m3 motoga väga hästi edasi liikuma ja teeb meist paljud väga kadedaks ;)

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:40 55
Postitas ummy
Minul 323 touring passis 1440kg, mis klapib ka parkersi andmetega.

Parkersi andmeil 323-ed manuaalid:

Cabrio - 1495
Sedaan - 1445
Touring - 1440
Coupe - 1385

Compacti ei ole kirjas.

Ülejäänud tunduvad jälle uskumatud.

Mis sul Henri_J passis kirjas on?
Ja HeavyCuda autol?

316 manuaal:

Touring - 1355
Sedaan - 1310
Coupe - 1310
Compact - 1250

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 02.06.2011 23:53 10
Postitas HeavyCuda
Tühimass on mul passi järgi 1190 kg :roll:

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 03.06.2011 00:40 43
Postitas Alvar_S
HeavyCuda kirjutas:Tühimass on mul passi järgi 1190 kg :roll:
Siis on midagi lisamatta jäätud tehases. :lol:

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 03.06.2011 10:15 14
Postitas HeavyCuda
No kui ma peale istun siis ongi praktiliselt 1300 kg :mrgreen: tehases vast sellega arvestatud :lol:

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 03.06.2011 12:21 59
Postitas Alvar_S
Minu passis vähemalt 1330kg.
Ja vaevalt see M50 nii palju seal rohkem kaalub. :lol:

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 03.06.2011 14:22 51
Postitas HeavyCuda
hmhm, alvar, m50 mootor kaalub 137kg ja käikar 29kg, minu m43 moto kaalub 82kg ja käikar ka 29kg. Need arvud võlusin bmwfansist välja ja komakohti ei viitsind välja kirjutada. Motode vahe juba ise on 55kg, m50`el on ju ka tugevamad ja seega arvatavasti raskemad poolteljed, differ ja kardaan ning kindlasti veel ühtteist. Nii et see minu 1190kg peaks olema õige ;)

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 03.06.2011 21:25 49
Postitas Digimok
Minu 325i sedaan kaalub passi järgi 1295kg ja täismass 1755
316i sedaan 1190kg ja täismass 1630kg

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 10.06.2011 10:00 59
Postitas jjanno
Tere
Tsetseen kirjutas:Aerodünaamika mõjutab 0-100km/h aegu päris julgelt. Sellest ei saa midagi järeldada.
Kui siin juba sellised osavad googeldajad koos on, siis ehk keegi leiab netist üles ka erinevate E36 keremudelite aerodünaamilised näitajad. Nimelt kui BMW 325 sarja jaoks autot paika lepiti, jäeti Touring lubatust välja, kuna universaalkerga autodel pidi väidetavalt PAREM aerodünaamika olema, kui pagasnikutega autodel:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... =3994#3994

jJanno

Re: BMW 328ia Touring 95a-Raigo

Postitatud: 12.06.2011 16:58 57
Postitas Prez
Minu 323 sedaan (manuaal) näiteks kaalub aga 1385kg passi järgi.
Tundub loogilisem ka, et sedaan universaalist kergem on - vähem klaasi, vähem plekki. Ja võimalik et universaalile on ka lisa keretugevdusi tehtud, et kere veidigi jäigem oleks.
ummy kirjutas:Minul 323 touring passis 1440kg, mis klapib ka parkersi andmetega.

Parkersi andmeil 323-ed manuaalid:

Cabrio - 1495
Sedaan - 1445
Touring - 1440
Coupe - 1385
Väljalaskeaasta mõjutab ka autode kaalu. Esimestel aastatel näiteks olid kupee esiuksed kergemad, kui alates 1994a autodel - autode turvalisust parandati ja turvatalad lisati ustesse. BMW cupi teemadest on selline jutt meelde jäänud. Äkki kehtib ka sedaanide puhul.


E36'te (sedaan, kupee) õhutakistus tegur peaks kuskil 0.30 - 0.32 vahemikus olema väidetavalt.
Ehk siis päris hea dünaamiline kere. :roll:
Ja 0.30 oleks sedaani õhutakistus sellisel juhul.

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 12.06.2011 23:22 59
Postitas HeavyCuda
M43 moto ja m51 moto kaaluvahe on juba oma 60kg, lisa sinna veel muud veo ülekandedetailid, sisselase ja väljalase jne ja väikestest kaaluvahedest saabki üks suur kaaluvahe. Pealegi touringul ju plekki ja klaasi ka omajagu rohkem kui kupeel või sedaanil.

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 12.06.2011 23:25 24
Postitas Snader
InterFace kirjutas: huvitav mis üldse kõige raskem e36 on ? mis kere-mootori-kasti kooslusega siis..
Alpina B3 Cabrio?

Re: E36 keremassi ja -jäikuse teemal

Postitatud: 12.06.2011 23:44 27
Postitas alari15
mina nt sõitsin oma kupeega kaalule ja manuaal kastiga näitas 1405kg :D