e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
T.Lambing
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 14.08.2011 09:19 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas T.Lambing »

Tere,

Probleem selles, et e36 320i Vanosel, on kolks mootoris ja üks pütt pole taga. Alguses oli kerge tiks, nüüd on juba korralik kolks. Pole veel tegeleda jõudnud sellega ja kuna see ainuke auto, siis sõidan taga veel ringi. Nüüd plaanis nädalavahetusel ette võtta. Pakuti et hüdrotõukur on pooleks ja ilmselt ka juba nukkvõll kõver. Mida teie arvate? Kuidas oleks kõige kiirem, odavam see viga likvideerida? Ei hakka peensustesse langema ja pedanti mängima, ilmselt ei kavatse selle autoga eluaeg sõita. Kas hürotõukureid ükshaaval ei saa vahetada, vaid peab kõik korraga vahetama? Või on targem ikkagist teine plokikaas panna?

Veel, kas ja mis kahju võib see juba olla tekitanud, et nii ringi olen sõitnud. Mingeid tükke seal mootoris ringi liikumas? Millest peaks alustama? Silindri survete mõõtmisest ja klapikambrikaane lahti võtma? Kuidas vigast pütti kindlaks teha?
E36 325i 2.8l strokker 92' viewtopic.php?f=4&t=136728&start=240
Syn
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.02.2008 11:06 10

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas Syn »

Kas 2.0´i puhul odavam terve mootor ei ole ringi visata?
"Player In Maneagement Profession"-PIMP
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas raimo_r »

Tõukureid saab ükshaaval vahetada. Nukkvõll pooleks juttu ei usu, siis oleks juba mitu silindrit tagant ära.
BMW puhul pole veel näinud, et tõukur oleks molekulideks lagunenud ja mööda klapikambri alust laiali.

Tõukuri vahetuseks tuleb nukk maha võtta. Kasutatud nukkvõll on üldiselt odav asi. Kaant vahetama hakata selle pärast on lollus.
Need kes nõu andsid, remontigu opeleid edasi.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
PuZuP
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 09.11.2006 14:39 52
Asukoht: Tallinn

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas PuZuP »

Kui juba kolks mootoris, siis halvim variant võib olla et klapp kolviga kohtunud ning nüüd kõveralt - tulemus - klapipesa, klapi, klapi juhtpuksi vahetus. Kui veel eriti hästi läinud, siis saad ka kolbi vahetada.
Teine variant: klapivedru katki tulemusena samuti klapp pihta saanud ning eelnev süžee.
Kolmas variant: hüdrotõukur kinni jäänud, antud juhul siis tõenäoliselt lahtisesse asendisse. Juhuse peale võib juhtuda, et klapp ei ole kohtunud kolviga ning piisab vaid hüdrotõukuri vahetusest ning gaasijaotusmehhanismi paika reguleerimisest.
Esialgu tasuks tõepoolest mõõta ära silindrisurved. Kui antud silindril surve puudub, siis kaks varianti - kas rõhk läheb välja ülevalt (klapid) või alt (kolb, rõngad).
Survete mõõtmine ei ole eriti keeruline protsess ning võtab aega maksimaalselt pool tundi.
Kasutaja avatar
T.Lambing
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 14.08.2011 09:19 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas T.Lambing »

Võtsin klapikambrikaane maha. Salongipoolne esimene pütt ei tööta. Keerasin küünla välja ja oli küünla pooleks löönud. Email katki ja sisu loksus. Väga huvitav. Vahetasin küünla ära, seekord seda katki ei löönud. Tiksu ega kolksu pole kuulda, siiski üks pütt ikka ei tööta ja möötor töötab rahutult. Mingisugune nagu löök ikka käib mootoris. Võtsin küünla välja täitsa ja proovisin siis käima panna. Mootoris oli kuulda kolksu vahepeal. Nagu oleks ilma küünlata, kolb vastu kaant ära käinud.

Keerasin klapikambri kaane maha. Nukkvõllil ei täheldanud midagi. Keerasin klappe, klapid nagu käisid üles ja alla. Katkist klapivedru ka ei täheldanud. Rohkem ei osanud midagi vaadata. survet kahjuks mõõta ei saanud, sest polnud pikendust vahele panna. Homme toon selle pikenduse ära ja mõõdan silindri surved. Aga mul on juba kahtlane tunne et midagi head siit ei tule. :cry:
E36 325i 2.8l strokker 92' viewtopic.php?f=4&t=136728&start=240
PuZuP
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 09.11.2006 14:39 52
Asukoht: Tallinn

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas PuZuP »

Noo ? Surved mõõdetud ?
Kasutaja avatar
T.Lambing
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 14.08.2011 09:19 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas T.Lambing »

Ei veel, pole ikka seda manomeetri pikendust. Aga targemaks sain küll. Hakkasin süütepooli kahtlustama ja võtsin vahetasin kõrval oleva pütiga ära ja see, millelt ma selle süütepooli võtsin, hakkas ilusti tööle. Homme üritan kuskilt uue süütepooli sebida, panen peale ja loodan et kõik hakkab ilusti tööle. Homme peaks manomeetrile pikenduse ka saama, siis saab silindri surved ära mõõta.
E36 325i 2.8l strokker 92' viewtopic.php?f=4&t=136728&start=240
PuZuP
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 09.11.2006 14:39 52
Asukoht: Tallinn

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas PuZuP »

Homne nüüdseks möödas?
Tulemusi ?
Kasutaja avatar
T.Lambing
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 14.08.2011 09:19 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas T.Lambing »

Tulemused olid sellised, salongipoolsest pütist alates: 14,2 - 14,7 - 15,0 - 12,5 - 15,2 - 14,8

Kahtlaselt suured tunduvad? Üks nende vahel kahtlaselt väike. Veel avastasin et jahutus süsteemis on surve sees ja veel avastasin ühel teisel küünlal ka email elektrodi ümber katki. Pole NGK küünlad nagu soovitati, vaid müüdi mingi titaanium x paska. Ise arvan et kaan kõver, või plokikaane tihend, et jahutusse surve lööb.
E36 325i 2.8l strokker 92' viewtopic.php?f=4&t=136728&start=240
Kasutaja avatar
T.Lambing
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 14.08.2011 09:19 48
Peamine sõiduk: BMW 530D

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas T.Lambing »

Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.
E36 325i 2.8l strokker 92' viewtopic.php?f=4&t=136728&start=240
Kasutaja avatar
siiim_k
Huviline
Postitusi: 662
Liitunud: 16.11.2011 15:24 18
Asukoht: Järvamaa, Paide

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas siiim_k »

T.Lambing kirjutas:Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.
Mitte, et ma midagi halba öelda tahaks aga...
Proovi igaks juhuks mönel teisel autol ka 90c juures kork maha keerata, äkki purskab neil ka vedelik välja.
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitus Postitas nullviis »

996321 kirjutas:
T.Lambing kirjutas:Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.
Mitte, et ma midagi halba öelda tahaks aga...
Proovi igaks juhuks mönel teisel autol ka 90c juures kork maha keerata, äkki purskab neil ka vedelik välja.
:lol:
Vasta