1. leht 1-st

e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 16.11.2011 01:48 34
Postitas T.Lambing
Tere,

Probleem selles, et e36 320i Vanosel, on kolks mootoris ja üks pütt pole taga. Alguses oli kerge tiks, nüüd on juba korralik kolks. Pole veel tegeleda jõudnud sellega ja kuna see ainuke auto, siis sõidan taga veel ringi. Nüüd plaanis nädalavahetusel ette võtta. Pakuti et hüdrotõukur on pooleks ja ilmselt ka juba nukkvõll kõver. Mida teie arvate? Kuidas oleks kõige kiirem, odavam see viga likvideerida? Ei hakka peensustesse langema ja pedanti mängima, ilmselt ei kavatse selle autoga eluaeg sõita. Kas hürotõukureid ükshaaval ei saa vahetada, vaid peab kõik korraga vahetama? Või on targem ikkagist teine plokikaas panna?

Veel, kas ja mis kahju võib see juba olla tekitanud, et nii ringi olen sõitnud. Mingeid tükke seal mootoris ringi liikumas? Millest peaks alustama? Silindri survete mõõtmisest ja klapikambrikaane lahti võtma? Kuidas vigast pütti kindlaks teha?

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 16.11.2011 13:24 37
Postitas Syn
Kas 2.0´i puhul odavam terve mootor ei ole ringi visata?

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 18.11.2011 10:45 44
Postitas raimo_r
Tõukureid saab ükshaaval vahetada. Nukkvõll pooleks juttu ei usu, siis oleks juba mitu silindrit tagant ära.
BMW puhul pole veel näinud, et tõukur oleks molekulideks lagunenud ja mööda klapikambri alust laiali.

Tõukuri vahetuseks tuleb nukk maha võtta. Kasutatud nukkvõll on üldiselt odav asi. Kaant vahetama hakata selle pärast on lollus.
Need kes nõu andsid, remontigu opeleid edasi.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 22.11.2011 18:18 22
Postitas PuZuP
Kui juba kolks mootoris, siis halvim variant võib olla et klapp kolviga kohtunud ning nüüd kõveralt - tulemus - klapipesa, klapi, klapi juhtpuksi vahetus. Kui veel eriti hästi läinud, siis saad ka kolbi vahetada.
Teine variant: klapivedru katki tulemusena samuti klapp pihta saanud ning eelnev süžee.
Kolmas variant: hüdrotõukur kinni jäänud, antud juhul siis tõenäoliselt lahtisesse asendisse. Juhuse peale võib juhtuda, et klapp ei ole kohtunud kolviga ning piisab vaid hüdrotõukuri vahetusest ning gaasijaotusmehhanismi paika reguleerimisest.
Esialgu tasuks tõepoolest mõõta ära silindrisurved. Kui antud silindril surve puudub, siis kaks varianti - kas rõhk läheb välja ülevalt (klapid) või alt (kolb, rõngad).
Survete mõõtmine ei ole eriti keeruline protsess ning võtab aega maksimaalselt pool tundi.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 25.11.2011 01:15 12
Postitas T.Lambing
Võtsin klapikambrikaane maha. Salongipoolne esimene pütt ei tööta. Keerasin küünla välja ja oli küünla pooleks löönud. Email katki ja sisu loksus. Väga huvitav. Vahetasin küünla ära, seekord seda katki ei löönud. Tiksu ega kolksu pole kuulda, siiski üks pütt ikka ei tööta ja möötor töötab rahutult. Mingisugune nagu löök ikka käib mootoris. Võtsin küünla välja täitsa ja proovisin siis käima panna. Mootoris oli kuulda kolksu vahepeal. Nagu oleks ilma küünlata, kolb vastu kaant ära käinud.

Keerasin klapikambri kaane maha. Nukkvõllil ei täheldanud midagi. Keerasin klappe, klapid nagu käisid üles ja alla. Katkist klapivedru ka ei täheldanud. Rohkem ei osanud midagi vaadata. survet kahjuks mõõta ei saanud, sest polnud pikendust vahele panna. Homme toon selle pikenduse ära ja mõõdan silindri surved. Aga mul on juba kahtlane tunne et midagi head siit ei tule. :cry:

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 26.11.2011 17:39 46
Postitas PuZuP
Noo ? Surved mõõdetud ?

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 28.11.2011 00:12 40
Postitas T.Lambing
Ei veel, pole ikka seda manomeetri pikendust. Aga targemaks sain küll. Hakkasin süütepooli kahtlustama ja võtsin vahetasin kõrval oleva pütiga ära ja see, millelt ma selle süütepooli võtsin, hakkas ilusti tööle. Homme üritan kuskilt uue süütepooli sebida, panen peale ja loodan et kõik hakkab ilusti tööle. Homme peaks manomeetrile pikenduse ka saama, siis saab silindri surved ära mõõta.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 30.11.2011 14:43 09
Postitas PuZuP
Homne nüüdseks möödas?
Tulemusi ?

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 06.12.2011 23:26 44
Postitas T.Lambing
Tulemused olid sellised, salongipoolsest pütist alates: 14,2 - 14,7 - 15,0 - 12,5 - 15,2 - 14,8

Kahtlaselt suured tunduvad? Üks nende vahel kahtlaselt väike. Veel avastasin et jahutus süsteemis on surve sees ja veel avastasin ühel teisel küünlal ka email elektrodi ümber katki. Pole NGK küünlad nagu soovitati, vaid müüdi mingi titaanium x paska. Ise arvan et kaan kõver, või plokikaane tihend, et jahutusse surve lööb.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 07.12.2011 23:16 15
Postitas T.Lambing
Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 07.12.2011 23:24 31
Postitas siiim_k
T.Lambing kirjutas:Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.
Mitte, et ma midagi halba öelda tahaks aga...
Proovi igaks juhuks mönel teisel autol ka 90c juures kork maha keerata, äkki purskab neil ka vedelik välja.

Re: e36 320i Vanos Hüdrotõukur pooleks

Postitatud: 08.12.2011 23:17 07
Postitas nullviis
996321 kirjutas:
T.Lambing kirjutas:Selles, et soojast peast 90 kraadi juures, kui paisupaagi korgi maha keeran, siis purskab kõik välja. Ja olen mitukorda pannud jahutus süsteemi tosooli täis ja ära õhutanud ja ikka mingi ajapärast kaob salongist soe ära ja lõpuks on jahutus vedelik kadunud. Aga alt ei tilgu.
Mitte, et ma midagi halba öelda tahaks aga...
Proovi igaks juhuks mönel teisel autol ka 90c juures kork maha keerata, äkki purskab neil ka vedelik välja.
:lol: