1. leht 1-st

E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 11:26 19
Postitas e.salmus
Tere foorumlased!

Ma arvan, et ma pole esimene sellise probleemiga ja see teema on võibolla juba läbi nämmutatud.
Mure selles, et viimase nädala jooksul on mu E46 330xd M57D30 mootoriga ja manuaalkastiga isend hakanud külmalt raskelt käivituma. Akul jõudu on, et starterit ringi ajada. Käivitades käib lihtsalt tühja, isegi ei luba käivituda. Paremal juhul läheb ca. 10sek jooksul käima. Eile ja täna oli nii, et asi ei läinud ei soojalt ega külmalt üldse käima. Käiasin aku peaaegu tühjaks. Kõige pullim on see, et eile tõmmates läks ilusti matsust tööle, täna pole proovinud tõmmata.
Arvutiga INPA näitab viga 2550 rail pressure low. Kütuse etteande pumba rõhk on pea 4 bar (see pump on uus) aga lati rõhk on käivitamisel naeruväärsed 120bar. Kui auto käivitub siis peale seda on mälu järgi latis 350 bar ümber ja asi töötab laitmatult. Jõu vähenemist ma ei tähelda. Igaks juhuks katsetasin teist süüteluku põhja ja abi polnud.

Siit küsimus, miks auto tõmmates käivitub korralikult, tõrgeteta ja starterist mitte? Mida ma saaksin veel teha, et veale jälile jõuda?
Kas pihusti ülevool võib sellist anomaaliat pohjustada ja võiksin ülevoolu kogust kontrollida?
Kas on äkki mingit lolli tüüpviga, mis põhjustab seda anomaaliat?

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 13:06 31
Postitas coby
starter ise ei või pekkis olla?

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 18:54 34
Postitas illukas316
Mul rida-4 dislal olid täpselt samade sümptomite põhjuseks auguga kütusevoolik filtrikorpuse ja pumba vahel. Õhumull oli sees, mis käivitamise ajal mõnikord liikus pihusti kaudu välja, mõnikord mitte. Tõmmates sai Samuti alati käima.

Lahendus lihtne - uued voolikud. (Kui sul on originaalvollad, siis need paistavad läbi. Väga lihtne kontrollida, kas õhk sees või mitte.)

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 19:42 40
Postitas ttsys
Väsinud starter võib tõesti selle põhjus olla ehk pöörded ei ole piisavad, et kütuse kaardis olevad tingimused oleksid täidetud. Neid map-e moditakse, et kütus kohe peale lubada aga 50:50 sellega, et selline starter annab peagi otsad ja ikkagi uus vaja.

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 20:37 06
Postitas e.salmus
Aga starter ajab mootorit jõuliselt ringi...

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 01.05.2014 21:15 48
Postitas kloox
Tagasivoolud ikka kõikse mõistlikum ära kontrollida esialgu ja siis edasi vaadata.

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 02.05.2014 06:40 28
Postitas illukas316
Foorumidiagnostika ongi suures osas fantaseerimine, aga vahel joppab ja on asjast tolku.
Kuno_T kirjutas:
Mul rida-4 dislal olid täpselt samade sümptomite põhjuseks auguga kütusevoolik filtrikorpuse ja pumba vahel. Õhumull oli sees, mis käivitamise ajal mõnikord liikus pihusti kaudu välja, mõnikord mitte.
´
Fantaseerida ju võib, kuid kas sellest kellelegi reaalselt kasu ka on?

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 02.05.2014 08:09 05
Postitas e.salmus
Olgu, keskendume kahele asjale. Mõõdan ära pihustite ülevoolu. Praeguse seisuga pean siis auto käima tõmbama.
Starter. Kas INPA suudab käivitamise hetkel pöördeid näidata ja kui kiirelt starter peaks mootorit ringi ajama?

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 02.05.2014 09:26 09
Postitas PeeterA
Kirjeldus viitab rikkis pihusti(te)le.
INPA sul on ja anti juba vihje silindrite käiguühtlust kontrollida.
Pihustite tagasivoolude mõõtmine annab aga veel selgema pildi.

Re: E46 330d käivitub vaevaliselt

Postitatud: 14.05.2014 08:42 46
Postitas e.salmus
Nii, võime teema lõppenuks lugeda. Probleem oli pihustites. Ülevool oli liiga suur, kuhu kadus käivitamisel kogu rõhk. Kui masin sai käima tõmmatud siis INPA ei näidanud pihustite töös mingeid vigu, kõik tiksusid tühikäigul seal -0.75 - 0.75 ümber.
Suur tänu Testremi meestele, kes taastasid pihustite töö kiirelt ja operatiivselt.
Raha küsisid 100.- pihusti kohta nõnda, et viisin masina sinna, nemad diagnoosisid ja tegid selle korda.

Tulevikuks informatsiooniks. Vahetasin eelnevalt starteri ära. Vana starter ajas mootorit ~145rpm ringi. Lammarist saadud starter ajab mootorit ~240rpm ringi. Mõlemad on 2.2kw starterid. Eeldan, et mu vana oli siis otsa saamas. Käivituma oleks pidanud see asi töökorras pihustite puhul sellegipoolest, sõbra E39 530d ajas tühja akuga starterit väga vaevaliselt ringi ning asi läks siiski tööle.

Kui ma juba lammutasin siis vahetasin ära kõik vaakumvoolikud ja pesin EGRi puhtamaks. Sisselaskes mul klappe polnud, mida eemaldada (manuaalkasti värk). Vahetasin ära ka kõik eelsüüteküünlad, paar tükki olid raskemalt sisse põlenud, et välja keerates hoidsin hinge kinni, et hõõgumispulka mootorisse ei jätaks. Eelnevalt lasin eelsüüteküünaldele spray-õli peale ning jätsin ca. 30min ligunema.

Kokkuvõttes tänud ka foorumlastele, kes aitasid mul kaasa mõelda!