e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Tervist ja jõudu!

Olles nüüd mõnda aega sõitnud "korras" autoga, hakkas lõpuks ikka häirima, et kütust kulub kõvasti rohkem kui varem arvatud. Olgu öeldud, et kulu oli kõrge ka enne turbode ja küünalde korda tegemist, aga lootsin et läheb paremaks.

Nimelt, sõites 10km otsi (20km päevas) ja vahele ~100km tiir Otepääle, saan 63l paagiga sõita alla 600 kilomeetri. See teeb kuluks umbes täpselt 11l/100km - mõõdetud täispaagi meetodiga. OBC näitab samal ajal keskmiseks kuluks 6,5l/100km, ehk üle kolmandiku vähem kui reaalsus. Soojema ilmaga oli reaalne kulu 8 kanti, OBC näitas 5,3.

Kui paak ilusti klõpsuni täis lasta, näitab OBC, et saaks läbida 1000km. See number kõigub üles ja alla iga sõiduga muidugi, aga umbes iga läbitud km kohta langeb pea 2km võrra... OBC nullimisest on möödas juba üle kuu ja küttekulu number on stabiliseerunud.


Varjatud menüüst test 5.0 ütleb keskmiseks üldse 5,5l/100km ehk miski kuskil annab vale infot ajule.
Esimese asjana kahtlustaks pihusteid, aga nii INPA kui DIS arvates on väärtused normi piires, umbes pool lubatud kõrvalekaldest. Samuti ei esine masina töös tõrkeid, pöörded on stabiilsed ja toss on valge, nagu talvel külmaga ikka; aga natuke sellise "rikkama" lõhnaga (vahel tuleb seistes salongi ka).


Kas võib oletada, et on ikkagi pihusti(te)s viga kuigi väärtused normaalsed? Veakoodid selle koha pealt puuduvad. Masin läheb soojaks natuke enne sihtkohta jõudmist (~9km-ga), seda ilma eelsoojendita.

Tänud kaasamõtlejatele!


P.S. tegu on 5-käigulise facelift manuaaliga. Sõidan alati nagu pühapäevajuht, käiguvahetus 2000 pöörde juures, ehk sõidustiili ei saa süüdlaseks pidada (ja siis oleks OBC näit ka kõrgem vist).
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Mitu kraadi on jahutusvedelik peale 5km läbimist, mitu sihtkohas?
Ega sa hullu ei pane ja autot kohapeal ei tiksuta?
Millised numbrid on igal pihustil kohapeal tiksudes ja millised
numbrid on siis kui mootoril on väike koormus taga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

5km järel on umbes 70 kraadi ringis, nõel ei ole päris püsti veel. 10km lõpuks on vähemalt 85, enamasti 90 ringis (max 92, mille juures jääb pidama pikemal sõidul).

Autot ei tiksuta, 2 minutit kuni esiakna ära kaabin ja kohe rahulikult sõitma.

Kohapeal on INPAs numbrid 0, 0, +0.6 ja -0.6
Natuke muidugi kõiguvad, aga üle 0.6 ei lähe.

Rahulikult sõites liiguvad +1 ja -1 piires. Neljanda käiguga täistalda andes kuni +2 ja -2, aga enamasti +1.5 ja -1.5

(Enne olid pihustid pikalt valesti kodeeritud ja läksid üle +5/-5 isegi kohati. Lihtsalt mainin, äkki on oluline)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Tundub et temperatuuridega on okei.
See 2 minutit lisab umbes 4% küttekulule (mis ei ole tegelikult väga hull).

EGR toimetab ideaalselt? (õhukogused on täiesti klappivad)?
Õhufiltrit oled vahetanud viimase 80 000km jooksul?
Õli on vähem kui aasta vana ja ei ole 10W40 (vaid lahjem)?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Küsiks, kas siis kui mootor veel külm on ja ta rikkamat segu põletab, siis kas see kajastuks normis OBC peal ka kõrgema küttekuluna? Kuna ühel hetkel nullisin külmalt 50km/h püsikaga sõites ära ja jäi 5l juurde, siis soojalt tegin sama katse samal teel ja kulu oli täpselt identne.

EGR toimetab, kontrollitud (võtsin lõdviku küljest ja lasin pedaali vajutada, avanes). Õhukogustes ei ole erinevust sõidu ajal, alles siis kui gaasist lahti lasta, jääb reaalne õhukogus ca. 10% kõrgemaks kuni hoog langeb. See peaks vist ka normaalne olema?

Õhufilter vahetatud veidi üle kuu aja tagasi (siis kui uue õhulugeja panin) - Filtroni toodang.

Õli on 5w30 ja nüüdseks pool aastat vana kui müüja juttu uskuda :roll: Peaks selle vist ette võtma lähiajal, igaks juhuks. Oletame et on 2 aastat vana, siis kas see võib nii halba küttekulu tekitada?


Tehtud asjadest veel uus vortex karterituulutus klapp koos uue kaanega ja lasin ka mingit Liqui Moly diisli süsteemi ja pihustite puhastit läbi, aga ei aidanud. Rehvirõhk ka paigas :lol:
Olgu mainitud, et sai katsetamiseks peale pandud remap, mille tulemusel kulu langes mingi 0,3 võrra, võimsus tõusis tuntavalt madalatel pööretel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

See remap keerab küll asja segaseks, täitsa tavaline.
Minul küll 100kW-ne algselt, seal ei muutunud mitte grammigi.
See pihustite puhastus võis ka paraja pasa kokku keerata ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Muidu kahtlustaks ka neid, aga enne remapi sai sõidetud terve paak tühjaks rahulikult ja seaduspäraselt, sisse mahtus ka üks 100km sõit maanteedel - tulemuseks kulu peaaegu 11l/100km (täispaagiga sõitsin 580km). Puhastusvahend läks just sellesse paaki.
Remapi lasin teha 3 nädalat tagasi ja selle ajaga läinud suts alla paagi, praeguseks sõitnud 550km ja umbes 70ks jätkuks enne kui täitsa nulli näitaks. Selle paagiga sai ka ~130km maanteesõitu tehtud (Tartu maraton), ehk siis tingimused peaks olema praktiliselt samad, sealhulgas temperatuurid.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas Tauri_J »

Ära nüüd üle pinguta.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Kas otste vahetusest ideeliselt ei piisaks?

Imelik ainult, et see kuidagi muudmoodi ei avaldu kui ainult tõusnud küttekuluna. Käivitusraskusi ei ole ja minek on vägagi hea :(
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Jälgisin siin teist pihustite probleemiga teemat ja otsustasin teemat uuesti tõsta värskete INPA näitudega - nüüdseks on paar paaki möödas puhastusvahendist ja näidud on natuke muutunud. Reaalne küttekulu on tänu soojematele ilmadele umbes 8,2 ringis, OBC näit 6.
Stendi (ja remonti) minek on plaanis lähinädalatel.

Tühikäigul külma mootoriga:
Pilt

Tühikäigul sooja mootoriga:
Pilt

Täisgaasiga 4. käigul (2000 pöörde juures):
Pilt


Niisiis, mida sellest kõigest välja lugeda? Kas võib oletada, et remonti vajab 3. pihusti ja ülejäänud üritavad tasakaalustada; või on hoopis pigem 1., 2. ja 4. pihusti tuksis ja remontimiseks kulub 3x rohkem pappi? :roll:
Muide, minek on hea, aga ei ütleks et märgatavalt parem kui tavaline samaväärne masin (arvestades mõõdukat remapi).
Tänud!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Jama on see, et reguleerimine ja remont on siinsetes töökodades pandud samasse lahtrisse ja hinnaks ikka müstilised 45 eurot tükist (ilma vajaminevate varuosadeta!) :(

Kellelgi Tartus tutvusi mõne spetsialisti juures, kus saaks selle kogu töö (stend, reguleerimine, vajadusel remont) mõistliku kuluga tehtud? :oops:
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Kas see uue koodi andmine ei olegi standard protseduur muidu?
Mõtlesin isegi, et kui pannaksegi uus ots pihustile, siis peaks ju nagu uue koodi ka saama mida ajusse panna.

Aga kas muidu mingi võimalus on veel peale pihustite, mis võib anda OBC ja reaalse kulu vahel nii suurt erinevust? (KSP rõhk on stabiilne, loodetavasti on see korras.)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Otste vahetuse kohta lihtsalt teoretiseerisin, kuna sel juhul muutuvad pihustusomadused päris suuresti.

Lekked välistasin esimese asjana, ehk siis on varsti stendi minek.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Kui sulle ei meeldi kohalik remonditöökoda, siis vali midagi muud.
Lepi telefonis midagi kokku näiteks mõne Tallinna kohaga.
Näiteks Testrem. Aga jah, kõik 4 oleks vaja ikkagi stendist läbi
lasta. Arvatavasti kolmandal on probleeme (ainult koormusel),
aga see ei tähenda, et asja ei saa paremaks kui ka teisi natuke
näppida. Regullimine on tõesti võimalik ja seda ei tohiks lahterdada
pihusti otsa vahetuse vms alla.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Mind toetavad need isikud, kes pihusteid remondivad, mitte ei diskuteeri teooriast.
Nemadki ütlesid, et pea kõik plussid on probleemsed. Miinused haruharva.
Mina ütlen sedasama, sest pea kõik lahendavad oma väriseva/tossava mootori nii.

Ja ühtlane kulumine ei koti eriti kedagi. Vaja oleks kõik pihustid võrdseks saada,
et mootor töötaks hästi, ei tossaks, ei väristaks.
Nii vanadel EU3 autodel rohkemat vaja ei ole. Tehno meil ka essugi ei mõõda.
IMA muutmisteta saab edukalt tehnos tahmasuse (mis on piiratud väärtusega 3) 0,2-st alla.
Küttekulu saab ka 5-st alla. Seega polegi vaja väga palju vaeva näha hea tulemuse jaoks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Kõige tähtsam ongi see küttekulu nüanss, et see saada vähemalt OBC näidule ligilähedasemaks.
Tahmamine on hetkel null isegi korralikult hagu andes, ainult külmalt natuke tuleb. Värinaga pole mingeid probleeme.

Vaikselt lepin juba kohalike spetsialistidega kokku. Viin ainult sinna, kus IMA kodeering uus antakse, siinsete soovituste põhjal ;)
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas hansu »

Kuno_T kirjutas:Testrem on soodsam, kuid ei väljasta IMA-kodeeringut ja ei reguleeri pihustit põhjalikult.
Aga mis kohta siis soovitad?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Tõstan teemat, küll mitte stenditulemustega, aga uue infoga siiski.
Stendi ja remonti pole saanud minna puhtalt ajalistel põhjustel (nädalavahetustel töökojad lihtsalt kinni).

Igatahes, läbi tutvuste sain pihustid viia nädalavahetusel ultrahelipuhastamisse.
Puhastusse läinud osad on näha sellel (mitte minu) pildil:
Pilt
Ehk siis ots ise, atomiseerimisnõel ja need 2 pisidetaili seal kõrval.

Kolmel otsal neljast oli üks avadest täiesti umbes. Ainus mis umbes ei olnud, oli nr. 3 ehk siis see mis enne oli INPA järgi punases :roll:

Otsik nr. 2 oli nii tugevalt umbes, et vajas 7 tsüklit enne kui kõik 6 ava lahti olid. Ülejäänud otstele piisas 3 tsüklist (iga tsükkel kestis 15min). Kasutatud lahustiteks olid seebivesi, metanool ja NaOH, kõik nn. "reagent-grade" materjalidest. Mainimist väärib ka see, et 2. pihusti otsik ei olnud originaal, vaid mingi saksa firma toodang.

Mõistagi said alla pandud uued vaskseibid ja pesad korralikult ära puhastatud. Tulemused:
Tühikäigul sooja mootoriga:
Pilt

Täisgaasil 4. käiguga 2000rpm:
Pilt

Peale tegemist olen sõitnud ~50km, mille jooksul "distance-to-empty" ehk see järelejäänud oletatav kilometraaž tõusis 700 pealt 830 peale, samuti on tunda, et käivitusel ja välja suretamisel on masin (subjektiivselt) sujuvam ja rappub vähem. Lasin paagi klõpsuni täis, eks aeg näitab, kas reaalne kulu langes ka või mitte...


Huvitav, mida siinsed targad sellest kõigest järeldavad? Asjaolu, et 1. ja 4. nüüd hoopis plussis on ja 2. ainsana miinuses viitaks nagu sellele, et 2. on tänu valele otsikule tolerantsist väljas? Tasub äkki ajutiselt proovida seda geneerilist koodi (AEEEEE) teise pihusti kodeeringul? (Ja kui toimib, siis lasta ainult sellele uus IMA kood genereerida?)
3. oli füüsiliselt kõige paremas seisus ja tundus uuem kui teised.

Kindel on see, et esimesel võimalusel lähevad pihustid Diesellandi, aga praegu tundub asi olevat läinud paremuse poole.
Tänud kaasamõtlejatele ;)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Mõistan, ja see on ka plaan kohe, kui seminarid läbi ja aega saan. Aga küsimus ikka õhus - kas praegu ajutiselt selle "geneerilise" koodi panemine vahetatud otsaga pihustile võib midagi tuksi keerata, või on ohutu seda katsetada?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Tänud, eks annan teada kui mootorivahetuseks läheb :lol:
Tahmamine oli ja on null, edasi läheb mõistlikult ja detonatsiooni pole täheldanud. Loodetavasti paranes selle puhastamisega küttekulu vähemalt natuke, kuna homme pikemad sõidud plaanis.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Augud tegin lihtsalt sutsu puhtamaks :D
Aga näit OBC peal jäi samaks, 6.0 juures on praegugi. Kui nüüd uskuda, et kütuse jäägiga saaksin sõita veel ~800km, siis on see number suht täppi. Aga ei hellita väga lootusi...
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Proovisin seda AEEEEE koodi sisse panna ja ei lubanud. Panin neljanda pihusti koodi ja hakkas natuke puterdama. Panin vana koodi tagasi ja ootan õige hetke ära millal remonti viia...
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Jõudu ja hüva Jaani kõigile esiteks :)

Pihusti saaga aga jätkub.
Sain omale 4 normaalselt töötavalt masinalt tulnud pihustit, mis koodi järgi on uuemast seeriast (661 lõpuga). Ainus imelik asi pihustite juures oli see, et kütuse sissevoolu trakt oli jube mudane kõigil neljal pihustil. Müüja sõnul tulid nad sellistena tema masinalt, mille küttekulu oli normaalne:
Pilt
Pilt

Küsiks, kas tasub seda juttu uskuda? :D Usun, et kui nad sellisena külge oleks toppinud, poleks normaalselt töötamisest unistadagi võinud...


Puhastasin nad nii ära kui võimalik ja koos klapikambrikaane õlilekete peatamisega panin nad külge. Pihustite augud tegin 100% puhtaks ka.
Täna said ära kodeeritud ja lindistasin paar lõiku INPA-s:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on kiirendus kuni 4. käiguni ja 2200 pöördeni, selective mass adjustment aknast

" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on kiirendus 2. kuni 4. käiguni ja 1800 pöördeni, selective rotation conformity aknast


Ehk siis 4. pihusti väljub normist neljandal käigul talda andes, natuke tuleb ka tahma.
Kui nüüd vaadata neid näite ja eelmiste pihustite näite, siis mis oleks kõige mõistlikum kombinatsioon pihustitest, mida järgmisena testida? Vanast komplektist viimaste andmete kohaselt 1. ja 4. pihusti olid täitsa korralike näitajatega, ehk just neid tasukski katsetada, aga milliste asemel?

Tänud ette, kes viitsivad vastata ;)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Lühidalt öeldes müüdi sulle p*hhuilt mingi metallist pulk riiulilt.
Mina tembeldaks antud pihusti rikutuks ja asi vask.
Eks võib ju loota, et kui sissevoolu tila maha keerata ja
puhtaks pesta ja siis tagasi panna, siis lootust veel on.

Ma ei tea, miks on vaja mängida seda "Simon Says" mängu.
Vii need pulgad stendi, kõik 8tk, siis tee otsus.
Selle asemel, et probleemi asendada probleemiga, oleks pidanud
algse probleemi lihtsalt ära kaotama.
Kas "normaalselt töötav masin" on sinu arvates pihustite puhul
mingi näitaja?
Kas sa tõesti pole tähele pannud, kuidas meie tänavatel
"normaalselt töötavad diislid" tahmavad?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Njah, selle "normaalselt töötava" all mõeldi võrdlemisi paremat kütusekulu (mis ongi minu hetke põhiprobleem), seetõttu otsustasingi need proovimiseks võtta... Hind oli küllalt motiveeriv, et riski ära tasuda, isegi kui ainult 1 neist osutub kasutuskõlblikuks.

Stendi viimist lükkan edasi mitte seetõttu, et ei tahaks seda teha, vaid kuna hetkel puuduvad ressursid, et vajadusel neid remontida lasta :(

Pihustite vahetamine ja töötava kombinatsiooni otsimine ei maksa aga midagi (v.a. vaskseibid :D), seega küsimus on endine: arvestades et esialgsest komplektist on 2 pihustit täiesti normide piires, siis praegustest kumbade asemele võiks neid proovida? Neljanda silindri oma asemele paneks ühe, aga teise?

Ja selline küsimus veel, et TIS järgi on pihustite kinnitusmutrite õige jõumoment 9 Nm, mis tundub väga lõdva. On see number usutav? (Kõik mutrid-poldid tegin/teen momentvõtmega TIS järgi, ehk sellest ei tohiks probleeme tulla).
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Arvad, et plastmassi puhul tuleks mutrid meetrise varrega kinni keerata :D

Kui tahad mängida, siis vaheta pihusteid ükshaaval.
Vaheta nr4 ära ja uuesti korrektuure vaatama.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Eks ma natuke veel mässan nendega ja kui üldse asja ei saa, siis hakkan õigust nõudma :)
Lootus veel on et vähemalt 2 neist enam-vähem toimivad. Alustan neljandaga igatahes siis.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Vahetasin ära neljanda pihusti eelmise komplekti neljanda pihusti vastu, kodeerisin ära ja tulemus on selline:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ülesvõte algab tühikäigult (sidur all), 3. käiguga 2200 pöördeni ja siis vahetus 4. käigule millega kuni 2000 pöördeni.

Kõige suurem number on 1.21 kolmandal silindril. Päeva jooksul üle 1.50 ei läinud ükski number, kuigi sai proovitud ka suuremaid pöördeid ja 5. käiku ka.

Tundub nagu oleks kõik täitsa paigas? Tahmamine on jälle null ka suuremal vajutamisel (v.a. külma mootoriga). Küttekulu kohta tuleb info muidugi hiljem jooksvalt, aga vähemalt arvuti järgi on asjad paigas.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas arnis »

Pole reaalne saada parem tulemus kasutatud jubinatega.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: e46 320d OBC ja reaalne kütusekulu väga erinevad

Postitus Postitas martinlink »

Vana harjumus see kodeerimine, enne seda kompenseerimine nii hästi ei toiminud :P
Külmalt ja julmalt talludes saab hetkeks väikese musta kätte, aga tavasõidul on täiesti puhas.

Eile auto alla ronides sai selgeks ka tõsiasi et eelmine omanik on katid tühjaks teinud. Mis sellest halba/head juhtuda võib, nii küttekulu kui muus mõistes? :roll:
Vasta