1. leht 1-st

BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 11.03.2015 17:08 32
Postitas IA3
Tervist,
On pikemat aega olnud mõte lasta oma masuudipress ära chippida. Aga olen siiani kahevahel. Kindlasti on siin palju inimesi, kes on lasknud oma E46'd ära chippida.
Minu isendiks on 2002 E46 330D 135kw automaat. Kellel on sarnaste isenditega olnud kogemusi, sooviks Teie arvamusi kuulda.
Oleksin väga tänulik :)

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 11.03.2015 20:52 52
Postitas Tauri_J
ei olnud küll sama mootor mu e46-l, aga teist korda ei laseks ära chippida.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 11.03.2015 21:36 54
Postitas Raas
Nii palju kui mul silma on jäänud, siis pärast kiipimist on kastimurede küüsis eelkõige manuaali mehed. Pmst kõik kes kiibi peale lasevad, siis paari kuu jooksul on oodata siduri ja korvi vahetust. Automaadimehed seevastu muudkui kiibivad ja tallavad.

Kogemusest: sõbra e39 530d 135kw kiibitud 180kw peale umbes. see soft 2 aastat vist olnud ja kõik töötab muretult.
BMWFansi järgi e39 ja e46 sama automaatkast. Muidu ei räägiks siin E39-st.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 11.03.2015 21:47 25
Postitas ttsys
Sama automaatkasti mudel ei võrdu automaatselt samade Nm näitajatega ehk sama kastiga!

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 11.03.2015 21:50 21
Postitas Tauri_J
oli mul ka manuaal ja uus omanik vahetas siduri. Hooratas oli ka minemas.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 01:25 28
Postitas arnis
Chip ei ole funktsioon mootori ajus, millel on valik: aktiivne/mitteaktiivne.
Sellest tulenevalt on võimalik saavutada täiesti erinevaid tulemusi.
Asisemad tegijad oskavad piikväänet paika panna.
Kui tõsi taga siis 150€-ga saab ainult 2x paagi täis; autot, mis peale remapi
pool aastat töötaks? Vaevalt.
135kW-st M57-ga autot saab nii ära remappida, et isegi äsja poest ostetud
auto ei ela poolt aastatki üle (v.a. mootor ise).


Pilt
See sirge ei ole lihtsalt nalja pärast seal (tehase enda sätted).

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 20:20 22
Postitas Alari.
Mina postitan siia aga postiivsemat.
Peale enda e46 nn chippi on asi ikka tunduvalt teravam/ökonoomsem ja üleüldiselt käitub palju paremini.
Võin siia üles lugeda oma tutvusrinkonnast peaaegu 20 bmw kellel on remap peal olnud juba mõned aastad.
Tehnika kestab enamustel siiani sama ka enda e38 millel on suht max soft peal.
Tõesti jõulisa nõuab kulutusi sest kiirendab oluliselt veoskeemi tehnika väsimist.
Enamus kellel probleem on olnud on tõesti manuaalid olnud.Sest olgem ausad,siduri ketta ja hooratta võib ka ilma remapida suht kiiresti ära kulutada/lõhkuda.Kõik oleneb sõidumanöörist jne.
See,et sul peale remapi sidur läheb on lihtsalt märk sellest,et lähiajal oleks see ka originaal softiga libistama hakand(aja küsimus).

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:01 12
Postitas Tauri.
Alari ütles kõik ära, mis isegi öelda oleks tahtnud. Ise diislit ilma chipita ei peaks. Paljudel tuttavatel ka nii automaadid kui manuaalid chipitud.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:06 16
Postitas brucevilli
ise mõistlikult sõidad ja lased normaalsel mehel teha mitte kuskilt universaal soft peale ja tuld siis peaks okei olema, endal viimased 3 diisel bmw'd chipitud siiani pole ühtegi kasti laiali lasnud peale e39 siduri. hakkas 3 läbi libisema stage 2 chipiga.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:15 53
Postitas Silver88
Nohh minul Jõujaama kange soft peal, millest ka Raas eespool rääkis. Eeldatavasti 188kw ja 550nm siis.
Olen kaks kasutatud hooratast läbi lasknud. Tekkis mõlemal juhul disbalanss kuna hooratas jooksis kinni. Aga nendel hooratastel on ka ristilõtkud olnud suured. Nüüd uus LUKi hooratas ja hetkel asi kestab.
Arnis nagu ikka dramatiseerib asja üle. :D

Aga jah eks nende automaat vs manuaal kast arvamusi on erinevaid. ;D

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:37 33
Postitas Alari.
Kui nüüd mälu ei peta siis manuaal saabki sups rohkem tampi sest tarkaraga antakse rohkem Nm.
Olenevalt omaniku soovist saab ntks automaatkastipuhul väänet 1 ja 2 käigupuhul korrigeeriga,et täislast järgi ei oleks ja tehnika kestaks.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:40 03
Postitas RaikoK
Enamus manuaalid mis liiklevad on ju originaal siduriga ja 300-400k sõitnud ka juba, pole ime,et laiali lendavad

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 12.03.2015 21:56 14
Postitas Tauri_J
ime imeks, aga originaal softiga kestaks see sidur veel mitusada tuhat kilomeetrit.

Muidu oli chip tore asi, jõudu kõvasti rohkem ja kütusekulu sama/väiksem.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 02:01 11
Postitas arnis
Küttesääst on illusioon (kui just tahmafiltri/summuti/muid mänge ei mängita).
Täiesti puuduliku põhikooliharidusega peab olema uskumaks põlemisefektiivsuse
suurendamist läbi "lihtsa modifikatsiooni". Asi on ikka sõidustiili taga kinni.

Aga ega OEM softi eest keegi seisma ei hakkagi. Promoda tuleb ikka oma
isiklikke kodukootud teenuseid. Ja OEM tuleb maha laita mingi suvaliste
tagumisest august välja võlutud väidetega, näiteks CO2.

BMW on lõpmatult palju raha kulutanud diisli arendustöödesse.
Ja mingid aferistid hakkavad rääkima, et 100-500€ eest saab siiski asja paremaks
ja mitte midagi halvemaks ei lähe :lol: Lubage püksid täis pasandada.
Paremaks saab ainult millegi arvelt ja see ei ole A4 mõõdus tšekk.

Ja tõestus on foorumis "lõplikult küttekulust" teemas. Suur enamik foorumlastest
ikka veel arvavad, et 135kW-ne 3. või 5. seeria tarbib raudpolt üle 4,5 liitri püsikaga
maanteel soojade õlidega ja korras autoga. Loomulikult peale chippimist läheb asi
paremaks, kui vahetult peale chippi pooled asjad laiali lendavad ja korda tehakse ;)

Kuno, see on illustreeriv pilt. Tahan ainult selgitada, et selline "lagi" on olemas ja kasutusel.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 17:55 24
Postitas Rist0
Luba antud,võid ennast täis pasandada ja sinna sisse jäädagi!
Ise olen sõitnud 8aastat kahe m57 mootoriga millel soft peal,midagi laiali pole lennanud,imelik küll :roll:
Küttekulu on ka langenud nii mul kui ka teistel kellel softid upgradetud,seda on erinevat moodi mõõdetud nii,et sa võid oma illusiooni jutuga kuu peale minna!

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 18:26 56
Postitas ttsys
Asjata tõmbate siin midagi käima või sunnite nn pooli valima. Tegemist on otseses mõttes kuluobjektiga, mille tarbimine, mitte tarbine jne omab ühelt poolt tarbismisväärtust, selle hinda (kulu) ja teiselt poolt jääkväärtust.
Kõigi inimeste jaoks ei ole oluline objekti jääkväärtuse säilitamine/maksimeerimine vaid just tarbimisega maksimeerida sellest objektist saada olev ressurss. Chip = ressursi kallale ronimine ja selle üle ei ole tark üheselt midagi vastupidi väita, rünnata ega kaitsekõnet pidada. See on teadlik ja enamusele siiski ka kaalutletud tegevus. See ei ole otseselt õige ega ka otseselt vale.
Teadlikus kasvab tänu arutlustele, mitte solvangutele ja õigustustele jne.
Kasutatud auto ostjat huvitab auto hind/jääkväärtus ning see sisaldab ka infot, kui kaua on sõiduk olnud eelkõige chipivaba, mitte chitud. Peab olema tungiv soov osta autot, millel on/on olnud chip. Eelkõige peab see avalduma siis mingis erilises auto komplektatsioonis, soodsamas hinnas vm.
Inimesed, kes modifitseerivad mootoreid/transmissiooni või vähegi seda valdkonda tunnevad ei asu eeskätt ostma kasutatud autot, mis on olnud chipitud. Tehke viimasest lausest järeldused ehk "lugege ridade vahelt". Need sõidukid on automaatselt devalveeritud, mis ei tähenda aga seda, et need sõidukid ei paku omanikule maksimeeritud mingit x rõõmufaktorit. Kui inimest teeb rõõmsaks chip - siis ta peab seda saama. Põhjusi on palju ning sinna hulka kuulub nii see, et tal ei ole raha osta võimsamat autot või siis osteti vale auto ning selle "õnne" saamist kompenseeritakse chip-viagraga jne. Lõppude lõpuks on kõik maitse asi, millel on lihtsalt € hinnasilt.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 18:42 00
Postitas bmw-vanos
Pole küll minu asi,aga ütleks kui tahad tõelist BMW sõidumõnu osta M-seeria,ei näe mõtet neid tavalisi bmw-id ,viimseid mahlu välja pigistamas.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 21:14 42
Postitas arnis
ttsys, umbes nii jah.
Igaks juhuks mainiks juurde, et tootjad hea meelega lühendaks oma
mootori eluiga, kui saaks vaid parema küttekulu/saastenormi kätte
samaaegselt mootori võimsust tõstes.
Loomulikult nad seda ei tee, sest see pole lihtsalt teostatav.
Pigem saavad nad parema normi kätte kui vastupidiselt nõrgendavad
mootori tarkvara kunstlikult, samas teevad nad liigselt hea mootori
ja kulutavad mõttetult ressursse, seetõttu ka see pole ideaalne.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 21:48 10
Postitas teet82
Alles hiljuti sai kirjutatud ühte teemasse siin, et väidetavalt on siduri projekteeritud varu umbes 20% protsenti ainult. Kui mõnel auto sidur ei lenda peale chippimist, siis:
1. See chip ei suurenda võimsust lubatud määral, ehk palju õnne selle ostu puhul
2. Tehasevõimsusest oli eelnevalt kõvasti puudu, kokkuvõttes ei ole auto eriti võimsam kui tehasest tulles.

Ilmselgelt kannatab sellise tegevusega auto eluiga, siin pole midagi vaielda. Või arvab keegi, et BMW insenerid poleks ise osanud 188kW võtta sellest mootorist?

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 22:53 58
Postitas Ma®tin
BMW Performance power kit for BMW 120d, BMW 320d,
BMW 320xd and BMW 520d.
Efficiency and dynamics are already prevalent in the standard variant of the four-cylinder diesel engines in BMW 120d, BMW 320d and BMW 320xd. The BMW Performance power kits add even more power and thrust. In the newest generation of BMW 320d* and BMW 520d** engines the precisely-calibrated software and hardware components in the tuning package increase the performance from 135 to 147 kW. This means an additional 40 Newton metres torque and faster acceleration of 0.3 and 0.5 s, respectively, from 0 to 100 km/h. In fifth gear, even as much as 0.8 and 1 s, respectively, from 80 to 120 km/h. And the maximum speed of the BMW 520d is boosted by 7 km/h.

The BMW Performance power kits also impress with their efficiency. Despite the clearly increased level of performance, the consumption and CO2 emissions in the ECE driving cycle remain unchanged for all engines – so you can enjoy the spectacular dynamics of your BMW even more.
Tänapäeval ju pakub BMW ise ka "chippimist". Veidi väiksemas ulatuses küll, samuti vahetatakse intercooler ja/või ventikas, olenevalt autost vist nipet-näpet veel. Paljudele uuematele ülelaetud mootoritele saada.

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 13.03.2015 23:29 03
Postitas ttsys
"BMW Performance power kit" ei ole mingi chip-viagra peale lajatamine nagu seda jooksuga viagra-sisse-ja-kõvaks ajajad justnimelt teevad ja teha lasevad. See kit sisaldab mitmete sõlmede asendust. Vajadusel asendatakse ka pidurid jne ehk BMW jääb BMW-ks igas mõttes.
http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... l?cat=1008

Re: BMW E46 330D chippimine

Postitatud: 14.03.2015 00:34 19
Postitas arnis
teet82, täpselt nii. Mul tuli meelde ka see, mida mulle enne remappimist mainiti:
KSP-l on oma maksimaalne võimekus, mis ei ole kaugel tehase sätetest.
Põhiliselt saab minekut juurde madalamatel pööretel, kuid piikvõimsuses võib
peituda veidi tühjust. Minu VP44 puhul siiski ka piik tõusis, sealt ka sidur lendas koheselt.
Uus sidur nüüd püsib, kuid kindla peale see veerand miljonit ära ei sõida.
Minul põhiline jõulisa tuli ainult 1100-1800 vahemikus, magusaimas kohas tuli heal juhul
kümnendik juurde. Sama olen tundnud ka M57 puhul, mida ei ole muudmoodi modifitseeritud.


Kes tahab tuua oma disla tehasevõimsusele lähemale, tuletan meelde, et paras ports hobuseid
jääb ummistunud vahejahutisse kinni. Enda vanal TDSil peale puhastust sain 10%* raudselt juurde.
2001a 520d oli ummistunud umbes poolenisti, kuid siiski oli vahe märgatav. Ei mingit remappi,
ainult sõiduki korrashoid ;)

*Kui kiirendamine kestab rohkem kui paar sekundit, maanteekiirused ja tuulekanalid on korras.