Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Turbol uus sisu lõpuks sees - tegu Inglaste toodetud Melett'iga.
Aga rõhk tõuseb ikkagi natuke aeglasemalt kui peaks - võrreldes nii youtube videote kui ka reaalselt INPAga teiste masinate näitudega.

Siin näeb videot praeguse seisu kohta (kirjelduses on ajaliselt märgitud paar kohta, kus on näha kiirendamist eri käikude ja pööretega):

" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagu näha, lõppväärtus saavutatakse ilusti ehk aktuaator on õiges asendis, kuid rõhk tõuseb veidi liiga aeglaselt (~2500 pöörde juures toimub asi juba hetkeliselt, nagu peaks juba 1800 juureski...)
Praegu on stopperkruvi asendis, kus ta ulatub 0,75 keeret kõrgemale nullpunktist (kus hoob enam ei puutuks kruvile vastu).

Mis edasi? Mida proovida? Masin on peaaegu korras juba aga ikkagi mitte veel päris see :roll:
butek
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 03.06.2013 10:44 52
Peamine sõiduk: BMW 320D '03

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas butek »

Kunagi olen lugenud bmwfanatics foorumist kuidas üks mees otsis miks on rõhu tõus liiga aeglane ja viga oli vaakumiga seotud, aga vot ei mäleta kas vaakum pump oli vigane või midagi muud aga ta sai sellest aru kui mõõtis vaakumi väärtused. Äkki on sellest abi :roll:
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Voolikud said kõik uued aga pumba väärtusi pole millega vaadata... Äkki kellelgi Tartus või Tallinnas leidub sellist asja?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Tõmbasin Testo käima ja tegin paar ülesvõtet. Siin on 3. käigu tõmme 1500 -> 4000 pööret:

Pilt

Nagu näha, läheb ~6s aega enne kui eeldatav ja tegelik rõhk klappima hakkavad.

Roheline - mootoripöörded
Oranž - eeldatav rõhk
Hall - tegelik rõhk
Tumesinine - õhulugeja eeldatav
Kollane - õhulugeja tegelik
Helesinine - N75% (skaala paremal pool, kui pilt suurelt avada)

Hetkel on chip peal, sellest ka võrdlemisi kõrgemad väärtused, aga stockis on asi täpselt sama. Äkki oskab keegi anda suunda kätte, mida proovida?
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas Ma®tin »

Selleks, et keegi viitsiks üldse süvenema hakata, tee normaalsed graafikud. Liiga palju asju ühel graafikul ja üldse võiks x telg aja asemel pöörded olla, aja järgi on üsna suhteline midagi välja mõelda.

Veel parem muidugi, kui sa selle logi kuskile üles viskaks. Ja peale selle, N75 sobib kuhugi VAG foorumisse rohkem :)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

N75 on natuke lihtsam kirjutada kui vaakumsolenoid :lol: Tegelikult suht sama asi, vähemalt funktsiooni poolest.

Logid toppisin ühte pakki kokku kõik, failide pealkirjad ütlevad ära, mida seest leida võib:
https://www.upload.ee/files/5963244/Tur ... d.rar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kohe teen graafiku natuke hõredamaks ka, samas logisid saab vastavalt vajadusele juba ise ka manipuleerida :)

Edit: graafik, kus x-telg on rpm, peal on rõhud ja solenoidi %:

Pilt
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Tõstan korra uuesti seda teemat.

Summuti käis maas ja esimese kati tühja püti sisse oli topitud suvalist metallvõrku et heli natuke vaiksem oleks. Kakkusin seda sealt väga suures koguses välja ja lootusrikkalt panin külge tagasi - ei midagi. Heli on valjem natuke ja vilet on paremini kuulda, aga pole ikka õige kõrgusega :(

Seejärel käis turbo jälle pulkadeks laua peal lahti ja seekord jäi silma, et kuuma poole korpuses on sein päris tugevalt kahjustada saanud, arvatavasti kõige esimese CHRA poolt mille eelmine omanik ära lasi vahetada... 

Niisiis, kas mõni turbo guru saab kinnitada, et vigastatud/uuristatud kojaga turbo võib sellist anomaaliat tekitada? Praeguseks on tõesti kõik muu läbi proovitud ja ära vahetatud... loodetavasti leian kuskilt sellise koja.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Igaks juhuks mainin, ehk kedagi huvitab - lahendus on auto teemas kirjas.
voss123
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 03.10.2015 16:59 01
Peamine sõiduk: E46

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas voss123 »

chip ja väärtused suuremad ja tõmbe ajal nõuab 2.38 boosti? ma i tea mis siis mu autoga tehtud on aga nõuab 2.554 ja saab ka selle...
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Nii eelmiste kui praeguste kodadega on testide tegemisel soft lastud stocki, ehk nõutaksegi 2,38bar absoluutset rõhku. Ka üks minu mitmest eri suunitlusega chipist paneb nõutud rõhu 2,55bar peale, kuid selle peale panemisega ei kiirusta veel.

Siin teemas varem postitatud pildid said chipiga tehtud, värsked võrdlusgraafikud autoteemas siiski ilma.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: Uue turbo sisuga rõhu tõus ikka natuke uimane?

Postitus Postitas martinlink »

Palju aega on möödas ja vaiksekt katse-eksituse läbi asja päris heaks saanud. 
Nüüd on arvamus selline, et enam kiiremaks boosti ei saa ja edasised muudatused teeks juba tarkvaras. 

Praegune seis (.csv logi, graafik ja tarkvara ise) on leitav siit: http://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=21572
Ehk turbol uued kojad, uus sisu, stopperkruvi ja varras seadistatud kiireima spooli jaoks, korralik chip peal.

Seal ka natuke arutlemist sellel teemal, et mida peaks softist timmima. 
Äkki keegi siinsetest remapimeistritest oskab midagi kosta?

Ise arvan, et teeks varda paar tiiru lühemaks et tekiks spike ja rõhk püsiks pidevalt üle eeldatava, ning siis tooks N75 enne spike madalamaks et seda vähendada. Peaks toimima?
Vasta