Koonusfilter?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Baier
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 31.07.2016 19:36 42

Koonusfilter?

Postitus Postitas Baier »

Tervist.
Kellel on kogemusi koonusfiltriga,,manuaal 3 seeria E46 bens Bmwga.Plussid-miinused,6hulugeja
toimivus,kyttekulu jne?
Tänud!
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1765
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas Roland325 »

Stock mootoril mõttetu üritus. Plusse nagu ei olegi, kütusekulu jääb samaks ja minek ei muutu. Halvasti paigaldades isegi kaotad jõudu. Õhulugeja keerab kiiremini tuksi.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12042
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas toivoku »

Häält hakkab rohkem tegema, aga ülejäänd on kõik miinus, rohkem sitta läheb mootorisse, saab sooja õhku jne, Bmw enda õhukopsikud on võrdlemisi hästi disainitud,et neid ära vahetama hakata pole pointi.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas StenV70 »

Kui lihtsalt topid õhukopsiku asemele siis palava ilmaga ei jaksa auto maanteekiirusel hoogu kogudagi..
ErkiPyss
Huviline
Postitusi: 422
Liitunud: 17.03.2016 17:50 07
Peamine sõiduk: BMW e46 325ti 02

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas ErkiPyss »

Ma panin omale originaal kopsikusse nn performance filtri, kuiva. Hääl tsipa kuulda vihinana peale 3000-4000 pööret salongi. Tulemus: gaasipedaal pisut tundlikum, kütusekulu langes ca 1l/100km kohta (ainult linnasõit). Tõmbe osas erilist vahet ei tunne.
Taurik
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 12.03.2016 17:02 53
Peamine sõiduk: BMW 318I
Telefon: 53034888

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas Taurik »

ErkiPyss kirjutas:Ma panin omale originaal kopsikusse nn performance filtri, kuiva. Hääl tsipa kuulda vihinana peale 3000-4000 pööret salongi. Tulemus: gaasipedaal pisut tundlikum, kütusekulu langes ca 1l/100km kohta (ainult linnasõit). Tõmbe osas erilist vahet ei tunne.
Ütlete äkki kus sellise filtri leidsite ?
Kasutaja avatar
Karl_L
Huviline
Postitusi: 488
Liitunud: 07.10.2007 19:37 20
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas Karl_L »

Taurik kirjutas:
ErkiPyss kirjutas:Ma panin omale originaal kopsikusse nn performance filtri, kuiva. Hääl tsipa kuulda vihinana peale 3000-4000 pööret salongi. Tulemus: gaasipedaal pisut tundlikum, kütusekulu langes ca 1l/100km kohta (ainult linnasõit). Tõmbe osas erilist vahet ei tunne.
Ütlete äkki kus sellise filtri leidsite ?
HL Autoosad pakub näiteks K&N toodangut
E34 525TDS 1994
E39 530D 2002
Kasutaja avatar
teerull
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 11.10.2011 11:32 17
Asukoht: Keila

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas teerull »

https://youtu.be/PAIxeQUSg-Q" onclick="window.open(this.href);return false; :)
ErkiPyss
Huviline
Postitusi: 422
Liitunud: 17.03.2016 17:50 07
Peamine sõiduk: BMW e46 325ti 02

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas ErkiPyss »

Filtri tootja: Pipecross. Tellisin otse tootjalt UK - st. Filter läheb originaal kopsikusse, väljanägemiselt mitmekihiline, erineva suurusega pooridega svamm. Filter on kuiv, hooldusjuhendi järgi ei tohi õlitada, iga 10000 järel vaja puhastusvahendiga läbi pesta ja kuivatada. Kopsikusse istub tihkelt ning ei ole tuvastanud, et peale filtrit rohkem tolmu vms õhulugejast edasi oleks pääsenud.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1765
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas Roland325 »

Vaata eelmise postituse videot alates 7.30 Orig. sisselaskesüsteem on nii hästi disainitud, et orig. mootoril on tavalisest õhufiltrist enam, kui küll. Isegi ilma filtrita on mootori jõudlus sama, mis filtriga ehk ei saa ka mingit vahet kütusekulus olla. See liiter vähem jutt on ebaloogiline.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1944
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas teet82 »

Kui need koonusfiltrid kunagi ammu välja ilmusid, siis räägiti nende poolt tekitatud õhukeeristest sisselaskes, mis pidavat aitama õhul ja kütusel paremini seguneda ja soodustama põlemist. Kas ka reaalselt mingit vahet tunda on, seda ei oska öelda. Bensiinimootoris pritsitakse kütust ikka sõltuvalt õhukogusest, seega väga ei usu seda liiter vähem juttu, kui just originaal filter ära sammaldunud ei olnud seal :D
Mootor imeb sisse kindla ruumala õhku, aga tihedus sõltub teatavasti temperatuurist, seega sama ruumala külma õhku on tegelikult suurem kogus/mass õhku kui sama ruumala soojemat õhku. Ehk siis külm õhk mööda originaal süsteemi peaks olema parem kui soe õhk kapoti alt, nagu ka juba eespool väidetud.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
ErkiPyss
Huviline
Postitusi: 422
Liitunud: 17.03.2016 17:50 07
Peamine sõiduk: BMW e46 325ti 02

Re: Koonusfilter?

Postitus Postitas ErkiPyss »

Minu jutt puhtalt minu enda kogemuse põhine, ca 5 kuud sõitnud mainitud kuiva paneelfiltriga, mainitud "liiter vähem" jutt on puhtalt auto pardakompuutri andmed. Ütleme nii, et kütusekulu ml täpsusega spetsiaalselt välja mõõta pole nagu plaanis olnud, et enne ja pärast vahe näha oleks. Minu kütusekulu on vähenenud 14 l / 100 km, 12,5 - 13 l / 100 km peale, millest 95 % on linnasõit Tallinnas, samadel aegadel ja pms samadel trajektooridel, autoks 2004 325ci facelift automaat.

Koonusfiltri korral tunduvad eelnevad kommetaarid asjakohased, sest siis ei kasuta auto tehasepoolt tehtud-optimeeritud õhu sissevõttekanaleid, vaid imeb õhku kapoti alt, mootoriruumist, mis omakorda on olenevalt ilmast ikka kordades soojem ja hõredam, kui välisõhk.

Minul aga kasutusel originaal sissevõtte (kanalid ja kopsik), asendatud vaid paberist paneelfilter. Sammaldumisest on asi kaugel, kui see oluline peaks olema, hooldusvälp 9000 - 10000 km (filtrid, vedelikud nagu vaja).

Mootor on jah nagu suur õhupump, imeb õhku peale vastavalt vajadusele. Nagu eelnevas postituses oma kogemust kirjeldasin, on ka gaasipedaal tundlikum (väljendub selles, et vajutades, saab tänu paremale filtri läbilaskele kiiremini vajaliku õhumahu kätte ning gaasipedaali ei ole vaja niipalju vajutada, vähem litsumist gaasipedaalil = väiksem kütusekulu - tundub üsna loogiline).

Minu jutt pole mingilgi mole mõeldud kellegi nn "koonuse usku" pööramiseks, vaid põhineb enda kogemusel ning teemaalgatajaga kogemuste jagamises.

Lõpetusesk, koonus- ja paneelfilter ikkagi täiesti erinevad lahendused, üks asendab kogu süsteemi, teine vaid filtri. Samuti on filtreid erinevaid (paberist, kangast, vahtmaterjalist, õlitatud ja kuivad variandid) ning lõppkokkuvõttes otsustab igaüks ise, mida masinasse topib ja teeb.
Vasta