Chiptuning

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
mz_est
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 28.08.2017 15:51 40
Peamine sõiduk: E91 320

Chiptuning

Postitus Postitas mz_est »

Tere,

Kuulnud erinevaid arvamusi chippimisest. Peaks nagu olema hea, aga teisalt kaasnevad riskid.
Millised on siinsete inimeste kogemused chiptuningust? On see tõestanud end tänaseks kui ohutust/efektiivsest tegevusest?
Ise hetkel kõhkleval seisukohal, autoks E91, 320d.
Worth it?
Kasutaja avatar
znxe
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 30.08.2013 17:44 02
Peamine sõiduk: E91 335d
Kontakt:

Re: Chiptuning

Postitus Postitas znxe »

Chip tuningul on tavaliselt 3 stage-i ehk astet.
Stage 1 on originaal konditsioonis auto timmimine.
Stage 2-3 on juba tuuning, kus vahetatakse pihusteid, coolereid, turbosid jne, vastavalt auto vajadusele jne.
Pead ise veendunud olema kindlasti, et auto tehniline seisund oleks korras. Ehk turbo OK, pihustid OK, rõhulekkeid poleks jne. Muidugi pädevamad mehed vaatavad ja kontrollivad need asja ise üle. Kuid nagu öeldakse, oma silm on kuningas.

Stage 1 ei tee tavaliselt mittemingisugust kahju mootorile ja sellega seotud osadele kui pead kinni hooldustest, kasutad kvaliteetseid õlisid, kütust ning ei kasuta autot nagu WRC sõidukit.
Enamasti küttekulu langeb, jõudu saab juurde ning auto on erksam. Huvi korral saan ka aidata chipiga L-Eestis ;)
E91 2.0d saab lisa stage 1ga kuskil 20+kw ja 80+nm
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chiptuning

Postitus Postitas Silver88 »

Iga lisajõu lisamisel autole kaasnevad riskid. Suurem vääne tapab reeglina jõuülekannet.Käigukast, sidur, differ jne. Tõsi, autotootjatel on arvestatud sisse teatud jõuvarud. Seega selles vahemikus annab autole jõudu lisada võrdlemisi ohutult.
Stage 1,2,3 on mingi tuuningkompaniide välja mõeldud "viagra tabel". Reaalselt sõltub lisatav jõud sellest,palju software tegija kütust juurde lisab.
Samamoodi ma leian, et see põhjus "sa pead tegema chiptuningut ainult seetõttu, kuna su kütusekulu väheneb mõne % võrra" pole alati tõepõhja all. Ega tehase insenerid pole lollid olnud, nad on optimeerinud, et auto kasutaks võimalikult vähe kütust. Jah, tõepoolest on olemas erandeid, mis järel kütusekulu peale softi optimeerimist, sootuks väheneb! Aga pigem julgen väita, et normaalsel sõidul jääb samaks.
Optimistlikum kütusekulu paljude "tuuningkompaniide" softi tegemisel kompuutris väheneb, kuid reaalsuses jääb pigem samaks. See saavutatakse mootori ajule pihutsusaegasid valetades.
Aga soovitan selle software tegija poole pöörduda, kes reaalselt ise ka neid software teeb, mitte ei osta neid kuskilt sisse.

Kõike head parima valiku tegemisel!
Vasta