1. leht 1-st

Chiptuning

Postitatud: 10.10.2017 23:01 21
Postitas mz_est
Tere,

Kuulnud erinevaid arvamusi chippimisest. Peaks nagu olema hea, aga teisalt kaasnevad riskid.
Millised on siinsete inimeste kogemused chiptuningust? On see tõestanud end tänaseks kui ohutust/efektiivsest tegevusest?
Ise hetkel kõhkleval seisukohal, autoks E91, 320d.
Worth it?

Re: Chiptuning

Postitatud: 17.10.2017 23:59 01
Postitas znxe
Chip tuningul on tavaliselt 3 stage-i ehk astet.
Stage 1 on originaal konditsioonis auto timmimine.
Stage 2-3 on juba tuuning, kus vahetatakse pihusteid, coolereid, turbosid jne, vastavalt auto vajadusele jne.
Pead ise veendunud olema kindlasti, et auto tehniline seisund oleks korras. Ehk turbo OK, pihustid OK, rõhulekkeid poleks jne. Muidugi pädevamad mehed vaatavad ja kontrollivad need asja ise üle. Kuid nagu öeldakse, oma silm on kuningas.

Stage 1 ei tee tavaliselt mittemingisugust kahju mootorile ja sellega seotud osadele kui pead kinni hooldustest, kasutad kvaliteetseid õlisid, kütust ning ei kasuta autot nagu WRC sõidukit.
Enamasti küttekulu langeb, jõudu saab juurde ning auto on erksam. Huvi korral saan ka aidata chipiga L-Eestis ;)
E91 2.0d saab lisa stage 1ga kuskil 20+kw ja 80+nm

Re: Chiptuning

Postitatud: 18.10.2017 08:38 04
Postitas Silver88
Iga lisajõu lisamisel autole kaasnevad riskid. Suurem vääne tapab reeglina jõuülekannet.Käigukast, sidur, differ jne. Tõsi, autotootjatel on arvestatud sisse teatud jõuvarud. Seega selles vahemikus annab autole jõudu lisada võrdlemisi ohutult.
Stage 1,2,3 on mingi tuuningkompaniide välja mõeldud "viagra tabel". Reaalselt sõltub lisatav jõud sellest,palju software tegija kütust juurde lisab.
Samamoodi ma leian, et see põhjus "sa pead tegema chiptuningut ainult seetõttu, kuna su kütusekulu väheneb mõne % võrra" pole alati tõepõhja all. Ega tehase insenerid pole lollid olnud, nad on optimeerinud, et auto kasutaks võimalikult vähe kütust. Jah, tõepoolest on olemas erandeid, mis järel kütusekulu peale softi optimeerimist, sootuks väheneb! Aga pigem julgen väita, et normaalsel sõidul jääb samaks.
Optimistlikum kütusekulu paljude "tuuningkompaniide" softi tegemisel kompuutris väheneb, kuid reaalsuses jääb pigem samaks. See saavutatakse mootori ajule pihutsusaegasid valetades.
Aga soovitan selle software tegija poole pöörduda, kes reaalselt ise ka neid software teeb, mitte ei osta neid kuskilt sisse.

Kõike head parima valiku tegemisel!