E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rnx69
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09.02.2018 18:49 33

E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas rnx69 »

Hei,

Seoses ühe aretusprojektiga, kus mainitet mootor pisut teistsuguse ja oluliselt vanema auto raami vahel maandub, oleks mootori ja auto originaalse kerejuhtmestiku paaritamisel veidi abi tarvis. WDSile on juurdepääs olemas, kuna aga see on joonistatud põhimõttel "karp on ühendatud juhtmega teise karpi" ja info puudulik, siis ehk oskab keegi aidata.

1. Õlirõhuandur - ilmselt on see lollilambilüliti tarvilik hunniku mootoriaju elutähtsate funktsioonide jaoks, seega sellest lahti ei saa ja auto õlirõhukella originaalandur tuleb ilmselt kolmikuga vahele tekitada? Kas on mootori plokis veel mõni ava, kust saaks täisrõhu kätte (mikihiirte tehnikal, mis tuttavam on, on tavaliselt plokis vähemalt 2-3 tehnoloogilist ava, kust saab õlirõhku mõõta)?
2. Jahutusvedeliku temperatuur - sama lugu, skeemil läheb termistor otse ajju ja sealt edasi liigub signaal kellade kontrollerisse. Ilmselt tuleb auto originaalandur kusagile jahutussärki tekitada temperatuurikella tööle saamiseks. Või edastatakse läbi aju kelladele analoogkujul lihtsalt temperatuuriandurilt tulev signaal? Pole veel jõudnud süveneda, aga ilmselt ei sobi nagunii ka BMW anduri karakteristika teise auto kellaga.
3. Tahhomeeter - WDSist ei suutnud kohe leida seda, kuidas tahhomeetri signaal ajust kellani liigub, vähemalt kellade kontrolleri pinoutis seda otsa polnud. Kas keegi oskab öelda, kuidas saada mootoripöörded kätte vanakooli tahhomeetri tarvis?
4. Õli taseme andur - kas seda saab tööle ratsida ka lihtsalt lollilambi süütajana?
5. Elektriline salongi lisasoojendus - WDS seletab, et aktiveeritakse kliima/soojenduse juhplokist tuleva signaaliga, aga ei täpsustata, millisel kujul mootoriaju signaali eeldab. Kas keegi teab, millisel kujul soojendus ajule märku annab selle lisakütte sisse lülitamiseks?


Tänud ette!
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas aronz12 »

Täpsusta kas mõtled 135 või 150 mootor? M57 on 135 aga...? !
TEL 57703395
rnx69
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09.02.2018 18:49 33

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas rnx69 »

135, uuema kohta ma tean, et see elab juba täielikult CANi seljas ja ratsimine oluliselt keerulisem.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas Silver88 »

rnx69 kirjutas:Hei,

Seoses ühe aretusprojektiga, kus mainitet mootor pisut teistsuguse ja oluliselt vanema auto raami vahel maandub, oleks mootori ja auto originaalse kerejuhtmestiku paaritamisel veidi abi tarvis..........
Tere,
Vastan paari sõnaga:

1. Parem ühenda kolmikuga vahele. Ka turbo väljavõtu juurest saaksid kolmiku vahele tekitada.
2. Jahutusvedeliku temperatuur edastatakse mootorisse analoogkujul. X v on Y tempi. Kui kelladele tahad saada tempi näitama, siis pead sama karakteristikuga "tempiseieri" leidma.
3. Tahhomeetri signaal käib nii 135kw, 142kw, 150kw ja edasi ainult läbi CANi.
4. Õlitasemeandur, seda pole vaja üldse külge ühendada. Enamikel BMWdel see nagunii ei tööta.
5. Kas sul autol, kus peal see mootor on üldse vaja kasutada?
rnx69
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 09.02.2018 18:49 33

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas rnx69 »

1. Kolmik oli ka enda idee, lihtsalt see läheks suhteliselt kobakaks, kuna tuleb veel üleminek originaalanduri tollkeermele tekitada, lootsin leida mõne augu, kust oleks lihtne lihtsalt üleminekuga rõhk kätte saada.
2. Jahutuse kell ilmselt sama karaga pole, seega pean kusagile jahutussüsteemi lisaanduri pistma.
3. Ilmselt on siis ainus variant võtta otse vändaasendi andurilt pulsid ja need olemasolevale tahhokale söödavaks teha?
4. Kuna mootor läheb maasturile, siis ma hea meelega ajaks selle lollilambi taga käima. On see andur miskitsorti lineaarpotekas (kolm klemmi paistavad välja tulevat)? Hetkel pole veel küljest võtta saanud, et üle mõõta.
5. Kuna plaan on tarbida autot ka talvel siiski ja võib-olla ka veidi külmemas kliimas, siis lisasoojendus kuluks ära. Lisaks tekkis mõttesse rats selle lisakütte eraldi sisse lülitamise koha pealt - näiteks augustikuus autos magades oleks hea vahepeal tarbijate aku pealt seda ahju korraks sisse lülitada. WDS ütleb, et selle võimsust reguleeritakse PWM signaaliga, selle osa ma saan ära ratsida, aga hetkel ei tea, millisel kujul see ajule tulev sisse lülitamise signaal olema peaks. Kuna mootor on autolt maha roogituna ostetud, siis pole võimalust olnud ka enne maha korjamist juhtmestikku mööda ossiga taga ajada, mis kust ja mismoodi tuleb.
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas aronz12 »

rnx69 kirjutas:135, uuema kohta ma tean, et see elab juba täielikult CANi seljas ja ratsimine oluliselt keerulisem.
Kusjuures öeldakse just et palju kergem.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas Silver88 »

No Canbusi "elu" pealt kuulata, saada aru kus suunas ID saadetakse ja mitu byte saadetakse ning dekodeerida antud signaal ning saab kõike teha :D
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas ooDDoo »

kõige lhtsam-odavam oleks vast e39 kellad sisse aretada.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2608
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitus Postitas kapa »

Ei
Vasta