1. leht 1-st

E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 09.02.2018 20:42 32
Postitas rnx69
Hei,

Seoses ühe aretusprojektiga, kus mainitet mootor pisut teistsuguse ja oluliselt vanema auto raami vahel maandub, oleks mootori ja auto originaalse kerejuhtmestiku paaritamisel veidi abi tarvis. WDSile on juurdepääs olemas, kuna aga see on joonistatud põhimõttel "karp on ühendatud juhtmega teise karpi" ja info puudulik, siis ehk oskab keegi aidata.

1. Õlirõhuandur - ilmselt on see lollilambilüliti tarvilik hunniku mootoriaju elutähtsate funktsioonide jaoks, seega sellest lahti ei saa ja auto õlirõhukella originaalandur tuleb ilmselt kolmikuga vahele tekitada? Kas on mootori plokis veel mõni ava, kust saaks täisrõhu kätte (mikihiirte tehnikal, mis tuttavam on, on tavaliselt plokis vähemalt 2-3 tehnoloogilist ava, kust saab õlirõhku mõõta)?
2. Jahutusvedeliku temperatuur - sama lugu, skeemil läheb termistor otse ajju ja sealt edasi liigub signaal kellade kontrollerisse. Ilmselt tuleb auto originaalandur kusagile jahutussärki tekitada temperatuurikella tööle saamiseks. Või edastatakse läbi aju kelladele analoogkujul lihtsalt temperatuuriandurilt tulev signaal? Pole veel jõudnud süveneda, aga ilmselt ei sobi nagunii ka BMW anduri karakteristika teise auto kellaga.
3. Tahhomeeter - WDSist ei suutnud kohe leida seda, kuidas tahhomeetri signaal ajust kellani liigub, vähemalt kellade kontrolleri pinoutis seda otsa polnud. Kas keegi oskab öelda, kuidas saada mootoripöörded kätte vanakooli tahhomeetri tarvis?
4. Õli taseme andur - kas seda saab tööle ratsida ka lihtsalt lollilambi süütajana?
5. Elektriline salongi lisasoojendus - WDS seletab, et aktiveeritakse kliima/soojenduse juhplokist tuleva signaaliga, aga ei täpsustata, millisel kujul mootoriaju signaali eeldab. Kas keegi teab, millisel kujul soojendus ajule märku annab selle lisakütte sisse lülitamiseks?


Tänud ette!

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 10.02.2018 01:22 44
Postitas aronz12
Täpsusta kas mõtled 135 või 150 mootor? M57 on 135 aga...? !

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 10.02.2018 08:24 04
Postitas rnx69
135, uuema kohta ma tean, et see elab juba täielikult CANi seljas ja ratsimine oluliselt keerulisem.

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 10.02.2018 09:09 42
Postitas Silver88
rnx69 kirjutas:Hei,

Seoses ühe aretusprojektiga, kus mainitet mootor pisut teistsuguse ja oluliselt vanema auto raami vahel maandub, oleks mootori ja auto originaalse kerejuhtmestiku paaritamisel veidi abi tarvis..........
Tere,
Vastan paari sõnaga:

1. Parem ühenda kolmikuga vahele. Ka turbo väljavõtu juurest saaksid kolmiku vahele tekitada.
2. Jahutusvedeliku temperatuur edastatakse mootorisse analoogkujul. X v on Y tempi. Kui kelladele tahad saada tempi näitama, siis pead sama karakteristikuga "tempiseieri" leidma.
3. Tahhomeetri signaal käib nii 135kw, 142kw, 150kw ja edasi ainult läbi CANi.
4. Õlitasemeandur, seda pole vaja üldse külge ühendada. Enamikel BMWdel see nagunii ei tööta.
5. Kas sul autol, kus peal see mootor on üldse vaja kasutada?

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 10.02.2018 09:30 20
Postitas rnx69
1. Kolmik oli ka enda idee, lihtsalt see läheks suhteliselt kobakaks, kuna tuleb veel üleminek originaalanduri tollkeermele tekitada, lootsin leida mõne augu, kust oleks lihtne lihtsalt üleminekuga rõhk kätte saada.
2. Jahutuse kell ilmselt sama karaga pole, seega pean kusagile jahutussüsteemi lisaanduri pistma.
3. Ilmselt on siis ainus variant võtta otse vändaasendi andurilt pulsid ja need olemasolevale tahhokale söödavaks teha?
4. Kuna mootor läheb maasturile, siis ma hea meelega ajaks selle lollilambi taga käima. On see andur miskitsorti lineaarpotekas (kolm klemmi paistavad välja tulevat)? Hetkel pole veel küljest võtta saanud, et üle mõõta.
5. Kuna plaan on tarbida autot ka talvel siiski ja võib-olla ka veidi külmemas kliimas, siis lisasoojendus kuluks ära. Lisaks tekkis mõttesse rats selle lisakütte eraldi sisse lülitamise koha pealt - näiteks augustikuus autos magades oleks hea vahepeal tarbijate aku pealt seda ahju korraks sisse lülitada. WDS ütleb, et selle võimsust reguleeritakse PWM signaaliga, selle osa ma saan ära ratsida, aga hetkel ei tea, millisel kujul see ajule tulev sisse lülitamise signaal olema peaks. Kuna mootor on autolt maha roogituna ostetud, siis pole võimalust olnud ka enne maha korjamist juhtmestikku mööda ossiga taga ajada, mis kust ja mismoodi tuleb.

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 10.02.2018 23:51 40
Postitas aronz12
rnx69 kirjutas:135, uuema kohta ma tean, et see elab juba täielikult CANi seljas ja ratsimine oluliselt keerulisem.
Kusjuures öeldakse just et palju kergem.

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 11.02.2018 09:09 24
Postitas Silver88
No Canbusi "elu" pealt kuulata, saada aru kus suunas ID saadetakse ja mitu byte saadetakse ning dekodeerida antud signaal ning saab kõike teha :D

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 11.02.2018 09:23 38
Postitas ooDDoo
kõige lhtsam-odavam oleks vast e39 kellad sisse aretada.

Re: E46 M57 mootorielektri kohta mõned küsimused

Postitatud: 11.02.2018 15:40 23
Postitas kapa
Ei