1. leht 1-st

E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 09:05 06
Postitas HenryR
Tervist bemmisõbrad!

Välismaal on populaarne panna sellele kaheliitrisele hübriid-turbo, aga hinna poolest ei sobi selline variant mulle kuidagi. Mulle on eesti foorumitest silma jäänud, et pannakse ka 3.0 turbo, tahaks targematelt selle kohta täpsemalt uurida.


* Kas saan õieti aru, et E46 M47TUD20 2.0 110kW upgrade turboks sobib 3.0 oma, et siis M57D30 150kW mootori oma, või sobib isegi mõne veel uuema oma?

* Kui summuti pool välja arvata, siis 3.0 turbo on bolt-on? Kuidas geomeetria juhtimisega on, midagi ümber reguleerima ei pea?

* Kas arvan õieti, et 100kW 2.0 turbo geomeetria on vaakum juhtimisega ning 110kW elektriga? Või on ka osad 110kW vaakum juhtimisega turboga? Kuidas kolmeliitristel?


Tänud!
Henry

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 10:10 00
Postitas Silver88
Üldiselt on nii et elektrilise aktuaatoriga turbod on EU4 autodel. 110kw on mitut varianti ning samamoodi 150/160kw.

Nu saan aru et suurem turbo plaanis panna seetõttu, kuna on soov lisajõudu autole saada?

Kindlasti ainult turbo vahetusega suurt midagi juurde ei saaks. Ka Intercooler tuleb "voolavama" cooleriga asendada. Muidu surud õhku läbi väikese pilu, mistõttu kõrgetel pööretel vaatamata suurele turbole ei kasutata täit potentsiaali ära.
Järgmine asi on pihustid. Need pisikesed 110kw pihustid EU3 nagunii üle 160kw suurt ei tooda, isegi mitte suurema turboga.
Õnneks on võimalik need 320d pihustid asendada 200kw 535d pihustitega. Nendega peaks jõudu saama kuskil ca 210kw ;)

100kw ja 110kw turbod on täiesti erinevad. :)

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 18:48 33
Postitas Tauri.
Juba proovitud, ehk turbo hakkas väga hilja alles puhkuma!
Toodavad küll need pihustid, täpselt sama koodiga on ju 150kw ka.
Mul mootorist 162kw ja 490nm orig turbo ja pihustitega.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 18:53 42
Postitas Silver88
Jah on küll, AGA R4 ei tooda sama suurte pihustidega sama palju kui R6 :D

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 19:06 16
Postitas toivoku
Martin Linki 320d on päris muljet avaldavate jõu nritega. Et võid tema käest küsioda, et mis tehtud kui minekut väheks jäänud on. ta kindlasti aitab kachippimise ja asjadega.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 19:09 03
Postitas Tauri.
Mis muljet avaldavad nr-d on?

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 19:14 14
Postitas toivoku
Tauri. kirjutas:Mis muljet avaldavad nr-d on?
kui ma õigesti mäletan siis midagi 160kw rattast?

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 19:27 52
Postitas Tauri.
Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 18.02.2018 19:32 52
Postitas toivoku
Tauri. kirjutas:Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.
ei tahmanud tõesti.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 19.02.2018 21:57 39
Postitas martinlink
Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse :D

Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...

Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 20.02.2018 20:52 23
Postitas 50atmracing
160kw turbo paigalduse kohta leiab infot siit
viewtopic.php?f=4&t=269993" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 23.02.2018 11:48 15
Postitas myself
Teemaga seoses mis vahe on 85kw common rail mootoril ja 110kw common raili mootoril,niipalju kui uurisin siis õlipump 85kw omal mõistlikuma ehitusega ja turbo vaakumi peal aga kas tarkvara ja pihustite kohapealt sarnane kui tahaks jõudu juurde keerata?Ka kast on 5käiguline aga kas sinna otsa saab ka 6käigulise panna ühesõnaga kas plokis ka erinevused?Ehk kellelgi on kokkupuudet olnud.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 23.02.2018 17:45 31
Postitas Silver88
Plokis, ega õlipumbas vms erinevusi pole. Tegemist on mõlemal juhul M47N mootoritega. Ainult turbo, pihustid, intercooler ning mõned pisemad detailid on erinevad. 85kw saab ca 120kw, siis on pihustid lõpus juba. 85kw pihustid on oluliselt pisemad kui 110kw mootoril.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 23.02.2018 21:39 41
Postitas myself
Õlipumba koha pealt vaidleks vastu kuna 85kw ketiga ning 110kw kinnitub pump balanseerimisvõlliraami külge ning ajamiks hammas.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _oil_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 23.02.2018 22:04 27
Postitas Silver88
Pildi pealt on sul tõepoolest õigus.

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 05.03.2018 00:44 37
Postitas HenryR
Tänud vastuste eest!

Mõte sai alguse sellest, et praeguses seades auto 2-3000 kandis liigub, kõrgematel pööretel enam jõudu pole, vahet pole kas lasta kolmas piirajasse või panna kohe viies, liigub samamoodi :roll:

Aju seade tehti autot nägemata, ise lugesin-kirjutasin softi ja saatsin datalogi andmed (ebay).

Sellesama kõrgemate pöörete jõu puudus panigi mõtlema, et äkki turbo jääb väikeseks. Kuna summuti vaja nagunii uus keevitada, siis oleks ühe korraga turbo ka uue pannud. Samas, lugedes teie vastuseid, siis paistab, et lihtsalt suurema mootori turbot ei ole mõtet panna, muidu saab jälle selline poolpidune lahendus...


Mulle tundub, et praegu oleks mul pigem mõistlik lasta düno kõrval ajule korralik seade teha ning olla rahul nii nagu on, kui vähemaks jääb siis pigem suurema mootoriga auto ja sellesse investeerida. Ma tegelikult oleksin väga rahul, kui saaks ~150kW rattast :)


Tänan veelkord!

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 26.07.2020 21:47 34
Postitas Jaanus_P
martinlink kirjutas: 19.02.2018 21:57 39 Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse :D

Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...

Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.
Tere.

Uurin natuke, et mida oled teinud muutnud auto juures selleks, et ca. 150kw kätte saada? Saan aru, et ainult chipist ei piisa? Mul plaan midagi sarnast autost kätte saada, aga seni lasknud ainult chipida ja siis tulemus kirja järgi 132kw stage 1

Re: E46 320d 110kW parem turbo

Postitatud: 27.07.2020 10:22 57
Postitas martinlink
Tervist,

põhiline erinevus stockist oligi selle masina puhul ise kokku laotud ja paika seadistatud turbo (mõõtudelt stock, kuid sisu Melett toodang veidi teistsuguste tiivikutega, kodade asend väheke muudetud), mis kannatab püsivalt ~2700mbar peal sõita. Lisaks muidugi tühi summutitoru.

Samas on ka netist võetud "chipil" ja õigel tarkvara seadistusel vahe sees ja olen üsna kindel, et korras stock sõidukist saaksin rohkem kätte, kui 132kw.
Saaksin näiteks omalt poolt olemasoleva üle vaadata ja vajadusel korraliku asja asemele teha ;)
Ka kõik erilahendused on läbi tehtud, muuhulgas suuremate pihustite ja 160kw turbo paika timmimine sellel mootoril, kui isu ikkagi hullu panna :lol: