BMW E36 M43B16 läks keema

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ee32
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 12.06.2017 21:06 51
Peamine sõiduk: 1987 BMW 730i E32

BMW E36 M43B16 läks keema

Postitus Postitas ee32 »

Tere,

Eelmisel nädalal nimelt oli probleem selline, et auto käis koha peal kuskil 5-10 minutit ja autosse sisse istudes avastasin, et kapoti alt tõuseb auru, vaatasin, et jahutusvedelik korgi kaudu lahkunud. Lasin autol maha jahtuda, kallasin jahutusvedelikku juurde, lootuses, et ehk on kõik korras, sain sõita 5 minutit ja auto läks kiiresti keema uuesti. Sõitsin olude sunnil autoga ka 15 minutit tulise mootoriga koju, lootuses, et külm välisõhk autot mingilgi moel jahutab, auto sooja ei puhunud salongi ja elektriventikas ei rakendunud.
Järgmine päev hakkasin asja lähemalt uurima, kallasin jahutusvedelikku juurde, salongiventika põhja ja sooja puhuma (mida ta ei puhunud muidugi), kallasin jahutusvedelikku juurde, tase ainult langes, töösoojana tase paisupaagis ei tõusnud. Radiaatorisse tulnud ülemine lõdvik oli katsudes tulikuum, radiaatorist termostaadi korpusesse läinud alumine lõdvik oli töösoojana aga külm. keerasin ka korgi juures olnud õhutusnipli välja, arvates, et ehk on õhk sees, aga nipli alt väikesest pilust ei tulnud mingit jahutusvedelikku, ka mitte ühte tilka.

Tekkis küsimus, kas viga võib olla termostaadis või siis juba veepumbas ? Ning kas kuumast peast sõitmise tagajärjel võib olla ka kaanetihend küpse ? Mootoriõlis ega jahutusvedelikus emulsiooni märke ei esinenud, kõik endiselt oma värvi.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: BMW E36 M43B16 läks keema

Postitus Postitas Roland325 »

Kui alumine lõdvik külm siis suure tõenäosusega ikkagi termostaat läbi. Ainult veepumba rikke korral jõuab soe vedelik mingil määral ka alumise lõdvikuni.
Vaheta termostaat ja kui peale seda asi toimib ning keema ei lähe, siis joppas seekord. Ei pruugi alati kohe kaanetihend minna.
ee32
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 12.06.2017 21:06 51
Peamine sõiduk: 1987 BMW 730i E32

Re: BMW E36 M43B16 läks keema

Postitus Postitas ee32 »

Vastan, autot enam ammu ei eksisteeri, aga selgus, et veepumba plasttiivik oli lennanud võlli otsast ära. Asemele sai metalltiivikuga SKFi veepump, mis pidas sellel mootoril võiduka lõpuni vastu,kuni auto varuosadeks läks.
Vasta