1. leht 1-st

E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 27.09.2018 23:49 24
Postitas Rainer.K
Ehk lühidalt on probleem N42B18 mootori liiga kõrge HC tasemega mis 2 korda üle normi.
On keegi selle probleemiga kokku puutunud ja soovitaks kustpoolt asjale läheneda?
Mootor ise käib ilusti vahele jätmata ja minekust ka ei saa aru et midagi valesti oleks ning mootorituli ka ei põle.
Küünlad on ka vahetatud hiljuti ja paar süütepooli.
Paar teenindust sai ka läbi käidud ja ega keegi ei teadnud mis sellega teha vaid pakuti küünalde, kati ja valvetroniku asjade vahetust.
Katseliselt aga võiks ka ise juppe vahetada.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 28.09.2018 07:09 37
Postitas jargo
Ega tagant sinist välja ei aja?

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 28.09.2018 08:51 03
Postitas karmo
Igaks juhuks juppide vahetus võib kole kalliks minna. Pädevaid diagnostikuid ja remondikodasid peaks leiduma küll..

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 28.09.2018 13:29 00
Postitas Rainer.K
jargo kirjutas:Ega tagant sinist välja ei aja?
Sinist suitsu ei ole näinud, kuid õli ta muidugi võtab 10 000 km peale pool liitrit.
Oleks klapisääretihendid ära peaks peale tühikäigul käimist sinise pahmaka välja viskama, kuid seda ta ei tee.
Sellest valvetroniku toimimisest ma ise muidugi aru ei saa sest kord on sisselaskekollektoris vaakum ja kord jälle ei ole kuid võiks eeldada et see toimib kui mootorituli ei põle.
Veakoodidest olid talvega kogunenud erinevad misfired ja õhulugeja ühenduse puudumine kuid see oli oma viga sest unustasin pistiku tagasi panna karterituulutuse klapi vahetusel.
Igatahes need ära kustutatud ja tagasi pole tulnud.
Võru on väike koht ja siin ei osata sellega midagi peale hakata, seda enam et kellelgi pole isegi gaasianalüsaatorit asja kontrollimiseks kust küsinud olen.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 28.09.2018 14:37 20
Postitas karmo
Tartus Volum oskaks sind kindlasti aidata korraliku diagnostika....vb seal lähemal ka veel pädevaid inimesi.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 29.09.2018 07:54 54
Postitas teet82
Diagnostikaga seal võib-olla polegi midagi teha, kui siis ainult lambdade signaali järgi vaadata, et segu on enam-vähem paigas ja andurid ise toimivad. See HC on põhimõtteliselt põlemata kütus või õli. Kui teised näidud on korras, siis võib asi olla ikkagi kulunud mootoris, näiteks klapid ebatihedad, ketid veninud, bensiin õli hulgas tänu "misfire" probleemidele jne.. Ega keegi ei suudagi nii lihtsalt seda põhjust öelda.

Võib ju panna kõik heitgaasitesti tulemused siia igaks juhuks .

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 29.09.2018 10:48 40
Postitas Volum
Kui valvetronicu võll on ära kulunud, tekivad misfire probleemid. HC on põlemata kütus - vahelejätmisega tõusevad HC näidud kenasti lakke. Arvutiga on võimalik võlli kuluvust kontrollida. Põhiline probleem nendel mootoritel.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 29.09.2018 21:06 24
Postitas Rainer.K
Tahaks sellel mootoril kompressiooni ära mõõta, kuid mismoodi ma tean et tal nüüd on klapid lahti ja kuidas bensiini pealeandmine ära katkestada kõige lihtsamalt selleks ajaks?
Võtta pihustitel juhtmed maha või tekib sellest mingi selline veakood mis pärast enam käivitada ei lase?
Eks ta kuhugi pädevamasse asutusse tuleb viia aga enne tahaks veenduda, et mootoril mehaanilisi vigasid ei oleks.
Seda kellamehhanismi ma muidugi uurisin kulumise suhtes kui klapikambrikaane tihendeid vahetasin ja ei näinud kuskil liikuvatel pindadel kulumisjälgi.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 30.09.2018 00:47 31
Postitas Volum
Valvetronicu servomootorilt kindlasti juhe küljest!
Lubatud rõhk - 9 kuni 18 bari.

Re: E46 316 liiga kõrge HC põhjust?

Postitatud: 07.10.2018 11:10 01
Postitas Rainer.K
Sai ülevaatus tehtud aga teises kohas.
Käisin enne veel tegin paar kiiremat ringi sest pakuti et kuhugi sisselaskesse koguneb kondensaati kui rahulikult sõita pikka aega ja see siis sealt vaikselt eraldub ning rikub põlemist.
Igatahes oli HC alla 30 aga katalüsaator hakkab väsima sest seda pidi minuti üles kütma et CO normi saada.
Kompressiooni ka mõõtsin ja oli 14-15 bar vahemikus.