1. leht 1-st

Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 15:16 40
Postitas WhipLash
Probleem: Sooja mootoriga tühikäigu pöörded iga 30 sekundi tagant (mitte muidugi igal sõidul) hüppavad üles (100rpm), siis keskmisest allapoole (100rpm) ja lõpuks tagasi normaalsesse olekusse.
Pilt

Veakoode ei ole. Vaakumlekked puuduvad. Õhukulu, kütusesegu, kõik üle vaadatud pädeva diagnostiku/mehaaniku poolt seoses kõrvalise probleemiga. Probleemiga jõudnud nii kaugele, et esineb juhul, kui konditsioneer on kliimapaneelis sisse lülitatud.

Oskab keegi öelda, miks ja kuidas agregaat sellist anomaaliat põhjustab?
Teada on, et kliima ventilaatori pistik on mäda ning kliima ventilaator ei tööta.
Sellest tulenevalt öeldi puusalt tulistades, et tekib "ülerõhk", mida üritatakse kompenseerida.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 21:35 14
Postitas unicoil
Soovitan arvutiga (DIS, Ista) tõsta tühikäigupöördeid ja proovida, mis siis teeb. Arvutiga peaks eraldi saama muuta tühikäigupöördeid koormusega (AC, D/R) ja ilma. Vigase jahutusventilaatoriga ei tasu ac-d kasutada, ülerõhk tekib kindlasti.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 22:17 08
Postitas WhipLash
DIS puudub. On olemas ISTA/D, INPA, NCSExpert ja Tool32.
unicoil kirjutas:Vigase jahutusventilaatoriga ei tasu ac-d kasutada, ülerõhk tekib kindlasti.
Talvel õnneks jahutusega probleeme ei ole. Eks see läheb esimeste soojadega parandamisele või asendab üldse koos viscoga elektrika vastu.

Huvitama paneb, kuidas toimib täpsemalt konditsioneeri rakendamine? Eeldan, et kliimapaneelil nuppu vajutades pannakse lihtsalt pump tööle. Võimalus, et ahelas midagi järgi andnud ning kogu aeg käib sisse-välja pump (sellest ka siis pöörete kõikumise nähtus just tühikäigul)?

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 22:39 29
Postitas unicoil
Ista/D-ga saab muuta pöördeid. Kliimapumpa juhitaksegi nii, et vajadusel lülitatakse sidur sisse ja siis uuesti välja, kuidas ja millal sõltub erinevatest parameetritest nagu välistemp, soovitud salongitemp, külmainerõhk jne. Kas auto on manuaalkastiga kui ei ole siis proovida asendeid D ja R kas siis on ka pöörete muutust. See et pöörded lainetavad viitab pigem sellele, et mootor ei suuda hoida soovitud vahemikku ja kompenseerib hilinemisega. Kui koormus oleks ühtlaselt suur, siis pööre oleks ühtlaselt madalam, kliimapump ei lülitu sisse ja välja sama sagedusega nagu pöörded kõiguvad. Ma prooviksin esimese asjana pöörete tõstmist arvutiga, mõnel juhul on ka adaptsioonide nullimisest kasu olnud ja tühikäiguregulaatori puhastamisest/vahetusest.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 22:55 55
Postitas WhipLash
Peab uurima põhjalikult, väga ei tahaks muidugi näppida, kui 100% ei tea, mida täpsemalt muuta tuleb :)

Tegemist lihtsa manuaaliga. Ega ei mõtle, et välistemperatuuri parameetrit mõõdetaks sellel süsteemil anduri kaudu, mis asub juhipoolsel logaril? :)

Sõltub, mis adaptsiooni mõtled, aga 50km tagasi MAF adaptsioonid nulliti. Tühikäiguregulaator ehk ICV on piinlikult puhastatud, klapp loksus nagu kulda.

Südamerahuks lülitaks kuni asja tuumani jõudmiseni konditsioneeri välja. Olen muidugi kuulnud, et seda ei tasu teha pikemaks perioodiks?

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 30.11.2018 23:18 33
Postitas unicoil
Välistemp. tuleb jah logaris olevalt andurilt. Kui Dme-l on adaptsioonid nullitud ja tühikäiguregulaator on ok, siis proovida pöörete muutmist, seda saab muuta nii mitu korda ise soovid ja sellega mingit kahju ei tekita alati saate tagasi originaal seadesse panna kui ei ole hea.
Natuke kliimasüsteemi kohta lugemist http://v12.dyndns.org/BMW/BMW%203%20(E46" onclick="window.open(this.href);return false;)/8%20Climate%20Control.pdf
Kui süsteemi pikemalt ei kasuta on võimalus, et hakkab ajapikku lekkima pumbavõlli tihendi vahelt.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 03.12.2018 09:40 54
Postitas WhipLash
Täitsa asjalik doc, tänud.

Õnneks aux.fan ei ole mitte sisend, vaid väljund süsteemis, seega ei tohiks otseselt antud põhjust tekitada.
Ventilaator küll alandab rõhku süsteemis, mida loeb rõhuandur kuivatil.

No-offence, aga pöörete tõstmine oleks praegu rohkem nagu "raiume pea maha, kaob ka peavalu" lahendus :D
IHKA annab päris täpset infot ja sellele on ligipääs. Loodetavasti saab välja lugeda infot, missugust koormust IHKA --> DME annab (kompressor ja aux.fan) rõhuanduri põhjal.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 06.12.2018 12:35 50
Postitas ...
WhipLash kirjutas:Probleem:
Oskab keegi öelda, miks ja kuidas agregaat sellist anomaaliat põhjustab?
Teada on, et kliima ventilaatori pistik on mäda ning kliima ventilaator ei tööta.
Sellest tulenevalt öeldi puusalt tulistades, et tekib "ülerõhk", mida üritatakse kompenseerida.
Lase kliima rõhud üle vaadata, kui vent ei tööta, siis lööbki rõhud lakke ja kompressor hakkab plõksima sisse välja üritades õiget töörõhku (10-20 bar vahel) hoida. Sealt ka märgatav pöörete kõikumine.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 06.12.2018 13:46 18
Postitas WhipLash
Tänud. Ma midagi sarnast ennustasingi vastavalt sümptomitele. Soojemaks läheb ja kliima naljatama hakkab, viskab kaabli külge.
Tekkinud on plaan asendada hoopis visco+aux.fan elektrilise ventika vastu radiaatori taga. Saan aru, et seal seadistatakse DME moodulis ventikas ja käivitatakse astmeliselt vastavalt temperatuurile. Kas see täpselt samat probleemi ei tekitaks? :|

Vaevalt see seisnud aux. vent enam jalgu alla võtab.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 16.11.2019 20:51 03
Postitas WhipLash
Elustaks vana teemat. Siiani lülitab konditsiooneeri ON-OFF perioodiliselt.

OEM toimiv fan paigaldatud suvel.
Mootoris ja IHKA plokis veakoodid täielikult puuduvad.

Tehtud IHKA LIVE andmete jälgimine + salvestamine, aga absoluutselt midagi ei täheldanud, kui pöörded reaalselt kõikusid.
Ühe korra oli näha, et rõhk langes 10bar -> 6.2bar ja siis lükkas uuesti pumba sisse ja hakkas tuuritama.

Lisan pildid analog input ja control values tabelitest sooja ning külma mootoriga.
Äkki keegi oskab antud andmeid täpsemini lugeda ja viga diagnoosida.

Pilt Pilt

Rõhuandur näitas kõige rohkem 10.5bar. Alustaks sellest, et mis on lubatud normaalvahemik?

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 17.11.2019 00:18 28
Postitas Volum
Lase süsteem üle kontrollida, kas on piisavalt külmainet jne.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 17.11.2019 08:49 27
Postitas ooDDoo
Mis mootoriga auto?

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 17.11.2019 09:09 03
Postitas WhipLash
E46 M52TUB28

Vist tuleks. Pakuks rohkem, et külmainet liialt hoopis. Puhub suvel külma, mis jube.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 17.11.2019 11:46 42
Postitas ooDDoo
Mina kirjutaks kõigepealt mootoriaju uuesti viimase tehasesoftiga üle.

Re: Tühikäigu pöörete kõikumine konditsioneeri töötamisel

Postitatud: 17.11.2019 12:16 12
Postitas WhipLash
Tehtud Patricku juures juba.